Ayhan Onaran 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 1 saatte ne yapacak merak ettim.En çok 15 dakikalık işi var hava alma olayının.. Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 bende bugün antifiriz ölçtürcem, degiştirmeye korkuyorum ya arabanın düzeni bozulacak diye, şırıngayla çeksem biraz depodan tekrar antifiriz koysam saglıklı olurmu acaba... Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Yapabiliyorsan aynen öyle yap, ben antifiriz koydurdum ve 2 hafta uğraştım ondan sonra. Bir daha soğutma suyunun başında silahla bekleyeceğim zaten. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Olur ama öncelikle ölçüm yaptır.Eğer eksik çıkarsa ilave edersin.. Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Dün Konya'daydım Beyşehir'den Konya'ya giderken yoldaki iki yokuşta da aynı şeyi yaptı. Servise gittiğimde önceden konuştuğum arkadaşın olmadığını ford araçlar ile ilgilenen başka bir usta olduğunu söylediler( gittiğim yer ford servisi değil ama önceden ford servisliği yapmışlar) O arkadaş geldi araca baktı benim araçta ,araba sıcakken arabayı çalıştırmadan kontağı açtığımda da ibre sona dayanıp geri geliyordu , onu gösterdim bunun hava ile alakası yok müşür değişecek dedi,değiştirdi Konya dan geri gelirken daha fazla yokuş olmasına ve arabayı çok sıkıştırmama rağmen sorun tekrarlamadı İnşallah düzelir. Servis adı ve numarası isteyen olursa özelden verebilirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Bu müşir olayını benim arabaya da yaptılar, bende de benzer bir değişiklik oldu, sanırım müşirler bir süre sonra sapıtmaya başlıyor, ama ben hala şüpheliyim acaba düşük mü gösteriyor diye. Gerçi 115 lere çıkınca da arabada bir bayılma olmuyordu. Menuden kontrol ettiğimde ısının 104 e kadar çıktığını görüyorum ve fan neredeyse hiç susmuyor, Arabayı durdurup kontrol ediyorum, su devri normal görünüyor ama radyatöre giden kısım yeterince sıcak değil gibi. Tahminime göre termostat tam olarak açmıyor. Hiç açmıyor diyemiyorum, çünkü az bişey sıcak borular. Su yeterince radyatöre ulaşamadığı için tam soğutma da olmuyor. Menu üzerinden bir kontrol eder misiniz sıcaklık değerleri ne aralıkta. Ayhan bey sizden de bir ricam olacak, normal bir zaman da sıcaklık hangi aralıkta seyrediyor aracınızda bir kontrol eder misiniz. Fan hiç açıyor mu? (Konuyla ilgilendiğiniz için sizden istiyorum) 100 C civarları bana yüksek gibi geldi. Hele şu kış günlerinde fanın bile açmaması lazım diye düşünüyorum. 82 derecede termostat açtığına göre en fazla 90-92 civarı olması lazım. Termostatı da değiştirdim ama, son şüphelendiğim kısım termostat gövdesi ile radyatör arası kısım. Ya gövde de bir sorun var (ki benim sorunum termostat gövdesi değişince başlamıştı) ya da radyatör civarlarında. Termostatı iptal ettirerek ya da deldirerek bir deneme daha yapmayı düşünüyorum bayramdan sonra. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 1 saatte ne yapacak merak ettim.En çok 15 dakikalık işi var hava alma olayının.. ben değiştiriken bir saate yakın bekledik değişmesi 5 dk sürmedi. sadece iyice kontrol etti araç fan açıyor mu açmıyor mu diye. 2 şişe soğutma sıvısı aldım. 10 lirada işcilik verdim. hareret ya da ısınmama sorunu hiç olmadı. Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Araç yapıldıktan sonra kontrol ettik dururken devir yükselterek ısıyı 103 dereceye kadar çıkardık ve fan çalıştı Ayrıca dün gelirken 90 km boyunca gözüm geuge menudeki sıcaklık ve hararet göstergesindeydi. Gösterge ortadan yukarı çıkmadı menude ise en zorladığım an bile ısı 97 dereceyi geçmedi,normelde ise 92-95 aralığında gezdi dış hava sıcaklığı 15 derece civarındaydı. İnşallah benim sorun çözüldü gibi bir daha tekrarlamaz umarım. Yorum bağlantısı
