İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Devirdaim Pompası Değişimi


Serdar Matur

Recommended Posts

Serdar Matur

Merhaba arkadaşlar aracımın devirdaim pompasının değişmesi gerekiyor.Serviste parça+işçilik 220 ytl fiyat verdiler.Sizin önerebileceğiniz daha uygun bir marka varmı?Sanayide sadece Aybar diye bir marka bulabildim yerli üretimmiş fiyatı 40 ytl Önerileriniz nelerdir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Devirdaim trigerle beraber değişir. Yani lokasyonu yüzünden devirdaim+triger seti beraber değişmeli. Servisin verdiği fiyatın içinde triger de var mı? Ve serviste değiştirin derim. +- 100-150 ytl için trigerden kaynaklanan sıkıntı yaşamayın.

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
Onu değiştiriyorsan ve eğer triger değiştirmediysen ve zamanı geldiyse sökülmüşken ikisini bir değiştir . Orjinal parçasıda 80YTL civarı idi galiba bence 50-60'da işçilik vererek iyi bir ustayla 130-140liraya mal edilebilir ... Ben o kadar parayı vermezdim sadece devirdaim pompası için ...

[

Devirdaim trigerle beraber değişir. Yani lokasyonu yüzünden devirdaim+triger seti beraber değişmeli. Servisin verdiği fiyatın içinde triger de var mı? Ve serviste değiştirin derim. +- 100-150 ytl için trigerden kaynaklanan sıkıntı yaşamayın.

İlginize teşekkürler arkadaşlar.Triger setini ve V kayışı setini vs. yaklaşık 5 bin km. önce serviste değiştirdim devirdaimin değişmesi gerektiği söylenmedi(bence iyi niyetli olarak faturayı daha fazla kabartmak istemediler :) ) Servisin verdiği fiyat devirdaim 170 + işçilik 50=220 ytl fiyat biraz yüksek geldi bende sanayideki ustama gittim ustam kaçağın çok azolduğunu ve radyatör onarıcısı koyarak 10 ytl ye bu işi çözeceğini kendi arabasındada aynı sorun olduğunu 3 yıl önce koyduğunu 100 lerce arabaya da koyduğunu ve kesinlikle problem olmadığını söyleyince kafam karıştı.Eninde sonunda bu devirdaim değişecek fakat aracın tüm ağır bakımlarını serviste yeni yaptırdım malum cebi biraz boşalttık.Bu onarıcının beni 5-6 ay idare edebileceğini düşündüm fakat terddüt içindeyim ne kadar sağlıklı olur acaba?Kaş yapalım derken gözden olmayalım diyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ford un zetec motoru yağsız gider, susuz çekici ile gider. Aman ihmal etmeyin. Büyük şanslıklık ki trgierinizi yeni değişmişiniz ama büyük şans ki devirdaimin su kaçırdığını fark etmişiniz. Bence şahsi fikrim şansınızı daha fazla zorlamadan devirdaimi değiştirmek ve bu değişim sırasında triger kayışı söküleceği, ıslanacağı için teknik tavsiyem kayışı da değiştirmeniz yönünde olacak. Zaten trigeri komple set olarak değişmeyecekler. Triger değişimi sırasında gergisi bilyası değiştiği için sadece yeni 1 adet kayış takılacak ki zaten işçiliği verdiğiniz için sizin yapacağınız masraf sadece kayış masrafı olacak.

Benim anlayamadığım: servis devirdaim için 50 (işçilik) +170 (parça) fiyatı verirken kayışın sökülünce tekrar takılamayacağını size söylemedimi?

Bu arada orjinal devirdaim harici marka / model hiç tavsiye etmem.

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Yazın benim aracında devir daim değişti .Faturada tamir takım tahrik kayışı deniyor.Ben bunu v kayışı olarak düşünmüştüm.Bu acaba triger kayışımı oluyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tahrik kayışı aslında doğru teknik sözcük. Evet triger kayışı. Zaten devirdaim değişirken kayışın da yenilenmesi zorunludur.

