Mehmet Göktürk 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 (düzenlendi) ben reno konusunu gözü kapalı farkederim. hatta faraza gözlerimi baglayıp kaçırsalar, sonra ifade verirken "araç renoydu" diyebilirim. 12 Ağustos 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 12 Ağustos 2009 Paylaş 12 Ağustos 2009 Nedense ben reno marka araçlara alarjim var özellikle clıo ya çok dar görüntü tip kötü bizim millet tutturmuş reno prim yapar diye alıyolar renoda konfor yok uzun yolculuk hiç demeyin çekilmez saglamlık pek göremedim ya ford başka rahatlıgı sürüşü insana keyif veriyor. meganmı focus mu sorusuna gelince focus tek geçerim. kimse kızmasın benim fikrim bu. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ağustos 2009 Paylaş 13 Ağustos 2009 sizin aracınız en fulü mü? esp şimdiki modellerde var sanırım Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 13 Ağustos 2009 Paylaş 13 Ağustos 2009 Alper Connect'i neden değiştirdiniz? Yorum bağlantısı
Arda Akbay 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 2009 haziran ayından beri ford focus 1.6 trend kullanmaktayım. Geçtiğimiz hafta iş değiştirdim ve yeni işimde bana megane 1.5dci verdiler. Yeni megane ilk çıktığında tasarımı gözüme hoş gelmişti ve focus yerine megane mı alsaydım diye bir soru işareti oluşmuştu kafamda. Ancak geçtiğimiz hafta içinde hem megane hem d fluence i kullanma şansım oldu ve benim fikrim focus un megane ı ikiye katlayacağı. İlk olarak araç içi malzeme kalitesi focus da daha yüksek, özellikle renault nun vites topuzlarının ticari araç viteslerinden bir farkı yok, gaza basış derecene göre sürekli hareket ediyor ses sistemini hiç söylememe gerek yok zaten focus un daha iyi olduğuna kimse itiraz etmez sanırım, şimdilik çok kurcalamadım ama sanırım megane da şarkı ve şarkıcı isimlerini göstermek yerine sadece track ismi çıkıyor ve kaçıncı parçayı çaldığını gösteriyor, renault nun dizeli ile ford un dizelini karşılaştıracak olursak yine ford un çok daha performanslı olduğunu gördüm focus resmen koltuğa yapıştırıyor insanı daha zamanla hangi farkları görürüm bilmiyorum ama iyi ki zamanında focus almışım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 focus ameliyat eldiveni, fluence iş eldiveni, ancak tüketimi, bozuk yoldaki konforu da bir Türkiye gerçeği. Ses sisteminin sesi berbat ama özellikleri daha fazla, tabii menüde kaybolmadan seçim yapabilirseniz. Tiz ayarı için 5 yere tıklanıyor. Yorum bağlantısı
Arda Akbay 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Çağlar abi Focus un mu ses sistemi berbat ? Yorum bağlantısı
Ali Elöver 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 (düzenlendi) Bence Megane 2, tipi yeter 18 Ağustos 2014 tarihinde Ali Elöver tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Bence Megane 2, tipi yeter Focus kadar yol tutmayabilir, focus kadar hızlı olmayabilir ama kabini daha sessiz, motoru daha az yakar ve turbo salyangozu, turbo hortumu katili değildir. Bu şirker arabası 84.000 kmde ve rutin servis haricinde bakıma girmedi. Binenler 14.000 km'de sanıyor.Kısacası araba kendini bırakmadı ve yeni kondisyonunu korudu. ne kadar yüksek bir taşıt bu uzay mekiğimidir nedir ? Yorum bağlantısı
Ali Elöver 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 ne kadar yüksek bir taşıt bu uzay mekiğimidir nedir ? 3 silindirli pompa dizellerle karşılaştırınca uzay mekiği etkisi yaptığı oluyor Hem çok çok az yakar, hemde sessiz. TR şartlarına göre alçak bil, Fluanslar ne güzel Cherokee kadar strok var. Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Geçen hafta metz sokaklarındaydım. Sordum, focus'u nasıl bilirsiniz. Çok güzel araba dediler. Zaten yollardan belli, her taraf focus 2,5 kaynıyor. Neredeyse megane 3 kadar var. Nedense bu son tasarımı acayip beğenmiş bu fransızlar. Zannedersem, çirkinlikte (ya da güzellikte) benzer araba megane ve focus. Hele focus 3 gelsin, uzaktan kimse ayırt edemeyecek.. Soruya gelince, megane daha az yakıyor sanırım. Megane'ın dci motorları, yakıt anlamında, hdi/tdci motorlardan daha başarılı gibi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Megan' mı? 40 la Auidi A6 ya arkadan vurunca motor bloğu çatlayan önü komple dağılan arabamı (Auidi nin sadece bagaj kapağı açıldı ve tamponu çizildi, adam gelip kapağı kapattı ve gitti), arka koltuğa kadar komple plastik olup sadece yanlarda sacdan destek olan, vurdunmu arkadakileri mefta edip ön koltuğa kadar dağılan, buna mukabil focusla aynı yakan, sadece geniş olan, kaslı görünüşüne milletin kandığı arabamı, ncap falan takmam bile isterse 7 yıldız alsın bu arabayla, biraz sert oldu galiba ama olsun, bu arabayla hayatta işim olmaz. Focus' la aynı yakıyor ayrıca hayat kurtarma açısından 5 gömlek geride kalan araba modelidir kendisi. Yorum bağlantısı
Recep Ali Tellioğlu 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 Megan' mı? 40 la Auidi A6 ya arkadan vurunca motor bloğu çatlayan önü komple dağılan arabamı (Auidi nin sadece bagaj kapağı açıldı ve tamponu çizildi, adam gelip kapağı kapattı ve gitti), arka koltuğa kadar komple plastik olup sadece yanlarda sacdan destek olan, vurdunmu arkadakileri mefta edip ön koltuğa kadar dağılan, buna mukabil focusla aynı yakan, sadece geniş olan, kaslı görünüşüne milletin kandığı arabamı, ncap falan takmam bile isterse 7 yıldız alsın bu arabayla, biraz sert oldu galiba ama olsun, bu arabayla hayatta işim olmaz.Focus' la aynı yakıyor ayrıca hayat kurtarma açısından 5 gömlek geride kalan araba modelidir kendisi. +61 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 18 Şubat 2011 Paylaş 18 Şubat 2011 3 silindirli pompa dizellerle karşılaştırınca uzay mekiği etkisi yaptığı oluyor Hem çok çok az yakar, hemde sessiz. TR şartlarına göre alçak bil, Fluanslar ne güzel Cherokee kadar strok var. üstten tek eksantrik pompo dizel 6 valf tdi yerden 12cm yükseklikte TÜRKİYE şartlarındasıkıntı olmadan geziyorum Ama bu megane ondan az yaksın ben hemen satarım ibizaa yı gider GP alırım. Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit 19 Şubat 2011 Paylaş 19 Şubat 2011 meganın daha az yaktığı kesin.konuşmaya gerek yok. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 19 Şubat 2011 Paylaş 19 Şubat 2011 Yaklaşık 100k km 2007 TDCi 109PS focus, 40k km kadar megane 2 HB dCi 80PS, 5k km de Fluence dCi 105PS kullanmış biri olarak objektif bir şekilde yazıyorum.. -Focusu çok sevmiştim, hala seviyorum, çok zevkli bir araçtı, Megane 2 focus kadar atik değil ama kıvraklığı, yakıtı ve donanımı kendini sevdirdi, Fluence konforlu, yakıtı makul bir araç.. çabuk ısınıyor insan.. şimdi karşılaştırma yaparsak.. 1-Yakıt durumu: Megane < Fluence < Focus olarak tanımlanabilir.. şehir içi aynı şehir, aynı istasyon aynı şöför: megane 5,2-5,5 fluence 6,2-6,6 focus 6,8-7,0 2-Konfor: 2011 fluence > 2007 focus > 2004 megane modelleri de göz önüne alınca bu şekilde sıralanıyor.. 3-Donanım: 11 Fluence dyn >= 04 megane HB Dyn. > 07 focus HB ghia... şimdi diyeceksiniz ki yok artık... ama meganın elektrikli katlanır yan aynaları, 6 hava yastığı, 6 cd changerı, lastik basınç sensörleri.. v.s. v.s. düşünüldüğünde focustan önde olduğunu söyleyebilirim.. megane da açılır cam tavan da mevcut.. 4-Yol sesi, motor sesi, iç ses.. iyiden kötüye sıralarsak.. Fluence > megane > focus.. fluence e binenler bu araç dizelmi diye sorma gereği duyuyorlar, motor çok sessiz, yol sesi az ancak trim sesleri mevcut.. megane gerçekten de modeli ve km si düşünüldüğünde gerçekten sessiz bir araç.. focusun yol sesi ve teyp bölgesi trim sesleri oldukça rahatsız ediciydi.. motor sesi kabul edilebilir düzeydeydi.. 5-Performans: focus >= fluence > megane.. focusu çipli ve çipsiz kullandım ve her 2 halde de keyifli ve güçlü bir motor hissi veriyordu.. fluence in 105 beygirlik dizel motoru TDCi den geride değil.. gücünü hissettiriyor ancak 6 vites oluşu kafa kafaya kalkan focusun 2 boy fark açmasına engel olamıyor.. (denenmiştir).. megane ın 80 PS lik mütevazi sabit geometrili dizel motorunu düşününce son sırada olması doğal.. yine de değerlerine göre fena değil.. son hızlarda fluence önde.. (çipsiz focusa göre) megane düz yolda stok focusun hızlarını görebiliyor.. 6- Kalite hissi: Fluence > Focus > Megane.. benim fikrim bu şekilde.. tabi bu kişiden kişiye değişebilir.. 7- Estetik: focus > megane > fluence.. yorumsuz.. Yardımcı olabildiysem ne mutlu.. Yorum bağlantısı
