İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

bi parça daha varmış sağdaki bu mu acaba çünkü önceki attığım linkteki parça devirdaime yakın bir parça bu parça sağdaki dir belki.

http://www.fordburada.com/default.asp?git=9&urun=16775#.

de bobinin orası çok kalabalık hortumlar tam nereye giriyor göremedim bi türlü. acaba bu termostat bu parçaya mı geçiyor.

Yorum bağlantısı
Arda Merve

akşamüstü arabanın yanına gittim bi baktım altında su var kaputu açıp ilk baktığım yer termostat gövdesi gene su kaçırıyor hastalık mı bu anlamadım değiştirdim 3 aydır problem yoktu :crazy:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sen hiç olmazsa termostatı görüyorsun :s ben onuda bulamadım :crazy:

Yorum bağlantısı
Furkan Akın
sen hiç olmazsa termostatı görüyorsun :D ben onuda bulamadım :D

1 Paket Stop Leak işinizi görür ve bir daha ne aynı sorunla nede başka bir yerden kaçakla karşılaşırsınız.

Yorum bağlantısı
Bülent Akça
Bende serviste -40 olan antifirizi -20 lere indirteceğim birde havasını aldırtacağım yapabilirlerse artık. Uzun yola çıkmaya korkuyorum artık :s

Arkadaşlar;forumda daha öncede belirttiğim üzere hararet sorunumu radyatör değiştirerek çözdüm gibi;gibi diyorum çünkü yaz mevsimi yaklaştığı için termostatı taktırmadım ustaya.ama sorunun kaynağı bence radyatörün tıkalı olması.Farklı farklı ustalara gösterdim aracı;sorunu anlattım ve hepsi ağız birliği etmişcesine 'radyatör tıkalı açılması ya da değişmesi lazım ' dediler.Ustam radyatörü boşalttı, söktü ,dışarı alacağı zaman ters çevirdiğinde de epey miktarda su geldi.yenisini taktı , kırmızı antifirizden koydu.Şuan için sıkıntı yok.Artık kışa termostatı taktığımızda göreceğiz.

bu maddeyi de bence göz ardı etmeyin.

atladığım bir konuda şu;radyatörü değiştirmeden 2 hafta önce; pazar günü İstanbul'a giderken otobanda (termostatı sökülmüş halde) biraz sıkıştırdım ve hararet ibresi termostat olmamasına rağmen kırmızıya yaklaştı hatta dayandı ;tabii klasikleşmiş hareket aracı boşa aldım kendi halinde bırakınca düzeldi.

Bilgilerinize....

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
Arkadaşlar;forumda daha öncede belirttiğim üzere hararet sorunumu radyatör değiştirerek çözdüm gibi;gibi diyorum çünkü yaz mevsimi yaklaştığı için termostatı taktırmadım ustaya.ama sorunun kaynağı bence radyatörün tıkalı olması.Farklı farklı ustalara gösterdim aracı;sorunu anlattım ve hepsi ağız birliği etmişcesine 'radyatör tıkalı açılması ya da değişmesi lazım ' dediler.Ustam radyatörü boşalttı, söktü ,dışarı alacağı zaman ters çevirdiğinde de epey miktarda su geldi.yenisini taktı , kırmızı antifirizden koydu.Şuan için sıkıntı yok.Artık kışa termostatı taktığımızda göreceğiz.

bu maddeyi de bence göz ardı etmeyin.

atladığım bir konuda şu;radyatörü değiştirmeden 2 hafta önce; pazar günü İstanbul'a giderken otobanda (termostatı sökülmüş halde) biraz sıkıştırdım ve hararet ibresi termostat olmamasına rağmen kırmızıya yaklaştı hatta dayandı ;tabii klasikleşmiş hareket aracı boşa aldım kendi halinde bırakınca düzeldi.

Bilgilerinize....

Bence radyatörü boşa değiştirdiniz. Termostatı takınca yine aynı sorun olacak. İnşallah olmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence radyatör boşa değişti..

Hararetin kaynağı bulunmalı...

