İçeriğe Yönlendir

C-max Cvt şanzıman


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

  • 6 ay sonra...
Aydın Bengü

Bir akrabamda c-max dizel 2006 otm. var . 1 aydır serviste şanzıman arızasından yatıyordu bu gün aldılar.

servis ilk defa böyle bir arıza görüyoruz deyip tüm şanzımanı söküp merkeze(artık nereyse) mühendisler incelesin diye yollamışlar.

velhasıl 1 ayı buldu, neyseki garantidendi o yüzden para pul konuşulmadı.

kronik mi bu yoksa?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

cvt lerin hemen hemen hepsi problemli. serviste tamirde ettirmiyorlar. problem olunca otosanın revizyon atolyesine gönderiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

babamın albea cvt var 2006 model. 50bin km oldu tık demedi. herhangi bir karakter değişimi de yok. 120 ile 2000 devire iniyor düz yolda 1.3 motor !!!

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

3000 liraya otomatik bir taunus bulunur

şanzımanı sökülüp cvt li araçla değiştirilir

20 yıl problemsiz binilir :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

otomatik taunusun 5 dakika dayanmaz o motora. Mertol evet 1.2 yanlış yazmışım. gerçi 1243 felan gibi abuk sabuk bir rakam galiba o. 1199 değil yani.

Yorum bağlantısı
Ömer Demirezen

Ford ghia 2007 otomatik şanzuman sorununu focus ses problemleri bölümünde anlatmıştım. Aracı uzun süreli kiralık olarak kullanıyordum. Araç şanzumanından bir ses geliyordu. Ses arttığında araç yürümez oluyordu. Aynı arızadan üç kez yolda kaldı. Bir ay kadar ancak dayanıyordu. En sonuncuda aracı yenisiyle değiştirmek için götürürken Boğaz köprüsü üzerinde kaldı. Her seferinde bana söylenen volanın kırıldığı ve orijinal parça ile değiştiridiği. Gayri resmi olarak söylenen 100 arabada bir böyle problemin yaşandığı. Şu anda yine aynı model aynı tip kiralık araç kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Kul
cvt lerin hemen hemen hepsi problemli. serviste tamirde ettirmiyorlar. problem olunca otosanın revizyon atolyesine gönderiliyor.

Benim anlamadığım yeni bir şey piyasaya sürülmeden yeterince denenmesi yapılmaz mı? Ford'un CVT şanzımanı problemli, ASM şanzımanı problemli. Diğer markalarda bu tür şanzımanlar kullanıyorlar ama böyle problemler yok.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Halil Gümüş

Bu CVT şanzıman torktan dolayı sadece dizelde mi problem çıkarıyor yoksa benzinlilerde de var mı böyle problemler?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yücel Yıldız

Arkadaşlar merhaba CVT Şanzumanı bizde bir iki defa yenisi ile değiştirdik şuan Türkiyede sıfır Şanzuman yok

Liste satış fiyatı 11,750 YTL 9000 YTL ye bulabilirsiniz veya Pert bir araç üzerinden çok daha ucuza temin edebilirsiniz tabi oda nekadar sağlamdır tartışılır

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Doğan otodaki toplantı da Bayram usta artık tamir edilebildiğini söylemişti. Bu kadar pahalı olmasına da çok şaşırıyorum doğrusu.

Kendimce aldığım önleme gelince arızanın neden ve neresinde oluştuğunu bilmeme rağmen (tahminlerim var) motorsilk bor katkısı koyarak sağlamlaştırmaya çalıştım. Çok fazla da şikayet yok aslında diğerlerinde de olabilecek arızalar (sadece pahalı :D )

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

şanzımanın içerisindeki boşluklar nedense toleransların dışında çıkıyor. toleranslarda ayarlanınca problem olmuyor

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gürkan Görgün
(düzenlendi)

bu boşluk c-max için mi yoksa genel anlamda cvt şanzumanlar için mi bi de her halükarda aracı servise götürüp böyle bi talepte bulunmak ne kadar doğru / yanlış olur. şu ana kadar bir problem teşkil etmedi ama araç 21.000'de canım sıkıldı şimdi ya.

bu arada hepinize tekrar merhaba. uzun zamandır forumdan uzak kalmıştım. tekrar burada olmak güzel.:-)

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

cvt şanzımanlar için geçerli servis bunu yapamıyor zaten otosan revizyon atölyesine gönderiyorlar. böyle bir talebe ne derler bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Gürkan Görgün

Teşekkür ederim cevabınıza. peki ihtimal nedir sorun çıkartmadan çalışan örnekler de var mı ? okuduğum kadarı ile 30000 km gibi bir dönemde sorun oluyormuş gibi algıladım.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cemil Çınar

Gürkan bey açıkçası bende korktum ve hala kormuyorum desem yalan olur şu an 43000 km deyim ve sorum yok ama yine de önlem almadan duramadım ve motorsilk in otomatik şanzuman için ürettiği katkıdan koydum şimdilik sorun yok

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

CVT şanzımanın kronik problemidir yüksek tork, dizellerde tork canavarları olduklarından. Uzun dönemde arıza yapmaları kaçınılmazdır. Bu konudaki en iyi şanzıman hondalardakidir. Honda bile bu cvt şanzımana 6 yıl/150000km garanti verir. Bu sebeble Otosan artık cvt'li focus ve c-max getirmiyor. Klasik otomatik şanzımana bir U dönüş yaptılar. Fakat ASM şanzımanda bir problem olmaz en fazla baskı balata yüksek torktan çabuk aşınıp değişir o kadar. Fiestalardaki ASM'yi getirmemelerinin sebebi garanti süresi içinde bir çok ASM'nin yokuşlarda balatayı yakmasıydı. :) Biraz Ford bu konuda VW'den ders almalı bu tür yük altında balata aşınmalarına karşın VW çift baskı balatalı DSG'yi geliştirdi. Şu anda yakıt ekonomisi olarak ASM-DSG-Easytronic tipi şanzımanlar çok ideal sayılır.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Abdussamed Acar

CVT ömrü normalden kısamıymış?

