İçeriğe Yönlendir

C-Max'ı olan arkadaşlara bir soru


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar.

Bir arkadaşımın 2005 C-Max'ı var. Bu araç; hararet normal seviyelerde iken kaloriferi açtığında, eğer motoru sıkıştırmadan kullanıyorsa, motor soğuyormuş.

Bu konu ile ilgili olarak Ankara'da iki servise gitmiş. İkiside "bu modeller böyle arkadaş" gibilerinden cevap vermişler.

Otosan'ı aramış; Otosandakiler de "servis ne diyorsa doğrudur" demiş..

Bu doğrumu arkadaşlar, bu modeller böylemi gerçekten, yapacak bişey varmı.?

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bir adet OMO kutusu ile çözülür tahminim ama bence bu bir fiyaskodur eğer öyleyse. Kim programladıysa ECU yu afedersin ama şeetmiş...:seytan:

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Mehmet Abi konuyu açıkcası anlamadım tam ne demek istedin. Ama ben hatalı bir c-max varsa bilmiyorum 2004'den bu yana ne hararet nede motor ısısı alt seviyelere düşen CMAX görmedim duymadım. Genel bir problem değil bence. Arkadaşınzın Aracına has bir durum olabilir. Ben aracı haziran 2004'den bu yana kullanıyorum ısı göstergesi 90'da sabit kalıyor yaz kış hiç farketmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Benim c-max'in kışın ısınması corsa'ya göre daha geç oluyor ama soguma olayı hiç başıma gelmedi. ??? Normal kullanımda motorun soguması diye bir şey hiç olmadı. Örneğin C-max ve Corsa 1.3CDTi ile aynı yolu gidiyorum, dış sıcaklık aynı birisi 3 km sonra sıcak hava üflüyor diğeri 5km sonra ama motor ısındıktan sonra hiç fark yok....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Birde bu arabada şikayetçi olduğum diğer konu fıskıyi suyunun zırt pırt bitmesi.. Arabayı aldığımdan beri mazottan çok su koydum neredeyse.. Patlakmı acaba diye akşam altına gazete kağıdı bile koydum ama değil... Haftada bir su koyuyorum yahu....

Kısacası Özyürek arkadaşının arabası normal...

Araç Dizel'di onu belirtmeyi unutmuşum..

Su konusu açılmışken Mertol Bey; C-max'ların su fiskiye motorlarını serviste değiştiriyorlarmış.. Sebebi ne bilmiyorum ama, belki daha az su basan bi motor takıyorlardır. :seytan:

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

gerçekten corsa nın kaloriferi çok güzel ısıtıyordu,daha doğrusu çok çabuk ısıtıyordu,aracı çalıştır hemen ılık ılık hava gelmeyebaşlıyor şimdi nerdeee

bir de bu c-max ghıa lar 1 depoyla kaç km gidiyor benimki 500 e geldi mazot bitti sayılır,ahh polo be ahh be corsa bee ne güzeldi öyle 1 depoyla 700 km gitmek

Yorum bağlantısı
Tolga Erdal

Soğuma olayı benimkinde de oluyor. Ancak kaloriferden gelen ısıda bir azalma olmuyor. O da otm. modda kullandığım içindir sanırım. Zira 24 dereceye ayarladığımda zaten maks. sıcaklık vermiyor. Ancak En sıcaka (HI) alsam belki hissedilir.

Ancak dikkatimi çeken soğuk havalarda, aracı sıkıştırmadan (biraz yokuş aşağı gidildiğinde veya araç gaza basmadan ilerlediğinde) kullandığımda hararet hemen düşmeye başlıyor. Yani arkadaşınız ile aynı durumdayım Mehmet bey.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Demekki bu modeller böyle abi.. :seytan:

Pekii bu konuda bi çözüm arayan olmadı mı ? (Radyatörün önüne gazete koymaktan başka)

Öğrendiğim kadarı ile bu modellerde termostat yokmuş.. Termostatın işini yapan parça emiri beyinden alıyordur. Yeni bir yazılımla falan bu sorun hallolmaz mı ki.?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Valla anlattıklarnız bende olmuyor. Suyumda geç bitiyor yakıtta bende normal seyrinde. Motor soğuması yada iç mekanı ısıtma gibi bi problemim yok. Ben çalıştırdıktan sonra en fazla 1-2 KM sonra çok iyi performans alıyorum. Yani bende normal çalışan demekki bir bunlar var :seytan: ...

