İçeriğe Yönlendir

Fusion performansı


Beyhan Yılmaz

Recommended Posts

Beyhan Yılmaz

Merhaba arkadaşlar, dün bacanakla bi pikniğe gitmiştik piknik dönüşünde aydın otobanından geliyorduk, aracın içinde 5 kişi vardı ve hatırı sayılır kişiler, ben zaten aramanın performansına hayrandım fakat bikere daha aşık oldum lafı uzatmadan aklıma takılan şey ben o yolda gaza biraz bastım ibreye bir baktımki 170 bu kadar doluyken araç vede bu kadar kısa sürede 170 peki fabrika verilerinde niye 180 max hız die gösterilmiş arabaya bakmaya kıyamıyorum sizce max hızı ne olur 1,6 fusionun...2004 8,000 km`de.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fabrika verilerindeki Maksimum hız tabiri; Aracın uçmadan ilerleyebildiği ve gerektiğinde durabildiği maksimum hız demektir..

Yani üretici ben bunun üstüne karşmam, sorumluluk kabul etmem diyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

fusion gibi bir aracın 150 lerden sonra stabilitesi tehlikeli olmaya başlıyor. Bence maks 150 demek lazım. Ben 1.6 tdci ile 180 denedim müsait bir yerde. sanırım 200 yapabilir. daha devir var çünkü dönecek.

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Şimdi anladım mehmet bey açıklamanız için teşekkürler 1,6 benzinli demekki oda 200 yapabilir sanırım birde lastik ölçülerimiz 195-60-15 88T lastikçiye gittiğimde michelin alıcaktım ordaki adam bilmiyorum salladı mı ama 88T ler 190 km hızda işte 30 dakka filan gitmeye garantili falan dedi doru mu acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

T ler hızlı gitmeye uygun değil. Zaten gitmeyin. 30 dakika 190 ile gitmek araca da zararlı, eger kendi hayatınız önemli değilse :)

michelin fransız malı. almayın. hani boykot yapıyorduk ne çabuk unuttuk? Yerli malı yurdun malı.

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

evet mehmet beyde benim bildiğim kadarıyla T ler sanırım hız için olmayabilir fakat michelin konusundada :) öyle diyorsunuzda varmı daha iyisi :) michelin ve bristondan başka.?

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Aracın hızını ekleyen pekçok faktör var, hava basıncı ve ısısı, rüzgar şiddeti ve yönü, yolun eğimi, yük durumu vb. Fabrika verileri standart şartlarda tekrarlanabilir bir ölçüm sonucunu yansıtıyor. Altında aracınızda sorun var ise kalmazsınız, üstüne çıkarsınız. Ayrıca hız göstergesi hız arttıkça belirginleşen + yönde sapma gösterir, 150 ve üstünde ort. +%10 hesaplamanızda yarar var reel sürate göre. Yani 180km/s yapmak için 190-195 görmek lazım.

Bence önemli not: Hız tehlikelidir, sigara paketlerinde yazdığı gibi kolay ve çabuk öldürür. Kendi kaderinizi kendiniz çizebilirsiniz ancak araçtaki diğer 4 kişiyi bu oyuna çekmemelisiniz.

Lastiklerde 88 yük değerini (ki bu durumda 560 kg) ve T hız kategorisini (190 km/s) gösterir. Fusion'da H kullanmakta yarar var. Conti Eco Contact derim (diğer başlığın cevabı oldu)

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Bizim fusionların b,r kısmında fabrika çıkışı Conti Eco Contact T serisi lastikler var, ama hız yapmaya elverişli değil. CemBo'nun dediği gibi H serisine geçmek lazım. Bahara doğru ben de alacağım.

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Arkadaşlar peki bende H serisine geçsem ne gibi farklılıkları var yol tutuş açısından yağmurlu havalarda yumuşaklığı bilgilendirir misiniz.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Bizim fusionların b,r kısmında fabrika çıkışı Conti Eco Contact T serisi lastikler var, ama hız yapmaya elverişli değil. CemBo'nun dediği gibi H serisine geçmek lazım. Bahara doğru ben de alacağım.

Hocam gençlere örnek olmamız lazım. Fusion la o hızlar çok uçuk olmazmı.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

T veya H serisi olması sadece hıza dayanıklılığı gösterir, yol tutuş ve yağmur performansı üzerine etkisi yoktur.