Şanzımanı uzun ömürlü ve aracı ekonomik kullanmak için tek bir sürüş şekli olduğunu düşünmüyorum. Her yol şartında da bahsettiğiniz gibi kullanmamamınızı tavsiye ediyorum. Dik yokuşlarda, zor koşullarda kullanmak maksatlı koyulan sürüş pozisyonlarına ihtiyaç duyduğunuzda kullanmanız aracın sıhhati açısından önemlidir bence... Dolayısıyla sürüş şekliniz (vites pozisyonu, gaz pedalı pozisyonu vs.) kullandığınız yol şartlarına göre farklılık arz edebilir. Bunun dışında her otomatik araçta dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bu kurallarada uyduğunuz müddetçe elinizden geleni yapmış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
bu arada sizdeki aracın fiesta cvt olarak yazdığını geç farkettim fakat fiestanın cvt si yokki o dediğiniz araç asm şanzımandır. aracı altınsoydan mı aldınız.

Bindiğim aracın şanzımanından haberdarım, hikayeside uzundur... yani bendeki fiesta CVT... :)Türkiye'ye ithal edilmeyen avrupada satılmış CTX adıyla anılan bir şanzımana sahip CVT bir araç, zaten bende Almanya'dan gümrük muafiyetinden yararlanarak engelli aracı olarak ithal ettim...

cvt şanzıman eğer uzun ömürlü ise bence bir bakın derim forumun focus cmax cvt şanzımanla ilgili bölümlerine. sizde bu araçtan varmı. yani cvt olan ve bu şanzımanın uzun ömürlü olduğunu bu kadar olumsuz örnek varken nasıl iddia ediyorsunuz galeri bile bana bu aracı sadece 500 ytl gibi bir karla sattı bende sevinmiştim ki ucuza araç aldım diye oysaki araçlar mimli imiş yani şanzımanları bende sağlam olduğunu düşünnmek istiyorum bu şanzımanın fakat tek bir iyi örnek yokki kardeşim piyasada.

Ford'ta kullanılan CVT şanzımanın problemlerle adını duyurduğu bir gerçek, ancak bu şanzımanın ömrünün kısa olması yahut kronik problemler taşıması sebebiyle değildi bildiğim kadarıyla... İlk çıkan problemlerin yazılımsal olduğu söylendi ve yazılım güncellemeleri ile sorunu çözdüler ne var ki şanzımanın adı kötüye çıktı bi kere. Bununla kalmadı Türkiye de arızalanan şanzımanların serviste onarılmasına müsade edilmediğini duydum, yani mekanik müdahale gerektiren arızalarda Ford Türkiye şanzımanı onarmak için yurtdışına göndermek zorunda kalmış... Bununda servis maliyetlerini artırması sebebiyle ithalattan vazgeçildiğini duymuştum.

Ancak şöyle de bir durum var CVT kutular arızalandığında başarılı bir şekilde onarımı teknik açıdan çok kolay olmayan ve maliyet gerektiren aletler... Bu sebeple sanıyorum artık Ford da CVT leri kullanmaya pek yanaşmıyor. Tabiki bu demek değil ki CVT şanzımanlar kalitesiz ve ömrü kısa... Sadece olası bir arızada yahut revizyonda işiniz biraz daha zorlaşıyor.

Bütün bunları CVT ile problem yaşayan biri olarak söylüyorum maalesef... :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
yüksek devirlerde pek kullanmıyorum biliyorum yüksek devir daha çok tork demeke ve daha çok tork daha çok sıkıştırmadır bu da vitesin daha fazla zorlar.

Bura yanlış...

Dizeller maksimum torkunu 2000 devir civarında verebiliyor... Devir yükseldikçe tork düşüyor...

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Samed sen kendinden pay biçiyorsun ama aynı şeyi diğerleri için söyleyemezsin.

CVT şanzımanlar genel olarak yüksek torku görünce sorun çıkartıyorlar. Hiçbir marka bunun önüne geçemedi. Senin arabanda zaten fındık kadar motor ve bir eşşeğin gaz çıkartması sonucu oluşabilecek kadar tork olduğu için, senin araban ve onun gibi motor taşıyan modellerde başarı ile kullanılabilir. Nitekim eski kasa micralarda seksenli yılların ikinci yarısından itibaren uzun süre kullanıldı ve gayette başarılı sonuçlar alındı.

Ancak focus gibi c-max gibi 240 hatta peak te 260 nm tork veren motorlarda CVT sorunlu. Yüksek tork nedeni ile sorun çıkartıyor. O bahsetiğin yazılım ile zaten motorun torkunu düşürdüler ve cruise esnasında yüksek devire çıkamasını engellediler. Şanzımandan çözemeyecekleri sorunu motorun performansı ile oynayarak uzun vadeye yaymış oldular.

Lafın kısası Turbo dizel motor + CVT = uff cıs..

Satlık cvt dizel alınır :D)))

Problem bağımlılık yapıo insana işte neaparsın...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sanırım şu anlatılmaya çalışılmış: Tiptronic biçimi vites seçici varsa, ve vites +- düğmeleri ile vites değiştirilirken, aynı debriyajlı arabadaki gibi, ayağınızı gazdan çekin demek istenmiş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...