İçeriğe Yönlendir

Ford Escort'lar neden tutmadı?


Murat Keskinoğlu

Recommended Posts

Murat Keskinoğlu

garip bir soru oldu ama. bilindiği üzre bir süre önce escortu satmaya karar vermiştim. çıldırmama ramak kala vazgeçtim. insanlar doğan slx fiyatını bile zor veriyor.bunca donanıma rağmen. ortak lafları bu escortlar tutmadı abi. yahu kardeşim niye tutmadı sen biliyormusun deyince öylece suratıma bakıyorlar. Ey Ford Club üyeleri sizler ehil ve bilgili bir zümre olarak lütfen söyleyin bende öğreneyim bu escortlar neden tutmadı. bu lafı her kesimden dostlarımdam duymaktan arabama soğudum. (tüh kardeş almadan önce bir danışsaydın. tutmaz bunlar satarken zorlanırsın nazlı gider vs.vs.vs.vs)

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Bence alçak olması ve sert süspansiyonu olması,radyatör suyunun paslanması.Ve eskilerden kalma ford çok yakar söylentisi yüzünden genelde fordların prim yapmaması.Maalesef halkımız broadway escorttan az yakar sanıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Escort niye tutmasın ki..

Sadece alternatifi çok olan bir araç...

Biraz da yüksek fiyat isteyince satılmıyor işte...

Sen 10 bin lira istiyorsun..

10 bin liraya aynı model mondeo alına biliyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

97 model araca 10 ytl fazla bile. sorun buna alışmamamız. dogan meselesi ise zaten hatalı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şahsi Fikirlerim:

Escortlar üretildiği tarihlerde de tutmadı ve o tarihlerde Servis çalışanı olarak tam olayın göbeğinden arz edeyim:

1. Satıldığı yıllarda enjeksiyonlu araç yok denecek kadar azdı ve piyasa tamircileri bu araçtan ekmek yiyemedikleri için yaramaz abi derlerdi.

2. Eski Taunus ön takım problemi o kadar yaygındıki, biz Abs sistemi gibi o yıllarda yenilik olan bir hususu izah ettikten sonra, gelen soru : ön takımı nasıl ağbi?

3. Otosan Escortlarda şu 4 hatalı parça için hiç kafa yormadı: 1.Kalorifer radyatörü (Kale marka) 2.Radyatör sarı giriş borusu 3.Devirdaim (Türk malı) 4. Rölanti valfi. 97 senesi 8 aylık üretim süresince çıkmış araçlardaki EFI motorlardaki soğukta tekleme için çalışma yapılmadı (problemli araç sayısı maddi olarak rantabl değilmiş)

4. Otosan İkinci el piyasasına hiç ama hiç sahip çıkmadı

5. İlk yıllarda blok rektifiyesi bile yoktu, Otosan ısrarla rektifiye yapacak servisleri engelledi. Türkiye de ilk motor rektifiyesi benim Servis Müdürüm tarafından yaptırılmış ve Otosana teknik dökümanları teslim edilmişti :unsure:

6. Kaporta parçaları en başlarda Toyota sistemi gibi yetkili servis dışına satılmadı, yani kaporta ustaları için de araçta ekmek yoktu.

gibi ana başlıklar sunayım.

Ee piyasa ne yapsın, bu kadar maddeden sonra ister istemez ikinci eli oluşamadı. Hatta şu anda ikinci eli nispete kıymetli. Escort satışı Türkiyede bittiği sene başı 2 yaşındaki araçlar 1.100.00.000 Eski tl idi. 6 ay sonra 3.000.000.000 eski tl den satılıyordu ki bunun sebebi ciddi sayıda kiralık çıkışlı escort piyasaya çıkınca galeri sahiplerinin sanal piyasa pompalaması idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Gülşen

Bence bu birazda ön yargı ile ilgili.Aracın özelliklerini huyunu suyunu bilmeden herkes bir şey söyleyebiliyor.Escort'un dilini bildikten sonra sorunsuzca uzun yıllar binilebilecek bir araç.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

+

Kapaorta parçası bir ara çok pahalıydı, şimdi yan sanayi olayı falan nasıldır. Bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu
Escort niye tutmasın ki..

