İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
az önce sanayiden geldim.motorun üst kapağının oradaki ısıyı algılayan bir müşür varmış o değişti 85 tl sonra ustayla çıktık yola uzun bir rampada bayagı sıkıştırdı arabayı hararet kıpırdamadı ortadan geldik dükkana geri genleşme kabını değiştirdi.yeni antifiriz koydu.çalıştırdık fan devreye girdikten biraz sonra baktım ki sona dayanmış.havasını falan aldı.dediğine göre termostat devreye girmemiş.hararet düştü.sonra bir daha çıktık yola sıkıştırdı arabayı ama yok gene bir mm ilerlemedi ibre.şimdilik çözüldü gibi görünüyor.bakalım bende 2 gün sonra antalyaya gideceğim o zaman belli olacak.

Termostat devreye girmeden fan nasıl çalışmış... ?

Sorununla ilgili olarak sadece genleşme kabı değişmiş gibi geliyor bana...

Sorun genleşme kabı yada kapağında değilse, tekrar edecek bence...

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
Termostat devreye girmeden fan nasıl çalışmış... ?

Sorununla ilgili olarak sadece genleşme kabı değişmiş gibi geliyor bana...

Sorun genleşme kabı yada kapağında değilse, tekrar edecek bence...

Mehmet abi hararet müşürüde değişti sonra rampaya çıktık zorladı arabayı ama tık demedi ibre ondan sonra yeni kab ve antifiriz değişimi yapıldı.bende aslında tam çözüleceği kanısında değilim diğer arkadaşlarda buna benzer uygulama aşamalarından geçmiş olmalarına rağmen sıkıntı bir müddet sonra kendini tekrarlamış.şimdilik kendimi kandırmaya çalışıyorum.bakalım belli olur birkaç güz sonra (uzun bir yol+bol rampa) :nazar:

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal
Mehmet abi hararet müşürüde değişti sonra rampaya çıktık zorladı arabayı ama tık demedi ibre ondan sonra yeni kab ve antifiriz değişimi yapıldı.bende aslında tam çözüleceği kanısında değilim diğer arkadaşlarda buna benzer uygulama aşamalarından geçmiş olmalarına rağmen sıkıntı bir müddet sonra kendini tekrarlamış.şimdilik kendimi kandırmaya çalışıyorum.bakalım belli olur birkaç güz sonra (uzun bir yol+bol rampa) :nazar:

Az önce ben de sanayiye gittim sorun aynı rampada hararet.. Arabada lpg takılı olduğu için takım yapılırken.. Su boruları uzun bağlanmış dedi.. Bağlantıyı değiştirdi su ilave edip havasını aldı ... Bakalım noolcak.. Uzun yol olmayınca anlaşılmıyo.. Soğutma suyu kapağından bahsettim.. Hiç öyle bişeyden haberi yok.. Hiiiç alakası olmaz dedi. Bakalım noolacak... Aynen uzun yol+ rampa lazım...

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal
Mustafa seninki belki düzelmiştir..

Hayırlısı olsun.. deneyin bakalım..

İnşallah abi...

Olmadı arkadaşta 2004 dizel focus var soğutma suyu kapağımız aynıysa değiştirip bidaha denicem... :D:)

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
İnşallah abi...

Olmadı arkadaşta 2004 dizel focus var soğutma suyu kapağımız aynıysa değiştirip bidaha denicem... :cray::)

inşallah çözülür verilen emeğede harcanan luzumsuz paraya da yazık oluyor bence.inşallah mutlu sona ulaşırsınız.

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten

2000 model f1 lerde hararet yükseldiği zaman uyarı veren ikaz lambası var mı?

Yorum bağlantısı
Kenan Yıldır

arkadaşlar ben bu sorunla yaklaşık 8 aydır uğraşıyorum 3 usta eskittim. müşür termostat su kapı su kapağı her şeyi denedim ama sorun hiçbir zaman ortadan kalkmadı.Tatil için geldiğim antalyada 3 ustaya ayrı ayrı götürdüm ve üçüde istisnasız aynı şeyi söyledi. Motor buloğunun sökülüp keçe ve su yollarının kontrol edilmesi lazımmış ve sorun %90 buradanmış. Uzun yolda ve sadece rampalarda hararet oynadığı için sıkışma neticesinde hava giriyormuş bloğa.Yarın iyi bir ustaya vereceğim ve bir gün duracak. Bu sorun zaman ve aşınmadan dolayı oluyormuş. Umarım hallolur size sonucunu ve maliyetini yazarım. saygılar

