İçeriğe Yönlendir

Escort Ve Focus Lpg Sorunları


Melih Uyar

Recommended Posts

Sami Aktaş

Hayırlı olsun.Işığın sebebi büyük ihtimalle egsoz gazlarını ölçen sensörden kaynaklanıyordur.Bu da yakıt karışımında sorun olduğunu gösterir.Ustanıza söyleyin ışığın yanması normal birşey değil.Bunu iyi ayarla çözmesi lazım.Benimki hiç yanmadı mesela..

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

evet usta egsoz da bulunan sensörden kaynaklandıgını söyledi ısıgı söndürdüler ama tekrar yandı nasıl bir ayar yaptırmam gerektii konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim sanırim bizim usta nereye ayar yapacagını bilmiyor çünkü sadece bilgisayara baglayarak ısıgı söndürdüler baska bir ayar yapmadılar

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Lpgye bir kurban daha herkese bunu savunuyorum ama kurbanlar bir bir artıyor.Madem 2005 model focusunuz var kız gibi daha yepyeni neden lpg.Madem o kadar para verip o arabayı alıyorsunuz, yakıt masrafı mı fazla geliyor size?Lpg çok iyi birşey diye bana kaç arkadaşım ders veriyor.Lpg çok iyi çok kullanışlı bir yakıt olsa araçlar şöyle olurdu benzinli mazotlu lpg ama nedense öyle değil.Bulgaristanda Motor Meslek lisesi bitirdim ve bize lpg nin hep ne kadar kötü birşey olduğunu anlattılar.Bulgaristanda hatırlıyorum ben lpg takan yerler çok gizliydi ve sabahları çalışmıyordu o dükkanlar.İnsanlar arabalarına lpg taktırcakları zaman gizlice taktırıyorlardı çünki arabanın lpg li olduklarını öğrendiklerinde o araba birdaha satılamıyordu.Lisedede bize motora verdiği zararlar hakkında epeyce bilgiler verildi.Motora zarar vermiyor diyen arkadaşlarda vardır elbette.Lpg kuru bir yakıt olduğu için motora zarar verir.Çünki lpg kuru bir yakıttır... :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

beyhan beye katılıyorum. lpg kuru bir yakıt.yanma odalarında duvarlardaki film tabakasını etkiliyor.

lpg olan arac cok az bir miktarda olsa yağ eksildir. yakın bir arkadaşımın aracından biliyorum..

benimde bulgarsitanda motor meslek lisesi bitirmiş bir akrabam var. kesinlikle gaz takılmasına karşı. cokta haklı..

bu yaz bulgaristandaydım. sadece ömürlerini tamamlamak üzere olan 95 model araclara lpg taktırıyorlar.

2005 model bir ford a lpg takılmış.. benim içim acıyor valla..

lpg ye verilen fazla üçret aracın üzerine konulsaydıda dizel alınsaydı..

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muharrem Ferhan Temizer

acizane fikrim madem yakıt fazla gelecek niçin fiesta TDCİ alınmıyor ki acaba :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ayhan & Beyhan Beyler@

Demekki Bulgarlar bu işi bilmiyormuş.. Yada hala halkının zengin olmasını istemeyen Rus rejimi orda hükmünü sürdürüyor..

Ben Lpg takılmış focusumu satarsam kimse almasın..

Muharrem Bey@

Yakıtın fazla geldiği falan yok.. Bu güne kadar da hiç benzin hesabı yapmadım.

Ayrıca Benim Focus, TDCI Fiestadan daha az yakar.. Bu iki araç ise karşılaştırılmaz bile..

Not; LPG'nin çok iyi bir yakıt olduğunu ve motora zarar vermediğini savunanlardan değilim. Ama bir muhasebe yaptığımda Benzinin daha fazla zarar verdiğini keşfettiğim için LPG taktırdım..

