Gökhan Çevik 10 Mart 2008 Paylaş 10 Mart 2008 Selam, Mrb, Ankara Gökhan 36, Reklamcı. Bilgi pahalı bir metadır, şimdiden kendimi borçlu hissediyorum, Bu hafta teslim alacağım 1997 Mondeo Ghia OV aldım, Tüpüyle beraber 12,250 Ytl'ye anlaştık, O.V.'te bir gariplik farkettim TANOTO'ya telefon ile sordum olur normal dediler, Araç D konumunda sürüş halinde iken, (ki topuzdaki düğmeye basarak D'ye geçiyor), Vites kolunun topuzundaki düğmeye basmadan basit bir dokunuşla N Konumuna geçiyor. Bu durum daha önce kullandığım Golf'te yoktu, Arkadaşın Hyundai/Tuscon'de de yok, bildiğim Audi A8'te yok, Volvo S60'ta da yok, Ford neye yapmış bunu yoksa bi anormallik mi? Şanzıman daha önce açılmış, ama vites atma, doldurmaları normal ? Şimdiden Teşekkür Ederim. Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 10 Mart 2008 Paylaş 10 Mart 2008 Şanzıman benim focusla aynı galiba.Kullanım klavuzunda D den N ye geçişlerde ve tam tersinde o mandala basmaya gerek yok diyor.Yani anormal bir durum yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Mart 2008 Paylaş 10 Mart 2008 Gökhen Bey hayırlı olsun, forumda bilgi konusunda hayrat açtık yani borcunuz yok D konumuna alınca 4 ileri olan şanzıman vitesteki soldaki ufak düğmeye basınca Overdrive Off yani son vites off konumuna geçerek 3 ileri vites olur. Sürüş halinde veya dururken fark etmez D den N ye iterseniz vites boşa geçer ve bir kilit mekanizması yoktur. Yalnız bir çok markada D den N ye geçerken kilit yok diye hatırlıyorum onu söyliyeyim. Bilgi olarak: Ford da, Araç hareket ederken yanlışlıkla bile R ye taksanız vites boşta kalır bilginize. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 10 Mart 2008 Paylaş 10 Mart 2008 Selam, Mrb, Ankara Gökhan 36, Reklamcı.Bilgi pahalı bir metadır, şimdiden kendimi borçlu hissediyorum, Bu hafta teslim alacağım 1997 Mondeo Ghia OV aldım, Tüpüyle beraber 12,250 Ytl'ye anlaştık, O.V.'te bir gariplik farkettim TANOTO'ya telefon ile sordum olur normal dediler, Araç D konumunda sürüş halinde iken, (ki topuzdaki düğmeye basarak D'ye geçiyor), Vites kolunun topuzundaki düğmeye basmadan basit bir dokunuşla N Konumuna geçiyor. Bu durum daha önce kullandığım Golf'te yoktu, Arkadaşın Hyundai/Tuscon'de de yok, bildiğim Audi A8'te yok, Volvo S60'ta da yok, Ford neye yapmış bunu yoksa bi anormallik mi? Şanzıman daha önce açılmış, ama vites atma, doldurmaları normal ? Şimdiden Teşekkür Ederim. arkadaşlar demişler problem yok. normal bir durum Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 Yaşar Usta 1997 Mondeo OV 1 den 2. vitese 4000 devirde geçiyor sorun ne olabilir.Tşk. Şanzuman yağınızı kontrol ettirin. Eğer eksikse geç vites değişimine sebep olur. Eğer tamsa ve vites geç değişiyorsa şanzumanı indirtebilirsiniz... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 2 ye geçmek için 4000 devire kadar çıkarken, gaz pedalına ne kadar basıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 Ne güzel yazılmış. Printer dan çıktı alıp duvara asılası olmuş. Eksik değil de detay bilgi: 9. Vites 2 konumunda iken şanzımanda mekanik kilit devreye girer ve yokuş yukarı dururken asla geri kaydırmaz. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 Yaşar Usta 1997 Mondeo OV 1 den 2. vitese 4000 devirde geçiyor sorun ne olabilir.Tşk. getirin bakıyım yakındaymışsınız Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 Çok karışık... Ben otomatik araba almam... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 sen karışık arbaları karıştırmayı seversin. ben biliyorum toyata seni kesmiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 sen karışık arbaları karıştırmayı seversin. ben biliyorum toyata seni kesmiyor. Haklısın.. da... Şanzuman beni aşar abi... Araba karışık olsun.. ama vites kutusu sade olsun.