İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Tayfun Zeybek

avrupa yakasında maslak atatürk oto sanayi de,biraz uzak ama o sorundan kurtulmak için değecektir :good1: .anadolu yakasında boşuna vakit kaybetmeyin

gidebilirim sıkıntı yok maslak oto sanayide kimdir nedir dükkan nerededir nasıl öğrenebilirim.

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

gidebilirim sıkıntı yok maslak oto sanayide kimdir nedir dükkan nerededir nasıl öğrenebilirim.

yukarıda adres bilgilerini paylaştım,uzantıya tıklarsanız gerekli bilgiler var :yes:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

gidebilirim sıkıntı yok maslak oto sanayide kimdir nedir dükkan nerededir nasıl öğrenebilirim.

Forumca güvendiğimiz ustalarımızdır. Linke tıklarsanız tüm detayları gelir önünüze.

Yorum bağlantısı
Kemal AKMAN

Selamınaleyküm.

 

Bu hareret konusundan daha yenı aldıgım 2001 focusum dakıka bir gol bir hesabı vurdu beni 

2 aydır sehır içi düzenli olarak kullanıyorum hiç bir sıkıntısı yoktu ıkı gün önce hızım 120-130 larda giderken hararet tavan yaptı 20 saniye

geçmeden geri ortalara geldi aynı şeyi 1 saat içinde üç kere yaptı ustaya götürdüm birşey yok gönül rahatlıgıyla bin dedi sonra forumda yazılanları görünce dayanamadım tekrar götürdüm conta çatlatmıssın dedi ne yapılabilir nedir bunun doğrulugu yardımlarını bekliyorum...

Aynı sorun benimde başıma geldi hararet müşürünüz değişecek yalnız yan sanayi olumsuz etkiliyormuş rölanti problemine neden oluyormuş ben yan sanayi taktırmıştım rölantide problem vardı ford yedek parçası satan yerden orjinal aldım o da hararet pronlemini tekrar ortaya çıkardı adam benim malım garantili değil kaçak deyip müşürün parasını vermedi 130 tl boşa gitti anlıyacağınız sonuç olarak yüksek ihtimal sorun hararet müşürü (çünkü sorun göstergede) ikinci diyeceğim ise bu parçayı yetkili serviste değiştirin servis 2 yıl garanti veriyor en azından 

Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Aynı sorun benimde başıma geldi hararet müşürünüz değişecek yalnız yan sanayi olumsuz etkiliyormuş rölanti problemine neden oluyormuş ben yan sanayi taktırmıştım rölantide problem vardı ford yedek parçası satan yerden orjinal aldım o da hararet pronlemini tekrar ortaya çıkardı adam benim malım garantili değil kaçak deyip müşürün parasını vermedi 130 tl boşa gitti anlıyacağınız sonuç olarak yüksek ihtimal sorun hararet müşürü (çünkü sorun göstergede) ikinci diyeceğim ise bu parçayı yetkili serviste değiştirin servis 2 yıl garanti veriyor en azından 

teşekkürler arkadaşlar perşembe günü maslak oto sanayideyim :-)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Aynı sorun benimde başıma geldi hararet müşürünüz değişecek yalnız yan sanayi olumsuz etkiliyormuş rölanti problemine neden oluyormuş ben yan sanayi taktırmıştım rölantide problem vardı ford yedek parçası satan yerden orjinal aldım o da hararet pronlemini tekrar ortaya çıkardı adam benim malım garantili değil kaçak deyip müşürün parasını vermedi 130 tl boşa gitti anlıyacağınız sonuç olarak yüksek ihtimal sorun hararet müşürü (çünkü sorun göstergede) ikinci diyeceğim ise bu parçayı yetkili serviste değiştirin servis 2 yıl garanti veriyor en azından 

maalesef müşürü her usta takmayı bilmiyor,tam sıkıp yanılmıyorsam 1,5 tur gevşetiyorlar,çok sıkınca harareti yüksek algılıyor,bizzat başıma geldi araba sık sık fan açıyordu yüksek devirde ayağımı gazdan çekincede hararet bir kaç sn kırmızıya dayanıyordu,müşür gevşetildi ve antifiriz seyreltildi çok şükür sorun ortadan kalktı araba rahatladı

Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

maalesef müşürü her usta takmayı bilmiyor,tam sıkıp yanılmıyorsam 1,5 tur gevşetiyorlar,çok sıkınca harareti yüksek algılıyor,bizzat başıma geldi araba sık sık fan açıyordu yüksek devirde ayağımı gazdan çekincede hararet bir kaç sn kırmızıya dayanıyordu,müşür gevşetildi ve antifiriz seyreltildi çok şükür sorun ortadan kalktı araba rahatladı

 

teşekkürler arkadaşlar perşembe günü maslak oto sanayideyim :-)

arkadaşlar aracımı Dün tamire götürdüm ve sorun düzeldi :-) ilk olarak yay çıkartıldı sonra müşür gevşetildi şuan sorun yok :-) teşekkürler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba,

 

Bende F1 kasa mağduruyum :-( uzun zamandır problemi çözmeye çalışıyorum fakat problem çözülmedi. Devirdaim termostat muşur değişti radyatör sıcak suyla yıkandı fakat sorun devam ediyor.Problemin tanımı: Araç sehir halindeyken hız 100-110 da iken dijital göstergede sıcaklık 96-98-99 arasında geziyor. Hızımı 130-140 a çıkarttığımda 101-102 lere dayanıyor.Ayağımı gazdan çektiğim anda 104-105 olup fan açıyor :-(  usta conta yakmış olabileceğini sökük silindir üst kapağı teste göndermek gerektiğini hatta motoru açmışken sekman atılsada iyi olur diyor ve yaklaşık 1500tl masrafı olur diyor :-( 

 

son kez şu radyatör su hortumunun içinde diye tariflenen yayı çıkartmayı düşünüyorum fakat yayın nerede olduğunu bilen yok desteğinizi bekliyorum bu yay nerede arkadaşlar.....

merhaba normal sıcaklık bu focus ta 1 fan 103c ile 104 c devreye girer ikinci fan ise 107c herşey normal daha ne olsun 125c 135c görmedin dimi daha motor kessin 2 silindire düşsun o zaman gör sen hararet neymiş sür arabanı takıntı yapma her şey normal.Ve  arkadaşlara duyurulur bu hararet problemlerinde ilk önce kesinlikle kimyasal la radyatör temizliği yapmalarını öneriyorum 15-20 lira maliyeti var ,

tarihinde Sezgin Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Forumca güvendiğimiz ustalarımızdır. Linke tıklarsanız tüm detayları gelir önünüze

Arkadaşlar hararet sorunum düzeldi fakat yeni bir sorun ortaya cıktı devir dayimin olduğu yerden hiç hoş olmayan sesler geliyor :-( atacımı Noname e götürmeden devirdaim v kayışı ve termostat değişmişti. Hatta v kayış üzerinden çıknadan 1 parmak küçüktü :-( ondanmı oldu acaba video çektim birazdan link paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar hararet sorunum düzeldi fakat yeni bir sorun ortaya cıktı devir dayimin olduğu yerden hiç hoş olmayan sesler geliyor :-( atacımı Noname e götürmeden devirdaim v kayışı ve termostat değişmişti. Hatta v kayış üzerinden çıknadan 1 parmak küçüktü :-( ondanmı oldu acaba video çektim birazdan link paylaşırım.

Tekrardan noname'e uğrayın. Şansa yeni devirdaim arızalı olabilir.

Kayışın boyuna aldanmayın, eskisi uzamış olabilir.

Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Tekrardan noname'e uğrayın. Şansa yeni devirdaim arızalı olabilir.