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal
arkadaşlar ben bu sorunla yaklaşık 8 aydır uğraşıyorum 3 usta eskittim. müşür termostat su kapı su kapağı her şeyi denedim ama sorun hiçbir zaman ortadan kalkmadı.Tatil için geldiğim antalyada 3 ustaya ayrı ayrı götürdüm ve üçüde istisnasız aynı şeyi söyledi. Motor buloğunun sökülüp keçe ve su yollarının kontrol edilmesi lazımmış ve sorun %90 buradanmış. Uzun yolda ve sadece rampalarda hararet oynadığı için sıkışma neticesinde hava giriyormuş bloğa.Yarın iyi bir ustaya vereceğim ve bir gün duracak. Bu sorun zaman ve aşınmadan dolayı oluyormuş. Umarım hallolur size sonucunu ve maliyetini yazarım. saygılar

Evet ya uğraş istiyor hararet..

demişlerki araban çok arıza yapıyorsa ya ustanı değiştir ya da arabanı...

Araba değiştirecek kadar zengin olmadığım için usta değiştiriyoruz...

Benim Toplamda bu olay için gittiğim 4-5 usta oldu..

En son su borularını değiştirdik.. Bakalım uzun yol lazım..

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
Sanırım Mehmet Özyürek Bey daha önce bahsettiği ortağının focus'unda yaşadıkları, Yaşar Usta'nın açıkladığı silindir üst kapağının fazla ısınması sorunundan bahsediyor, öyle ise yine daha önceki iletilerden anlaşılıyor ki çözümü termostat degisimi + hortum kiti, yani Murat Bey için sadece hortum kiti.

Konunun tamamını bugün okudum zira bizim lpg'li otomatik 2001 sedan'da da şöyle bir sorun oluştu;

hararet aniden tavan yaptı, çektik kenara su bitme seviyesine gelmiş, doldurduk ama almadı radyatörden içeri sanırım, fan da çalışmadı, usta cağırdık, termostat bozulmuş iptal edelim dedi gece olunca malzeme bulamadı, 1 saat bekleyince motor da soğudu sanırım suyu devri daim yaptı radyator bu nedenle. Pazar 50km yol yaparak pztesi ustaya götürdük, bu sefer devirdaim veya termostatta bir sorun göremediler, yağın iyice azaldığı ve değişmesi gerektiği görüldü, yağ filtresi ve markasını hatırlamadığım bir 5-30 yağ ile değişim yapıldı, kırmızı antifirizli su kondu ve havası alındı. 2-3 hafta kadar sorun yaşamadık.

3 hafta sonra yani bu hafta başı Konya-Ankara gelirken 140-150km/s olduğum bir anda hararet dikkatimi çekti, normalde 4/10 gibi bir konumda olan ibre 7'ye yükselmişti ( rakam yazmıyo tabi ), gazdan ayağımı çekince bikaç saniyede normale döndü, az da olsa tekrarlayan durum kepekli yokuşunda me'letti ve araç yokuşun sonunda 50-60km/s, hararet 6/10 civarıydı, korktuğum için basamadım da. Ankara'ya gelip 1 saat mola verdikten sonra karanlıkta yağ ve su kontrolü yaptık, yağ sıfıra yakın göründü, su da min. max'ın tam ortasındaydı, az su ilave ettim. Aynı ustayı arayıp durumu aktardım, yağ çubuğuna güvenmeyin, eksik gösteriyor olabilir dedi, yağ alıp eklesem olur mu dedim, olur 1lt filan 5-30 bulabilirseniz güzel olur dedi. Uğradığım 10. istasyonda elf'in 5-30'unu buldum, 4lt'si 46ytl idi, sanırım uygun bir fiyat, 1lt'sini motora ekledim, gösterge full gösterdi, üzerinden 100km yaptım, 2-3 defa ibre 6/10 mertebesine geldi ve ayağımı gazdan çektim, bu esnada gauge 117 C'ye kadar çıktı, normal seyirde de 100 civarında.

