İçeriğe Yönlendir

1997 Mondeo Ghia AT


Gökhan Çevik

Recommended Posts

Gökhan Çevik

Selam, Mrb, Ankara Gökhan 36, Reklamcı.

Bilgi pahalı bir metadır, şimdiden kendimi borçlu hissediyorum,

Bu hafta teslim alacağım 1997 Mondeo Ghia OV aldım,

Tüpüyle beraber 12,250 Ytl'ye anlaştık,

O.V.'te bir gariplik farkettim TANOTO'ya telefon ile sordum olur normal dediler,

Araç D konumunda sürüş halinde iken, (ki topuzdaki düğmeye basarak D'ye geçiyor),

Vites kolunun topuzundaki düğmeye basmadan basit bir dokunuşla

N Konumuna geçiyor. Bu durum daha önce kullandığım Golf'te yoktu,

Arkadaşın Hyundai/Tuscon'de de yok, bildiğim Audi A8'te yok,

Volvo S60'ta da yok, Ford neye yapmış bunu yoksa bi anormallik mi?

Şanzıman daha önce açılmış, ama vites atma, doldurmaları normal ?

Şimdiden Teşekkür Ederim.

:s

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Şanzıman benim focusla aynı galiba.Kullanım klavuzunda D den N ye geçişlerde ve tam tersinde o mandala basmaya gerek yok diyor.Yani anormal bir durum yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gökhen Bey hayırlı olsun, forumda bilgi konusunda hayrat açtık yani borcunuz yok :s

D konumuna alınca 4 ileri olan şanzıman vitesteki soldaki ufak düğmeye basınca Overdrive Off yani son vites off konumuna geçerek 3 ileri vites olur. Sürüş halinde veya dururken fark etmez D den N ye iterseniz vites boşa geçer ve bir kilit mekanizması yoktur. Yalnız bir çok markada D den N ye geçerken kilit yok diye hatırlıyorum onu söyliyeyim.

Bilgi olarak: Ford da, Araç hareket ederken yanlışlıkla bile R ye taksanız vites boşta kalır bilginize.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Selam, Mrb, Ankara Gökhan 36, Reklamcı.

Bilgi pahalı bir metadır, şimdiden kendimi borçlu hissediyorum,

Bu hafta teslim alacağım 1997 Mondeo Ghia OV aldım,

Tüpüyle beraber 12,250 Ytl'ye anlaştık,

O.V.'te bir gariplik farkettim TANOTO'ya telefon ile sordum olur normal dediler,

Araç D konumunda sürüş halinde iken, (ki topuzdaki düğmeye basarak D'ye geçiyor),

Vites kolunun topuzundaki düğmeye basmadan basit bir dokunuşla

N Konumuna geçiyor. Bu durum daha önce kullandığım Golf'te yoktu,

Arkadaşın Hyundai/Tuscon'de de yok, bildiğim Audi A8'te yok,

Volvo S60'ta da yok, Ford neye yapmış bunu yoksa bi anormallik mi?

Şanzıman daha önce açılmış, ama vites atma, doldurmaları normal ?

Şimdiden Teşekkür Ederim.

:)

arkadaşlar demişler problem yok. normal bir durum

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
Yaşar Usta 1997 Mondeo OV 1 den 2. vitese 4000 devirde geçiyor sorun ne olabilir.Tşk.

Şanzuman yağınızı kontrol ettirin. Eğer eksikse geç vites değişimine sebep olur. Eğer tamsa ve vites geç değişiyorsa şanzumanı indirtebilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2 ye geçmek için 4000 devire kadar çıkarken, gaz pedalına ne kadar basıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ne güzel yazılmış. Printer dan çıktı alıp duvara asılası olmuş. Eksik değil de detay bilgi:

9. Vites 2 konumunda iken şanzımanda mekanik kilit devreye girer ve yokuş yukarı dururken asla geri kaydırmaz.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Yaşar Usta 1997 Mondeo OV 1 den 2. vitese 4000 devirde geçiyor sorun ne olabilir.Tşk.

getirin bakıyım yakındaymışsınız

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

sen karışık arbaları karıştırmayı seversin. ben biliyorum toyata seni kesmiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
sen karışık arbaları karıştırmayı seversin. ben biliyorum toyata seni kesmiyor.