Şehiriçi : 6.2 Şehirdışı:5.5

Ben 20 aydır ortalam hep 650-750 KM yaptım. Ama en unutamadığım 140 YTL'ye Ankara gittim iki gün Gölbaşından tutun Keçiörene kadar dolaştım. İstanbul'a döndüm ve Ankara içi hariç ortalama hız 160 'dan aşağı düşmedim. C-MAX ağırlığına ve motor hacmine göre çok az yakıyor. Ben herhafta Adapazarına gidip geliyorum orda dolaşıyorum İstanbul'da hergün işe gidip geliyorum haftalık yakıt masrafım 85 YTL geçmiyor.

Turgay MAF sensörün kirlenmiştir temizlet ve 3 ayda bir hava filtresini değiştir. Bir derdin kalmaz yakıttan yana

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Yahu siz motor sıcaklık göstergesini söylüyorsunuz :seytan: Ben kaloriferden gelen havayı kast ediyordum. Motor sıcaklığı nerdeyse hiç yükselmiyor bu soguk havalarda işe gidip gelirken sıcaklık aşağı yukarı 8-9 km sonra 80-90 hizasına geliyor. Tabi corsa'da bu daha çabuk oluyor ama bence bu kötü değil ülkemiz avrupaya göre sıcak olduğundan daha güçlü bir devri daim motoru takmışlardır diye düşünüyorum ben.??? Sonuçta bu için yazı var, sonra yazın su kaynatmak içten bile olmazdı, ben hiç su kaynatmış c-max görmedim ya siz???? Eger diagnostik moda girerseniz motorun aslında hemen ısındığını ve normal çalışma sıcaklığı olan 130 dereceye çıktığını göreceksiniz fakat göstergede gözüken değer daha düşük oluyor..

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

oh ohhhh ne güzel Allah muhabbetinizi artırsın,patron uğur yok göbekli ,ne yalan söyleyeyim ,o dombililerden beklerdim ama selodan hele hele fahriden hiç beklemezdim bu taşlamaları,kesin birisi gaz veriyordur ama dur bakalım kim çıkacak?

mehmet abi geç olacak ama benim araca dikkat ettimde,hararet göstergesi kalorifer açıkken 60 dan yukarı çıkmıyor kapatınca yukarı doğru çıkmaya başlıyor ama hiç bir şekilde 90 a gelmiyor

mertol un araba trend ya o yüzden az yakıyor :seytan:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

mehmet abi geç olacak ama benim araca dikkat ettimde,hararet göstergesi kalorifer açıkken 60 dan yukarı çıkmıyor kapatınca yukarı doğru çıkmaya başlıyor ama hiç bir şekilde 90 a gelmiyor

Sağol Uur. Anladım, demekki bunların kalorifer sistemi tırt. :seytan:
Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Bunun klima ile ilgisi var mıdır acaba ?. Bende aracı çalıştırdıktan sonra 2-3 km gittim ve hareret orta seviyeye geldi. Sıcak üflesin diye sıcağa çevirdim, hemen ardından klimayı açtım. Dikkat ettim hararet hemen düştü...

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Yasin Yaparoğlu

bende de gaza basınca 90 gösteriyo gazdan ayağımı çektiğimde 70-75 civarına düşüyor gösterge acaba müşir demi bi arıza var. ?

