İçeriğe Yönlendir

Aracım Bir Yerden Su Almış.


Mustafa Erkan

Recommended Posts

Mustafa Erkan

10 gündür aracımın camları aşırı derercede buğu yapıyor ve sabahları paspasta bir nemlilik olduğunun farkına varıyordum ancak hiç paspası kaldırıp bakmamıştım. Bu sabah farkettim sürücü koltuğunun orada, ayak koyduğum kısım epey bir su çekmiş. Halı keçe neredeyse şap şap vaziyetinde. Aracım ile su birikintisine girmedim, kimseye aracımı vermedim, cam değiştirmedim . 1 aydan beri araç sadece 1 kere basınçlı su ile yıkanmıştı. kafam çok bozuldu. Ne demek oluyor şimdi bu ? Pazartesi randevü aldım serviste kontrol yaptıracağım. Sizce bu su nereden girmiştir ?

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt

ön göğüslüğün altında kalorifer radyatörü var ondaki bir delikten kaynaklanabilir motorda su eksilmeside var olmalı ordan kaçırıyorsa

motor suyunu bir kontrol etmenizde yarar var bence

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Sabah çok vaktim yoktu, detaylı kontrol yapamadım. Soğutma sıvısına bakmak aklıma gelmedi, ancak antifiriz kokusuda almadım. Yarın halı yıkama makinesi ile suyu alıp birde kanala çekip detaylı bir şekilde aracın altını kontrol edeceğim. Kafamda iki nokta var . Birincisi direksiyon milinin çıkış noktası, diğeri camın altındaki ızgara.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

direksiyon mili çıkışından su girme ihtimali sıfırdır. ön cam ızgarasından giren su genelde sağ tarafta toplanıyor. acilen su seviyesi kontrolü yapınız kalorifer radyatörü olmasın. not sonradan alarm takıldımı aracınıza?

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Olay benim açımdan aydınlandı. Şöyleki, bagajda ne olur ne olmaz diye taşıdığım 2,5 lt lik pet şişenin kapağı açılarak tüm su boşalmış. Tahmin edebileceğiniz gibi su önce arka koltuğun oradan aşşağı ve oradanda keçe tarafından emilerek sürücü koltuğunun altına kadar ilerlemiş. Pazar günü hanımın makinesi ile epey bir su çekerek sorunu çözdük. Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun. yalnız bagaydan öne kadar su çekmişse benim tavsiyem bir oto kuaförde aracın içini kurutturmanız. veya imkanınız var ise bir boyacıyla anlaşıp aracı en az 2-3 saat boya fırınına sokmanız. aksi takdirde 1 sene sonra ki koku ve koltuk altı nemden kaynaklanan kablo problemleri ile karşılaşabiilrisiniz.

tabii bunlar ideal yapılması gerekenler veya en azından kaloriferi tam açıp camları az aralayıp bir kaç kez araç içini ısıtabildiğiniz kadar ısıtıp havalandırın.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

hız gösterge halatının göğüsten çıktığı deliğe bi bakın,bendede oluyor,gerçi benimki escort,aynımıdır bilmiyorum ama o halatın geçtiği deliğin körüklü contası var ve benimki yırtılmış,başka bi delikde bulamadım...

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Çağlar bey aracın paspaslarını kaldırdım ve camı aralık bırakarak kurutmaya çalışıyorum. Boya fırını ise hiç aklıma gelmeyen birşey. Aracı oraya sokup fırını çalıştırınca boyada bir kavrulma olmazmı ? Açıkçası bu konuda hiçbir bilgim yok . Aslında bu problemin uzun vadede araç tabanında paslanmaya bile sebep olacağından şüphelerim var. En garanti yol taban halısını sökmek gibi geliyor bana. Bu hafta sonuna kadar kurutma başarılı olmazsa taban halısını sökme hususunda çok başınızı ağrıtacağım haberiniz olsun. Aslında izolasyon konusundaki planlarımda dürteleyip duruyor beni. Konuyu dağıtacam biraz ama bu halı sökülürse ben kesinlikle rahat durmam. Şöyle şeyler buldum , inceleyin bakalım mantığınıza yatacakmı .

http://www.ladatr.com/forum/viewtopic.php?p=13198

http://www.thermaflex.com.tr

http://www.reform.com.tr/ses/yalitim.htm

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Fatih Öztürk27

Yeni başlık açmaya gerek kalmadı. Problem bu. Haftasonu arabayı temizledim ön kısımda ay altına gelen yer özellikle sürücü tarafı ciddi ıslak. Keçe su içinde. Baktım ettim bir yer göremedim. Herhangi bir mantıkta kuramadım. Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Yeni başlık açmaya gerek kalmadı. Problem bu. Haftasonu arabayı temizledim ön kısımda ay altına gelen yer özellikle sürücü tarafı ciddi ıslak. Keçe su içinde. Baktım ettim bir yer göremedim. Herhangi bir mantıkta kuramadım. Yardımlarınızı bekliyorum.

Suyun nereden geldiğini mi anlayamadınız? Bu su eğer motor suyunda bir eksiklik yoksa muhtemelen polen filtresinin oradan gelmiştir.Ön cama basan sileceklerin oradaki plastik kısım tam oturmadığı için buradan kaçan su polen filtresinin oraya gidiyor.Orada bir havuz var.Orada toplanıyor.Ancak o kısım çatlak falansa doğrudan içeriye akıyor.Yada orayı taşıracak kadar su gelmişse taşan kısım içeriye akıyor.Durum bundan ibaret..

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

teşekkürler Emmi kalorifer tahliyesi teşhisi koymuştu.Bakalım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...