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Teşekkürler Yine Çağlar Bey bende bu bakımda değiştirmeyi düşünüyordum artık gerek kalmadı sanırım.Gergi bilyasıda bu tamir takım içinde yer alıyormudur yoksa yeniden bir masraf mı var bana?

Yorum bağlantısı
Serdar Matur

Triger kayışının tekrar takılamayacağını söylemediler.Öğrendiğim iyi oldu belki ihmal edip aynısını geri takabilirlerdi bide en azından faturada süpriz yaşamam :) .Devirdaimin trigerle beraber değiştiğini bilseydim zamanında kesinlikle ihmal etmezdim başım ağrımazdı neyseki kaçağı erken farkettik.En kısa zamanda servise gidecez artık.Peki gitmişken termostatı da değiştirsemmi diyorum onunda belli bir değiştirme zamanı varmıdır?önceki arabamda termostat yüzünden bir macera yaşamıştım da.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fordlarda termostat pek takılı kalmıyor aksine hep açık kalıp motor geç ısnıyor. Ancak çalışıyorsa zaten sorun yok demektir.

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
Fordlarda termostat pek takılı kalmıyor aksine hep açık kalıp motor geç ısnıyor. Ancak çalışıyorsa zaten sorun yok demektir.

Teşekkürler Çağlar bey.

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
Ne biçim fiyat o be. BMW e39 un devirdaim pompası 75 lira. Orjinal hemde.

Valla abi bende anlamadım.Herhalde fordunki altın alaşımlı falan :) Tüm ford servislerinde fiyatlar standarttır dimi Mertol bey sadece devirdaim için değil de tüm ford parçaları için Orjinalini servis dışında alabileceğimiz başka bir yer varmıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şikayet etsen en çok verdiğin fazla ytl yi geir alırsın (belkiii). Hal böyle olunca cezasız suç, suç değildir oluyor. İşi layıkı ile yapsınlar 2 misli veriim dert diil işi de beceremiyolar.

Yorum bağlantısı
Serdar Matur

Tofaşa binmediğimiz sürece servisten kurtulamıyacaz galiba.Devirdaim işini bugün çözdük.Şimdi arka kampanaların değişmesi gerekiyor.Frene basınca baya bir ses yapıyordu.Serviste arka balataları değiştirdik kesilmedi,kampanalar değişecek dediler 750ytl fiyat çıkardılar (sanırım rulmanları vs. takım olarak satılıyormuş)tabiki ben de bu fiyata şaşırmadım alıştık artık.Bunun başka çözümü yokmu dedim tornalayalım dediler tamam dedim tornalandı kesilmek yerine ses sanki biraz daha arttı.Kampanalar için önerebileceğiniz nedir?Sanayideki parçacılarda yok Antalyadan alcaz artık ama ne marka alacağımı bilmiyorum.Kaliteli ve tuzlu olmayan bi marka biliyormusunuz*

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
Arka kampanadan gelen ses durma anına yakın bir ciiikkkk sesimi.

Evet Çağlar bey

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İşiniz biraz zor:) Yeni balata değişmişsiniz amma;

Açıkça bu sesi yapan araçlarda şu işlem yapılıyor (Ford tsb sidir): Arka fren balatasının tam ortasına denk gelecek yere ince pah kırdırılıyor ( V kesiti formunda incecik bir çizgi, ehil oto tornacıları yapıyor). Balata / kampana değişimi bile yapsanız ses bir süre sonra aynen gelebilir. Bu kesitin amacı fren tozunun balata yüzeyine yapışmadan tahliye edilmesi.

Şu testi yapın: bu ciikleme sesi olduğu zaman durunca el frenini yarım tutar kadar kaldırıp biraz geri gidin (azcık) sonra freni bırakıp ileri yavaşça kalkıp aracı durdurarak dinleyin, ses %90 o anlık kesilecek. Yaptığınız bu işlem balata yüzeyindeki tozu anlık temizlemek içindir.

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
İşiniz biraz zor:) Yeni balata değişmişsiniz amma;

Açıkça bu sesi yapan araçlarda şu işlem yapılıyor (Ford tsb sidir): Arka fren balatasının tam ortasına denk gelecek yere ince pah kırdırılıyor ( V kesiti formunda incecik bir çizgi, ehil oto tornacıları yapıyor). Balata / kampana değişimi bile yapsanız ses bir süre sonra aynen gelebilir. Bu kesitin amacı fren tozunun balata yüzeyine yapışmadan tahliye edilmesi.

Şu testi yapın: bu ciikleme sesi olduğu zaman durunca el frenini yarım tutar kadar kaldırıp biraz geri gidin (azcık) sonra freni bırakıp ileri yavaşça kalkıp aracı durdurarak dinleyin, ses %90 o anlık kesilecek. Yaptığınız bu işlem balata yüzeyindeki tozu anlık temizlemek içindir.

1.Çözüm yolununu (v kesiti) burda yapacak tornacı mümkün değil yoktur.

2.Çözüm yolunu (el freni) daha önce baya denemiştim(denerken balatayı bitirdik tabiki :) )

Kampana ile ilgili diğer başlıkları okuyunca kronik sorun olduğunu anladım çözümsüz gibi görünüyor...

F1 ler dört dörtlük olsa F2 yi nasıl satacak adamcağızlar... Ama biz alcazmı bakalım :)

Yıllarca Renault 19 a bindim hiç böle şeyler başıma gelmedi.Yine reno ya mı dönsek bilmem megane laguna vs.

Teşekkürler Çağlar bey...

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
İşi layıkıyla yapmak görevleri değilmi zaten , neden 2 misli veresinki . İşi layıkıyla yapmayanada hiç vermemek lazım ...

Ben burdaki servisten açıkçası memnunum(Meçikoğulları/Bucak-Burdur) az çok nazımız geçiyor başka ford servisine gitmediğim için kıyaslama şansım olmadı.Burası küçük biyer olunca servisin genelini dışarıdan zaten tanıyoruz belkide ondandır.Selahattin bey honda servisine gittinizmi?Gittiyseniz forda göre negibi farklı izlenimleriniz oldu?İşçilik,fiyat,hizmet vs.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Selahattin ilk fren balatası değişiminde anlıcak durumu. Honda yı kulanan kadar kasko yapan firmalar görüyor fiyat farklarını.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bagaja takviye kablosu standart ekipman mı :selo:. Ben de 8 sene Honde kullandım Civic-İntegra-Crx. 90.000 de sıkıldım fren-balata-disk değişmiştim. 120.000 de can sıkıntısından debriyaj. Sağlam araçtır ben de severim. Ama karşılaştırmalı parçaları pahalıdır o bir gerçek. Orjinal parça kullanmak şartı ile Honda ları pert olmaktan kurtaramazdık.

Yorum bağlantısı
Serdar Matur
Her parçanın orjinalinin kullanılması gerektiğini düşünmüyorum . Para sorun olmasa evet her parçayı orjinal denerdim ama arada o kadar fark varken ben almam orjinal parça ...

Benim aracın önceki sahibi tüm bakımlarını serviste yaptırmış kitabına uygun yapmış işi baya titiz.Açıkçası paraya acımamış.Ford alma fikrim hiç yoktu ama arabayı görünce ve kullanınca hoşuma gitti ve aldım.Modeline göre baya temiz geldi gözüme.Ben de nasıl olsa binecem deyip içim rahat etsin diye triger,v kayışı,fren merkezleri,balatalar, vs orjinal olsun diye serviste değiştirdim ve orjinalin bedelini ödedik.Daha sonra devirdaim arızası oldu biraz araştırmadan sonra (güvendiğim ustalar ve parçacılar tavsiye etti)devirdaimi yan sanayi aldım fakat içim rahat etmedi işçiliği yinede serviste yaptırdım.Servisteki sadece parça fiyatının yarısına ben tamamen bütün işimi hallettim.İlk kez yan sanayi taktım şimdilik problem yok.Paramız cebimizde :D Valla tofaş parçası fiyatına aldım :D Problem çıkarsa paylaşırız artık...

Yorum bağlantısı
Serdar Matur

Pardon birde buji kablosu; orjinaline 200 ytl dediler,bende duduco aldım 40 ytl problem yok...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...