İçeriğe Yönlendir

Yeni Mondeo


Okyay Pay

Recommended Posts

Okyay Pay
(düzenlendi)

Gönderilen Resim

Evet arkadaşlar , 1.6 motor bu kasayı çekmez diyenler lütfen gidip bir denesin .

tabiki eski kasanın 2.0 performansını bekleyemeyiz fakat eski kasa focus dan daha iyidir yada aynıdır .

iç mekan ve malzeme kalitesi , çok iyi seviyeye gelmiş , şunu rahatlıkla söyleyebilirim, passat , avensis hikaye.

titanyum modelini test ettiğim zaman , mercedesi taktir ettim , seneler önce kullandıkları mavi cam şimdi mondeo da var ve gerçekten dış dünyaya bakarken sanki ruhunuz dinleniyor,

otomobil Bodrumun bozuk asfalt yollarında bile kuğu gibi adeta hava yastığı üzerinde kayarken , karşı yönden gelen bir c-max az daha öndeki araca tosuyordu :blink:

Bodrum merkeze girip (bana özel) bir tur attım, yayalara yol vermek için duruyorum , ama yayalar arabaya bakmaktan yol verdiğimi bile farketmeyip geçmemi bekliyorlar . Ciddi manada dikkat çeken bir otomobil.

Yüksek devirlerde kulağa hoş gelen bir motor sesinden daha fazla bir ses yok otomobilde , yol tutuş konusunu bu sefer hiç denemedim bile ki zaten artık ford o konuda kendini yeterince ispatları , dediğim gibi sadece tıkırtı ve gürültü aradım :blink: inanmayacaksınız ama " YOK"

Ön göğüs önceki modele ters daha yüksek dizayn edilmiş , kapı cam hizaları daha yüksek , araba daha kaslı ve kalıplı görünüyoe, aracın bu kalıplı görüntüsü 4.75 mt lik devi sanki daha kısaymış gibi gösteriyor .

Uzun lafın kısası , şu an 50000 ytl parası olan bir alıcı için daha iyi bir seçenek yok !!!

tarihinde Okyay Pay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

verdikleri model titanium muş bu arada.. bence değer.. focus'a,megane'a,ne bilim mazda 3'e(gerçi bu artık satılmıor pek)46-47 lira vermektense..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

LPG :seytan: Piyasada ne kadar 1.6 passat ne adar 1.6 vectra varsa o kadar satar bence..

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

bu aleti bir kere kullanan , o paraya başka bişey almaz zaten merak etmeyin :seytan:

haaa bu arada yeni mondi , focustan daha genç işi duruyor :)

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Senede 15-20 bin yapn adama yakıtı koymaz, değer bence... Senede 50bin yapan adam, aynı paraya dizel Focus alsın zaten...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yalnız bu jantları dizayn eden adamı dövmek lazım .

Bizde 2yle,opsiyon olarak da 3 ya da 6 yla satılıor galiba...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1-3-6 arasında düşünür.. 3'ü alırdım..

4 Demode

7 Çirkin

2-5 temizliği zor olur..

Yorum bağlantısı
Orkun Özbay

geçen ben de bi yarım saat dolaştım...

bir kere araç çok büyük.şehir içi manevralarda alışmak gerekir.

öne de park sensörü olması gerek belki de...

s-maxlerde var galiba.

onun dışında benzinli araba kullanmayı özlemşim :yes:

araç atak değil haliyle ama devirini aldıkça fena gitmiyor.

tabi bunun sonucu olarak YB'de tüketim 10.3 olarak gözüküyordu.

test arabasının çok trafiğe girmediğini ama test yapanların da biraz aracın devrine yüklendiklerini düşünürsek ortalama bu değerleri yakalar diye düşünüyorum.

dizel mondeo'da 7.5 - 8 litreyi yakaladıktan sonra bu rakam benim gözüme açıkçası pek hoş gelmedi :kutlama:

ama bu sınıf araçlar için normal sayılabilir.

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen
(düzenlendi)

ben o 37 ekrana bayıldım vallaha :D

donanım özelliklerini deneme şansı olan oldumu

mesela

Adaptif Hız Kontrol Sistemi

Adaptif Hız Kontrol Sistemi (ACC) daha rahat ve güvenli otoban sürüşleri için geliştirilmiş bir sistem. Sofistike bir radar teknolojisini kullanarak önünüzdeki araç ile aranızdaki mesafeyi sürekli ölçer ve hızınızı daima güvenli bir mesafe bırakacak şekilde otomatik olarak ayarlar.

Yol Uyarıcısı

Yol Uyarıcısı önünüzdeki araç ile çarpışma riski doğduğunda sizi sesli ve görsel olarak uyarır. Bu arada Acil Durum Fren Desteği de (EBA) fren sistemindeki basıncı arttırarak frenleri maksimum performansa hazır hale getirir.

İnsan Otomobil Arabirimi (HMI)

Her modelde bulunan İnsan Otomobil Arabirimi (HMI) sistemi direksiyonda bulunan tuş setleri ile

kontrol edilen etkili bir dijital kumanda merkezidir. Standard veya Ford Convers+ gösterge panelleri tüm anahtar özellikleri görebilmenizi ve ayarlayabilmenizi sağlar.

Soldaki tuş seti müzik sistemindeki ses, kanal arama, istasyon ve mod değişimi fonksiyonlarını kontrol eder. Sağdaki tuş seti ise gösterge panelindeki ekrana yansıyan bilgiler (araç ayarları, yol bilgisayarı) arasında dolaşım sağlar. Ford Convers+ gösterge paneli bulunan araçlarda sağ tuş seti ayrıca telefon, radyo, CD ve MP3 fonksiyonlarını kontrol eder.

tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Zaten Ford Otosan Diesel 1.6'sını getirdiğinde Focus satışlarında azalma olacak, bundan çekindikleri için geitrmiyorlar. Ama mantık yanlış, öyle de böyle de araba satacaklar sonuçta....

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

abi ben onu bunu bilmem bu alet otomatik olmalıydı , ve 2.0 benzinli, 1.6 dizel versiyonları da olmalıydı

bu büyüklükte alete ya dizel 1.6 ya benzinli 2.0 motor yakışır .

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

E zaten ford ve ekonomi sözcükleri bir araya iki yerde gelir: 1-Fiesta 2-LPG.. :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok yahu abartıyorsunuz..

Benim focusun katolok değerleri şehir içi 10 küsür, uzun yol 7 küsür..

Ben benzinle ful dolu araba ile 100 km ortalama hızla 6 litre yakmışımdır hep..

Şehir içinde de 8,5-9 litreyi hiç geçmemişimdir.. Hadi şehir içini geçiniz, malum Nevşehir sakin bir şehir ama uzun yola ne diyeceksiniz..

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

Ford motoru kesinlikle ekonomik bir motordur , ekonomik değildir düşüncesine katılmıyorum.

hatta mondeo 2.0 sınıfının en az yakanotomobilidir

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

2.5 V6'dan az yakamaz. :nazar:

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Okyay Pay

Grup: Üye

Mesajlar: 602

Katılım: 17.09.06

Yer: Bodrum

Üye No: 794

--------------------------- A Rh(+)

Honda Civic Type Okyay :)

Mondeoya yağ yakıp kendini affettireceğini mi zannediyorsun.. :nazar:

Ama helal olsun.. Senin forddan başka bir araba alacağın, hatta sw'den başka bir araba alacağın.. Hiç ama hiç aklıma gelmezdi..

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
(düzenlendi)

Mondeoya yağ yakıp kendini affettireceğini mi zannediyorsun.. :nazar:

Ama helal olsun.. Senin forddan başka bir araba alacağın, hatta sw'den başka bir araba alacağın.. Hiç ama hiç aklıma gelmezdi..

:D benimde aklıma gelmezdi

kayınpederin ranger ına güveniyoz artık ne edelim :)

tarihinde Okyay Pay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okyay Pay

hak ediyo da yakıyo :)

Motor, performans

Testini yaptığımız Mondeo'da, yeni geliştirilen 2.0 litre 145 HP'lik bir motor yer alıyor. Alüminyum bloklu, dört silindirli, üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı Duratec motorun hacmi 1999 cc. Tamamen alüminyumdan üretildiği için eski Mondeo'nun 2.0 litre 131 HP'lik motorundan 18 kg daha hafif olan motor, 6000 d/d'de 145 HP güç, 4500 d/d'de 190 Nm tork üretiyor. Motorun gaz pedalına tepkileri eski versiyonda olduğu gibi yine gecikmeli. Vites değiştirmek için debriyaj pedalına basıldığında motor devri kısa bir süre de olsa yüksek devirde kalıyor. Bu sayede yavaş vites değiştirilse bile otomobilde rahatsız edici zıplamalar yaşanmıyor. Motor istikrarlı bir şekilde devirleniyor. Alt devirlerde, ağır karoseri taşımakta zorlanıyor hissi verse de orta devirlerde sürücüye keyif veriyor. Yeni Mondeo, eski versiyonuna göre 15 HP daha güçlü; ancak gerek ilk hızlanmada gerekse ara hızlanmalarda bu güç pek hissedilmiyor. Buna karşılık test verilerine bakıldığında yeni Mondeo'nun genel olarak daha atak olduğu ortaya çıkıyor. Yeni motorun bir başka avantajı da periyodik bakımlarının her 20 bin km'de bir yapılması. 0-100 km/s hızlanmasını 9.3 saniyede tamamlayan yeni Mondeo, eskisinden 0.3 saniye daha hızlıydı. 60-100 km/s hızlanmasını 4. viteste 9.5 saniyede gerçekleştiren yeni Mondeo'da 5. viteste 14.1 saniyelik derece ölçtük. Eski Mondeo'da bu değerler sırasıyla 10.6 sn ve 18.4 sn'ydi. Motorun daha çok orta devirlerindeki performansını ortaya koyan 90-120 km/s hızlanma disiplinindeyse eski Mondeo yeni versiyondan daha başarılıydı. Yeni Mondeo'nun 4. viteste 8.5 sn ve 5. viteste de 11.7 saniyelik değerlerine karşılık eski model 7.7 sn ve 10.1 sn'lik dereceler kaydetmişti. Ağır ve büyük karoserine karşın performansı yeterince iyi olan yeni Mondeo'nun sunduğu en önemli avantajlardan biri de düşük yakıt tüketimi. Test süresince 100 km'de ortalama 8.8 litre kurşunsuz benzin tüketen Mondeo, Opel Vectra (9.8 litre) ve Peugeot 406 (10.8 litre) gibi rakiplerinden daha tutumlu. Mondeo, 58.5 litrelik deposu ve bu tüketim ortalamasıyla 665 km'lik menzile sahip.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...