İçeriğe Yönlendir

Tourneo Connect Hakkında


Melih Mütevellioğlu

Recommended Posts

Melih Mütevellioğlu
(düzenlendi)

Arkadaşlar genel olarak tecrübelerimi aktarıyorum.Aracımı 2004 ocak ayında satın aldım şu anda 42.000 km de.İnci beyazı 75 hp gücünde TDdi Tourneo Connect.

1-Aracımı almadan önce kullanıcılardan otomobil dergilerinden ve servislerden çok araştırma yaptım.En problemsizi 75 hp gördüğüm için satın aldım.Diğer 90 ve 110 hp ler yakıt kalitesinden çok etkilendikleri için özellikle kış aylarında motorda tekleme çekmeme veya enjektör problemleri çıkarıyor.Bu tip motorlar commonrail pompa enjektör sistemine sahip olduğu için hem rutin bakım masrafları hemde motor arıza masrafları yüksek oluyor. :D Fakat çekiş ve hız doğal olarak fazla. :D

2-Aracın ergonomik yapısı çok rahat.Gösterge paneli okunaklı.Kontrol düğmeleri ve vites koluna ulaşmak sorunsuz.Kısa tiplerde arkadaki yolcu diz mesafesi biraz sınırlı.5 cm daha geniş olsa idi daha rahat olabilirdi.

3-Aracımın üzerinde fabrikasyon 4000 rds teyp vardı.Bunu autoreverse olan cd kontrollü 5000 rds ile değiştirdim.Bir çoğunun aksine son derece memnunum.Ses kalitesi de yayınları çekmesi de çok iyi.Ankara Kızılay-Yücetepe gibi yerlerdeki tünel alt geçitlerde dahi yayın kesilmiyor stereo ses bozulmuyor.

4-Aracıma ait fabrikasyon önlerdeki 13 cm hoparlörleri çıkarttım.Bunların yerine Sony HT130 SN 13 cm component hoparlör taktım.Crossover'ların yeri sağ airbagin olması gereken torpidonun üst kısmı.Tweeter'ları ön cam direklerinin plastiklerine yerleştirmiştim fakat düzgün ses alamadığım için dashboard'un camla birleşen köşelerine sağlı sollu yerleştirdim.

5-Arkadaki fabrikasyon 10 cm hoparlörler yerinde duruyor.Arka raf üzerine orjinal delikli plastiği sökerek birazda özenle genişleterek Sony HT170 SN 17 cm component hoparlör yerleştirdim.Crossover'ları rafın alt kısmında.Tweeter'lar Arka tavan döşemesinin sağ ve sol köşelerinde.Burada ana hoparlörlerin alt kısımları bagaj içine doğru açık olduğundan bir miktar bas kaybı var.Bunu 0,8 mm MDF den kutu ile çözeceğim.Şu anda bile mükemmel ses düzeni olduğu için biraz ağırdan alıyorum.

6-Rafı söktüğümde,bağlantı arasına koyduğum buton ile 10 cm lik fabrikasyon hoparlörleri devreye alıyorum.

7-Sağ ve sol sürgülü kapılardan gelen tıkırtıyı buradaki dişili erkekli alt üst geçmeleri rulman gresi ile gresleyip hassas ayar yaparak çözdüm.Hiç problem yok.Yalnız bulaşmaması için biraz dikkatli olmak gerekiyor.Bence tıkırtıdan daha iyidir.

8-Kesinlikle yeni tip tekli cam silecek süpürgelerini tavsiye etmiyorum.Lastik kaliteleri son derece bozuk.Aracın kol baskı gücü biraz fazla olduğundan süpürge lastiklerini yatırarak fomunu bozuyor.1,5 ayda değişmek zorunda kaldım.En iyisi iyi bir marka Bosch veya Valeo klasik silecek süpürgesi.En kötü ihtimalle 6 ay rahat kullanılıyor.

8-Motor yağım kesinlikle Mobil Delvac 10-30 15.000 km kullanılmasına rağmen 10.000 km de değiştiriyorum.Daha öncelerden beri kullandığım bir marka daha pahalı olmasına rağmen muazzam motor sibop yatak sesi yaptı.Bu yağ ile hiç sorun yok.Zaten Ford'un fabrika dolum yağı.

9-Her motor yağı değişiminde yağ filitresini de mutlaka değiştiririm.

10-Lastikleriniz eğer Bridgestone B390 ise hemen değiştirin.Lastikler 20.000 de bitiyor.Benim lastiklerimde 1cm nin üzerinde diş olmasına rağmen kuru yolda aracım patinaj yapıyordu.Az rampada bile aracı kaldırmak sorunlu idi.Japon teknolojisi öyle ayarlamış ki 20.000 kmde lastik kristalize oluyor.Yılı önemli değil.Ben Michelın Energy XT2 95T aldım,rahat ettim.Araç ağır olduğu için sakın 95T den farklı bir lastik almayın.Lastikçiler normal binek lastikleri tavsiye ediyor ama sakın uymayın.Lastik havaları 30 ps olursa süspansiyon daha yumuşak oluyor ama yanaklardaki yapıyı bozma ihtimali yüksek.En ideali 32 ps.Yüklü kullanılacaksa arkalar 34 ps olabilir.