Sadece alternatifi çok olan bir araç...

Biraz da yüksek fiyat isteyince satılmıyor işte...

Sen 10 bin lira istiyorsun..

10 bin liraya aynı model mondeo alına biliyor..

10 bin nedemek mehmet bey millet 8 - 8,5 diyordu. aynı model doğana 8,75 isteniyordu. genel uygulama değilmidir zaten satan kişiye fiyat çok denir ama olurda insan kendi arabasını satmaya kalkınca hadi canım benimki onun arabasıyla birmi der.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kasko acentaları nasılda biliyor kaporta parçasını :unsure:. Bir ara araçları pert etmekten bıkmış Otosan a şikayet methiyesi düzmüştük. Kaporta aksamı acaip pahalı idi. Sonra ucuzladı.

Bu arada yetkisiz ellerde biçok tamirat yalan yanlış yapıldığı için masraflar büyüdükçe büyür. Bu her marka için geçerlidir. Aslında Escort çok sorunsuz bir araç idi. Bana güvenen müşteri ve arkadaşlarımın araçlarında periyodik değiştiğim parçalar vardı. 250.000 km üzeri sorunsuz kullanılan Escort çoktu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Murat haklısın da...

Doğanın çamurluğu 25, farı 15 lira... kapı yüzü 20, tamponu 30 lira bişey...

Millet bu yüzden alıyor onları...

Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu
Murat haklısın da...

Doğanın çamurluğu 25, farı 15 lira... kapı yüzü 20, tamponu 30 lira bişey...

Millet bu yüzden alıyor onları...

maddi kısımları tofaş serisinin her arabaya göre kıyaslanır ama ben aracın parça fiyatlarından ziyade millette bir antipati oluşmuş kanısına vardım. yani burun kıvıranlarda parçasından ziyade tipini mi sevmiyorlar ne.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok canım... Doğancı doğancıdır.. başka arabaya bindiremezsin...

Antipati olduğunu sanmıyorum... Antipati uyandıracak bir araba değil...

Sorunları, kalorifer hariç diğer fordlarla hemen hemen aynı...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yıllarca Tofaş da kullanmış bir tüketici olarak, artık aile bireylerinim hiçbirini o tarz bir araca bindirmemek gerektiğini kavramış biriyim. Escortla kaza yapınca anlatma şansınız olabiliyor ama Tofaşta bu şans azdı.

Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu
97 model araca 10 ytl fazla bile. sorun buna alışmamamız. dogan meselesi ise zaten hatalı.

haklısınız yurtdışında akrabalarım var bu fiyatları bu modellere duyunca gülüyorlar. lafı biraz tekrarlıyorum gibi oluyor ama tofaş serisine 9 bin ytl. normal görünüp ekstraları olan escorta 10bin ytl neden çok geliyor millete. Allah tan tofaş şahin/doğan serisine birde klima taksaymış herhalde 12-13 bin ytl den aşağıya ağzını açan olmazmış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hayallerinmiz kırılmasın... Satarsınız... Biraz da indirim yapın..

Şahin'imi hiç aklımda yokken akşam yemeğinde komşuma satmıştım...

Escortu focusu aldığım gün Kayseri'ye pazara çekip bir Nevşehir'liye satmıştım...

Focusu evin pazarlığını yaptıktan bir hafta sonra internet aracılığla Kayseri'ye sattım...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ankaradaki 10 araçtan en az biri escort. Neden tutmamış olsun ki? Neden mi para etmiyor. Bence çok bile ediyor. Şahsen ben cebimde 10k liram olsa civic,corolla,doğan slx'i geçip escort almam. Neden mi?