Yeni lastik alacaksanız Conti Ecocontact diyorum yeniden, forumda iki kişi kullanıyoruz ve ikimiz de memnunuz.

Bridgestone'un da başarılı modelleri var, ancak sertlikleri nedeniyle Fusion'da kullanılmaları olanaksız.

Ayrıca ıslakta lastiklerden mucize beklemeyin, ancak kötünün iyisi bulunabilir.

Cihaner Bey H serisi hızı yapmanızı kolaylaştırmak için değil güvenlik için sadece. Nadir de olsa testlerde lastiklerin hız sınırları maksimum değerinde parçalandıkları gözlenmektedir. Bir üst sınıfı tercih etmekte yarar var. İçimizdeki şeytan her zaman rahat durmuyor, yokuş aşağı, arkadan rüzgar ve Azrail ortak bir oyuna davet edebilirler.

Bu Ford'u da anlamak mümkün değil benim aracın fabrika çıkışı azami hızı 201 km/s, üzerinde V serisi var (230 km/s), Fusion'ın tam hatırlamıyorum ama 175-180 arası, yani 1.6 Focus'lara yakın ama H serisi yerine T serisi var...!?

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hocam gençlere örnek olmamız lazım. Fusion la o hızlar çok uçuk olmazmı.

Güvenlik için demiştim Cihaner Bey, CemBo da söylemiş zaten.
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Hilmi bey-Cem bey. Zaten şakayla karışık söyledim. Ancak söylemek istediğim bir şey var. Fusionla otobanda 160'a kadar çıktım. Araç yüklü iken tabi biraz daha güvenli geliyor, boşken o güveni hissedemiyorsunuz. Daha önce 200 yapan arkadaşlar okumuştuk. Fiesta gibi B segmentinin yükseltilmiş versiyonu olan bizim arabalar otobanda bile 130 ile kullanılması gerekir hissi uyandırıyor bende. Çünkü yüksek hızda en ufak hatayı tolere etmez geliyor.

Şehiriçi bazı bozuk yerlerde ufak kasislere biraz süratli girsem aracın stabilizesi bozuluyor. Bu birçok binek arabada rastlamadığım bir durum. Virajlara sert girmekten korkuyorum Bazı şeyleri anlatmak zordur biliyorsunuz. Hislerle hareket eder ve araca göre hızınızı belirlersiniz. Şahsen ben virajlara çok dikkatli girmek zorunluluğu hissediyorum, araç bana o güveni vermiyor. Fusionla savrulan veya yüksekliğinden dolayı sıkıntı yaşayan varsa öğrenmek isterim. Tabi bu ara ben lastikleri 29-30 gibi kullanıyorum. Güvensizlikte bununda tesiri var. Konfor için Kayseride bu şart, çünkü yollar hiç iyi değil.

Hani T serisi olan bizim lastikler çok uygun geliyor bu anlattıklarımdan dolayı.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Açıkçası Fusionla hiç savrulmadım. Ama aracın limitlerini de zorlamadım. Evte yükseklikten dolayı bir sıkıntı varmış gibi görünse de, o kadar da güvensiz değil bence bizim Fusionlar..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

bizde uludağa ralliye gittiğimizde fusionu dağ yolunun virajlarında kullandık.. viraja girerken icimden bu araba felaket yatar diyorum ama şaşırtıcı bir arac. virajlar gercekten cok iyi. güvenebilirsiniz.. denemeden önce fusion kullanan bir arkadaşımdanda bunları duymuştum. yükseksek hılzarda virajlara sert girdiğini ama hic bir şekilde savrulmadığını söyledi.inanmamıştım. yaşadıktan sonra inandım..

fusionumuzda bu..

http://img209.imageshack.us/img209/9837/pict27020sv.jpg

ralli deyip birkac fotomu paylaşmassam ayıp olur :B)

http://img260.imageshack.us/img260/6735/pict2692s5zj.jpg

http://img170.imageshack.us/img170/1757/pict2662s8ip.jpg

http://img319.imageshack.us/img319/6108/pict2722s9yz.jpg

http://img261.imageshack.us/img261/5552/pict2733s8pu.jpg

http://img261.imageshack.us/img261/8905/kazmvens4ge.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

balıkesir e gelmeden önce bir uçak pisti vardır yolda. onunbitiminde gece aniden sağ tarafa geçmek gerekti. (sol şerit refüje dönüştü). mevsim kıştı ve ben 100-110 le gidiyordum (uçak pistinde).