Kaç yıldır lpg'li olan ve daha son ramazan bayramında 3 günde 2bin km yapıp gık demeyen focus'umuzda bu hararet sorunu nerden türedi merak içindeyim. Sadece radyatör suyunun kapağını gevşek bıraktım da ardından bu duruma mu geldi araç acaba? (Sızdırma da tespit edemedik, halen suda eksiltme de yok) Ins. motor sağlam olsun da gerisi bi şekilde aşılır.

Sonuç olarak termostat + hortum kitinin derdime derman olacağını düşünüyorum. Bunun için Mehmet Özyürek'in servislere yönlendirmesi üzerine bugün başer oto'yu aradım, tel.deki usta lpg'lilerde oluyor o, o kiti de bildim yalnız o yan sanayi bişey servislerde bulunmaz, ostim'de yapan vardı sanırım dedi. Sanırım Ankara'da yaptıracak olursam Mehmet Aydemir'in zamanında;

olarak belirttiği adrese başvurabilirim. Mesaiyi bölmemek için haftasonu da memlekete (Konya'ya) gideceğimden; Birim oto, Özford, Herford ve otokoç'u arayıp ellerinde bu kit'ten var mı sormak daha mantıklı görünüyor şuan için.

Tespitim Ins. doğrudur, yorumlarınızı beklerim

Not : Ah Yaşar Usta Ankara'da olaydı, yahut Ankara'dan forumda aktif bilgili bir usta olaydı :D

benimde 2001 sedan focusum var aynı arızayı bir kaç ay evvel bende yaşadım hararet müşürünü değiştirdiler arıza kalmadı urfa serviste yaptırdım bi baktır istersen

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
Mehmet abi hararet müşürüde değişti sonra rampaya çıktık zorladı arabayı ama tık demedi ibre ondan sonra yeni kab ve antifiriz değişimi yapıldı.bende aslında tam çözüleceği kanısında değilim diğer arkadaşlarda buna benzer uygulama aşamalarından geçmiş olmalarına rağmen sıkıntı bir müddet sonra kendini tekrarlamış.şimdilik kendimi kandırmaya çalışıyorum.bakalım belli olur birkaç güz sonra (uzun bir yol+bol rampa) :)

ankara-antalya-kemer-kumluca tatil ve güzergahın ardından bol rampa ve zorlamama rağmen hararet sorun tekrarlamadı kendini.yapıln işlemde sadece müşürün değişimi ve antifiriz konması oldu.memnunum yani sorunum çözüldü gibi.inşallah tekrarlamaz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Unsal
ankara-antalya-kemer-kumluca tatil ve güzergahın ardından bol rampa ve zorlamama rağmen hararet sorun tekrarlamadı kendini.yapıln işlemde sadece müşürün değişimi ve antifiriz konması oldu.memnunum yani sorunum çözüldü gibi.inşallah tekrarlamaz.

hadi hayırlı olsun

ben de çıkıcam bakalım denemeye

haftaya... olmazsa bi de müşür değiştiriyim.. antifirizin konması mühim değil, su da konsa olur bu havada, ama önemli olan havasının iyi alınması... demekki havayı iyi almışlar...

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
hadi hayırlı olsun

ben de çıkıcam bakalım denemeye

haftaya... olmazsa bi de müşür değiştiriyim.. antifirizin konması mühim değil, su da konsa olur bu havada, ama önemli olan havasının iyi alınması... demekki havayı iyi almışlar...

salt su koyarsanız ,aracınızın hararet yapmasını kolaylaştırırsınız.antifiriz suyun donmasını önler ayrıca suyun kaynama ısısnı daha yukarı seviyelere taşır.bu yüzden kış olmasada antifiriz koymak gerekiyor.ayrıca antifiriz soğutma su sisteminin dahilinde metalleri aşındıran korozyonuda engeller.

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
hadi hayırlı olsun

ben de çıkıcam bakalım denemeye

haftaya... olmazsa bi de müşür değiştiriyim.. antifirizin konması mühim değil, su da konsa olur bu havada, ama önemli olan havasının iyi alınması... demekki havayı iyi almışlar...

teşekkür ederim darısı sizin başınıza.

salt su koyarsanız ,aracınızın hararet yapmasını kolaylaştırırsınız.antifiriz suyun donmasını önler ayrıca suyun kaynama ısısnı daha yukarı seviyelere taşır.bu yüzden kış olmasada antifiriz koymak gerekiyor.ayrıca antifiriz soğutma su sisteminin dahilinde metalleri aşındıran korozyonuda engeller.

evet antifiriz yazın suyun kaynama noktası sıcaklığını yükseltiyor.benim soğutma sistemine usta sadece antifiriz koydu yanlızca antifiriz bidonunun altında kalan kısmını almak için çok az su ekleyip onu boşalttı radyatör kabına.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

kalorifer sistemi ,hortumlar ,motor bloğu içindeki suyun varlığı düşünülürse antirifirizi su ilave etmeden koymak düşünebilinir.antifiriz su ile karıştırılınca gerekli işlevi yerine getirir.

saf antifiriz zararlıdır.

en önemli konu fabrikanın tavsiye ettiği vasıfta antifiriz koymanızdır,sanıyorumki fordlara kırmızı antifiriz konuyor.

asla yeşil veya sarı antifirizi kırmızı ile karıştırmayın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Zaten piyasadaki antifirizlerin büyük kısmı saf değil.Bunlar zaten belli oranlarda su ile karıştırılmış hazır antifirizler.Bunları direk koymak zarar vermez.

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
kalorifer sistemi ,hortumlar ,motor bloğu içindeki suyun varlığı düşünülürse antirifirizi su ilave etmeden koymak düşünebilinir.antifiriz su ile karıştırılınca gerekli işlevi yerine getirir.

saf antifiriz zararlıdır.

en önemli konu fabrikanın tavsiye ettiği vasıfta antifiriz koymanızdır,sanıyorumki fordlara kırmızı antifiriz konuyor.

asla yeşil veya sarı antifirizi kırmızı ile karıştırmayın.

evet antifiriz kırmızımsı bir renkteydi.bazı fordlara yeşil antifirizden koyuyorlarmış ama usta direkt bunu koydu.

Yorum bağlantısı
Yavuz Özdoğan

abiler! arabaya ne koyacağız ?nereden bulacağız?

Serkan Toker in tavsiyesiyle Ankara Şaşmazda Ömer Ustaya götürdüm. Motoru ve radyatörü güzelce yıkadık Radyatörden hiç hava alamaz hale gelmiş araba.. Çamur aktı resmen. Rolanti kelebeğimi ne onuda temizledik.

Yanlız motora su değince sanırım ondandır araba lpg den benzine attı devamlı.. Lpg ciye götürdük beyin basıncını artırdı o düzeldi. Ve araba uzun süre lpg de kullanıldığı için benzin beyni karışmış.. Lpg ustası 100-150 km benzinde kullan gel ayar yapalım dedi. Avrupa standarrdı 2 depo LPG 1 depo Benzin miş.. Ben de dedim ki bizim o kadar paramız yok Avrupada benzin kaç paraaa bizde kaç paraa... Bakalım bu işlemlerden sonra sonuç ne olacak şimdilik hararet ve Rölanti problemi yok gib..

selamlar!şu şaşmaz daki ömer usta nın adres ve telefonunu bana da verebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Zaten piyasadaki antifirizlerin büyük kısmı saf değil.Bunlar zaten belli oranlarda su ile karıştırılmış hazır antifirizler.Bunları direk koymak zarar vermez.

Yeni mi çıkmış? Ne marka acaba? Soğutma sistemine susuz, sadece antfriz koymak sorun yaratır.

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz

uzun bi aradan sonra tekrar merhabalar,

hararet sorunumu pulla örtmemin uzerinden yaklaşık 8 ay ve 20bin km geçti, ağırlıkla uzun yol yaptım, gauge menu'den motor sıcaklığımı gözlemleyerek gittim, bu hararet ibresinin bizi devamlı kandırdığını öğrendim; 83-105 C aralığında iken hararet ibrelerimiz 90C eşdeğeri olan orta konumda sabit duruyor, bu durumu farklı f1'lerde de test ettim ve sonuç aynı, ve benim yorumum hangi marka model olursa olsun, bu aralık 20C'lik geniş bir aralık olmasa da en az 10C'lik bir aralıkla da olsa tüm araçların hararet ibrelerinin ortada sabitlendiğini düşünüyorum. Burdaki sorum şu;

Focus 1'lerimiz yani Zetec-S motorlarımız için ideal çalışma sıcaklığı nedir ?

Uzun yoldaki Kendi (pullu) değerlerim:

ortalama : 96 C

maks : 100 C (şehiriçi dur kalk 102 C)

Eğer olması gereken değer daha düşük ise sıkıntımı termostat değişiminin çözeceğini düşünüyorum, zira şuan 90C'nin de üstünde açıyor fanı, daha düşük sıcaklıkta açacak bir termostat faydalı olacaktır

Sıcaklık sensörünün altındaki pul mevzuuna gelirsem temel farkı şöyle özetleyebilirim; pulsuz/normal bir f1'de gauge menu üzerinden sıcaklığa bakarak yol aldığımızda sıcaklık pullu f1'den az daha hızlı değişiyor. İletken, metal bir pul olması, analog ve gauge göstergelerinin ilk çalıştırmada çalışma sıcaklığına öncekiyle aynı sürede ve biçimde gelmesi ve çalışma esnasındaki değişimleri dengeli bir biçimde aktarması nedenlerinden ötürü pul aklımı az kurcalamaya devam etse de soruna neden olmayacağını düşünüyorum. Bir de 5-30 yağ çok ince mi geliyor, 10-40 kullansak faydası zararından fazla olur mu ki :rolleyes:

yağ ile soğutma sıvısının birbirine karışması hususunda da gözlemlediğim kadarıyla bizimkinde öyle bir sorun yok, burdaki dayanaklarım:

- yağ seviyem

- soğutma sıvısında bariz bi yağ belirtisi göremedim, bunu tam olarak nasıl anlarım onu da bilemiyorum zira antifiriz-su karışımım ilk doldurulduğundaki kadar berrak değil lakin yağlı gibi de görünmüyor, bu kadar vakit metalle hem hal olmasından renginin biraz koyulması normaldir Ins.

eklemelere, düzeltmelere acığız :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
uzun bi aradan sonra tekrar merhabalar,

hararet sorunumu pulla örtmemin uzerinden yaklaşık 8 ay ve 20bin km geçti, ağırlıkla uzun yol yaptım, gauge menu'den motor sıcaklığımı gözlemleyerek gittim, bu hararet ibresinin bizi devamlı kandırdığını öğrendim; 83-105 C aralığında iken hararet ibrelerimiz 90C eşdeğeri olan orta konumda sabit duruyor, bu durumu farklı f1'lerde de test ettim ve sonuç aynı, ve benim yorumum hangi marka model olursa olsun, bu aralık 20C'lik geniş bir aralık olmasa da en az 10C'lik bir aralıkla da olsa tüm araçların hararet ibrelerinin ortada sabitlendiğini düşünüyorum. Burdaki sorum şu;

Focus 1'lerimiz yani Zetec-S motorlarımız için ideal çalışma sıcaklığı nedir ?

Uzun yoldaki Kendi (pullu) değerlerim:

ortalama : 96 C

maks : 100 C (şehiriçi dur kalk 102 C)

Eğer olması gereken değer daha düşük ise sıkıntımı termostat değişiminin çözeceğini düşünüyorum, zira şuan 90C'nin de üstünde açıyor fanı, daha düşük sıcaklıkta açacak bir termostat faydalı olacaktır

Sıcaklık sensörünün altındaki pul mevzuuna gelirsem temel farkı şöyle özetleyebilirim; pulsuz/normal bir f1'de gauge menu üzerinden sıcaklığa bakarak yol aldığımızda sıcaklık pullu f1'den az daha hızlı değişiyor. İletken, metal bir pul olması, analog ve gauge göstergelerinin ilk çalıştırmada çalışma sıcaklığına öncekiyle aynı sürede ve biçimde gelmesi ve çalışma esnasındaki değişimleri dengeli bir biçimde aktarması nedenlerinden ötürü pul aklımı az kurcalamaya devam etse de soruna neden olmayacağını düşünüyorum. Bir de 5-30 yağ çok ince mi geliyor, 10-40 kullansak faydası zararından fazla olur mu ki :lol2:

yağ ile soğutma sıvısının birbirine karışması hususunda da gözlemlediğim kadarıyla bizimkinde öyle bir sorun yok, burdaki dayanaklarım:

- yağ seviyem

- soğutma sıvısında bariz bi yağ belirtisi göremedim, bunu tam olarak nasıl anlarım onu da bilemiyorum zira antifiriz-su karışımım ilk doldurulduğundaki kadar berrak değil lakin yağlı gibi de görünmüyor, bu kadar vakit metalle hem hal olmasından renginin biraz koyulması normaldir Ins.

eklemelere, düzeltmelere acığız :lol2:

Pul derken?