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Önceki sayfalarda hortum kitinin nasıl birşey olduğuna dair bir fotoğraf gördüm o tamam

Nette 74 lük termostad da aradım 45 liraya buldum o da tamam.bir tek eksik olan focusun yeniden ibreyi oynatması gözünün yaşına bakmayıp taktıracağım bunları :D

300 km oldu hep uzun yol şimdilik bir sıkıntı çıkartmadı şükür,Bingöl Sevenler Ford Servisinde Kalite Kontrolör Ali Ustam Sağolsun baya ilgilendi arıza ile -45 olan antifirizi -20 ye indirdiler,yeni bir yazılım yüklediler 1 saate yakında aracı gözetim altında tuttular.

İnşallah akıllanmıştır focus :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Emminin izni olursa servis dökümanını resim resim buraya ekliyeceğim. sistem nedir ne değildir arıza varsa neye bakılır vs ingilizceside olsa az çok bilgi sahibi oluruz. şimdilik bir resim ekleyeyim. çünkü benimde sorularım olacak. ama hava yaptırmadan bu sistemi tam çalıştırmak en başta çok önemli ve havasını almak için bir alet var o olursa ne motoru baş aşağı koymak gerekiyor ne bişi. MTK bir video eklemiş ürün orda var. servis dökümanında da gösteriyor benzerini. ama ben ne sanayide ne yetkili serviste denk gelmedim. vakumlu bir parça sistemdeki havayı çekmek için yedek su deposu kapağına takılıyor ve havayı vakumluyor. tahliyelerden su yedek su deposuna gelmeye başlayıncada ne yalancı hararet ne gerçek hararet sorunu ortada kalmıyor. tabi sisteminizde termostat- su pompası- yedek su kapağı -radyatör-sensör- fan moturu sağlamsa :D yine termostadın çalışma durumu testi vs her şey onlarda anlatılmış. yine yeşil su pembe su onlarda bahsedilmiş.

neyse bu aralar yoğunum sınavlar vs ama bizim araçtada devirdaim civarından bir sızıntı peydah oldu. o yüzden bu işi tam öğrenirsem belki sizede yardımcı olurum.

kitabına göre yapılırsa her şey focusun hararet sorunu kronik olmadığı bence doğrulanır :D ( amma büyük konuştum hee)

description and operation (açıklamalar ve operasyon)

motorsoutmasistemi1.jpg

http://img854.imageshack.us/img854/836/mot...tmasistemi2.jpg

http://img815.imageshack.us/img815/6093/mo...tmasistemi3.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/8996/moto...tmasistemi4.jpg

motorsoutmasistemi5.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/2954/mo...tmasistemi7.jpg

http://img816.imageshack.us/img816/6348/mo...tmasistemi8.jpg

motorsoutmasistemi9.jpg

specification ( şartname) (mavi ile yazılan bakınız kısımları) :nazar:

http://img4.imageshack.us/img4/2651/motorsoutmasistemi6.jpg

removal and installation (sökme-takma tongue.gif )

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...t&p=1090188

http://img232.imageshack.us/img232/7273/mo...istemiskmet.jpg

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Mustafa Kardeş burada yeşil mavi veya turuncu(organik) antfirzde kullanılabilinir diyor .

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Önceki sayfalarda hortum kitinin nasıl birşey olduğuna dair bir fotoğraf gördüm o tamam

Nette 74 lük termostad da aradım 45 liraya buldum o da tamam.bir tek eksik olan focusun yeniden ibreyi oynatması gözünün yaşına bakmayıp taktıracağım bunları :D

300 km oldu hep uzun yol şimdilik bir sıkıntı çıkartmadı şükür,Bingöl Sevenler Ford Servisinde Kalite Kontrolör Ali Ustam Sağolsun baya ilgilendi arıza ile -45 olan antifirizi -20 ye indirdiler,yeni bir yazılım yüklediler 1 saate yakında aracı gözetim altında tuttular.

İnşallah akıllanmıştır focus :D

servis dökümanında 82 derecede termostat açılmaya başlar 96 derecede tam açık konumuna geçer diyor. onuda ekliyecem.

bu arada o dediğim vakum zımbırtısı basınç testi yapan alet olabilir.

Mustafa Kardeş burada yeşil mavi veya turuncu(organik) antfirzde kullanılabilinir diyor .

ilgili kısımların hepsini eklemeye çalışacağım zamanla. mesela servis bülteni yayınlanmış 2001 de şu ek hortumla alakalı.

