İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Engin Ünal
aynen bende dijital ekranda 120 dereceye ulaşıyorum.aslında bende motoru sıkıştırmaktan ziyade boşa aldığımda yada debriyaja basınca oluyor yani devir düşünce hararet ani yükseliyor. benim defalarca hararet 120 yi gördü bişi olmadı seninkinede olmamıştır umarım

Soğutma sisteminde hava olabilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yanan arıza ışığı değil de, motor hararet ışığı olmasın sakın. Bu ışık, motor hararet yapınca yanar, 30 saniye sınra 2 enjektör püskürtmeyi keser, 30 saniye sonra püskürtme komple kesilir ki, sğrğcğ daha fazla gidip de conta yakmasın. Işık kendillğinden sönmez, serviste Ids ile söndürlür, ancak temel sebep hararettir. Bence en kısa zamanda soğutma sisteminize baktırın.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Akif Akpınar

Bende de bu sanal hararet sorunu vardı.Uzun yolda hararet göstergesi birden kırmızıya dayanıyor,sonra gazdan ayağını çekince normale dönüyordu.Bir çok ustaya sordum her kafadan bir ses çıktı.Sonra hararet müşirini değiştirdik ve bir daha sorun çıkmadı.

Yorum bağlantısı
Duran Sevinç
bu problemin kaynagı silindir kapagının aşirı ısınmasıdır.dolayısı ile motor ısı sensörü motor suyu ısısını degilde silindir kapak ısısını ölçüyor.

cözüm için termostatla beraber radyatör hortumlarını kısa devre eden bir kit takılıyor. focuslarda hararet yükselince motor zarar görmemesi için kendisini stop ederek korumaya alıyor.

yaşar ben merhaba bu gün yaşadığım bir sorunu size anlatmak istiyorum.80-100 km hızla giderken hararet göstergesinin yükseldiğini gördüm.sağa çekip kontak kapatıp yeniden çalıştırdım bir kaç saniye sonra normala döndü fan çalıyordu yada ben kaputu açınca çalışmaya başladı farketmedim.100 km 4-5 defa aynı olay oldu.kaleriferi açmak zorunda kaldım.sorun ne olabilir.

2001 model focus cihia.

teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Arkadaşlar antifirizin donma derecesini yükseltmek için(-20 den -35 e) antifirizi tamamen değişmemiz mi lazım yoksa bunun başka bir yolu var mı?Teşekkürler...

Arkadaşlar daha önce de antifirizi değişmemiş sanırım aracın.

Bu arada doğru yazımı "antifriz" olması gerekirken "antifiriz" şeklinde yazmışım arkadaşlar.Özür diliyorum.

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

ya antifiriz kullanmasak brsey olurmu acbaa ya ben kullanmiyorum cok fazla bi sorun yasamadim aama bide kokusunu sevmiyorum

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

ciddi bişey olmaz sadece motor bloğu çatlar, oda bir kaç bin TL tutar.

20-30 TL harcadığına değmez yani :)

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Aracımı yaklaşık 8 aydır kullanıyorum, şimdiye kadar hiçbir şekilde uzun yolda, şehir içinde hararet sorunum olmadı. Hararet göstergesi gayet normal biçimde araç soğukken en dipte, yaklaşık 2-3 km. yol aldıktan sonra yavaş yavaş orta seviyeye gelip orda sabit kalıyor. Bugün aracın lpg regülatörü ve regülatöre giren soğutma suyu hortumları değişti, tüm işlemlerde aracın başındaydım ve ustaya özellikle soğutma suyunun hava almaması konusunda çok titiz olmasını söyledim.

Sonuçta değişim yapıldı, hararet göstergesi yine eskisi gibi, anormal bir durum yok, işi yapan usta havayı aldığını, sistemde hava olsa hararet ibresinde anlık oynamalar olacağını, buna bir süre dikkat etmem gerektiğini söyledi.Hatta daha da emin olmak istiyorsan aracı rolantide fan açana kadar rolantide gaza basmadan çalıştır, sonra stop et dedi. İçimde sistemde hava olmadığına dair şüphe yok desem yalan olur. Sormak istediğim;

1- Soğutma suyunda hava olunca, hareket halinde hararet kaç km.lik bir yolda kendini hissettirir, hararet ibreye hemen yansır mı ? :) (Hararet yaptırıp conta yakmayayıp sonra)

2- Otomatik fanın açılıp açılmadığını aracı kullanırken sadece fanın sesinden mi anlayabiliyoruz, yoksa bir göstergesi var da ben mi bilmiyorum? :) (Şimdiye kadar ne hararet sorunum oldu, ne de fan sesi duydum)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Soğutma suyunuzu ölçtürün, antifriz ideal oranı %50 dir, antifriz oranı artınca ısıl iletim kabiliyeti düşer, donma derecesi aksine yükselir

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

antifiriz mutlaka olmalı demişti usta.kışın olduğu gibi yazın da faydası varmış.ben değiştirirken 3lt falan koydular.27tl idi fiyatı.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Malesef yukarıdaki sorularıma cevap alamadım, yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürü borç bilirim.

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Fan sesini duyamazsınız ancak özel bir sistem ile fan çalıştığı zaman içeriye uyarı ışığı takılırsa gönül rahatlığı ile fanı takip edebilirsiniz.

Araç hareket halinde iken fan sesini duymanız çok güç hatta bazı zamanlarda rölantide bile duymanız mümkün olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hava yapsaydı kendini hemen belli ederdi, ancak orjinal dizaynı dışı parçalar sistemde var olduğu sürece takip etmekte yarar var.