Haklısın.. da... Şanzuman beni aşar abi...

Araba karışık olsun.. ama vites kutusu sade olsun.. :)

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

yeni sanayi 15. cadde no 22 kayseri oto DEVA 0542 621 07 41

reklam oluyor ama

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Şükrü Yıldızdal
Bende sana karşılaşacağın diğer gariplikleri yazayım :p

1. Fren pedalına basmadan topuzdaki mandala da basamazsın

2. Park (P) konumundan mandala basmadan hiç bir yere hareket etmez.

3. Geri vitesten

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci

vallahi ucuz bişey olsa hemen manuel şanzumanı otomatiğe çevireceğim. otomatikten sıkılan arkadaşlar varsa hemen değiştirelim.... :kutlama::nazar::melek:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
vallahi ucuz bişey olsa hemen manuel şanzumanı otomatiğe çevireceğim. otomatikten sıkılan arkadaşlar varsa hemen değiştirelim.... :kutlama::nazar::melek:

Evet.. uzaktan bakılınca çok hoş bişeymiş gibi görünüyor... :D

Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal

15 gündür otamatik vitesli arabama biniyorum,kendi kendime "Boşuna bu kadar zaman durmuşum"diyorum.Şehir içi trafikte çok rahat.Uzun yolda cc varsa dahada rahat.Allah korusun arıza yaparsa büyük masraf.Ne yapalım gülü seven dikenine katlanır.k...nada batsa ses çıkarmaz.

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci
Evet.. uzaktan bakılınca çok hoş bişeymiş gibi görünüyor... :)

yakından da baktım bayağı tuzluymuş... :)

Yorum bağlantısı
İlkay Alpertonga
Bende sana karşılaşacağın diğer gariplikleri yazayım :blink:

1. Fren pedalına basmadan topuzdaki mandala da basamazsın

2. Park (P) konumundan mandala basmadan hiç bir yere hareket etmez.

3. Geri vitesten

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Soruyu biraz daha açarmısınız? Türlü şeyler aklıma geldi ama hangisi çözemedim.

Yorum bağlantısı
İlkay Alpertonga

Merhaba Çağlar bey,

Ben bütün vites geçişlerinde mandala mutlaka basıyorum, yukarıda yazılmış bazı vites geçişlerinde mandala basmaya gerek yok şeklinde.

Benim kullanım şekli doğrumu yanlışmı?

Tşk.ederim.

Bu arada kısmetse Pazar günü carbon clear konferansına geleceğim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Gereksiz ama basılsa da bir şey olacağını sanmıyorum.Olsaydı ona da bir kilit düşünürlerdi herhalde.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tüm vites geçişlerinde basınca bir etkisi olmaz da ondan hala anlayamadım (şaka gibiyim ya) . O/d mandalına basınca 4. vites geçişini sağlayacak yağ yolu kapanıyor, başka da etkisi yok yani ben bir sakınca düşünemiyorum ama etkisi de yok? Pazar günü 2 spolieri yan yana getirip resimleriz.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Merhaba Çağlar bey,

Ben bütün vites geçişlerinde mandala mutlaka basıyorum, yukarıda yazılmış bazı vites geçişlerinde mandala basmaya gerek yok şeklinde.

Benim kullanım şekli doğrumu yanlışmı?

Tşk.ederim.

Bu arada kısmetse Pazar günü carbon clear konferansına geleceğim.

Yanlış vitese takma ihtimaliniz artar sadece. Örneğin trafikte beklerken boşa alacaksanız yanlışlıkla geriye takmış olabilirsiniz. Dikkatli olduktan sonra birşey olmaz ama bence güvenlik tedbiri olarak basmamakta fayda var...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben acaip yanlış anlamışım, Mandal derken, kilit mandalı ise, zaten her pozisyona geçerken basmakta sakınca yok, tarif ettiği yolda giderken değil, benim anladığım, N den D ye geçerken de mandala basmak ki sakıncası yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...