O.Doğuş Bahçekapılı 19 Şubat 2011 Paylaş 19 Şubat 2011 Bugün 105 bg megane coupe test ettim. Yol bilgisayarı 7.1 lt gösteriyor. Benim focus 7.2 gösteriyor. Test aracının yakıt değerlerinin doğruluğu tartışmalı olabilir , devamlı değişen kullanıcılar yüzünden ama performansta kesinlikle focus daha iyi. Meganın donanımı yüksek fakat malzeme kalitesi , sürücüye verdiği güven hissi düşük. En beğendiğim özelliği , direksiyonu çok çok çok yumuşak. Manevra yaparken kesinlikle yormuyor. Aracın içi focustan çokta sessiz değil , benim aracım 114.000 km de test aracı 20.000 km de. Megane 2 lerde yaşanan kapı kolunun kaplamasının soyulma problemi bundada yaşanabilir , malzeme kaliteli değil. Yetkilininde bununla ilgili yorumu olmadı zaten Tasarım için yorum yok , göreceli kavram. Bence 50.000 TL verip full megane almak yerine full focus alınabilir. Hatta persormantan biraz taviz vererek astra ecoflex alınabilir. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 20 Şubat 2011 Paylaş 20 Şubat 2011 ArkadaslarFocus'la 800-850 sehir ici bana cok zor gibi geldi. Ben yaptigim en son mesafeyi soyleyeyim. Yol bilgisayarindaki butun degerleri sifirladim. Depoyu ilk tik yapana kadar doldurdum. Her sabah ve aksam 8-9 km ise gidip geldim. Yani gunluk yaklasik 17-18 km. Hem sabah hem aksam trafik yogun. Yol bilgisayarindaki ortalama hiz 22 km/h oldu. 3 hafta sonra depoyu ilk tik yapana kadar doldurdum. Depo 48 lt yakit aldi. Yaptigim yol 629 km. Yani aracim 7,63 lt/100 km ve 21 YKr/km tuketti. Depom da 53 lt olduguna gore benim arac bir depoyla sehir icinde 694 km yol yapar. (Bu arada aracim 3700 km'de...) 800-850 km sanirim benim icin zor. Eskisehir'de sehir icinde bir depoyla 850 km hayal.. +1000 Yorum bağlantısı
Arda Akbay 21 Şubat 2011 Paylaş 21 Şubat 2011 Nuri güzel yazmışın kardeşim ama kalite konusunda sana katılmıyorum fluence in iç malzeme kalitesi bana çok kötü geldi Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 21 Şubat 2011 Paylaş 21 Şubat 2011 Nuri güzel yazmışın kardeşim ama kalite konusunda sana katılmıyorum fluence in iç malzeme kalitesi bana çok kötü geldi +10.000 Görsel olarak fluence daha iyi görünse de insan biraz dokununca inceleyince işin göründüğü gibi olmadığını anlıyor Yorum bağlantısı
Murat Yıldırım 21 Şubat 2011 Paylaş 21 Şubat 2011 Valla yiğidi öldürüp hakkını yememek lazım.Focus megandan çok daha üstün ve kaliteli bir araçtır.kıyas bile yapılması mantıksız. Yorum bağlantısı
Guest ?lker Taysun 22 Şubat 2011 Paylaş 22 Şubat 2011 Bu foruma girmemdeki en önemli başlık budur. Değerli yorumlarıyla katkı yapan herkese çok teşekkür ederim. Foruma az önce katıldım. 1, 1.5 ay içerisinde aracımı satıp sedan megane ya da yine sedan focus almayı düşünüyorum. 2004-2007 dci dyn. megane ve 2006-2007 tdci ghia/collection focus arasında kalmış durumdayım. Yaş oldu 28 artık güzel bir araç kullanmak istiyorum. Çok gezip yakıtı da dert etmek istemiyorum. Kafamda çok soru işareti var. Megane 1.5 dci aut. modelini 5 6 ay kadar kullandım memnun kaldım. focus deneyimim yok ancak aracın konsol tasarımı oldukça doyurucu görüyor. Yukarıda bahsedilen şehiriçi 100km'de 2litre'ye varan yakıt farkı çok ciddi bir rakam. Kafamda tam olarak netleştiremiyorum lütfen yardımcı olun. Cebinizde 27000tl olsa alacağınız araç hangisi olurdu. Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 22 Şubat 2011 Paylaş 22 Şubat 2011 Yaş oldu 28 artık güzel bir araç kullanmak istiyorum. Çok gezip yakıtı da dert etmek istemiyorum. 1.cümle için focus derim, 2.cümle için megane. İkisi birden olunca karar veremedim doğrusu. Yorum bağlantısı
Arda Akbay 27 Şubat 2011 Paylaş 27 Şubat 2011 yeni megane ve fluence lerde bir de şöyle bir durum var gaza basınca vites topuzu öne hareket ediyo, gazdan çekince geri geliyo, aynı olay fiat doblo da da var Yorum bağlantısı
Recommended Posts