Levent Gülser 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 aracınızdaki antifriz derecesi kaç?eğer antifriz fazlaysa hararet yapmış gözüküyor araba.geçen sene benimde başıma geldi oradan biliyorum devir daim pompası delindiği için değiştirirken saf antifriz katmıştım.araba hararet problemi veriyordu 3 gün uğraştım sonunda antifrizi seyrelttim sorun çözüldü.f1 lerde 30 u geçmeyecekmiş antifiriz derecesi.bilgilerinize Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 abi arabayı 15 dk falan rölantide çalıştırdı sonra fan açınca eliyle sağı solu yokladı dedi sende mekanik veya elektroniksel bir sorun yok dedi.müşürün bozulmuş dedi değiştirelim düzelir dedi.değiştirdi sonra kabı falan değişti eskimiş diye antifirizi değişti.sistem hava yaptı ve havasınıda aldı.o gün buündür hiçbir şekilde ibre kıpırdamıyor.olması gerektiği yerde. Menüden sıcaklığı kontrol ettiniz mi? Bende de ibre yerinden oynamıyor ama sıcaklıktan 100-104 arası genelde. Bence hala sorun var. aracınızdaki antifriz derecesi kaç?eğer antifriz fazlaysa hararet yapmış gözüküyor araba.geçen sene benimde başıma geldi oradan biliyorum devir daim pompası delindiği için değiştirirken saf antifriz katmıştım.araba hararet problemi veriyordu 3 gün uğraştım sonunda antifrizi seyrelttim sorun çözüldü.f1 lerde 30 u geçmeyecekmiş antifiriz derecesi.bilgilerinize Bu da bir ihtimal, acaba diyorum antifiriz yoğunluğundan dolayı termostat ve gövdesi tam olarak işleviyi yerine getiremiyor olabilir mi? Yorum bağlantısı
Levent Gülser 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 antifriz yoğun olduğu zaman müşür sanırım sıcaklığı sağlıklı ölçemiyor.zaten servisede sorarsanız 30 dereceyi geçirmeyin diyolar. şimdi farkettim radyatörün havasını almak için 80 liramı alıyorlar.ben o paraya triger,devirdaim pompası ve radyatör suyunu değiştirtirim.bonus olarakda radyatörün havasını alır ustam.afyona yolun düşerse baktırtalım Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Bir ihtimal ama, ben atifirizi değiştirince 122 C ye kadar çıktı sıcaklık, havası alınmış olmasına rağmen. Yorum bağlantısı
Numan Gümüş 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Devirdaim, daima devredemiyordur belki. düzlükte 6000-6500 devir çeviren ve hareret göstermeyen motorun rampada 3000 devirde hararet göstermesi devirdaimle izah edilebilirmi ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Ben hala ısrarlıyım, bu soğuk havalarda araç durduğu yerde bile fanı açmaması lazım. Benim arabamda su motor içinde rahat bir şekilde dönebiliyor bunu farkediyorum ama radyatöre de çok zor gittiğinden eminim. Tekrar sorayım, antifiriz yoğunluğu suyun termostattan geçmesini zorlaştırır mı? Suyu biraz seyreltsem işe yarar mı? Şu an en azından hararet ibresi oynamıyor ondan dolayı çok fazla oynamak istemiyorum ama bir yandan da fan sesi sinirimi bozuyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Ben hala ısrarlıyım, bu soğuk havalarda araç durduğu yerde bile fanı açmaması lazım. Bence bu konuda yanlışsınız. Her araç durduğu yerde illa fan açar. Sonuçta suyu motor ısıtıyor. Fan açmazsa nasıl soğuyacak? Benim aracımda durduğu yerde fan açıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 (düzenlendi) 82 ve 96 derece termostat yeterince suyun radyatörde dolaşmasını sağlarsa motor sıcaklığı 100 derecenin üzerine çıkmaz bence. Olduğu yerde gaz verirseniz tamam yükselir ama rölanti devri suyu yeterince ısıtamaz diye düşünüyorum. Şu son yaşadığım antifiriz değişim öncesine kadar benim arabanın durduğu yerde fan çalıştırdığını hatırlamıyorum. Belki de dikkatimi çekmemiştir. 27 Temmuz 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Mehmet fanlarda sorun olabilirmi....bilmiyorum hararet müşürü değiştimi....veya termostat düşük olanıyla değişmiş olabilirmi... Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Müşir değişti, zaten değişmese şimdi o gösterge hep kırmızıdaydı. sanırım ilk sorun bu eski müşir yanlış gösteriyordu. Termostat 82-96 ile değişti. 