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 11 Mart 2008 Paylaş 11 Mart 2008 oda bizim işimiz otomatik olsun çamurdan olsun Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 12 Mart 2008 Paylaş 12 Mart 2008 yeni sanayi 15. cadde no 22 kayseri oto DEVA 0542 621 07 41 reklam oluyor ama Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 23 Kasım 2008 Paylaş 23 Kasım 2008 Bende sana karşılaşacağın diğer gariplikleri yazayım 1. Fren pedalına basmadan topuzdaki mandala da basamazsın 2. Park (P) konumundan mandala basmadan hiç bir yere hareket etmez. 3. Geri vitesten Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 23 Kasım 2008 Paylaş 23 Kasım 2008 vallahi ucuz bişey olsa hemen manuel şanzumanı otomatiğe çevireceğim. otomatikten sıkılan arkadaşlar varsa hemen değiştirelim.... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Kasım 2008 Paylaş 24 Kasım 2008 vallahi ucuz bişey olsa hemen manuel şanzumanı otomatiğe çevireceğim. otomatikten sıkılan arkadaşlar varsa hemen değiştirelim.... Evet.. uzaktan bakılınca çok hoş bişeymiş gibi görünüyor... Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 24 Kasım 2008 Paylaş 24 Kasım 2008 15 gündür otamatik vitesli arabama biniyorum,kendi kendime "Boşuna bu kadar zaman durmuşum"diyorum.Şehir içi trafikte çok rahat.Uzun yolda cc varsa dahada rahat.Allah korusun arıza yaparsa büyük masraf.Ne yapalım gülü seven dikenine katlanır.k...nada batsa ses çıkarmaz. Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 24 Kasım 2008 Paylaş 24 Kasım 2008 Evet.. uzaktan bakılınca çok hoş bişeymiş gibi görünüyor... yakından da baktım bayağı tuzluymuş... Yorum bağlantısı
İlkay Alpertonga 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Bende sana karşılaşacağın diğer gariplikleri yazayım 1. Fren pedalına basmadan topuzdaki mandala da basamazsın 2. Park (P) konumundan mandala basmadan hiç bir yere hareket etmez. 3. Geri vitesten Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Soruyu biraz daha açarmısınız? Türlü şeyler aklıma geldi ama hangisi çözemedim. Yorum bağlantısı
İlkay Alpertonga 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Merhaba Çağlar bey, Ben bütün vites geçişlerinde mandala mutlaka basıyorum, yukarıda yazılmış bazı vites geçişlerinde mandala basmaya gerek yok şeklinde. Benim kullanım şekli doğrumu yanlışmı? Tşk.ederim. Bu arada kısmetse Pazar günü carbon clear konferansına geleceğim. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Gereksiz ama basılsa da bir şey olacağını sanmıyorum.Olsaydı ona da bir kilit düşünürlerdi herhalde. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Tüm vites geçişlerinde basınca bir etkisi olmaz da ondan hala anlayamadım (şaka gibiyim ya) . O/d mandalına basınca 4. vites geçişini sağlayacak yağ yolu kapanıyor, başka da etkisi yok yani ben bir sakınca düşünemiyorum ama etkisi de yok? Pazar günü 2 spolieri yan yana getirip resimleriz. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Merhaba Çağlar bey,Ben bütün vites geçişlerinde mandala mutlaka basıyorum, yukarıda yazılmış bazı vites geçişlerinde mandala basmaya gerek yok şeklinde. Benim kullanım şekli doğrumu yanlışmı? Tşk.ederim. Bu arada kısmetse Pazar günü carbon clear konferansına geleceğim. Yanlış vitese takma ihtimaliniz artar sadece. Örneğin trafikte beklerken boşa alacaksanız yanlışlıkla geriye takmış olabilirsiniz. Dikkatli olduktan sonra birşey olmaz ama bence güvenlik tedbiri olarak basmamakta fayda var... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Kasım 2008 Paylaş 27 Kasım 2008 Ben acaip yanlış anlamışım, Mandal derken, kilit mandalı ise, zaten her pozisyona geçerken basmakta sakınca yok, tarif ettiği yolda giderken değil, benim anladığım, N den D ye geçerken de mandala basmak ki sakıncası yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts