İçeriğe Yönlendir

Araç Neden Sağa Sola çeker


Aytekin Fakılı

Recommended Posts

Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

Uzmanlık sorusu!!! ön ve arka tüm açılar (kamber, kaster, toe) olması gereken limitler içinde, balans iyi, lastik aşınmaları dengeli (duruma göre lastikler sağ sol yapılmış, hatta yeni lastikler takılmış) lastik basınçları normal, araçta yük dengesi normal, rüzgar yok, yol düz, rulmanlar normal, fren sistemi normal, amortisör testi normal olduğu halde bir araç neden sağa veya sola çeker?

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Muhakkak bi problem vardır.

Ya,ön takımda göze çarpmıyan bi sıkıntı,yada lastiklerde bi sıkıntı vardır.

Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı

jantla alakalı olsa lastikleri sağ sol yapınca çekmenin ya ortadan kalkması ya da yön değiştirmesi gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

sağ sol yapmak derken, lastikleri söküp diğer tarafa takmayı kasdetmiştim. dönüşlerde sertleşme veya titreşim yok

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

hocam diskten olabilir demişsin, diskler yamulsa açılar yine de normal çıkar mı?

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

her ölçüler limitler içinde ise o araçta bir problem yoktur. birde saga sola çekme diye bir problem olmaz, araç ya saga çekiyordur. yada sola her iki tarafa çeken araçta bir problem yoktur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aytekin bey sağa sola çekme dediğiniz sağa sola dalma denebilir mi? bence salıncaklardaki burçlar da boşluk var.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kesin bir boşluk vardır, yada şase eğiktir yengeç gibi gidersiniz :)

Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

lastik jant orijinal, 205 55 16. sağa sola derken, lafın gelişi, sadece sağa çekiyor tabiiki. şasede sorun olsa açılar doğru çıkar mı? frenler fren balataları kontrol edildi. balatalar değişti.

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

bence arkada yamukluk var. araba kaza geçirmiş ya da arka aksı, salıncakları çukurda yamultmuşsunuz. saga sola çekmenin tek sebebi ön değildir. arka ile önü birlikte değerlendirmek gerekebilir. sadece arkanın açıları kendi içinde uyumlu ama ön ile birlikte olursa çember çiziyor olabilir. şasede sorun olsa açılar doğru çıkabilir. ölçü aletinin tipine baglı. ön arka birlikte bakması lazım. ölçtük denilmiş ama bence olay arka. Aytekinin dediği gibi direksionda da olabilir ama onu öğrenmek için arabayı kaldırıp motoru çalıştırıp direksiyonu bir tarafa gitmek isteyip istemediğine baksak anlaşılır mı?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı

bir reno servisinde bir usta bana, fordların direksiyon merkezlemesini Türkiyede yapacak usta yok demişti. direksiyon merkezlemesi nedir? sorun orada olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

anlamadığım, bir yerler yamulsa açılar nasıl doğru çıkar? 4 kafalı en modern cihazlarda ayarlar yapıldı. yengeç gibi gitmediğim konusunda bir çok arkadaştan fikir aldım, takip ettirdim arkadan. ama şu aracı kaldırıp direksiyonun tavrına bakma işini hiç denemedim. bu durumda sorun direksiyon kutusunda mı demektir?

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

4 kafalıda haklısınız. EBD ya da çift devre fren sisteminin biri diğerinin önüne geçiyopr olabilir mi? ya da çift devreden biri birşey kaçırıyor? istem dışı?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

motor torku verdiğinde ön salıncaklar kayıyor olabilir mi? Yani burçlar vb. Boşta durduğunda kontrol edince birşey yok mesela.

Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

frenle ilgili olsa frene basınca farklılık hissedilir sanırım. burçlarda boşluk olsa ses falan yapar sanırım.

süspansiyon sisteminden olabilir mi? yaylardan veya amortisörlerden biri diğerlerinden uyumsuz olsa! ölçüm sırasında araç hareketsiz olduğu için ölçümler doğru çıkar ama hareket halinde aracı yamultabilir mi?

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

renault servisindeki ustaya selam söyleyin. en basit rot ayarı makinasında bile ayar yaparken ferrari de murat 124 de aynıdır yani işlem sırası ve yapılacak ayarlar basit ve bellidir.

direksiyon merkezlemesi basit mekanik bir aletle direksiyonu düz sabitlemek için yapılır. ancak bazı eski ustalar makine ile direksiyonu düz yapamadığında direksiyon göbek somununu sökerek direksiyonu düzeltip rot ayarı yaptıklarını sanırdı. ancak airbagli ve göbek geçmesi altıgen olan ford da böyle numaralar sökmediğinden eski tip ustalar bunu yapamıyor.

bu arada aytekin beyin sağa sola çekme problemi düz giderken yani frenle ilgisi olduğunu sanmam. salıncak kontrolü yeterli gibi. bu arada amortisör test cihazını uzun süre kullanmış bu cihazı kurmuş biri olarak ölçüm yapanın!!! hata yapma olasılığı yüksektir bunu belirteyim. hatta istenirse!!! bozuğu sağlam, sağlam amortisörü bozuk gibi gösterebilirsiniz.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

ankara da bu işi çözebilecek bildiğiniz bir usta var mı? rot kolları kontrol edildi :)

Çağlar Bey salıncak kontrolü nasıl yapılır? ankara da önereceğiniz biri var mı bu işle ilgili?

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çok ustalık gerektirmez salıncak veya ön düzen boşluk kontolü. ankarada bildiğim bir usta yok. sonuçta araç lifte alınıp levye yardımı ile boşluklara bakılacak.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
(düzenlendi)
jantla alakalı olsa lastikleri sağ sol yapınca çekmenin ya ortadan kalkması ya da yön değiştirmesi gerekmez mi?

hayır,her lastik kaynaklı problemin yansıması bu olmaz.

Kuşak kayması varsa bi lastikte,istediğiniz kadar sağ-sol,ön-arka yapın yine aynı yöne çekme olacaktır.

dediğim gibi;

Ya ön düzen yada yürüyen problemi,yada lastik kaynaklı...

Bu arad ,daha öncede dendiği gibi;

ister 4,ister 6 kafalı olsun illaki o doğrudur diye bişey yok.

En basiti,kontrol edilen makinan kalibrasyonu,yada liftin dengesinde kaçıklık varsa,oda yanıltıcı olabilir.

Yani öyle nooluyo dedirtecek bi problem değil bu...

En basiti şunu yapın;

sağdan soldan çıkma lastik bulun ve deneyin,eğer çekme kesilirse anlayınki lastik.

Yok eğer çekme devam ediyorsa,mekanikte bir problem var demektir.

tarihinde Erkan Baydemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

durum bu ise çözüm nedir?

sağa sola lafın gelişi hocam. sadece sağa çekme var :) yani sarhoşluk yok :)

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Tarhan
(düzenlendi)

birkaç gün önce rot ayarına gittiğimde rotçu amortisör kafa bilyalarının bozuk olduğunu, yanlış anlamadıysam bu durumda arabayla giderken tam sağ yaptığım zaman hafif sağa çekmeye başlayacağını, tam sol yaptıktan sonra hafif sola çekeceğini söyledi.

tarihinde Deniz Tarhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytekin Fakılı
(düzenlendi)

şase konusunda birkaç şaseciye ölçtürmüştüm, hepside normal dedi. amortisör kule rulmanlarına baktırmadım, amortisörleri komple sökmek gerek uzun iş dediler. ama dediğiniz olay direksiyonun toplamaması olayı, bende o yok, direksiyon topluyor. olay direksiyon kutusunda gibi geliyor bana. araçta kaza falan yok bu arada.

amortisör kafa bilyalarına bakmak standart bir uygulama değil, ustanın nereden aklına gelmiş, bir de onların bozuk olduğunu anlamak o kadar kolaymı ki?

Ankara da hangi rotçuya götürdünüz arabayı?

direksiyonda boşluk yok ama direksiyon çok hafif.

tarihinde Aytekin Fak?l? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

:) bakın,sondan başlamayın sakın...

Yok taşıyıcı,yok mekanik falan ....

İlk yapmanız gereken şu;

Dediğim gibi önce başka bir lastik takın.

haa baktınız kesmedi,o zaman mekanikte arayın sorunu..

Yoksa baya bi zaman ve emek kaybı olur...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...