İdeal sıcaklık olayını tam bilemiyorum ama benim araba şu an 100'ler seviyesinde seyrediyor. Evet o gösterge 104 ten sonra oynamaya başlıyor. 112 yi falan gördüm ben, kırmızıya yaklaşmıştı o anda.

Şu anda bu soruna alıştım artık, hararet yapınca ayağımı gazdan çekiyorum 100 le değil de 65 le gidiyorum yokuşta. Tek başıma olunca zaten 100 ler seviyesinde o derece. Sanırım 94-96 arası olması lazım ideal ısının.

2 defa havasını aldılar birşey değişmedi, termostat kapağı değişti gene bişey değişmedi.

Havasını alan yer şöyle bir test yaptı. Arabayı olduğu yerde 5000 devirde uzun süre çalıştırdı, 104 dereceye çıkınca düşmeye başladı tekrar, galiba 104 te fan açıyormuş.

1 ay içerisinde baskı balata değiştireceğim, usta o sırada lpg hortum bağlantılarını değiştireceğini söyledi. O da lpg den şüpheleniyor.

Bir de bilenler varsa birşey sorayım, Focus conta yakmaz diyorlar doğru mu? Isı tehlikeyi noktaya gelince motoru durduracağını söylüyorlar. Benim arabada şu ana kadar hiç motor uyarı lambası yanmadı, hoş öyle bir lamba var mı onu da bilmiyorum ya. Hararet yapar yanmaz, bobin ve kablo gitti yanmaz, katalitik parçalanmış yanmaz, katalitik söküldü yanmaz. Ne zaman yanacaksa, muhtemelen araba alev alınca falan :blush:

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz

Pul derken; zamanında ustama sorunu anlattığımda ve ford'un bu konudaki teknik servis bültenini gösterdiğimde;

"senin zaten (1.resimdeki) rutin yapılan t yapılmış, ben bu uygulamayı (2.resimdeki) hiç yapmadım ama sen istersen yaparız, ama bu veya termostat değişimi derdini tam çözmeyebilir, başka şeyler de yaparız ama ben bunun ısı sensörünün altına bir pul koyacam, sen beni dinle, bi de böyle dene" demişti, başta çok huylandım, uzun süre kısa mesafelerde bile gauge açık gittim, çok şükür üzerinden 20bin km geçti ve ortalama ısı değerim 96 C, devirli yüksek hızda zaten rampa filan hic sorun değil 96'ya bile çıkmıyor.

Conta yakmamasına dair yanlışım yoksa kılavuzda yazıyordu; aşırı ısınmada 2 silindirin yakıt beslemesi kesiliyor, böylece 2 silindir çalışırken 2 silindir de soğumaya katkı sağlıyormuş, tabi güç kaybı da oluyomuş.

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
arkadaşlar ben bu sorunla yaklaşık 8 aydır uğraşıyorum 3 usta eskittim. müşür termostat su kapı su kapağı her şeyi denedim ama sorun hiçbir zaman ortadan kalkmadı.Tatil için geldiğim antalyada 3 ustaya ayrı ayrı götürdüm ve üçüde istisnasız aynı şeyi söyledi. Motor buloğunun sökülüp keçe ve su yollarının kontrol edilmesi lazımmış ve sorun %90 buradanmış. Uzun yolda ve sadece rampalarda hararet oynadığı için sıkışma neticesinde hava giriyormuş bloğa.Yarın iyi bir ustaya vereceğim ve bir gün duracak. Bu sorun zaman ve aşınmadan dolayı oluyormuş. Umarım hallolur size sonucunu ve maliyetini yazarım. saygılar

kenan bey bahsettiğiniz onarım ve sonuçlarından bahsedermisiniz aynı sorun bendede oluştu. bazı uygulamalar kimine deva oluyorken kiminide bezdiriyor forum dan anlaşılana bu en kesin sonuç nedir aceba nerden başlamalı??

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

İki silindirin yakıt beslemesinin kesilmesi durumu gerçekleşirse lpg li araba nasıl davranır acaba? Sonuçta enjektorleri benzin sisteminden bağımsız çalışıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...