Kayışın boyuna aldanmayın, eskisi uzamış olabilir.

kayışın üzerindeki boy ölçüsüde farklıydı. Usta bişey olmaz deyip taktı :-(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

kayışın üzerindeki boy ölçüsüde farklıydı. Usta bişey olmaz deyip taktı :-(

Osman ile Fatih usta olmaz dediyse olmaz zaten.

Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Osman ile Fatih usta olmaz dediyse olmaz zaten.

yooo kayışı farklı bir yerde değiştirmiştim :-(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

yooo kayışı farklı bir yerde değiştirmiştim :-(

Devirdaimi ayrı, kayışı ayrı mı? Tam anlamadım şimdi?

Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Devirdaimi ayrı, kayışı ayrı mı? Tam anlamadım şimdi?

yooo siz osman ve fatih usta olmaz dediyse olmaz yazmışsınız ya onun için dedim devirdaim ve kayış no name de değişmedi.

yooo siz osman ve fatih usta olmaz dediyse olmaz yazmışsınız ya onun için dedim devirdaim ve kayış no name de değişmedi.

kendi çektiğim videoyu ekleyemedim fakat aşağıdakine benzer sesler geliyor.

 

http://136.10.198.2:15871/cgi-bin/blockpage.cgi?ws-session=2824646497

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben yanlış okumuşum, özür dilerim. Noname'de değişti olarak algıladım.

Tekrardan değiştirdğiniz servise götürün. Kontrol etsinler. Şansa dediğim gibi arızalı çıkmış olabilir ürün.

Videoyu youtube'a yükleyp buraya link verebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

arkadaşlar aracımı Dün tamire götürdüm ve sorun düzeldi :-) ilk olarak yay çıkartıldı sonra müşür gevşetildi şuan sorun yok :-) teşekkürler.

 

Radyator hortumunun girişindeki yay derken? Termostat mı?  Bu parça nereden sokuldu?

Eğer termostat ise yenisi takılmadımı? Aracınızı termostat olmadanmı kullanıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Radyator hortumunun girişindeki yay derken? Termostat mı?  Bu parça nereden sokuldu?

Eğer termostat ise yenisi takılmadımı? Aracınızı termostat olmadanmı kullanıyorsunuz?

hayır termostat'ı devir daim pompasını ve muşuru yenisi ile değiştirdim sorunum düzelmedi sonra aracımı no name isimli dükkan'a götürdüm detayları yukarıda var o arkadaş radyatör hortumunun içindeki bulunan yayı söküp hararet müşürini biraz gevşetti ve yalancı hararet sorunu çözüldü

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

hayır termostat'ı devir daim pompasını ve muşuru yenisi ile değiştirdim sorunum düzelmedi sonra aracımı no name isimli dükkan'a götürdüm detayları yukarıda var o arkadaş radyatör hortumunun içindeki bulunan yayı söküp hararet müşürini biraz gevşetti ve yalancı hararet sorunu çözüldü

 

Radyatorun hangi hortumu? Termostat tarafından gelen hortumda bildiğim kadarıyla yay bulunmuyor. Radyatore bağlı diğer hortumların da içerisinde yay yok bildiğim kadarıyla..

 

Bahsetmiş olduğunuz içerisinde yay olan hortum hangisidir? Yerini tarif edebilirmisiniz.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Zeybek

Radyatorun hangi hortumu? Termostat tarafından gelen hortumda bildiğim kadarıyla yay bulunmuyor. Radyatore bağlı diğer hortumların da içerisinde yay yok bildiğim kadarıyla..

 

Bahsetmiş olduğunuz içerisinde yay olan hortum hangisidir? Yerini tarif edebilirmisiniz.

Şarj dinamasunun hemen altında motor bloğuna paralel gelip 90 derce açı yakarak motora giriyor.uzunca bir hortum hatta yayın olduğu yerde bir çap genişlemesi var tam bu genişlemenin olduğu yerde bir yay ve plastık bir yüksük var.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Şarj dinamasunun hemen altında motor bloğuna paralel gelip 90 derce açı yakarak motora giriyor.uzunca bir hortum hatta yayın olduğu yerde bir çap genişlemesi var tam bu genişlemenin olduğu yerde bir yay ve plastık bir yüksük var.

