Yakup Hızlı 12 Mayıs 2007 Paylaş 12 Mayıs 2007 sesin sebebini buldum.debriyaja basıp çalıştırdığımda bu sesi yapıyor.boşta çalıştırdığımda ses yok.sizce bu normal mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Mayıs 2007 Paylaş 14 Mayıs 2007 Son yazdığının tersi olsaydı, cevap kolaydı da.. Bu şekilde yazınca; "kafaya takma sonuçta bu mekanik bir araç " diyebiliyorum sadece.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 14 Mayıs 2007 Paylaş 14 Mayıs 2007 sorunun kaynagı krank gezintisi olabilir. bir kontrol ettirin. gezintide bir problem yoksa. seyahatinize bir engel teşkil edecegini sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Mayıs 2007 Paylaş 18 Mayıs 2007 İbrahim Bey bu konuyu o kadar çok konuştuk ki.. Ve o kadar çok sebebi varki.. Bence servise gidip ilk önce arıza kodu var mı ona baktırmanız lazım.. Rolanti valfi yapabilir, sipoplar yapabilir, kötü benzin yapabilir.. İlk yapılamsı gerekenler Rolanti valfinin, gaz kelebeğinin temizlenmesidir.. Sonra adım adım bakmak lazım.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mayıs 2007 Paylaş 21 Mayıs 2007 97 oktan benzinin buna sebep olabileceğin zannetmiyorum.. Tersine avans vurması promlemi yaşayanlar yüksek oktan benzinle bu sorunu aşabildi.. Benzinin nerden alındığı çok önemli değil. Aldığın istasyon önemli.. Yani temiz yakıt almak zorundasın.. Servise bi git bakalım.. Neyse çıkar ortaya.. Ama bu arıza devam ediyor mu yani süreklilik gösteren bir durum mu.. ? Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 1 Haziran 2007 Paylaş 1 Haziran 2007 trigeri değiştirdiğim günün akşamında kontağı çevirince motorun ilk çalışma anında dişli sürtme sesine benzer bir ses geldi. kontağı defalarca açıp kapattığımda ses ilk çalıştırma anında geliyor (1-2 saniye) hemen kesiliyordu. ilk başta triger seti değiştiği için hemen ondan şüphelenmiştim ama ses soldan geliyordu. bugün elektrikçiye götürdüm. marş motorundan geldiğini ilk çalıştırmanın ardından dişlinin kendini geriye çekmekte zorlandığını söyledi. neyse söktü içini açtı. ilk kez açıldığını söyledi. onun tabiriyle içi kurum bağlamış. temizledi. kömür vs. kontrolleride yaptıktan sonra taktı. temizlenmeden önce çalışmasınında zorlandığını şimdi çok daha iyi olacağını söyledi. gerçektende ses kesildi. toplam 2 saat sürdü. ve bu işlem için 40 ytl aldı. paylaşmak istedim herkese saygılar. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Haziran 2007 Paylaş 1 Haziran 2007 E bu sesi benim taka da yaptı,güzel bi ayar yiyince kesti sonra.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Haziran 2007 Paylaş 1 Haziran 2007 Benimki böyle bir ses çıkarsın satarım onu Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz 2 Haziran 2007 Paylaş 2 Haziran 2007 Tamam anlaştık çıkardığında haberim olsun http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif oğlanaa fiesta alamadık lpg li bi focus alırız dolaşır durur Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 2 Haziran 2007 Paylaş 2 Haziran 2007 Benimki böyle bir ses çıkarsın satarım onu keşke mehmet bey kadar ekonomik gücümüz olsada bizde ilk ses çıkardığında araçları satabilsek. ne yapalım 10 yaşında bir araç ve marş motoru ilk kez ses yapmış. ben ona bir şans daha veriyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Haziran 2007 Paylaş 2 Haziran 2007 Murat Bey, Nasrettin Hoca testiyi çocuğun eline vermiş git su doldur demir ve ensesine de bi tane vurmuş.. Niye vurdun Hoca demişler, Testiyi kırmasın demiş.. O hesap; baştan gözünü korkutacaksınız ki arıza vermesin http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Yoksa bende satacağımdan değil Beyhan Bey.. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 14 Haziran 2007 Paylaş 14 Haziran 2007 Merhabalar İbrahim Bey, Aynı konudan muzdaribim. Son durum nedir acaba bilgi verirseniz sevinirim. Nazım Bey, forum kuralları gereği öncelikle kendinizi "tanışma" bölümünde tanıtır mısınız? Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 14 Haziran 2007 Paylaş 14 Haziran 2007 Bir de yüzeysel bir yaklaşım yapsak..Motor tam çalışmadan kontak anahtarını bırakıyor olmayasınız? Yorum bağlantısı
Emre Gülşen 14 Ağustos 2007 Paylaş 14 Ağustos 2007 Arkadaşlar Merhaba, 1997 model Escort 1.6i CLX Sedan ( Çok nokta enjeksiyonlu ) aracım var.Aracımda Voltran marka LPG var ve özellikle yakıt tüketimden oldukça memnunum.( ort:0.13 YTL/km ş.içi-ş.dışı karışık ) Benzinli ikende LPG'den sonrada motor soğukken araç ilk çalıştırma aşamasında devir 500 - 2000 arasında gidip geliyor.Bir ara stop edecek gibi oluyor 40-45 saniye sonra normal rölanti devrine geliyor.Daha sonra motor sıcakken gün içersindeki çalıştırmalarda herhangi bir sıkıntı olmuyor. Bir servise gösterdim, conta yakmış olabilir dedi. Bu nedenle azda olsa bujilere su gidebileceğini söylediler.Ama su seviyesinde kaydadeğerbir azalma gözlemlemedim.Benzinli kullanımda eksozda siyah duman atma falanda yok Aracın performansında herhangi bir kayıp yok, konu hakkında görüş ve önerilerinizi rica ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Ağustos 2007 Paylaş 14 Ağustos 2007 İki sene escorta bindim.. İki sene bu sorunla uğraştım.. Servis değiştir artık şu bypass'ı dedi ben inat ettim temizlettim.. O parça 3-4 ay sonra yine kirlenirdi, Yaşar yine temizlerdi.. Yorum bağlantısı
Emre Gülşen 14 Ağustos 2007 Paylaş 14 Ağustos 2007 Mehmet Abi bu bypass tam olarak nedir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Ağustos 2007 Paylaş 14 Ağustos 2007 Motor sıcaklığına göre motora gönderilecek hava miktarını ayarlayan hareketli parça. Yani; motor soğuksa içerden fazla havayı çekip, zengin karışımın oluşmasını sağlayan bir parça.. Tabi ustalar daha iyisini bilir.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ağustos 2007 Paylaş 16 Ağustos 2007 zamanında bu konuyla birebir uğraştım. ulaştığım sonuç (kayıtdışı sohbetler dahil) bu tip arızanın yani sabah ilk çalışmada tekleme gaz yememe arızasının plastik emme manifoldu escort larda tekabül ettiği üretim kodu ve yıllara baktığınızda hep ucuz satış rakamlı beyin ile piyasaya çıktığını görüyorsunuz. hiçbir zaman geri çağırma kampanyası omadı ama birçok kişi bu yüzden motor bile yaptırdı (sonuç nafile). benim bulduğum çözüm 6-8 ay problemsiz devam etmişti tabii kalıcı değil ama sıkıntı yaşatmayan 8 ay için değer. önce carbon clean yaptırın (carbon celan markası ile!!!!) sonra plastik manifoldu komple söktürün ve içini bol benzin ile yıkatın. içinden akan çeperlere yapışmış yağı göreceksiniz. %90 araçlarda bu çok işe yaradı. bu yüzden şahsi aracımı bile satmıştım! Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ağustos 2007 Paylaş 17 Ağustos 2007 (düzenlendi) Bu durum benim araçta 3-4 yıldır var. Takmıyorum artık.. Bahar temizliği,ace mace de hayretmiyor. Ama MAf temizlendikçe kesiliyor.. 1 ay rahat sonra yine aynı sıkıntı.. Gerçi benim açık filtreden dolayı da çabuk kirleniyor olabilir.. 17 Ağustos 2007 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Gülşen 17 Ağustos 2007 Paylaş 17 Ağustos 2007 Arkadaşlar merhabalar, Anladığım kadarıyla Sorun MAF sensöründe görünüyor.En azından temizleme işlemini denemek istiyorum ancak MAF sensorunun temizliğinin yapılışı hakkında net ve ayrıntılı bilgiye ulaşamadım.Yada İzmir'de bu işi nerede yaptırabilirim? Syg. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ağustos 2007 Paylaş 17 Ağustos 2007 Arkadaşlar merhabalar, Anladığım kadarıyla Sorun MAF sensöründe görünüyor.En azından temizleme işlemini denemek istiyorum ancak MAF sensorunun temizliğinin yapılışı hakkında net ve ayrıntılı bilgiye ulaşamadım.Yada İzmir'de bu işi nerede yaptırabilirim? Syg. Basit ama dikkat lazım.. Sensör güzelce sökülür fazla hırpalanmadan alt tarafında ince tellerin olduğu yere WD40 ya da benzeri bi muti sprey sıkılır, biraz beklenir ve geri takılır.. Dikkat lazım çünkü o ince tellere bi şey olursa yeni MAF gerekir. O da epey bi sorun demek çünkü paranız olsa da orjinalini bulmak zor.. Yorum bağlantısı
Levent Yanar 1 Aralık 2007 Paylaş 1 Aralık 2007 2001 model focus 2.0 aracım sabah ilk çalıştırma esnasında zorluk çıkarıyor. İlk çalıştırırken gaza basıp bir kaç kez marşa bastığımda araba ancak çalışıyor ama gazdan ayağımı çeker çekmez stop ediyor. Arabaya gaz verip 3000 devire çıkartıp ayağımı gazdan çektiğimde 4 5 saniye 3000 devirde kalıyor sonra yavaş yavaş normal devrine iniyor. Dikkatimi çeken birşey daha var. Hareket halindeyken vitesi boşa attığımda gazdan ayağımı çekersem yine stop ediyor ancak viteste giderken boşa attığımda stop etmiyor. Bütün bu şikayetler motor ısındığında sona eriyor ve gün içinde tekrar çalıştırdığımda bir problem olmuyor. Aracımda LPG yok. Sorun ne olabilir ki? Yorum bağlantısı
Levent Esen 10 Ocak 2008 Paylaş 10 Ocak 2008 merhabalar. forumu aradım ama bu konu hakkında birşey bulamadım. bazı kişiler fordları çalıştırmadan önce kontağı çalışma konumuna getirip ışıklar sönene kadar beklememi ve daha sonra motoru çalıştırmamı söylediler. siz ne düşünüyorsunuz veya ne yapıyorsunuz? hemen çalıştırsam bir sorun olur mu? Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 10 Ocak 2008 Paylaş 10 Ocak 2008 yakıt hattından depoya yakıt geri akmışsa, bir süre marşa basmadan kontağın açık beklemesi yakıtın tekrar yakıt hattına dolmasına yardımcı olur. yapılmazsa ne olur? eğer hakkaten yakıt hattında yakıt kalmamışsa, yakıt pompası doldurana kadar marşa boşuna basmış olursunuz. tek marşta makina çalışıyorsa beklemeye gerek yok derim benzinli motorlarda. Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 10 Ocak 2008 Paylaş 10 Ocak 2008 Ben lambaların sönmesini bekliyorum. (Arabayı aldığımda beklemem gerektiğini söylemiştiler.) Yorum bağlantısı
Recommended Posts