İçeriğe Yönlendir

2008 Focus Collection Tdci'dan İlk İzlenimleri


Nabi Özçelik

Recommended Posts

Nabi Özçelik

Yaklaşık 2 aydır aracımı kullanıyorum..

1. Aracı teslim alırken ilk hayal kırıklığını anahtarlarda yaşadım. Aracın yedek anahtarı uzaktan kumandasız. 2001 model eski aracımın bile yedek anahtarı uzaktan kumandalı idi. Ve Focus'un yedek anahtarını eşime verdiğimde "oyuncak anahtarı mı bana veriyorsun?" şeklinde bir tepki verdi.

2. Aracın döşemesi ve plastik aksamı çok basit yapılmış. Daha özenli yapılabilirdi.

3. Kullanım sırasında arka camın sağ bölgesindeki direkten ses geliyordu.

4. Arka koltuk bölgesinden (yerini tam olarak tespit edemedim) gıcırtı, cıyklama şeklinde sesler geliyordu.

5. Araçta hafif sağa çekme vardı.

Neyseki bu problemler serviste çözüldü.

Hep kötü yanlarından bahsettim herhalde.

6. Motor dizel olmasına rağmen çok güçlü, seyahat sırasında torkun verdiği mutluluğu yaşıyorsunuz..

7. İvmelenmesi müthiş, ancak ani hızlanmalarda direksiyonda hafif boşluk oluşuyor.

8. Yakıt tüketimi benzinli araçlara göre çok ekonomik.

9. Yol tutuşu çok iyi.

10. Bagaj döşemesi çok özensiz yapılımş, döşeme bir yerlere sabitlenmelidir..

11. Dizel motor sesi araç içinde çok fazla rahatsız etmiyor..

Şimdilik aklıma gelenler bunlar..

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Güle güle kullanın..Ani hızlanmalarda direksiyonda oluşan boşluk aracın ön tarafının hafiflemesinden kaynaklanan lastiklerdeki tutunma azalmasındandır.Normaldir yani..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
3. Kullanım sırasında arka camın sağ bölgesindeki direkten ses geliyordu.

4. Arka koltuk bölgesinden (yerini tam olarak tespit edemedim) gıcırtı, cıyklama şeklinde sesler geliyordu.

5. Araçta hafif sağa çekme vardı.

Bu ford bilerekmi böyle yapıyor.Bütün araclarında aynı şikayet. Fiestasındada Focusundada arka koltukların ordan özellikle sağ taraftan bir gıcırdama sesi geliyor.Üstelik sıfır araclarında.

Bende ilk aldığında sağa cekiyor sanmıştım ama cekmiyormuş.Direksiyonu düz bıraktığımda hic sapmadan gidiyor ama gireksiyon yanıltıyor.Direksiyonda az bir dönüklük var gibi,düz tuttuğumuzda araba sağa gidiyor.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Aynı dönüklük benim arabada da var..Rot ayarına girecez sanırım..

Yorum bağlantısı
Ömer Yüce

valla o sorunlara ek bi çözüm yapmaları lazım bakalım makyajlı kasada var mı ya da makyajlı kasada başka sorun çıkacak mı :)

Yorum bağlantısı
Burak Büyüktanır

Direksiyon yanıltabilir serviste rot ile çözülür sorun. Ama ustaya süleyin özenli davransın. Direksiyondaki kaymada.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Gerci ben artık alıştım,ilk bakımda söylerim okadar önemli birşey değil ama ben bu fordların son kontrollerinin iyi yapışdığına inanmamaya başladım,yada Türkiye'ye yollanan araçlara özen gösterilmiyor.

Yorum bağlantısı
Nabi Özçelik

İyi dilekleriniz için çok teşekkürler.

Sağa çekme problemi direksiyonun yamukluğundan kaynaklanmıyordu, gerçek anlamda sağa çekiş vardı ve bunu serviste (sanırım) rot ayarı yaparak giderdiler.

Ses konusunda da şu anda bir şikayetim kalmadı (çok şükür)..

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
(düzenlendi)

Sevgili ustalar, Nabi bey'in sayfasına çöreklenmiş oldum ama tdci lerle ilgili bir sorum olacak. Özellikle belli bir süre yol gidip durduğumda ve kapılar açıldığında pis bir egzos kokusu geliyor. Sanki tam yanmamış mazot gibi. Hoş tam yanmışı nasıl kokmalı bilmiyorum ama koku normal değil geldi bana. Benzer durum olan varmı yoksa hepsimi böyle.

Nabi bey güle güle kullanın.

tarihinde Cihaner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Aynı koku mu bilmiyorum ama benim CRDI'dede tarif ettiğiniz durumlarda oluşan bir egzos kokusu vardı, bikaç kişiye sordum eurodizel kokusu dediler, bende üstünde durmadım...

Yorum bağlantısı
Nabi Özçelik

Teşekkürler Cihaner Bey

Sözylediğiniz kokuyu ben almadım. Ancak tekrar dediğiniz koşullarda bir kontrol yapacağım.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Çağlar Bayur

yeni araçta bir süre boyunca egzos borusunun dışından ve katalizörden kaynaklanan koku olur ama 1000 km civarı kesilmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey

c-max tdci trend aracımın uzaktan kumandasındaki kilitleme tuşuna iki kere basıp basılı tutunca pencereleri kaldırması gerekiyodu şuan kaldırmıyor. bir de şöför camı kaldırma tuşuna basdığım sürece kaldırıyor elimi çektiğimde duruyor.aynı şekil indirme içinde geçerli.daha önceden böyle bir sorun yoktu.

yardımcı olursanız memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeniden programlamanız gerekiyor..

Kapatma veya açma yönünde basın ve basılı tutun.. Cam kapanıp veya açıldıktan sonra da bırakmayın ve 5 saniye bekleyin.. Sonra bırakın..

Yeniden programlanmış olacaktır..

Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey

denedim ama olmadı. kontak anahtarını açma kapama gibi bi yöntem duymuştum ama hatırlayamıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok kontakla alakası yok bunun..

yani varda aç kapayla alakası yok..

Araç çalışırken deneyin.. Olacaktır..

Yorum bağlantısı
Ahmet Özbey

halloldu arkadaşlar.

yardımlarınız için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Geçmiş olsun.Durup dururken olmaması lazım.Eğer akü bağlantısını sökmediyseniz ve bu durum ortaya çıktıysa kutup başlarını bir kontrol edin.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Nabi Özçelik

Merhaba;

Arabamı yeni aldığımda araçla ilgili ilk izlenimlerimi "2008 Focus Collection Tdci'dan İlk İzlenimleri" başlığında vermiştim.

Ancak ses problemlerimim çözüm çalışmaları hala devam etmektyedir..

Bunlardan 1.:seytan: Geçen hafta çözüme kavuşturduk.. inşallah..)

Arka cam panzotundan gelen gıcırtı sesi..

Problem: Arka cam Panzotunun altındaki plastik tutucuların görevini tam yapamaması.

YApılacak İşlem: Panzotu kaldırın ve yaklaşık 1.5 cm kalınlığındaki 5x10 büyüklüğündeki 4 adet sünger parçasını panzot altına yerleştirerek panzotu monte edin.. Ses şimdilik yok

2. Sol emniyet kemerinden gelen "tiz metal sesi" (iki küçük metal parçasının (iki anahtarın birbirine vurulması sonucu çıkan ses yada permuarın tutamacının mekanizmasına çarptığındaki küç tiz ses)

Sol emniyet kemerini sökün.

Kızağı yaklaşık 25 mm genişliğinde U şeklinde bir demir parçası

Ses; bu kızak üzerinde çalışan plastik araba (sürücü)nın genişliğinin kızak genişliğinden fazla olmasından kaynaklanıyor.

Yapılacak İşlem: Kızağın genişliğini biraz artırmanız gerekiyor. Metal Kızağı mengeneye yan şekilde yaklaşık 45

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Kolay gelsin ne diyelim..Nedir bu FII lerin sorunları anlamıyorum..Sen kalk sorunsuz bir arabanın üstüne yeni teknolojiyle araba yap, daha da iyi olması gerekirken, böyle ilginç sorunlar olsun..

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Direkten dönmüşüm ben.. :seytan: Benimde başıma bunlar gelecekti..

Gerçekten sinir bozucu durumlar, Cihan'ında dediği gibi sorunsuz F1'den sonra Ford'a yakışmayan problemler bunlar..

Yorum bağlantısı
Nabi Özçelik
Yukarıdaki seslere çözüm bulduktan sonra çıktığımız tecrübe turunda 2nci vitesle hız kesici kasisten geçerken büyük bir (sanki araç ortadan ikiye ayrılacak gibi) gıcırtı (yay sesi gibi) sesi duydum.

Mekanikçi personel ile tekrar tecrübe ettiğimizde, el freni telinin kaportaya sürtmesinden dolayı sesin meydana geldiğini söyledi ve elfreni telinin altına kalın sünger koyarak tekrar tecrübe ettiğimizde seste değişme yoktu.

Bunun üzerine amortisörleri söküp kontrol edeceklerini söylediler ve hafta sonu bunun için tekrar servise gideceğim.

Benzer bir problem ile karşılaşan oldu mu?, nasıl çözümlendi?

Arkadaşlar, yukarıdaki gibi bir problemle karşılaşan olmadı mı?..

Bilgilerimizi paylaşalım...

Yorum bağlantısı
Haluk Şahiner

bu ses ön tarafta karter korumasının oralarda bir metalden geliyor. sahsuvaroğlundaki usta oralarda bişiler yaptı ama tam ne yaptı hatırlamıyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...