11-Dizel motorların hava emiş miktarları fazla olduğundan her 3000 km'de hava filitresini değiştiriyorum.Motor kapasitesine göre Connect'in filitre elemanı oldukça küçük.

Biraz kısa oldu şimdilik bu kadar.Saygılarımla :D

tarihinde ?.Melih M tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

paylasımlarınız ıcın bende alper kardesım gıbı tesekkuru borc bılırım ve peşinen oderım-tesekkurler- :rolleyes: bırgun butun araclar connect olacak!!! :)

Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu

Arkadaşlar öncelikle ben de sizlere teşekkür ederim ilginiz için.Unuttuğum bir konu daha var.Bu araçlar dizel olduğu için hava emiş miktarları benzinlilere göre daha fazla.Buna rağmen hava filitreleri Focus ile aynı.Yani oldukça kücük.Dizel motorların çalışma basınçlarının benzinlilere göre 3 kat fazla olduğunu düşünürsek.Bizim araçlarımızın hava filitrelerinin daha büyük olması gerekiyor.Ben her 3000 km'de değiştiriyorum.Bülent beyin sorusuna gelince;açıklamamda bir yanlış anlaşılma olmuş tabii ki 2004 yılında 110 ps yoktu benim izah etmeye çalıştığım,motor çalışma sistemi.90 ve 110 ps nin çalışma sistemi aynı sadece 75 ps bunlardan farklı.Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu

Sayın Bülent Tekcan teknik bilgisi olan kişilerin size inanması gerekir.Ben makina teknisyeniyim naçizane mekanik konularda biraz bilgim var.Yağ kalitesi sürtünerek çalışan parçaların ömrü ile doğru orantılı.Yüzeylere iyi tutunan,ısı ile özelliğini bozmayan bir yağ,piston,kırank,yatak ve keçe gibi aksamların rahatça kaymasını sağlayacak ve dolayısı ile daha az güç harcanmasına sebeb olacaktır.Bu da daha az yakıt,daha az hararet,daha uzun motor ömrü demektir.Ayrıca Ankara'daki XeteC DTM 650 satış noktalarını sizden bekliyorum.Saygılar.

Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu

Sayın Yasin Çelik uygulamış olduğunuz sistemde yalnızca bagaj kapağı değil rafta titreşim yapacaktır.Çözüm arka bagaj kapağı içinde dış sac kısmına oto kapılarında kullanılan ziftli ısıtılarak tatbik edilen levhalardan koymalısınız.Raf sıkıştırılmış hafif materyal olduğundan fazla yükleme yapamazsınız.Ancak orijinal ölçü ve yapısında MDF ile titreşimleri önleyebilirsiniz.Bir de plastik olan raf kızaklarına tek tarafı yapışkanlı sünger yapılı fakat lastik özelliğindeki bantlardan kullanın.Ben bazı noktalarda parçanın formuna göre keserek göze batmayacak şekilde kullanıyorum.İyi sonuç veriyor.

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

yasın kardesım o iş izalasyon işi ve bende harıka bır formul var! eger kulagın muzıge aşina ise anlayacaksın zaten!!önce sunu soyleyeyım;gt4 12'' yalan!!!1 ayda 2 tane yaktım 75x4'le hemde! hemen atalım, satalım yerıne rf p1 veya p2 koyalım.bagaja zıft falan agır kaçar aman dıyeyım surme,cok ucuz ve cok etkılı bır formul uygularız mukemmel olur.plakalık iptal edıle arka cıta(plaka ısıgının oldugu)sokulup,ızole edılıp takıla.sonra keyfıne bakarsın ıstedıgın gıbı.. cok ugrastım ben bu ıslerle hala ugrasıyorum zarar gormenı ıstemem.. ayrıca volume 3-5 gıbı acıkken bı tısss lama duyuyormusun?rca donusturucu kutu ne marka kullandın?hangı semttensın? cevaplarsan sevınırım kardesım...

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

alper'im iki gozlu kardesım... ben acıklamamı yaptım,dıreklere bant cekılmeeeez!! ya panelvandan bozma gıbı oluyor onlar..bırde cok kara duruyor,polıs amcaların dıkkatını caker cıss yapar bızı sonra!!

Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu

Bayram kardeşim konu açıklamasının ne olduğunu anlamadan yorum yapmışsın.İlgili arkadaşları da yanlış yönlendiriyorsun.Bahsetmiş olduğum siyah bantın direklerle görünen yerlerle alakası yok.Arka rafın kızakları dedim yani rafı taşıyan her iki yandaki üzerlerinde 10 cm hoparlörleri de taşıyan plastikler.Arka kapak izalasyonuna gelince herhangibir yüksek modelli aracın kapı döşemelerini çıkarttığında kapı saclarına ısı ile yapıştırılmış özel ziftli plakayı görürsün.Bunun görevi kapının tok bir ses ile kapanmasını sağlamak ve titreşimini önlemek.Benim bahsettiğim bu,hırdavatçılardaki eritilerek bina izolasyonunda kullanılan zift değil.Anlaşılmayan konularda resimli izah istenirse sanırım karışıklık kalmaz.Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

melıh bey ben konunun farkındayım zaten!!! alpere bahsettıgım bantlarla sızın bantların bır ılgısı yok zaten!!!ayrıca bızım aracların bagajında herhangı bır zıftlı plaka yok ıyı bakmak lazım!!ayrıca kımse kımseyı yonlendırmıyo,sadece yardımcı olmaya calısırız bırbırımıze!!sevgı saygı ve hosgoru cercevesınde tabıkı..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Melih Mütevellioğlu

Alper kardeşim intercooler körüğü konusunu öğrendiğim iyi oldu ben hiç değiştirmedim kontrol de etmedim derhal bakacağım.Benim bu yaz klima komprösörü üzerindeki biri kalın bir ince aluminyum borulardan ince olan birleşim yerilden kırıldı rekoru ile fiyatı 270 YTL idi.Takım olarak satılıyor.Ben söktürdüm ve aluminyum kaynağı yaptırdım.Sonuç gayet iyi.Bu Connect'lerde kronikmiş.Servisten öğrendim.Motorun ilk kalkış anındaki esnemesinden ve dizelin daha sarsıntılı çalışmasından dolayı aluminyum dayanmıyor.Henüz bir çözüm bulamadım.Belki iki boruyu özel bir kelepçe ile birbirine irtibatlamak işe yarayacak.Deneyeceğim.Saygılar.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mustafa Alemdar

90 lık connectlerin pompasında bir zaman sonra sorun çıkıyormuş acaba bu sorun nedir neden kaynaklanır?yani çok sorunluymuş 90 hp lik connectler.Bu yüzden 75'lik aldık.ama söylendiği gibi biraz ağır kalıyor.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

mustafa bey

common rail diesel püskürtme sistemleri normal tddi püskürtme sistemlerine göre disele daha duyarlıdır, yalnızca euro disel ile çalışan tdci , mazot pompaları , türkiyede her bölgede euro diesel bulmakta zorluk çekildiği için problem çıkarabilmektedir.

dieselin en önemli güvenlik ekipmanı mazot filitresini gerektiği periyotta değişmesini önerirler.

ben şahsen 220000 km yapmış hiç yakıt pompası sorunu yaşamamış tdci sahibi tanıyorum.

güvendiğiniz yerden dieselinizi alın , her değişim periyodunda orijinal yakıt filitrenizi değiştirin.

güle güle kullanın

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

Teşekkür ediyorum. Bide konu açmadan önce açılıp açılmadığına nereden bakabilirim.

Malum sitede daha yeniyimde. biraz sizler yardımcı olursanız kalabalık etmiş olmam böylece konu açarak

Saygılarımla.....

Yorum bağlantısı
Mustafa Alemdar

Arkadaşlar bu kokpit kısmındaki Ön konsol güneşten sararmaması için ne yapabiliriz? Genelde o kısma göre örtüler vardır alınıp konur ama connectlerde cama yansıma yapıyor. Plastik yerleri koruyucu birşey varmı yada öne konulan peluşlardan alsam ne renk almalıyım yansıma olmaması için acaba?

Birde bu iç kaplama olayı var Maun Kaplamamı ne deniyor.Ben alsam yapabilirmiyim acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kullanırken bişey olmaz ama kullanmadığın zaman direk güneş almayacak şekilde park edersen bişey olmaz...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Barıs Akıncı

Herkese merhaba...

Başlığın genel konularıda içerdiğini düşündüğüm için yeni konu açmadım...

Connectlerde motorun altında motor koruma saçı yok.Bunun ileride büyük hasarlara yol açabileceğini düşünüyorum.Yağ karteline(yanlış yazıyor olabilirim) bir darbe olursa 1000-1500 ytl gibi bir fiyattan bahsediyorlar.

Connectin çok büyük bir eksiği bence.(Yada sonradan aksesuar amaçlı satma niyetli çıkarıldı belki de.)

Acaba bu parçayı taktıran var mı?Ve fiyatı konusunda bilgi verebilir mi?

Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı

Bülent bey teşekkürler...

Yazıyı inceledim ve bence de gerekli.Bende 82 model passat vardı.Onda bile vardı bu koruma sacı ve çok faydasını gördüm.Ayrıca kaza anında tehlikeli olabileceğini yeni öğrendim.Ön koruma demirleri için bu mantıklı ama bahsettiğimiz saç o kadar da kalın değil.Eğer öylese tehlikeli olabilir...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Ozyurek
arkadaslar bugun bende 110 luk GLX le aranıza katıldım herkes e slm lar

Hoşgeldiniz.. Aleyküm Selam... Hayırlı olsun aracınız...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...