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

abi bizim focusta voltran marka lpg var beş para etmez nasıl pişmanız bir bilseniz yakıt olarak güzel ama araba resmen saçmalıyor ilk lpg geçişlerde araca tam gaz verildiğinde araba gazı yemiyor böyle patlayarak çalışıyor yani sanki pistonlardan biri çalışmıyormuş gibi motor bazende bunu yapmıyor ama genelde bunu yapıyor sizce neden olabilir beyninde bir sıkıntı mı var acaba.bilgisayara bağlıyo adam ayar yapıyo veriyo ilk gün iyi ondan sonra gene aynı

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Tabiki lpg li olunca dizel araçtan az yakar bunu hiç bi zaman yalanlayamam.Fakat kimse bulgaristanda lpg nin takılmasını yasaklamıyor.Niye sadece bizim ülkemize lpg bu kadar yaygınki?Sadece türklerin aklı mı çalışıyor.Sadece anlatmak istediğim ekonomik fakat öldürücü bi virüs gibi görüyorum lpg yi.Tabiki bi zihniyet meselesi(yalnış anlaşılmasın)lpg yide herkes kullansa dizel araç satışı olmaz bu seferde :D peki mehmet bey aracın lpg ile benzinliden daha az zarar verdiği kanıtına nasıl vardınız.Merak ettim açıkcası(yalnış anlaşılmasın)

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

işin aslı TDCI fiestayı ilk baslarda bende düsünmüstüm ama bir arkadasımda 2004 model var bu aracı hem sehir içi hem de sehirlerarası kullanma fırsatım oldu özellikle aracın 2. vites performansından memnun kalmadım focus ise ezelden beri almayı düsündügüm bir araçtı focusta dizel olayına gelince benim verebilecegim rakamlarda ancak 2002-2003 1.8 motor tdci ler mevcuttu bunlarda hep fazla km yapmış araçlardı yeni kasa 1.6 TDCI ler ise fiyat olarak(2005) lpg nin masrafını ekledigimde ulasabilecegim rakamın cok üzerindeydi.simdilik cekiş ya da farklı bir durumdan dolayı sikayetim yok ancak basda belirttigim gibi sadece arıza lambam yandı takan usta bunun olabilecegini söylemişti forumda takip ettigime göre bu da cözülmeyecek bir problem degil benzinli binmeyişimin sebebi ise yıllık minimum 25000 km yapıyor olmam ve bunu benzinle karsılamak cok kolay degil bulgaristan daki durumu bilmiyorum ancak avrupa da bircok ülkede lpg olayının oldugunu hatta cok yaygın oldugunu bircok kez internette haberlerde okudum motora zarar verip vermedigi konusunda tam bir bilgim yok ancak bir önceki aracımda (hyundai accent 98 ) voltran marka lpg(sıralı degil) kullandım 45000 km yaptım motorumla ilgili ya da yag eksiltme gibi bir problemle karsılaşmadım cekiş konusunda da hissedilebilir bir problemim olmadı

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

sizin için şiir buldum arkadaşlar

LPG ciyiz ezelden bagajda yer kalmadı lpg tüpünden

LPG ciyiz ezelden hadi yanlıyalım gaz bitmeden..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Bence kimse kimseyi kişisel ekonomi politikasından dolayı yargılayamaz.Kişioğlu ister dizel fiesta alır,kamyonet gibi biner(ki zaten ufacık neyi para ediyor hala anlamış değilim)k

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

sen bizi güldürdün allahta seni güldürsün...

400 bin km de partneer kullanıyoruz bugüne kadar tık demedi. en soğuk havalarda kibrit gibi calışıyor. yakıttan 2 adet escort kadar kar ettirdi.bu 1...

akıl karı demediğim dizel aracların satışı benzinlilere göre %80 fazla talep dizele yönelik.. bu 2..

dizele verilen 3 lira fazla para 30 bin km den sonra benzinle sıfırlanıyor ondan sonraki her km kardasın bu 3..

en önemlisi

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİNDE BİR PROFESÖRÜN KONUŞMASINI AYNEN AKTARIYORUM.

yeni bir cağ başlıyor.benzinli araclar tarihe karışacak.artık yeni nesil araclarda dizel e gecilmeye başlamıştır.benzinli motorlarda hicbir teknolojik ilerleme kalmamıştır.tamamen durmuştur.dizel üzerine calışılmaya başlanmıştır.2015 yılından sonra aracların %80 i dizel üretilecektir.

gidilen cizgiye göre benzin:şuan bir kişi maaşının %20 sini yakıta veriyorsa 2020 yılında aynı benzini almak icin maaşının %80 nin vermek zorunda kalacak.

geleceğin aracları hybrit araclar ve dizel araclardır.

hyprit araclarda benzin sadece jeneratörü calıştırılmak icin kullanılacaktır.

bu 4..

