Bekir Yığrık 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 Antifirizi değiştirdikten sonra oldu.Devirdaimde sorun olsaydı daha önce de yapardı. Antifiriz yoğunluğunu biraz azaltınca kısmen düzeldi.Şuanda yoğunluk %70 civarı. Kannımca focusların kronik sorunu antifiriz yoğunluğuyla alakalı. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 O zaman biraz daha azaltın. -30 falan yeterli olur tahminimce bulunduğunuz yere göre.. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 Burada ölçmeyi parayla yapıyorlar. Memlekete gidince (1 ay sonra) azaltacağım ve ölçtürürüm. Sabredecez artık.... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 Hayret burada petrol istasyonları bile ölçüyor..Para alanı döverler Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 Antifirizi değiştirdikten sonra oldu.Devirdaimde sorun olsaydı daha önce de yapardı. Antifiriz yoğunluğunu biraz azaltınca kısmen düzeldi.Şuanda yoğunluk %70 civarı. Kannımca focusların kronik sorunu antifiriz yoğunluğuyla alakalı. Merak etmeyin doğru yoldasınız, zamanla o sıkıntı da kalmayacak. Ben bu sorun yüzünden devri daim dahil değiştirmediğim parça kalmadı. Sonra antifriz yoğunluğu azaldıkça hiç sorun kalmadı. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 20 Aralık 2011 Paylaş 20 Aralık 2011 (düzenlendi) Hayret burada petrol istasyonları bile ölçüyor..Para alanı döverler Merak etmeyin doğru yoldasınız, zamanla o sıkıntı da kalmayacak. Ben bu sorun yüzünden devri daim dahil değiştirmediğim parça kalmadı. Sonra antifriz yoğunluğu azaldıkça hiç sorun kalmadı. +1 Ayrıca forumun birinde şu yazıyı buldum... Arkadaşlar bende yeni 1999 focus ghia aldım. Aracın antifirizini değiştirdikten birkaç gün sonra hararet birden bire sona vurmaya başladı. İkaz lambası yanıyor ve devirden düşüyordu. Eğer burdaki mesajları daha önce okusaydım, benim cebimden 800tl çıkmayacaktı. Araçta değişmedik şey bırakmadılar. İlk önce devirdaim, peşine termostat, olmadı conta yanık dediler ve contayı değiştirip üst kapağı taşlamaya gönderdiler. Bir kaç gün benzinde bindim ve herşey gayet normal, LPG nin hortumlarını değiştirdiğim an hararet tekrar tavan. Başımdan kaynar sular döküldü. En sonunda iyi bir ustaya gidip makina ile havasını aldırdım 50tl. O günden beri şeytan kulağına kurşun hiçbirşey yok. Çoruma yakın olupta böyle bir şikayetiniz varsa, iyi bir ustası var. İsteyene adresini ve numarasını veririm. Adam özel makinasını almış ve havayı makina alıyor. Tabi 50 tl'yide peşinden. Link 20 Aralık 2011 tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yalçın Karaca2 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Bu focusun sorunları bitmek bilmiyor birini yaptırıyorum diğeri çıkıyor.. Araba 101000 de Kaçak falan yok kontrol ettim ama antifrizi eksiltiyor... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 devirdaim contasına lpg varsa lpg eklerine bakın. su deposunun kapağının oralarda antfiriz kalıntısı var mı ona bakın. yoksa sıkıntı contada felan bir yanık olmasın. Yorum bağlantısı
Yalçın Karaca2 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Altına falan baktım damlatma ıslatma yoktu kontrolu o şekilde yaptım.. Araç lpg li ayrıca. Conta yanığı ne oluyorki ama kotu birşey galiba... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 su kaçağı kontrol şekli yanlış, ehil bir ford ustasına gösterin, basınç testi de yapsın. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Eksiltme varsa ve aracın durumunda bunun haricinde olağanüstü bir durum yoksa bence mutlaka kaçak vardır.Ancak kaçak az olabilir.Sızıntı halinde olabilir.Yada araç sıcakken buharlaştığı için gözünüze gözükmüyor olabilir.Hortumların kelepçeleri kontrol edilecek,ayrıca LPG varsa regülatör hortumları ve yine kelepçelerine bakılacak.Regülatör üstündeki giriş-çıkışlardan da kaçırma ihtimali var. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Ankara'ya yakınsınız, bence oradaki arkadaşlarımız size usta olarak yardımcı olacaklardır. Yorum bağlantısı