 

Şarj dinamosunun altından iki hotrum çıkar, bir tanesi aşşağı inerek, direk radyatore bağlıdır. Diğeri ise sürücü tarafına dönerek motorun arkasına dogru gider..

 

Motordan çıkıp, sürücü tarafına dönerek, emme manifoltunun altından yağ cubuğunun arkasından geçen ve motorun arkasına kalorifer radyatorune giden hortumdan bahsediyorsunuz yanılmıyorsam..

 

Temsili bir resim ile göstermek gerekirse;

 

bahsetmiş olduğum hortum, ekli fotoraftaki işaretli kısım değil. Resim yanlızca temsilidir.

img1386hr.jpg

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet Can Kalkan

1 ay önce hararet sorunu yaşamıştık afyon ford yetkili serviste antifiriz yoğunluğunu düşürmüşlerdi dün yolda yine haretet yükseldi hava olabilceğini düşünüyorum 104 derecede fan açiyor normalmidir acaba termostatta açiyor sorun yok neyden kaynaklı olabilir havasi nasıl alınmalı ankarada tuncay usta 114 dereceye gelip almıştı fakat nasil alınmalı fikrim yok yolda hararet göstergesi kırmızıya vuruyor ayağimi gazdan çekince normale dönüyor düz yolda yapıyor bu sorunu

Yorum bağlantısı
Hasen Kara

1 ay önce hararet sorunu yaşamıştık afyon ford yetkili serviste antifiriz yoğunluğunu düşürmüşlerdi dün yolda yine haretet yükseldi hava olabilceğini düşünüyorum 104 derecede fan açiyor normalmidir acaba termostatta açiyor sorun yok neyden kaynaklı olabilir havasi nasıl alınmalı ankarada tuncay usta 114 dereceye gelip almıştı fakat nasil alınmalı fikrim yok yolda hararet göstergesi kırmızıya vuruyor ayağimi gazdan çekince normale dönüyor düz yolda yapıyor bu sorunu

 

Fanların rölelerini çıkarıp 114 dereceye gelince kapağı açmakla felan olmuyor bu iş. Defalarca denendi. Tekrarlayınca, termostat arızalı deyip çıkıyorlar işin içinden.

 

Antifirizi komple boşaltacaksınız. Tekrar dolduracaksınız. Hepsi bu. Deneyin.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

1 ay önce hararet sorunu yaşamıştık afyon ford yetkili serviste antifiriz yoğunluğunu düşürmüşlerdi dün yolda yine haretet yükseldi hava olabilceğini düşünüyorum 104 derecede fan açiyor normalmidir acaba termostatta açiyor sorun yok neyden kaynaklı olabilir havasi nasıl alınmalı ankarada tuncay usta 114 dereceye gelip almıştı fakat nasil alınmalı fikrim yok yolda hararet göstergesi kırmızıya vuruyor ayağimi gazdan çekince normale dönüyor düz yolda yapıyor bu sorunu

 

Araba ısındıktan sonra,

Motor arkasından çıkan ince hortumdan, genleşme kabına sıvı gelişi kesintisiz oluyormu?

Şarj dinamosunun altından radyatore giren hortum sıcakmı?

 

Yetkili servise ugrarsanız, eski yapılan işlemi hatırlatırsanız yardımcı olacaklardır.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Can Kalkan

Dediğiniz ince hortum sıcak oluyor diğer hortumda ama motora giden ince hortumun solundaki genleşme kabına giren hortum çok sıcak olmuyor ve arabayi kapatınca motora giden hortumdan sesler geliyor. Ve motor sıcakken genleşme kabını açınca kaynama yapmasi normal mi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...