1.4 dizelimde torkum 1.6 benzinli aractan daha fazla.klima acsamda motorun umrunda değil.klima 20 nm tork kullansa yine motorun umrunda değil.

yaz sıcaklarında arkadaşlarla aracı sahile cekip kontak kapatmayıp denize girip cıkıyorum,buz gibi aracımın icine gelip oturuyrm. dizel yakıt düşündürmüyor. buda cabası...

sayın cihan bey tek ve cok basit bir soru soruyorum. sizden yararlanmak istiyoruz. eger sorumun cevabını bizlere mantıklı bir şekilde acıklayabilirmisiniz acaba???

işte sorum=şuan türkiyedeki 2.el benzinli aracların %50 si satılıkken dizel aracların neden % 5 i satılıktır.?ve ortalama olarak tüm 2. el piyasasındaki satılık aracların neden %95 benzin ve %5 i dizeldir??

buyrun söz sizin....

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Gönderilen Resim tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muharrem Ferhan Temizer
(düzenlendi)

hayır ben lpg ye karşı değilim.ancak o kadar güzel arabaya acaba lpg takılması doğru mu .genel olarak lpg ülkemizde kuş serisi dediğimiz araçlara yoğunlukla takılmakta.oda lpgden dolayı bir sorun olduğunda parçasının hemen ve çok ucuz olarak bulunması sebebi.üzerinde konuşmuş olduğumuz araba ise tam aksine herhangi bir arıza olduğunda en ufak parçası bile en az ortalama 150 ytl olan bir araçtan bahsediyoruz.mesela bizim tanıdıkta bir mercedes 300 sel var. onda lpg var.ancak kışın çalışmasındaki zorluklar(lpg nin donması dolayısıyla)tartışılmaz. ama yine de lpg alan ve taktıran arkadaşlarımıza hayırlı olsun der ve sorunsuz kullanmalarını dilerim.

dizel araç konusuna gelince ise bir tanede bizde dizel citroen var.yanlış anlaşılmasın uzun yolda ve şehir içinde hiçbir arabaya affetmiyor desem yeridir.fiesta ise benzinli.yakıt açısından citroen daha avantajlı o arabamızımızda ortalama 3-4 yıldır biniyoruz dahada şükür hiç sanayiye sokmadık.sabahları çalışma konusuna ise gelince tek bir marşta alıyor desem. :D

bu açıdan ayhan kardeşime katılıyorum.

tarihinde Muharrem Ferhan Temizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

peki mehmet bey aracın lpg ile benzinliden daha az zarar verdiği kanıtına nasıl vardınız.Merak ettim açıkcası(yalnış anlaşılmasın)

Cevap burada gizli.. :D

Ama bir muhasebe yaptığımda Benzinin daha fazla zarar verdiğini keşfettiğim için LPG taktırdım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu konuda fazlaca bir yorum yapmak ve polemiğe girmek istemiyorum.

1-LPG sanıldığı kadar tehlikeli bir yakıt değildir. Bence benzinden daha tehlikesizdir.

Sebebi: Yakıt tankı gerek yapısı gerekse kalınlığı sayesinde çok dayanıklıdır, Rekorlardaki herhangi bir kaçağın hiç bir önemi yoktur çünkü gerek giriş gerekse çıkış rekorları en az 2-3 yerden emniyet sübaplarınca korunmaktadır.

LPG'li araçlarda oluşan yangınlar genelde bakımı ihmal edilen Benzin tesisatından çıkmaktadır.

Diğer bir taraftan herhangi bir kazada benzin gibi sağa sola saçılmamakta, açık havada benzin gibi tutuşmamaktadır.

2-Ben -10 gördüm bu yıl, LPG yinede donmadı, eksi kaçta donacak bilmiyorum.

3-LPG taktıralı 10 bin km'yi geçtim, bir sorunum olmadı, bundan sonrada olacağını zannetmiyorum..

4-LPG'nin Araca vereceği muhtemel zararları inceledim. Başıma gelecek en kötü şey sübapların yanması. Diğer taraftan, benzin yerine LPG yakmakla 100 km'de 9 lira tasarruf sağlıyorum..

5-1.6'ya kadar olan dizel araçların çektiği falan yok, Sadece 2000-3000 devir arasındaki yüksek tork sizin araçlarınızı çok hızlı gösteriyor. Benim motorum 750-6750 devir arasında sürekli çekiyor.

