İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Murat Azalma

    Sizce Neden Satamadım?

    İlanınıza ve emsal ilanlar baktım. sizin araç fiyatı yüksek geliyor. insanlar sizin ne maksatla boyadığınıza bakmıyor maalesef. fakat komple boyalı ve 250 K km araçlar daha ucuz
  3. Koray Demir

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Yukarıda paylaştık ya hocam teessüf ederim. Bu kadar teknik detay verebilen var mı? Sonuçta EQE üretim bandı ve arka planını görmedik. Bilemedim belki size basit geliyordur. Almanya Köln’de yaygın şekilde kurulu olan şehir yer altı elektrik şebekesi şarj üniteleri. Basit ama mantıklı.
  4. Bugün
  5. Evet bu mesajdan da anlaşılacağı üzere eski ehliyetler tamamen yok hükmünde.
  6. Doğan Arşiray

    Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T

    17bin ve S gayet ucuz yani.
  7. Servet Aydın

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    La olm iki teker üstünde bi poz ver ben marsa giderim🍆
  8. İnan Çınar

    Fiesta Viteste Sertleşme Problemi

    Baskı balata genelde debriyajda yumuşama yada sertleşme, devir/ hız dengesizliği, kavrama sıkıntısı gibi etkiler gösterir bana göre. Vites kolundaki sertleşmeye etkisi düşüktür. Yine de son çare olarak atlanmamalı, kontrol edilmeli.
  9. Aytac Sakal

    Sizce Neden Satamadım?

    Doğru fiyatlandırma ile her araç satılır 2018 de Hararet problemi olan kaput değişik yanlar boyalı Symbolü 28500 satmıştım piyasası 32000 civarıydı.
  10. Ali Darbaz

    İş Arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT

    Resim çekmeyi ve bunları yayınlamayı çok seviyorum
  11. Mehmet Ozyurek

    Sizce Neden Satamadım?

    Kaput direk eleme sebebi
  12. Mehmet Ozyurek

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Evet araştırmamıştım ama böyle olduğunu düşünüyordum.. Çünkü platform tamamen aynı. Güzel bilgi. Belki olumsuzluk olarak araç ağırlık dengesi biraz saçmalamış olabilir.
  13. Arkadaşlar, peki sizce ikinci el seçenekleri değerlendirme kapsamına alsaydık, 2019-2020 model Kodiaq alınır mı? Özellikle bu modellerde kronik bir sorun, nazı falan var mıdır diye merak ediyorum. Yanlış bilmiyorsam bu araçlarda DQ381 (ya da DQ380) ıslak tip DSG şanzıman var. Bu şanzımanın genel durumu nedir, kullananlar memnun mu? 1.5 TSI motor zaten VAG grubunun demirbaşı ama hiç deneyimleme şansım olmadı, onun da baş ağrıtan bir kroniği var mıdır? Şu an 30.000-50.000 km aralığındaki, sözde hatasız/boyasız Kodiaq'lar 2 milyon TL civarında bulunabiliyor. Sizce Chery gibi yeni çıkanlara hiç bulaşmadan, sorunsuzluk ve uzun ömürlülük için Avrupa araçlarından şaşmamak mı gerekiyor? Aslında Tucson da çok hoşuma gidiyor ama Kodiaq'a göre biraz daha küçük kalıyor, o yüzden aklım Kodiaq'ta. Görüşlerinizi bekliyorum.
  14. Mehmet Dagdeviren

    Sizce Neden Satamadım?

    Bence sizin km'de çok 2014 seat ibiza 74 binde
  15. Mustafa Tüfekçi

    Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T

    :P önüme düştü 17 bine de s kasa bakımı varmış 222 kasada Sonra egea ucuz :P
  16. Mehmet Göktürk

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Bu usnews republican olmasıyla ünlüdür
  17. Ali Gök

    Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T

    O görüntüyü resimlemek için çok para verecekler var forumda😂
  18. Furkan Bakırel

    Sizce Neden Satamadım?

    1.4 crdi, elit smart panorama paket, 90.000 km de, manuel, hatasız ilana koyar koymaz satıldı. 950 bin tl karşılığında. Bu aracın km yüksek, boyalı, motor tutulmuyor, paket boş o yüzden satılmıyor. Segmentle felan alakası yok pek.
  19. Koray Demir

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    O zaman araca özgü bir torpil geçelim. 😊 Resimde gördüğümüz e-C4 X, 2008, Corsa E gibi araçların içinde olduğu Stellantis'in eCMP platformlu 50 ve 54 kWh bataryalı araçlarının batarya dizilimi. Bu platformda geleneksel bir düz dikdörtgen batarya bulunmuyor. Stellantis mühendislerinin içten yanmalı parçaların çıkarılması ile kalan boşluklar ve koltuk altları gibi kullanılmayan alanların kapatılması ile elde edilen ek alanlara bataryayı yedirmesi sonucunda böyle bir dizilim ortaya çıkmış. Bu sayede alttan sarkmayan ve alt darbelerden etkilenmeyen bir bataryaya imza atılmış. (EV3 ve Byd nin doğuştan elektrikli bazı modellerinde ise batarya bildiğimiz alttan bariz şekilde sarkıyor. Özellikle Musso Ev gibi pick up tarzı araçlar için altta boyuna batarya dizilimi çok tehlikeli bence) Sağdan sola doğru bagajdan arka koltukların altına, oradan şaft tüneline, ön koltukların altına ve orta konsolun içine yerleştirilen batarya hücrelerini görebilirsiniz. Avrupa Stellantis’in kendi üretimi olan NMC tip batarya:
  20. Mehmet Göktürk

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Arabanın imalatına gireceksen tam gir. İtiraz edip bırakma yani
  21. Koray Demir

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Varyasyonlar uzar gider hocam. Sonuçta bataryayı bile taşırken petrole ihtiyaç duyuyoruz. Lityum madenciliği, kobalt, nikel, manganez ve kadminyum gibi elementlerin girdi/çıktıları temizlenmesi aşamaları pek masum görünmüyor. Esasen şu sorulara cevap arıyoruz: 1) Elektrikli bir araç kullanıyor olsanız da halen kömür ve petrole dayalı olarak, herkes gibi fosil yakıt kullanmış oluyorsunuz. Ama buna ek olarak bir de aracınızın batarya imalat salınımlarını ilave ettiniz ki bu da sizi sera gaz salınımları açısından sıradan bir Ford F-150 sürücüsünden daha kötü yapmakta mıdır? 2) Elektrik araçların batarya üretimi, içten yanmalı bir araca kıyasla sera gazlarına daha çok sebep olmakta mıdır? Elektrikli araçlar her ne kadar kullanım esnasında çok az miktarda çevresel zarar oluştursa da üretim tarafında işler o kadar da temiz değil. Özellikle de batarya imalatının enerji yoğun olması nedeniyle çevresel faydaları uzun süre tartışmalı olarak görülüyordu. Ancak yeni yapılan bir araştırma, üretimdeki zarara rağmen elektrikli araçların sadece üç yıl içinde toplam emisyon açısından benzinli araçları geride bıraktığını ortaya koydu. 2 yılın ardından pozitife geçiliyor Araştırma, aynı zamanda benzinli araçların ömürleri boyunca en az iki kat daha fazla çevresel zarar verdiğini ve elektrik üretiminde temiz enerji kaynaklarının yaygınlaşmasıyla elektrikli araçların avantajlarının önümüzdeki yıllarda daha da artacağını vurguluyor. Öte yandan yeni çalışma, batarya üretimi ve madenciliği nedeniyle elektrikli araçların başlangıçta daha yüksek karbon ayak izine sahip olduğunu kabul ediyor. Ancak araştırmacılar üçüncü yıldan itibaren CO2 emisyonlarında belirgin bir düşüş yaşandığını ve aracın ömrü boyunca toplam karbon ayak izinin çok daha düşük olduğunu belirtiyor. Yapılan analizlere göre elektrikli araçlar ilk iki yılda benzinli araçlara göre yüzde 30 daha fazla karbon dioksit salıyor. Bu fark, özellikle lityum madenciliği ve batarya üretiminin enerji yoğun süreçlerinden kaynaklanıyor. ABD’de ortalama bir binek aracın ömrü 18 yıl olarak kabul edilirken, fosil yakıtlı içten yanmalı motorlu araçların (ICE) her birinin ömrü boyunca yaklaşık 100 ton CO2 saldığı, batarya elektrikli araçların (BEV) ise 53 ton CO2 ile ICE’lerin yarısı kadar emisyon ürettiği tespit edildi. Hibrit araçlar ise 84 ton CO2 ile BEV’lere kıyasla yaklaşık 1,6 kat daha fazla emisyon salıyor. Kaynak: https://www.usnews.com/news/technology/articles/2025-10-29/study-finds-evs-quickly-overcome-their-energy-intensive-build-to-be-cleaner-than-gas-cars https://journals.plos.org/climate/article?id=10.1371/journal.pclm.0000714
  22. Lastikler 2025 tarihli, azıcık kullanıldı. (2 hafta kadar) Yer NEVŞEHİR Merkez Çevre illerdeyseniz Nevşehir'den sizlere "10.000 + yakıt masrafı" olarak getirebilirim TANESİ 2500 LİRA - "internette tanesi 3400 lira" 2 Adet 5000 lira Takım 10000 lira 195 65 15 91H KIŞ LASTİKLERİ 2 hafta olmadı sıfır alınıp, kullanıldı ve söküldü. BRİDGESTONE BLİZZAK LM005 2025 Tarihli SIFIR LASTİKLER
  23. Dün
  24. Nihat Palolu

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    Aga hayırlı olsun, güle güle kullan
  25. Ayrıca eski tip belge ile araç kullanana 39/3 maddesince 3755₺ cezai işlem uygulanır. Sürücü araç kullanmaktan men edilerek eski tip ehliyet işlem yapan birimde muhafaza edilmek üzere alınır.
  26. Ali Cihangiroğlu

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    şimdi tur zamanı, Bulgaristan-Finladiya-Rusya-Mogolistan-Kazakistan-Tükkan yap, hakkını ver hakkını, öyle çay içmeye buralara gelme, bisikletle yapıyoruz biz o işleri
  27. Servet Aydın

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    1390 al gözüme görünme
  28. Mehmet Göktürk

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Yok ama öbürünü deneyip hata alınca herkes diğerine gitmeyi bilemez. Ayrıca sitede böyle hata almak olumlu değil.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...