Yorum bağlantısı
Etem Şenkurt

ben de 2007 c - max kullanıyorum kışın kaloriferi açtığımda hararet birazcık azalıyor ama çok değil

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fatih Ertaş
(düzenlendi)

Benim aracımda da motor ısısı 70-80 C' arasında normalde. Dururken Kalorifer açık olursa (Eco mod da ) ve fan hızı en yuksek olursa motorun ısısını tamamen tüketiyor nerdeyse.

tarihinde Fatih Erta? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Önder Kuru

benim 2006 c-max trend benzinli de aynı ibre90 çizgisinin 1 mm solunda duruyor yani yaklaşık 85-88 derecede kaloriferi 4. kademeye getirince 75-80'lere geriliyor. Ayrıca bu öğlen hava sıcaklığı 11 dereceyken aracı çalıştırır çalıştırmaz kaloriferi açtım 2-3 km gittim harearet 75 dereceyi geçmedi ta ki kaloriferi kapatıp biraz daha gidinceye kadar :shok: :shok: :shok:

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Arkadaşlar başka konularda da var bizim c-maxların hararetinin hareketlilik durumu özellikle kalorifer sonuna kadar açıkken.. Bu akşam saat 19.00 civarı test menüsü açtım vce yaklaşık 20 - 25 dk aracı test ettim hararet 88 -90 civarıyken test menüsündeki engine (motor) derecesi 124-126 civarı oluyor kalorifer 4. kademede yokuş aşağı 5. viteste gaz vermeden giderken bir süre sonra hararet göstergesi 72-75 civarındayken test menüsünde ise 103-105 derece civarı gösteriyor kalorifer ise hep sıcak üflüyor. Bu nasıl bir durumdur? Göstergedeki sıcaklık ile test menüsündeki sıcaklık arasında yaklaşık 30 derecelik fark var????

Başka bir konuda daha aynı metni yazdım merakım çok fazla kusura bakmayın???

Yorum bağlantısı

Önder bey test menüsünde görülen 124-126 dereceler normal.ancak diğer durumlar dikkatimi çekmedi.Bir daha ki sefer dikkat ederim

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Ben bugün termostat bozuk diye parça işçilik vs. araştırması yaptım yani kesin termostat arızalı dedim ama bugün forumu araştırdım bir çok c-max da bu durum var gerçi kaloriferi 1. yada 2. kademe çalıştırınca göstergede anlaşılır bir hareketlilik yada kalorifer kapalı iken yokuş aşağı giderken de hararet hareketlenmiyor ama sınırları zorlayınca (kalorifer en sonda ve yokuş aşağı 5. vites) hararet bariz düşüyor!!!!

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

bence durum normal, yokuş aşağı giderken ayağımızı gazdan çektiğimizde devir fazla olmasına rağmen yanma odasına az miktarda yakıt gidiyor bu yüzden devir fazla olunca su dolaşımı fazlalaşıyor, bunun içinde haliyle sıcaklık düşüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

abim bende çok araba değiştirdim, çok defa dikkatimi çekti, hava koşullarınıda göz önünde bulundurmak lazım.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

İşyerindeki lineada da eski aracımda da bildiğim tüm araçlarda da hep sabit dururdu o yüzden tedirgin oldum. hararetin bu kadar çok düşmesine...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bence durum normal, yokuş aşağı giderken ayağımızı gazdan çektiğimizde devir fazla olmasına rağmen yanma odasına az miktarda yakıt gidiyor bu yüzden devir fazla olunca su dolaşımı fazlalaşıyor, bunun içinde haliyle sıcaklık düşüyor.

Abi termostat kapattıktan sonra devrin artmasının bir etkisi olmaması gerekir... Demekki termostat kaçırıyor...

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

Bir önceki dizel mondeo aracımda da vardı aynı sorun. Kışın saatlerce durmadan motorun çalıştığı zamanlarda bile biraz devirsiz ve sakin kullanınca ısı düşer ve kalorifer en yüksek ayarda bile soğuğa yakın ılık uflerdi. Servis sebep olarak daha önce termostatın iptal edilmiş olmasını göstermişti.

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...