İçeriğe Yönlendir

Lütfen yardım 97 clx


Murat Keskinoğlu

Recommended Posts

Murat Keskinoğlu

:p herkese saygılar. aracımı yeni aldım. benden önceki sahibi 86 binde almış. şuan araç 114 binde. yağ ve buji değişiminden başka birşey yapmamış. aracın evveliyatınıda bilmiyor. servis kayıtları yok. oyüzden servis yardımcı olmadı. sanayide malum abi açmak lazım. açınca işçilik.vs. değiştirmek lazım gibisinden yuvarlak konuşuyor. derdim bazı sorunlar var ve bunlara neyapacağımı bilmiyorum. çünkü aracıda tanımıyorum.

1. triger seti nezaman değişmiş bilinmiyor. bunun bir kontrol yöntemi varmı?

2. debriyaj sonda kavrıyor. arkadaşımda 2000 model escort var 53 binde onunda aynı şekilde. bu escortlarda böylemi yada bir ayarı varmı yoksa baskı balatamı değişecek.

3. geri viteste giderken frene basınca (araç ABS li) ABS devredeymiş gibi arkadan takırtı geliyor. acaba arka frenlerde sorunmu var yoksa ABS mi devreye giriyor.

4. sinyal/far kolu bozuk sola atıtor sağa sinyalde atmıyor. far ayarı yapmıyor uzun/kısa servis 100 ytl istedi. bunun tamiri falan varmı

5. kalorifer radyatörü kaçırıyormuş. sanayide hortumu iptal etmişler.

6. klima yeterli soğutmuyor. gaz basılıyor dediler. yaptıran varmı. etkili oluyormu

lütfen yardımlarınızı bekliyorum. aracı yeni aldığımdan yabancıyım. hertürlü tecrübe ve tavsiyenize açığım. teşekkür eder saygılarımı sunarım.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Murat Bey, öncelikle kendinizi "tanışma" bölümüne bir mesaj atarak tanıtır mısınız? Diğer sorularınızı cevaplarız ayrıca...

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

1.Büyük ihtimalle 86bine kadar olan zamanda değiştirilmemiştir.Siz bunu ihmal etmeyin.

2.Debriyaj Escortlarda hep yüksektir zaten.Ama km ye bakarak balatalarda bir sorun olup olmadığını klasik yöntemle kontrol edin yinede...

3.Kampanalara baktırın.

5.Kaloriferi çalışmıyor mu yani?Delik ufaksa soğutma suyuna atılan tıkayıcılar işe yarayabilir.

Motorun kompresyonunu bir kontrol ettirin.Hararet yüzünden subaplarda sorun çıkabiliyor.Zetec motor pek fazla hissettirmiyor.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

6'ya cevap vereyim, eğer klima kompreösrünüz arızalı değilse muhtemelen gaz eksilmesidir, klimanıza soğutucu gaz eklemeniz lazım. Kompresörün arıazlı olup olmadığını şöyle anlayabilirsiniz. Arabanızı çalıştırdıktan sonra klimayı açın, rölantide iken klimayı açtığınızda devir saatiniz hafifi düşüp yükseliyorsa kompresörünüzde problem yok demektir.

Ha gaz eksilmesi değilse, klima boruları, termostat ve genleşme valfinin kontrolü gerekebilir.

Bir de Yaşar usta cevaplasın sizin sorularınızı...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

aracınız hayırlı olsun

1.bilmiyorsanız degişin

2.debriyaj ayarı var. debriyaj pedalının orda alyan başlı civata var. civatayı sıkınca debriyaj ayarı yükselir. gevşedince ayarı düşer.

3.arka frenlerde problem olabilir

4.tamir oluyor. fakat saglıklı degil

5.kalorifer petegi delik olabilir degişmesi gerekir

6.gaz basılınca sogutur. önce gazı neden eksiltigi bulunup tamir edilmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu

ilginize teşekkür ederim. servis bandırmada tek triger seti değişimine 340 ytl. kalorifer radyatörüne 150 ytl.

sinyal koluna 100 ytl . istedi diğerlerini sormaya cesaret edemedim. daha öncesindede servise aracı götürmediklerinden servis size müstahak havasında davrandı. o yüzden neyapacağımı bilmiyorum. sanayide ustalar bu işleri yapabilirmi daha önce tofaş vardı herkes bakıyordu. biraz tedirginim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Valla bence bu araba milyara yakın para yiyecek haberiniz ve limitiniz olsun servise giderken..

Ayrıca, saydığınız her şeyde acil yapılması gereken şeyler..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...