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
(düzenlendi)

Sınav arasında Ellerine sağlık Mustafa kardeş :D

Yanlışlık olmasında Mehmet abiye sorayım bu hortum kitini takılırken görmüştü sanırım.

Mehmet abi bahsedilen kit bu mudur?

fcs5yg.jpg

tarihinde Sava? De?i?li tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
TEKNİK SERVİS BÜLTENİ No.005/2001

Otomobil ve Hafif / Orta Ticari 2001/05/17

Bölüm: 303-03 (24)

Model: 1.4L/1.6L Zetec-SE ile Focus motoru

Piyasaları: Tüm

Konu: Sıcaklık göstergesi, yüksek okur veya kırmızı bölgeye yakın.

Özet

Bir müşteri nispeten düşük ortam sürüş koşullarında sıcaklık göstergesi yüksek okuma duyduğu endişeyi dile halinde, olası nedeni çeşitli faktörlerin herhangi biri olabilir. Bu bülten endişeleri düzeltmek için, gösterilenlerin sırayla takip edilmesi gereken bir tanı yöntemi içerir.

Bu bültende TSB 005/2001 2001/11/01 tarihli yerini alır. Bu bültenin önceki baskı yok edin.

Focus hararet yükselmesi ile alakalı teknik servis bültenini türkçeye çevirdim belki sizlere yararı olur, bu hafta sonu servise gidip görüşeceğim durumu ne Otosandakilerin nede servislerin haberi var bu bültenden ve Bypass kitinden.Bakalım sonuç ne olacak

http://img829.imageshack.us/img829/7381/blten.jpg

bültendeki resimleri koyayım dedi az ok orjinal iletide yazıalr var

resimdeki kite benziyor ama oradaki ölçülerle yapılmamış sanki :D

bu arada termostat o resimin olduğu kısımda mı? yoksa devir daimin olduğu kısımda mı?

yada şunu sorayım termostat gövdesini benzeri devirdaimdede var mı? varsa o parçanın adı ne? çünkü bizim araçta sızıntı devirdaim tarafında gibi.

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Hay ellerin dert görmesin Mustafa bu harika oldu işte arayıpta bulamadığım şey.

Tam diyecektim üstteki fotoğraftaki bağlantıyı yaptıran arkadaş mesafeyi yanlış yaptırmış diye.

Eminim bu eklediğin bülten ile bu sorundan muzdarip olan arkadaşlar kurtulacaklar.Ellerin dert görmesin :nazar::D :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
akşamüstü arabanın yanına gittim bi baktım altında su var kaputu açıp ilk baktığım yer termostat gövdesi gene su kaçırıyor hastalık mı bu anlamadım değiştirdim 3 aydır problem yoktu :hahahoho:

Vidalarini cok cok az sikmak gerekiyor ve birde bu zimbirtinin motora baglandigi yuzeyi iyicene prussuz hale getirmek lazim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz
Önceki sayfalarda hortum kitinin nasıl birşey olduğuna dair bir fotoğraf gördüm o tamam

Nette 74 lük termostad da aradım 45 liraya buldum o da tamam.bir tek eksik olan focusun yeniden ibreyi oynatması gözünün yaşına bakmayıp taktıracağım bunları :hahahoho:

300 km oldu hep uzun yol şimdilik bir sıkıntı çıkartmadı şükür,Bingöl Sevenler Ford Servisinde Kalite Kontrolör Ali Ustam Sağolsun baya ilgilendi arıza ile -45 olan antifirizi -20 ye indirdiler,yeni bir yazılım yüklediler 1 saate yakında aracı gözetim altında tuttular.

İnşallah akıllanmıştır focus :)

antifiriz ve yazılımla geçtimi şimdi tüm sorun??300kmde benim ibre 10kez sona vurmuştu..

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
antifiriz ve yazılımla geçtimi şimdi tüm sorun??300kmde benim ibre 10kez sona vurmuştu..

Evet Gökhan bey bir sorun yok şimdilik şükür haftaya cumartesi pazar malatyaya gideceğim yine aynı yolda hararet göstergesi normal kalırsa yine yazarım foruma.

300 km boyunca aracı zorladım baya hararet göstergesi zıplayacak mı acaba diye ,yokuşları 5.vites 1200 devir ve 5.vites 5000 devirlerle çıktım araba stop etti edecek ama yinede hararet yapmadı şükür

Yorum bağlantısı
Arda Merve
Vidalarini cok cok az sikmak gerekiyor ve birde bu zimbirtinin motora baglandigi yuzeyi iyicene prussuz hale getirmek lazim.