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)

Teşekkür ederim Yetkin bey ve Çağlar abi.

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

uzun bir virajda arabayı yüksek vites düşük hızda biraz zorlayın.yaparsa o sıra belli eder kendini ibreden.yapmazsada korkmayın yapmaz daha başka bir sorun çıkan kadar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özbek
Bide fordun motoruna kötü diyorlar.. Hemşerim eminmisin, Bizim motorlar yapıyor mu bunu.?

Evet Halil bey doğru söylüyor.Benim başıma geldi.Devirdaim pompası patlamış.Araçta su kalmamış.Birden arıza lambası ve çok amaçlı ikaz lambası yandı ve araba teklemeye başladı ve sonrasında istop etti.Bu durumda silindirlerin bir kısmı harareti düşürmek için görev başında oluyorlarmış.Yani alllahın izniyle motora bir zararı olmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

2004 yılında aldığım ilk arabam peugeot 106 idi. Tabi nerden bilelim antifirizi falan. Bir şubat günü sabah arabayı çalıştırdım, 10 dakika kadar ön cam buzu erisin diye rölantide bekledim. Yola çıktım, 2-3 km sonra hararet lambası yandı (araçta hararet göstergesi sadece lamba şeklinde, ibre yok) gazı kesim söndü, 100 metre sonra tekrar yandı, çektim sağa kaputu açtım, elime gelen herşeyi çevirmeye başladım ve soğutma sıvısı kapağını çevirmişim o arada, kapak suyun basıncı ile elimden fırladı, bulamadım kapağı, kaputu kapatıp yavaş yavaş ustaya götürdüm arabayı, 3-4 km kadar uzakta. yolda tın diye bir ses duydum, bizim kapak sıkıştığı yerden yere düşmüş, onu da alıp götürdüm.

Uzun lafın kısası 2004 rakamları ile 800 tl masraf çıktı.

Kısaca antifiriz faydalı birşey. :)

Ha birde araba sıcakken o kapağı hızlı bir şekilde açmayın, haşlanırsınız, benim araba henüz ısınmadığı için kurtarmıştım.

Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Arkadaşlar bu gün ölçtürdüm -33 derecede antifriz.Yani eklemeye gerek yok.Zaten fabrikadan çıktığı antifrizi arabanın.Yorumlarınız için teşk.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Antifiriz'in sadece kışın gerekli olduğu düşünülse de yazında gereklidir.Kışın donmayı önlediği gibi yazında aracın hararet yapmasını önler.İşte bu yüzden de mutlaka kulllanılması gerekir.Antifirizin rengine de dikkat edin.Kırmızı ise mutlaka kırmızı ilave edin.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Antifiriz sadece donmayı yada ısı transferini dengelemeyi halletmez, motor bloğunda paslanma tortu oluşumu ve aliminyum bloktada aynı şekilde koruma görevide olduğu için yeterli miktarda ve sürekli antifiriz mutlaka olmalıdır, kesinlikle olmalıdır hatta.

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

o zaman belirli bir değeri vardır ve yaz kış için bu değer farklıdır.yanılıyormuyum?paslanmayı önlediğine ve koruma görevine sahipse bu değer önemlidir. değil mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Dostlar merhaba.

Kış yaklaşırken istemeye istemeye de olsa attifiriz ölçümü yaptırdım ve "yok gibi" cevabını alınca tamam ustam değiştir dedim. Değiştirildi, kabın kapağı açılarak havası alındı ve eve gittim.

Yolda farkettim ki 70 km hız da bile hararet ibresi oynuyor. Menuden test yaptım ve 122 ye kadar çıktı sıcaklık, üstelik 90 la düz yolda.

Ustaya götürdüm tekrar hava alındı ve radyatörde su dolaşmıyormuş dedi. Tekrar teste çıktım ve sorun daha beter oldu. Şu anda 70i geçemiyorum hararet rölantide bile 103 ün altına düşmüyor, fan hiç susmuyor. Ustam dedi ki; devridaim bişeylerini söküp bakacağım.

Daha önce benzer sorun vardı ama 120-130 civarı hızda yapıyordu ve ayağımı gazdan çekince normale dönüyordu.

Ne olmuş olabilir?

1- Daha önce başka bir yerde hava aldırmıştım, yine oraya gidip bir deneyeyim mi? (Gerçi at hırsızı kılıklı heriflere 80 lira vermek de zoruma gidiyor ya)

2- Bu devridaim iş çözebilir mi?

3- Bir tek antifiriz ekleyince böyle bir sorun ortaya çıkar mı?

4- "Benim şurda gül gibi bir ustam var, selamımı söyleyin halleder" diyecek bir forumcu arkadaş var mı?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş

Focus 1 ler 104 derecede fan açar 90 küsürlere kadar düşer fan açınca , fanı sürekli açması normal değil, bir müşür hatası falan olabilir ama usta dediğiniz kişi çok anlamıyorsa bir bilene baktırın bence şunu sökeyim bunu sökeyim derken işi berbat eden ustalar var :angry:

Ankaradan arkadaşımız çok burada ,size yardımcı olacaklardır :good1:

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Motordan (termostattan) gelerek su genleşme kabına giren hortumu genleşme kabına girdiği yerden sökerek aşağıya salla.Hortumu çıkardığın yerden genleşme kabına kuvvetlice üfle bir miktar su akıttıktan sonra hortumu yerine tak suyunu tamamla yoluna devam et.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...