Yalçın Karaca2 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 (düzenlendi) Hararet yükselmesi çekişten düşme yok da yağ yakma var oda çok miktarda değil... Antifrizde de yağlanma koyulaşma gibi bir şey yok. Ankara ya gelmeyi düşünüyorum da ankara yı pek bilmediğimden ve tanıdık usta olmamasın dan dolayı çekiniyorum biraz... 31 Aralık 2011 tarihinde Yasin Yakup tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Yeşilkaya 2 Ocak 2012 Paylaş 2 Ocak 2012 Söylenmesi gerekenler söylenmiş. Aynı sorun bende de olmuştu. Burada arkadaşların dediği gibi lpg eklerini konrtol ettirdim. 2-3 parça boru değişimi ve T birleşimini değiştirdim. Şimdi sorunsuz, gram eksiltmiyor. Özellikle LPG montajı eski ise haliyle borular deforme olmuş olabilir. Ben ankara da 40 TL ye yaptırdım yaklaşık 2 ay önce. Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 2 Ocak 2012 Paylaş 2 Ocak 2012 Aynı problemlerle bende çok karşılaşıyordum genelde lgp için yapılan ek hortumlardan kaynaklanıyor. geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Yalçın Karaca2 2 Ocak 2012 Paylaş 2 Ocak 2012 Evet benim lpg de bayağı eski 2008 tarihli atiker marka... Ama damlatma falan yok hiçbir yerinden. Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz 2 Ocak 2012 Paylaş 2 Ocak 2012 tipo'da benzer sorunla karşılaşmıştım. LPG regülatöründe ısıtılacak gaz ile soğutma suyunun arasındaki diyaframda yırtık çıkmıştı. su buradan lpg ye karışıyormuş. regülatör sökülünce LPG dolaşan tarafta bulunan antifiriz kalıntılarından anlamıştık. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Ocak 2012 Paylaş 2 Ocak 2012 tipo'da benzer sorunla karşılaşmıştım. LPG regülatöründe ısıtılacak gaz ile soğutma suyunun arasındaki diyaframda yırtık çıkmıştı. su buradan lpg ye karışıyormuş. regülatör sökülünce LPG dolaşan tarafta bulunan antifiriz kalıntılarından anlamıştık. Suyla çalışan arabayı icat ettiler yani sonunda Yorum bağlantısı
Yalçın Karaca2 3 Ocak 2012 Paylaş 3 Ocak 2012 Arabayı bugun ustaya götürdüm baktı bir şey görmedi arabayı buraya bırak sabah bakalım yada bir kaç gün dursun sen bak dedi sağına soluna. Bu motor sıcak iken anlaşılmaz mı aceba... Yorum bağlantısı
Göktürk Çiçek 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 arkadaşlar kesin çözüm ben 2 yıl yaşadım bu hadiseleri ve yeni çözüldü o kadar mantık dışı şeyler söyledilerki müşür değiştir ,antifirize su kat ,termostata delik deldir ,arabanın arkasını kaldır,lifte alalım,motor kapak üzerinde bulunan tapaları açalım,termostat ve müşür özelliğini kaybetmiş ,yalancı ikazmış bir şey olmazmış ,müşir altına pul koyalım yetkili yetkisiz bütün ford servislerinde hava alma işini yaptırdım param zamanım gitti ford focus hava alma işlemine kesin çözüm bir aparat sayesinde hiç bu kadar basit olacagını tahmin etmezdim antifirizi koy motara bas marşa çalıştır devam et yola fan açmış termostat hortum sökelim kesik hava gelmesi hiç bir kontrol yapmadan antifirizi motra koy yola devam açma diye bir şey yok yüzde yüz garanti çorumda gazi tuygun eser ford özel servis çorum şehirlerarası otobüs terminali giriş çıkış kapısı karşısı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ocak 2012 Paylaş 5 Ocak 2012 Aracı rampada deneyin Bekir Bey. Çok sürat yapmanız da önemli değil.. Hava yaparsa rampada yapar.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Ocak 2012 Paylaş 5 Ocak 2012 Evet hafif uzun rampalarda bile kendini belli eder. Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 6 Ocak 2012 Paylaş 6 Ocak 2012 (düzenlendi) Motor sıcakken biraz zor anlaşılır malum buharlaşma olacaktır. Arabaya kuru bir zeminde park edin ve büyük ihtimal lpg hortumlarının oralardan kelepçelerden ve lpg regülatöründe su giriş dirsekleri var onlardanda kaçırabiliyor ben 2 ay aramam sonucunda kaçagı bulmuştum. Birde böyle deneyin yasin bey.. Resimdeki parçadanda kaynaklana bilir. Ama herzaman iyi bir ustaya göstermek gerekir. Hafta sonu gelebilseydiniz size yardımcı olabilirdim ama malesef kpss kursum başladı bu hafta sonu :/ 6 Ocak 2012 tarihinde Soner Kayışlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts