İçeriğe Yönlendir

"APP Sens&#246r"ü Aldatırsam


Muhittin Kaplan

Recommended Posts

Muhittin Kaplan

"The APP sensor contains two potentiometers as a safety measure against failure."

Yani APP Sensör (Fiesta 1.4 Tdci lerde gaz pedalındaki yer) hatalara karşı güvenli ölçüm için iki adet Potansiyometreye içerir Diyor. Ben bir Uzatma ile bu potansiyometreleri bypas edip değeri manuel olarak versem ve frene gaz a basınca (burayı nasıl yapacaksam) devreden çıkan bir sistem oluştursam sizce ne olur.

a.bişey olmaz

b.CC olur

c.Motor Yağ Yakmaya Tekrar Başlar :D

d.Sen Boşuna Uğraşma

e.Başlık Boşuna Açılmış.:D

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

seçeneklerde hız sabitlleme yoktu. o yuzden cc dedim. yanlış dogruyu götürmüyorsa problem yok. ( soruda yanlış itiraz etme hakkım var)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)

biraz daha kastırırsam bişeyler çıkacak sanırım.

Bu otopoldeki Bana Uymaz Sanırım Bende GAz Halatı Yok . Bu Kelebeğe Felan Bağlanıyor Herhalde

Peki Hız Bilgisini Basitce ODB felan Kullanmadan Alabileceğim Biryer Varmı (Basit, Kes Koplaya Olmayacak)

Bu Arada Yaşar Abi Oyunlar Nasıl.(Mehmet Abi Vermiş 3 Tene Kendini Reklam Edip Duruyor)

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu Arada Yaşar Abi Oyunlar Nasıl.(Mehmet Abi Vermiş 3 Tene Kendini Reklam Edip Duruyor)

Yuh.. İki yerde yazdım sadece.. Boşa beklemeyin gelmez diye dedim onu da.. :D
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)

Gönderilen Resim

Benim Üzerinde Çalışacağım Bu. Birtane Debriyajda (CPP switch) Birde Frende ((Brake Pedal Position) BPP switch)) Varmış Anahtar

(Ama Korkmaya Başladım Sebebi Aşağıda)

-CPP

The CPP switch is located directly on the pedal box.

The engine management recognises gearshifts through the CPP switch and thus improves engine running characteristics.

The CPP switch passes a ground signal to the PCM when the clutch pedal is depressed (disengaged).-

-

BPP

There are two brake pedal switches at the pedal box: the brake lamp switch and the BPP switch. The brake lamp switch only serves to switch on the brake lamps. The BPP switch is used for engine management purposes.

The BPP switch provides the PCM with the information that the vehicle will be decelerated.

The BPP switch is closed in the rest state (brake pedal not depressed) and sends a ground signal to the PCM.

If when the APP sensor has failed, the BPP is operated, the engine will be controlled to run at idle speed by the PCM.-

Esas Korkulacak yer Burası

n order that the engine power output can be matched to that required by the driver, the PCM needs to know the position of the APP sensor.

The APP sensor is a variable resistor whose resistance varies with the accelerator position. It is a sliding contact potentiometer (2 potentiometers in total).

If a fault occurs in the APP sensor or the throttle control unit (TCU) during vehicle operation, then this will be briefly indicated by a digital display in the instrument cluster after the ignition is switched on, and a trouble code will be stored in the PCM.

If one potentiometer fails, the engine will run with reduced power (maximum torque 80 Nm), if both potentiometers fail, the engine will run with reduced power (maximum torque 55 Nm).

This warning may also be indicated if the engine does not start. The cause may be a poor state of charge of the battery.

The warning indication normally disappears once the battery is re-charged.

Kıt İngilazcamla Eğer Pot un birinde hata olursa 80nm torkla ikiside arızalı ise 55 Nm torkla çalışacağını yazıyor Doğrumu...?