1-Çok yakıyor. :selo:

2-Ne zaman,nerede,ne arıza çıkaracağı belli olmuyor.

3-Anlayanı çok(!)

Ha neden hala bu aracı kullanıyorum?

1-Parçası çok ucuzladı.(yan sanayi vs alternatif çok)

2-Hemen hemen heryerinden haberim var,bilgi sahibiyim.

3-Sebebini anlayamadığım bi şekilde,yaşıtlarında hatta daha yeni birçok araçta alamadığım bi tadı var.

4-En olmadık zamanlarda yolda kalsam da,ihtiyacım olan her zaman(acil durumlar vs)beni hiç üzmemiştir. Yatak sarıp,yakıt kestiği gün bile hastaneye yetişmişimdir. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu
97 escort cillop gibi, 600 paund. Yani yaklaşık 1,400 YTL

:selo:

kahroldum. benimkinden bile fazladan özellikleri var. :D aman sefa bey bu ilan ortalarda çok görünmesin bu sefer 2 bin ytl den fazla etmez derler. :selo:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cvh motorda sorun yaratabilecek parça yoktu ki. Karbüratörün canını seveyim.

Zaten otomotivde herşey bu katalizör ile başladı. Yakıt sistemlerini kökünden değiştirdi. Hep merak ederim uçak motorlarının emisyonları da bu kadar detaylı inceleniyor mu veya Kuveytte zamanında yaktıkları petrol kuyularının emisyon değerleri var mı?

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

İlk arabam kırmızı, ikinci arabam gri escort tu.İkiside HB idi.97 model escortu 94 model broadway fiyatına almıştım.Valla bazı yönlerden bakıldığında escorttan aldığım tadı Focustan alamadığımı söyleyebilirim.Hala da severim escortu...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bir zaman birisi, 96 model 2.0 otomatik vitesli Mondeom, 1.5 otomatik Hyundai den şehir içinde az yakar dedim inanmadı. Anahtarına bahse varmısın dedim; alırım anahtarını demişti. 1 haftalık ölçüm sonrası anahtarını almiim diye kaçmıştı :) valla kaçtı.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Fordlar çok yakar dedikosu hala etkili. Geçenlerde vw.ci bir arkadaş dedi, fordlar çok yakar diye. Focus ile golfün tüketimlerini karşılaştırınca inanmadı, focus uzun yolda 5,3 yakıyor dedim, gene inanmadı. Golfün şehir içi tüketimi 1 litre falan daha fazla dedim, hiç inanmadı.. :p

"ne olur inan" demedin mi ? :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erkan Çopur

sıfır araba alıpta haciz in alıp götürdügü bi sürü örnek var etrafımda benim eskort sa hala dimdik valla ve parasına göre konforlu ve oturaklı bence baksanıza benim aracın cam suyu bidonunda bile şamandıra var suyu bitince ısıgı yanıyo yeter valla satmam satmam satmam :kutlama:

Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu

tekrar satmak için escortu pazara çıkardım. tabi yine hüsran. millet bakıyor vay abs de varmış falan diyor ama iş almaya gelince tutmuyor bunlar piyasası yok diyorlar. bir doğan şahin parasını bile vermek istemiyorlar. meraklısı alır abi laflarıda ilave bunlara. iyide nerede bunların meraklısı kardeşim. satınca ilk işim toyota yada clio almak olacak.

Yorum bağlantısı
Ali Turhan Baş

Valla canınızı sıkmak gibi olmasın da bizim 2000 model bir Şahin vardı.Daha 42000'deydi. 2005 Eylül'de 11500ytl'ye sattık.Eniştemin 2000 Doğan vardı. 3 ay önce 12500ytl'ye sattı.

Escortlar güzel araçlar ama niye tutulmadığını anlamış değildim.Diğer enişteme alacak olduk bir zaman.Bir hemşerimiz sakın sürekli conta yakar az mı motorunu indirip yaptım falan demişti.Biz de vaz geçmiştik.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...