İçeriğe Yönlendir

Hızlanma Problemleri


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Focuslarda; motor korumaya geçtiği zaman, silindirin birini iptal edip, motor devrini de 3000 ile sınırlıyor diye duymuştum..

Motorun niye korumaya geçtiğini bilmek lazım.. Bence arıza kodu vardır.. Servise gidin bi baksınlar..

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bende de olmuştu bu olay hava filtresine baglamıstım olayı.Sonradan benim geçtiğim bölgeden geçen her otoda aynı sorunun oldugunu öğrendim.Forumda da var bu konu.belki de geçtiğiniz bölgeden kaynaklanıyodur sizin de.Oksijen azlığı falan olabilir.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
(düzenlendi)

bu arada merak ettim 2002 model 1.6 ztec se ile en fazla ne kadar basabilirim deneyen var mı

Baya bir basarsınız ama bence buraya yazmayın kaç bastığınızı :melek:

tarihinde Cihan Yeti?ken tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
H.Cenk Bayrakçı

Valla Burak Bey, chip tuning vb. uygulamalar olabilir. Forumda bu konularla ilgilenenler var. Eğer aracınız diğer Focuslara göre seri değilse bir problem vardır muhakkak. Ama siz bunu kapışma vb. amaçlarla yapıyorsanız, bence gerek yok. Tabi yine tercih sizin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1200 kg ağırlığında 100 beygir gücündeki tüm aile arabaları tabir ettiğimiz vasıtalar günümüz teknolojisinde aşağı yukarı aynı ivme ve son hız değerlerine sahiptir. 7000d/d ya ulaştığınıza göre sizin araçta sorun yok sanırım 2.0 litre bir focus almanız daha istikrarlı olur.

Pratik bi bilgi: EECV beynine sahip Focus dahil Ford lara chip tuning yapılamaz (dışardan modül ilavesi hariç ki hemen hepsi beyni bi süre sonra yakıyo maalesef)! En iyi modifiye bakımdır..

Edit: Çağlar bey, mesajlarımızın tümünde veya bir kısmında büyük harf kullanmak yasaktır. Büyük harfle yazılan yerleri küçük harfe çevirdim. /C.Yetişken

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Diğer mesajlarına da bakınca anlıyorum ki.. 1,6 seni kesmiyor.. Ya 1,8 Turbo dizel al.. Ya da 2,0 al 1,8 ve 2,0'ın 1,2,3,4. vites oranları daha kısa..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kesinlikle 2,0 gazlı..

Burak Bey iki konunu birleştirdim.. Çünkü ikisinde de aynı şeyleri konuşuyoruz..

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Bir de 1.8 dizel var, tork canavarı... Hem de daha yeni model.

bence önce başka bir Focus kullan, burdan ne desek boş. Belki seninkinde teknik bir problem vardır.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Eğer 1.8 dizel alacaksanız almadan bi brembo veya wilwood gibi firmaların bu araç için ürettiği fren diskleri,balataları,piston ve kaliperlerini bi inceleyin derim.. Alet durmuyorr. :blink:

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Eğer 1.8 dizel alacaksanız almadan bi brembo veya wilwood gibi firmaların bu araç için ürettiği fren diskleri,balataları,piston ve kaliperlerini bi inceleyin derim.. Alet durmuyorr. :blink:

+1

Ani kalkışlarda 3.viteste bile patinaj devam ediyor.. Muazzam bir gidişi var.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

lpg taktırtıktan sonra bende o yığılma kalmadı.Sanırım lpg enjektörleri debriyaja bastığım andan itibaren bir süre daha gaz göndermeye devam ediyor.Çünkü devir benzinde olduğu gibi çok fazla düşmüyor.Bunu en belirgin 1.viteste 6000 devire kadar çıkıp ikinci vitese geçerken yapardı.artık yok.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Açık filtreyi takınca o düşme bende bariz derecede arttı ama ben zaten sırf o devir hareketinden dolayı açık filtre almıştım.. Ara gazla 3.viteste bile ciyaklıo lastikler,2.vites de patinaja devam.. Üstelik bunlar balatanın son parçacıklarını kullanarak..Gönderilen Resim Eğer bronz denilen spor tip baskı balatayı da alırsam ... :p

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

4 ten 5 e atarken motorun en az 2500-3000 devir aralığında olması gerekir.bunun altındaki devirlerde motor kendini toplayamıyor performans kaybı başlıyor.zaten 1200 kiloya-100 beygir bunuda unutma normal yani

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sebebi şu: 5. vites hızlanma vitesi değil ekonomi vitesidir.. Hızlanmak istiyorsanız 3. ve 4. vitesle hızlanacaksınız..

5. vites hızınızı korumaya yetiyorsa işini yapıyor demektir..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Daha önce 220 yaptığınızda aracınızda bu rüzgarlık ve tampon varmıydı.. Yoktuysa sebep kesin bu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hiç sebep arama.. Performans arıyorsan ikisini de sök..

Bu kadar etkiler, hatta daha fazla etkiler..

Ön tamponun da etkiler.. önden girip arkadan çıkan hava ön tampona kafadan çarpıyor..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Buji. Yeni olabilir ama doğru buji olmayabilir.

MAF. tıkanmış,kirlenmiş olabilir.

Benzin. Farklı bir benzin olabilir.

Hava durumu. Sıcaklık MAF'ı ciddi şekilde etkiliyor..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

MAF:

Hava akış oranı sıcak film ucundan aktarılan sıcaklığın tespit edilmesi ile ölçülür ve hava akım oranındaki değişiklik sıcak film ucu düzeyinden hava akımına aktarılan sıcaklıkta değişikliklere sebep olur.

Bu değişiklikler sıcak film ucunun sıcaklığının değişmesine ve direncinin değişmesine sebep olur. Bu değişen dirençle ECU'ya sinyal gönderir ve havanın akış miktarına göre, yakıt oranı ayarlanır.(Alıntıdır) Hava filtre kutusunun hemen çıkışında bulunan bir parça. Temizliği mümkün.

EFI motor bu:

dsc01370bx7re8.jpg

Manifoldun üstünde yazar kocaman.. :)

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Aracınız ön tampon rüzgarlığı ve tavan rüzgarlığı ile daha oturaklı stabil gidebilir fakat bunlar rüzgar direnç katsayısını artırdığı için son sürat de düşme yakıt sarfiyatında artma yapabilir.

Formula araçlarının tüm rüzgarlıkları pistin yapısına ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterir.

Bence en doğrusu rüzgarlıkları karlıkçı Halil üretimi değilde araçlar için özel üreten firmalardan almak lazım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

RS kitler var 3 kapılar için.. Sırf o kitlerden takabilmek için xr3i araştırmaya başladım. :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Eski
Sizin aracınız EFİ, CFİ'ler CLI lerde kullanılıyordu.

bence bu motor cfı.(center fuel injection) yani tek nokta enjeksiyon.

escortların bazı clx modelleride cfı motorludur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...