İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 'da Akla Takılan Noktalar


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Arkadaşlar aklınıza takılan ilginc noktaları bu başlık altında konuşalım. bilmeyenler bilenlerden öğrenir, böylelikle araclarımızı daha iyi tanımış oluruz.

bazı konuları örnek vereyim mesela

yol bilgisayar, far,sis,park,silecek kolları,teyp modları,koltuk ayarı vs vs

ama mümkün olduğu kadar resimli olsun.

örneğin ilk olarak ben başlıyayım.

hani fiestalarımızda cd caların üzerinde sağ üst köşede bozuk para koymaya bir yer var.oranın icine dikkatlice baktığımda bir soket gördüm,torbidoyı actım elimi uzattım,hakkaten o soket var ve bir cift kablo geliyor.acaba o soket nedir bilen varmı?

18684075wv3.jpg

54809659lx8.jpg

80234780ca4.jpg

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ahha ben onu aylar önce forumda sormuştum bende kurcaladım arkasında kablo var içindede yay gibi birşey var iğneyle ittim içeri girip çıkyor fakat herkes buna bozuk para tutacaği dedi ne olduğunu bulamadım, serviste bilmiyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

cıkartmaya calıştım,arkadan itledim ama beli biyere kadar cıkıyor sonra gene içeri kacıyor.yay var sanırım.o soketi boşuna koymamışlardır heralde.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sinir etti beni ne olduğunu bulamadım kabloda gidiyor biryerlere ama? Peki klima yada ECU iç ısı sensörü olmasın bu?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

mantıklı ama kesin deil:)

klima icersini buzhane yapana kadar soğutuyor fazla soğunca kesme falan yok,hele filmleri yaptırdım 1 kademede bile bazen üşüyorum.bigün sıcak bi havada 3 kademeye kadar yükselltim arabadan indim 5 dakka calıştı. arabanın kapı boşluklarına elimi yaklaştırdığımda dışarı doğru buz gbi hava cıkıyordu,klima yine kesmemişti :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sinir etti beni ne olduğunu bulamadım kabloda gidiyor biryerlere ama? Peki klima yada ECU iç ısı sensörü olmasın bu?

+ (Göbeemde yokki).. :)

Yani olabilir..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

E nasıl anlıycaz peki, klima olayıda şöyle zaten hiç durmazki bu alet duran kompresör içersini belli bir ısıya getirdikten sonra devre dışı kalır fakat fan çalışır evaperatör den soğuk hava gelmeye devam eder buz oluşmuştur o tekrar ısınana kadar kompresör devreye girmez, durduğunu devir saatinden anlarsın rolantide belli olur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

ESP evet airbag hayır, ESP ve ön cam ısıtıcı düğmesinin yeri aslında fakat yok birşey, bozuk parayıda anladım fakat arkadaki o kablo nedir biryerlere gidiyor ama? Klimanın değilse İç ısı sensörü olabilirmi nedir bu?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Peki kablo nedir, yoksa airbag iptal düğmesi takılabilir kablo tesisatıda hazırmıdır acaba.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ayhan Şentürk

1.4 tdci fiestalat max torku 2000 devirde vermekte. 1. viteste 2000 devir altında gidiyor,2 viteste 2000 devir altında cok hafif gürüldeme var,3 viteste 2000 devir altında biraz daha cok gürüldeme var. ,4 ve 5. viteslerde ise 2000 devir altında gaz pedalında hic tepki yok. bu arabalarda 2000 de 160 tork varken 2000 altında hicmi yok. bazen canımı sıkıyor. şehir icinde 1 le gitsen gidilmez, 2 ye alsan 40 la gitmek bazen cok geliyor,25 30 la gitsem motor titireşimli calışıyor...

fiestanın test sürüşlerindede bu göze carpan ilk noktalardan..

bir arkadaş 17 st jantı ve cip koydu . cip ile araba cok düşük devirlerde bile yüksek cekiş sunuyor.+cip ten sonra yakıt 17 jant olmasına rağmen baya düştü, onda 17 va cip var, bende 14 kendi jantları var motor orginal ama yakıtmız aynı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1.4 tdci fiestalat max torku 2000 devirde vermekte. 1. viteste 2000 devir altında gidiyor,2 viteste 2000 devir altında cok hafif gürüldeme var,3 viteste 2000 devir altında biraz daha cok gürüldeme var. ,4 ve 5. viteslerde ise 2000 devir altında gaz pedalında hic tepki yok. bu arabalarda 2000 de 160 tork varken 2000 altında hicmi yok. bazen canımı sıkıyor. şehir icinde 1 le gitsen gidilmez, 2 ye alsan 40 la gitmek bazen cok geliyor,25 30 la gitsem motor titireşimli calışıyor...

Tüm dizellerin ortak sorunu..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

1. vitesten 2 ye gecişi hic sevmiyorm. cünki 1. viteste 3500 yapmadan 2 vites tam denk gelmiyor. 1. vitesin hızını 3500 devirde 35 yerine 3000 devirde 35 yapsalarmış bukadar zorlanılmazdı. yada 2. vitesin hızını biraz daha düşürebilirlerdi.

1.6 tdci ilerin durumu biraz daha iyi. max tork 1750 devir. düşük dizel motorlarda turbo olunca böyle oluyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamponlar çıtalar kapı kolları rüzgarlık 400 lira bence normal.. Kapı kolalrı sökmesi boyacıya mı ait..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir hafta uzun.. O kadarda sineklenmesin..

Arkadaşınsa 300 lira ver 2 günde de yapsın.. Bir haftalık işi falan yok onların.. Bilemedin 2 gün.. Bir günde hazırlasın, ertesi gün sabahtan boyar akşama verir..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Arkadaşlar benim sorunum başka,

Fiestamın plastik aksamını boyatayim diye bugün arkadaşıma gittim. ( Ön,Arka tamponlar komple,altları,kapı kolları,yan çıtalar arka plaka üstü çıta.)400 YTL fiyat çekti.Plastik kısımlar için ilaç ve özel bir macun kullanacağını söyledi.1 hafta arabanın kalması lazım diyo.Düşündüm elif tuningte yalnış hatırlamıyorsam 160 YTL ye komple ön tampon var arkada o kadar olsa daha karlı çıkacakmışım gibi geliyor.Konu hakkında biilgisi olan arkadaşlar varsa insaniyet namına yardımlarını esirgemesin lütfen.. :)

banada servis 300+kdv demişti aynılarına.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

servis yaptığı işe garanti veriyor..,orası güzel.

dışarda boyatırsak bugün yarın boya kalktığında,döküldüğünde kötü bir görüntü olur tekrr boyamak zorunda kalırsınız kat kat boya olur.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

var gercekten coğu servisten iyi boyayan ustalar var

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yıllardır araba boyatırım..

Boyacı Fikret gibisine rastlamadım.. Ama onunda eli ağır :lol2:

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

e yuh

ne diyeyim ben buna

sadece kapı kolları eksik ben 35YTL (sadece Boya Sertleştirici vs parası verdim işcilik almadı) ye mal ettim yahu. tamponların altı,aynalar,yan ve arka çıtalar,ön panjur ben söktüm taktım o sadece boyadı. sabah başladık akşama aldım. bir gariplik var bunda

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

valla bilmiyorum Şu Ana Kadar Döküleme felan Olmadı Olursa Telefon Açar Bir Fırçalar Yeniden Boyatırım.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Serkan Sönmez

yan çıtalar hakkında bi sorum olacaktı bunları sökmek istiyorum ama altta bağlantı deliği falan varmı yada sadece çift taraflı bantlarmı tutuyo söken varsa yardımcı olursa şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Yanlış hatırlamıyorsam formdan birileri sökmüştü ve malesefki delikler var.

Yorum bağlantısı
Ahmet Öksüz

2 tane deik var bende boyatmak için verdikten sonra su görünce çıktı allahtan sehir halinde felan düşmedi sonra kendim ciftli bant alıp eskisinden daha iyi yaptım dengeli çekince geliyo zaten ne de olsa fiesta ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...