çok sıkmadım bilerekte bağlanan yer tam olarak sıfıra sıfır tertemiz durumda o yüzey :nazar:

Yorum bağlantısı
Özay Uçar
(düzenlendi)
Evet Gökhan bey bir sorun yok şimdilik şükür haftaya cumartesi pazar malatyaya gideceğim yine aynı yolda hararet göstergesi normal kalırsa yine yazarım foruma.

300 km boyunca aracı zorladım baya hararet göstergesi zıplayacak mı acaba diye ,yokuşları 5.vites 1200 devir ve 5.vites 5000 devirlerle çıktım araba stop etti edecek ama yinede hararet yapmadı şükür

savaş bey soğutma sistemindeki diğer parçalarda bir sıkıntı yoksa emin olun bu dertten sonsuza kadar kurtuldunuz. ben işlemi kendim yaptım, yazılım falan da attırmadım, 1 yıldır aynı sorunla karşılaşmıyorum.....

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz
Evet Gökhan bey bir sorun yok şimdilik şükür haftaya cumartesi pazar malatyaya gideceğim yine aynı yolda hararet göstergesi normal kalırsa yine yazarım foruma.

300 km boyunca aracı zorladım baya hararet göstergesi zıplayacak mı acaba diye ,yokuşları 5.vites 1200 devir ve 5.vites 5000 devirlerle çıktım araba stop etti edecek ama yinede hararet yapmadı şükür

valla ne diyim gözünüz aydın:)rampada oynamadıysa o ibre bidahada oynamaz kolay kolay..forumda dedikleri gibi yarım saat hava alma işlemi yapıldı mı peki?

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
savaş bey soğutma sistemindeki diğer parçalarda bir sıkıntı yoksa emin olun bu dertten sonsuza kadar kurtuldunuz. ben işlemi kendim yaptım, yazılım falan da attırmadım, 1 yıldır aynı sorunla karşılaşmıyorum.....

İnşallah Özay bey valla büyük bir dertten kurtuldum allahın izniyle :D;)

valla ne diyim gözünüz aydın:)rampada oynamadıysa o ibre bidahada oynamaz kolay kolay..forumda dedikleri gibi yarım saat hava alma işlemi yapıldı mı peki?

Valla Gökhan hocam servise götürdüm kitten ve bültenden haberleri yoktu bülteni gösterdim ama kit olmadığı için birşey yapamadılar.Kontrolör Ali usta yeniden yükledi ECU yu sonra antifirizi ölçtü 1 litre aldı yerine su koydu -45 teb -20 ye indi derecesi.Sonra bir saat boyunca rolatide çalıştırdılar soğutma sistemi elemanlarını kontrol ettiler fan termostad müşür vs. yani hava almak için extra bişey de yapmadılar :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz
İnşallah Özay bey valla büyük bir dertten kurtuldum allahın izniyle :D;)

Valla Gökhan hocam servise götürdüm kitten ve bültenden haberleri yoktu bülteni gösterdim ama kit olmadığı için birşey yapamadılar.Kontrolör Ali usta yeniden yükledi ECU yu sonra antifirizi ölçtü 1 litre aldı yerine su koydu -45 teb -20 ye indi derecesi.Sonra bir saat boyunca rolatide çalıştırdılar soğutma sistemi elemanlarını kontrol ettiler fan termostad müşür vs. yani hava almak için extra bişey de yapmadılar :D

anladım hocam..belkide rolantide çalıştırma esnasında havasınıda almış olabilirler..tekrar geçmiş olsun..inşallah bidaha oynamaz o ibre..

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
(düzenlendi)

Gökhan bey,Özay bey sizlerin oksijen sensöründe veya MAF da bir sıkıntı var mıydı yalancı hararet zamanlarında ? Arıza lambası yanıyormu yani?

tarihinde Sava? De?i?li tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Bilge Aldırmaz
Gökhan bey,Özay bey sizlerin oksijen sensöründe veya MAF da bir sıkıntı var mıydı yalancı hararet zamanlarında ? Arıza lambası yanıyormu yani?

hayır sadece hararet ibresi oynuyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...