Sağa kaydım arabanın yandan iki tekeri yavaya kalktı sola kaydım yere oturdum toparladım. alçak bir araba o hareketi yapmaz lastikleri bırakırdı. bu az daha devriliyordu. dikkatli kulanmak lazım.

biraz yağmur vesaire de vardı tabi. yol görünmüyordu pek.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

balıkesir e gelmeden önce bir uçak pisti vardır yolda. onunbitiminde gece aniden sağ tarafa geçmek gerekti. (sol şerit refüje dönüştü). mevsim kıştı ve ben 100-110 le gidiyordum (uçak pistinde).

Sağa kaydım arabanın yandan iki tekeri yavaya kalktı sola kaydım yere oturdum toparladım. alçak bir araba o hareketi yapmaz lastikleri bırakırdı. bu az daha devriliyordu. dikkatli kulanmak lazım.

biraz yağmur vesaire de vardı tabi. yol görünmüyordu pek.

aracın bir tarafının dönerken kalkması cok tehlikeli .bu olduğunda virajdaysak ve pay yoksa yapılacak pek birşeyimiz yoktur.

yağmurlu havada tekerleklr nası okadar yere yapışmışta bir tarafı kalkıyor onu anlamadım

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benim durumumda yol çift gidiş olduğundan yalpalama ve toparlama için yer vardı. yağmur sebebiyle bir kayma olmadı. kaymanın sebebi sanırım pislik, mıcır, kazılan çukurların artıkları, ve kullanılmayan refüj önünün diğer malzemeleri. yağmurun çok etkili olmadığını sanıyorum.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Ayrıntıya gimek istemiyorum kötü örnek olmasın diye ama Fusion sürüş güvenliği ve yol tutuş açısından enine boyuna test edilmiştir uygun şartlarda ve sorun yoktur, ne virajda ne hızda...

Konfora ve sese kefil olamam :)

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Tınmaz

Fusion kendi kendi sınıfı içerisinde en iyi yol tutan araç bunu belirteyim.

Meriva veya diğerlerinin yerden alçaklığına bakıp aldanmayın.

Ben de mecbur kaldığım anlarda buna şahit oldum.

Fusion'a dişli lastik takılsa 4x4 lerdeki gibi gidişi etkilermi acaba?

Yorum bağlantısı
Misafir

balıkesir e gelmeden önce bir uçak pisti vardır yolda. onunbitiminde gece aniden sağ tarafa geçmek gerekti. (sol şerit refüje dönüştü). mevsim kıştı ve ben 100-110 le gidiyordum (uçak pistinde).

Sağa kaydım arabanın yandan iki tekeri yavaya kalktı sola kaydım yere oturdum toparladım. alçak bir araba o hareketi yapmaz lastikleri bırakırdı. bu az daha devriliyordu. dikkatli kulanmak lazım.

biraz yağmur vesaire de vardı tabi. yol görünmüyordu pek.

cok gecmiş olsun allah korumuş

ama yüksek oldugundan dolayı iki lastik üzerine kalkmış...

yüksek bi araba olsaydı zaten iki tekerlek üstüne kalkmazdı gibi geliyor bana ???

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Sertan Semiz

4000 devirde XXXkm/s görüyor. Daha da gider aslında ama pek akıllıca bir hız değil.

Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer

Araç özellikle eğimi yanlış tarafa verilmiş virajlarda ki bunlardan yollarımızda epeyce görmek mümkün yatma eğilimi gösteriyor. Bununla beraber şimdiye kadar kullandığım bütün virajlı yollarda aracın arkadan ya da önden bir kayma eğilimine girdiğini görmedim. Tersine keskin virajlarda bile doğru vezamanında gaza yüklenmelerle yüksek torun soyesinde olsa gerek virajı kolayca söktüğüne şahit oldum. Yüksek bir araç olmasına rağmen yol yuyuş bakımından bir çok araçtan daha iyi diyebilirim. Aracı mı çok süratli kullanmıyorum ama zaman zaman da yüksek süratlere çıktığım oldu. aydın izmir otobanında bir defa XXX km ye çıktığına şahit oldum ama araç sürat amacıyla yapılmış bir araç değil.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...