Yuh.. İki yerde yazdım sadece.. Boşa beklemeyin gelmez diye dedim onu da.. :D

Yapmayacan Abi, Birkez dersen yeter 2. si Reklama Girer :kutlama:

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

This warning may also be indicated if the engine does not start. The cause may be a poor state of charge of the battery.

The warning indication normally disappears once the battery is re-charged.

diyor, bir süre sonra motoru çalıştıramazsın. Sen bu sevdadan vazgeç.
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

konu hakkinda uzman degilim ancak hiz gostergesine gelen voltaj bildigim kadariyla hiz arttikca artan cinsten, AC ise genligi artiyordur bi kopru diyot devresi ile DC ofsetini olcebilirsin, ya da DC artiyordur direk her iki durumda da bi tane ADC kullanip gelen degeri okuduktan sonra cevirebilirsin gibi geldi bana. Bu arada potansiyometrelerin elektronikleri cikali baya bi zaman oluyor, bypass etmek yerine bunlardan birini kullanmakta mumkun yani sistemi biraz modifiye edip basarabilirsin gibi geldi bana. en kotu ihtimalle potansiyometrelerde direnc artinca ustune dusen gerilim artacaktir, bu durumda potansiyometre yerine bi tane DAC kullanip ayni gerilim seviyesini (farkini) potansiyometrenin bagli oldugu noktalarda yaratabilmen mumkun. bunun icin floating reference op-amp diye bi devre sekli vardi google'da ararsan bulabilirsin.

umarim kafa karistirmamisimdir ama anladigim kadariyla elektronik bilgisi var bi cok kisinin o yuzden aklima gelen fikirleri paylasmak istedim sadece, surc-i lisan ettiysek affola.

Düşüncem, Pot olduğu için Anolog bir sinyaldir.Bunu Dijital bir Veriye Çevirip Pic Yardımı İle Kayıt Altına Almak (Araca Giden Veriyi Kayıt Etmek) Daha Sonra Bunu Toleranslar Dahilinde (Hız Bilgisi ne Bağlı Kalarak)Çıkıştaki Dijital sinyali Anolog Bir Sinyale Çevirerek Araca Göndermek.Tabi Bu Arada interrupt (zapt-u rapt demek geliyor içimden) lar geldiğinde yani fren,debriyaj yada gaz pedalı na basıldığında sistemi devre dışı bırakacak

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Evet Abi Ya Orayı Hec Düşünmedim.

Ama Hala Nasıl Gaz Verecem, Bu APP Sensör Sakat Biryer Gibi.

Çalışır Çalışmaz Birde Buraya Vermeyelim 1,5K Ytl.

Yorum bağlantısı
  • 9 yıl sonra...
Selim Kaya

Yıllar yıllar sonra konuyu "hortlatmış" olacağım ama, epeydir aklımda olan bir şeydi. Konu ile ilgili arama yaparken buralara kadar geldim. Pedaldaki potansiyometre devresine paralel çekip, el ile kontrol edilen (ses açma kapama tuşu gibi) ikinci bir potansiyometre bağlayıp, uzun yolculuklarda hız sabitleyici görevi görecek el gazı düşünüyordum. Yorumlardan bu işin iki direnç bir potansiyometre ile olamayacağını anlıyorum. Bu gibi işlere kafa yora arkadaşlardan konu ile ilgili olabilirliği açısından yorum ve değerlendirmeler alabilir miyim?

İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

olmuyor kardeş, ayrıca o sistem tehlikelide olur, benim sisteme geç sen :biggrin:  sağlam ve güçlü çelik bir yay alıyorsun, ufak olsun, bunu pedalın altına araya koyuyorsun, boyunu keserek ayarlıyorsun ve ayağını gaza serbest şekilde bıraktığında pedala basılmıyor, kamyon pedalı gibi oluyor, yani şöyle, 90 la gidiyorum, gaza basmayı bırakıyorum ayağımı serbest bırakıyorum, hep aynı hızda devam ediyor :)

 

rampada falan zaten gaza basacağız, vitesle falan oynuyoruz cc olsada devre dışı kalıyor zaten, cc düz yol için güzel zaten :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...