0-100 km. hızlanmam 9,2 saniye.. Hadi benim motor ölmüş olsun bu değer 10 saniye, Hadi bide lepg'li diyelim 10,5 saniyeyi geçmez. En iyi 1,6 dizelin 0-100'ü 11 saniye civarında.

Tekrar etmem gerekirse, LPG konusundaki Bulgaristan veya Romanya gibi ülkelerdeki LPG tutumlarını dikkate almıyorum. Umursamıyorum.

Genel bir yorum yapacak olursam;

1-Ne olduğu belirsiz LPG kitlerini usta tavsiye ediyor diye araçlarınıza takmayın. Genel kabul görmüş markaları kullanın.

2-Mutlaka bu iş için ruhsat almış, yetkili kişilere bu uygulamayı yaptırın.

3-Sızdırmazlık kontrollerini yaptırın.

4-Kalitesiz kit, kalitesiz usta, kalitesiz yakıt ile uğraşmayın.

Şimdilik bu kadar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

avrupadaki lpg sistemlerini bilmediğimiz icin farkı göremiyorusunuz. tr deki lpg sistemleri pek iyi değil.

avrupanın artıklarını getiriyorlar resmen..

sonuc olarak baktığımızda lpg li araclar benzine göre cok ucuza geziyorlar.fakat bu araclar üretilirken ,hesaplamaları falan yapılırken lpg düşünülmüyrdu.benzine göre üretilmişlerdir.

dizele verilen fazlalık zararda lpg ye verilen fazlalık zarar değil. sanki lpg bedavaya takılıyor..

dizel ve benzin kötü yakıt demekk :D

hepimiz burda birşeyler söylüyoruz ama olaya kendi capımızda dar alanda bakmak yerine dünyanın gidişatına bakarsak herşeyin cözüleceğine inanıyorum.tartışılıcak hic birşey yok herşey apacık ortada..

dizelmi koy sepete :D

wv nin yatığı şeyde hic birşey yokki.. cok basti birşey sadece göz boyuyorlar. biz vw nin taptığını 5 sene önceden beri yapıyorz.: ) tek yaptıkları motora yüksek basınclı turbo eklemek ve göz boyamak:)

1.4 motor normalde 70-90 hp arası ise yüksek bar da bir turbo ,süpercharger falan koyduğumuzda 140 hplere cıkıyor. biz bunu zaten yapıyorduk.

turbo basıncını 0.7 bardan 1.5 bar cıkarırsak hp de önemli bir miktarda artar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

avrupadaki lpg sistemlerini bilmediğimiz icin farkı göremiyorusunuz. tr deki lpg sistemleri pek iyi değil.

avrupanın artıklarını getiriyorlar resmen..

Yani benim BRC Seq Fast, Türkiye için mi üretildi..

sonuc olarak baktığımızda lpg li araclar benzine göre cok ucuza geziyorlar.fakat bu araclar üretilirken ,hesaplamaları falan yapılırken lpg düşünülmüyrdu.benzine göre üretilmişlerdir.

Benzinli ve LPG'li motor arasında, Benzinli ve Dizel motor arasındaki gibi bir fark yokki..

Orjinal LPG'li üretilen araçlarıb sadece sübapları daha dayanıklı üretilmiş. Bende bu konuya yukarda değindim zaten.

dizele verilen fazlalık zararda lpg ye verilen fazlalık zarar değil. sanki lpg bedavaya takılıyor..

İkisine de verilen paralar fazlalık değil.

dizel ve benzin kötü yakıt demekk :D

İkiside güzel yakıt, Sorun olan Motorinin kalitesi, güzel olan LPG'nin fiyatı.
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Hade len...

Atagenç'liğim tutmuş. :D

Yau dizel iyidir hoştur tamam ama daha alacağı yol var,yanlış anlaşılmasın motor teknoljisinin değil,bu ülkede alacağı yol var. Benim almam için de önce onun biraz yol alması lazım.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ferhan Temizer

mertol kip bey

benim söylemiş olduğum niçin tdci fiesta alınmıyor ki dediğimde

"Fiestanın bagaj hacmi 500 litre olduda benimmi haberim yok?"diye

bir cevap vermiş

burada anlatmak istediğinizi bende dahil buradakilerin anlamadığını söylemek isterim.

birde hade leennn....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

birde hade leennn....

Bu hadi len.. Cihan oluyor alıntıya dikkat ederseniz Cihanı görürsünüz..
Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Tartışmak güzel şey ama kulaktan dolma bilgileri de körü körüne savunmamak lazım.Örneğin Avrupa'daki durumla ülkemizi kıyaslamak pek doğru olmaz.Orada LPG li araç neredeyse sadece çevre bilinciyle alakalı.Dolayısıyla araç üretilirken neden sıfır LPG li araç üretilmiyor sorusunun cevabı burada yatıyor.Araç üreticileri için sorunları düşünelim:

1-Sadece LPG li araç üretilmesi pek çok ar-ge çalışması gerektirir.

2-Benzinli araca LPG eklemek için depo, enjektör, vs gibi yeni dizayn çalışmaları gerekir.

3-Seri üretim sonucunda yeni yedek parça üretimi, elemanların eğitimi, güvenlik çalışmaları vs gerekir.

Bu saydıklarım, ciddi firmalar için çok büyük paralara malolur.Ama sonuçta kazanacağı pazar payı bazı Doğu Avrupa ülkeleri ve Türkiye gibi ülkeler, fanatik çevreci bir kesimle sınırlı kalır.Bu yüzden karlı olmaz.

Ancak bazı üreticiler bu işten pay kapmak için kendileri için ucuz bir yola gidiyor.Bu iş için gereken teknolojiyi hazır almak gibi...Bunun örneklerini ülkemizde de görüyoruz.Örneğin Fiat LPG li Albea üretip satıyor.Hyundai; servislerinde BRC marka kit takılmasını sağlayıp, garanti veriyor.

Sonuçta ülkemizde bu dönüşümün tek sebebi ekonomi.

Şahsen ben bu işi 2005 yılında 2004 model aracıma uyguladım.Henüz garantisi bile dolmamıştı.1500YTL harcadım.Şu anda sistem kendini çoktan amorti etti.Dizel alsaydım çok daha fazla beklemem gerekirdi.

Benim görüşüm şu:Şimdi bir araç alacak olsam.Aynı fiyata bir modelin standart donanımlı dizelini alacağıma tam donanımlı ve benzinlisini alırım.Yada Focus'u alırken yaptığım gibi (dizel Fiesta yerine yerine Focus almıştım) bir üst sınıfın baz donanımlısını alırım.

Bu arada:

mesela bizim tanıdıkta bir mercedes 300 sel var. onda lpg var.ancak kışın çalışmasındaki zorluklar(lpg nin donması dolayısıyla)tartışılmaz.

LPG donmaz.Pardon donar tabi de LPG'nin içindeki propan-bütan gazı oranına göre donma noktası -140C ile -190C arasındadır.LPG donduysa bunun için etrafta üzülecek kimse kalmamış demektir. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fiat'da Hyundai gibi BRC takıyor ve hem aracına hemde Lpg'ye garanti veriyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hade len...

Geçen gün bir arkadaşımda Hyundai 1,5 CRDI vardı.. Laf performansdan açıldı.. Ve dedi ki; Ben seni geçerim.

Bende gel benim arabayı bi kullan, ondan sonda karar ver dedim.. Kullandı ve geçerim dedi..

Bir kezde ben onun arabayı kullandım, Araç 2000-3000 devir arasında tam bir canavar. Bu devirlerde koltuğa öyle bir yapışıyorsun ki, zannedersin altında parçalanacak araba.

Ama geçemezsin iddia etme dedim, derdim kapışmamak. Duymadı lafımı.. Sonuç malum, CRDI'nın 0-100'ü 12,5 saniye..

Yani Mertol demişimki "Dizeller çekmiyor" Yanlış demişim kardeş.. Göründüğü kadar çekmiyor.. Yani mutlaka çekiyor ve Focus dizel için 11 saniye hiçte kötü bir zaman değil.. Ama 2000-3000 devir ivmelenmesine bakan o aracın 7 saniyede 100 diyeceğini zanneder..

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

bu gün birşey dikkatimi çekti arabayı çalıştırıp gaza basınca egzozdan siyah duman atıyor tabi araba benzindeyken araba lpg li sıralı neden olabilir sizce araba daha 68000 de

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...