82 derece açması lazım. Ben bir süre arabayı kullanıp bakıyorum fan açmış. iniyorum ve boruları kontrol ediyorum. termostat gövdesinin yapısını bilirseniz çift çıkışlıdır. devridaim motoru aldığı suyu termostat gövdesine doğru basar. eğer termostat açmış ise suyun bir kısmı radyatöre gider bir kısmı diğer borudan tekrar dolaşıma girer. ben inip kontrol edince bakıyorum termostat sonrası borular soğuk ya da çok az sıcak ancak termostat gövdesinden çıkan diğer boru yeterince sıcak. Bu demek oluyor ki, su termostattan geçmiyor. Bunun sebebi ya termostat açmıyor, ya su geçemiyor, ya da radyatör kısmında bir sorun var (bu en düşük olanı). Fanda sorun yok. 103 derece olunca fana açılıyor ve yeterince güçlü çalışıyor ancak radyatörden su geçmediği için çalışması sadece önündeki ikinci hortumu soğutabiliyor. Yani kısaca fan direk motoru soğutuyor. Yakında bu konuda doktora tezi yazacağım, hele şu bayrama bir gidip geleyim. Yorum bağlantısı
Özgür Aybey 24 Kasım 2009 Paylaş 24 Kasım 2009 ben inip kontrol edince bakıyorum termostat sonrası borular soğuk ya da çok az sıcak ancak termostat gövdesinden çıkan diğer boru yeterince sıcak. Bu demek oluyor ki, su termostattan geçmiyor. Bunun sebebi ya termostat açmıyor, ya su geçemiyor, ya da radyatör kısmında bir sorun var (bu en düşük olanı). aynı sorun bende de vardı aracımı ne zaman uzun bir rampaya vursam yada yüksek devirde kullnsam hararet göstrgesi hızla yükselip ayağımı gazdan çekince iniyordu,geage menüde 114 dereceyi gördüm,araçtan inip bakıyordum ilginç tarafı motor su kaynatmıyordu her neyse bu konu aracımı satmayı da düşündürdü bana en sonunda termostatı 3mm lik matkap ucuyla termostatı 3 yerinden delerek taktım havalarda soğudu ama bi kaç defa denedim yükselecek mi diye ama 93 dereceyi hiç geçmedi 10 gündür sanırım bu sorunu bu şekilde çözüldü termostatın fotoğrafını evde yüklemeye çalışacağım Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 24 Kasım 2009 Paylaş 24 Kasım 2009 Termostatı deldirmek hararet sorununu bir çözümdür ama aracında yeteri sıcaklıkta çalışmamasına sebep olur. Düşük devirlerde ve hızlarda ısının 80'in altına düşmesine sebep olabilir. Ayrıca kalöriferiniz de yeterince ısıtmaz. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Kasım 2009 Paylaş 24 Kasım 2009 hımm bu sorun kronik diyebilir miyiz o zaman ? Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 25 Kasım 2009 Paylaş 25 Kasım 2009 Tamamını okumadım ama birşey dikkaktimi çekti; 74 derece termostat takılıyor. Bu ne kadar doğru? Yorum bağlantısı
Refik Karakaya 27 Kasım 2009 Paylaş 27 Kasım 2009 arkadaşlar foruma yeni katıldım. geçen bayram 2002 ford focus aldım bu hararet sorunu yüzünden bin pişman oldum. yaşar ustadan öğrenmek istediğim bu problem sadece lpgli araçlardamı oluyo .mademki focusların genelinde bu problem var bütün focuscular bi araya gelerek,bu hatanın telafisini fordun üslenmesini sağlayabiliriz. kit denen zımbırtıyı neden 300 küsür milyon liraya takıyolar40,50 milyonluk bişi olsa neyse. Ayrıca ilginizi çekecekse hararet rekoru bende 128 dereceyi gördüm. 120 falan normal kabuk ediyorum artık. iki silindirin kendini kapatması olayıda olmadı ,Contada yakmadı Allaha emanet biniyoruz işte. Yaşar ustam sen bu kit takma işini birfiil yapıyomusun yoksa arkadaşlara yolmu gösteriyorsun ben yazılanların tamamını okumadım o yüzden soruyorum elazığdaki servise sordum bu kit den haberleri var ama malzeme henüz gelmemiş onlara ileriki zamanlarda gelirmiş. eğer sen yapıyorsan bu işikonyaya giderken sana uğramak istiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Kasım 2009 Paylaş 27 Kasım 2009 Yaşar, serviste çalışırken bu uygulamayı ortağımın aracına bizzat yapmıştı... Ama şimdi nasıl çözüyor bu sorunu bilmiyorum.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts