İçeriğe Yönlendir

Araba conta yaktı diye çıktık yola :)


Tarkan Sevilmiş

Recommended Posts

Tarkan Sevilmiş

Merhaba arkadaşlar. 97 model ford mondeo GHiA aldm 2-3 hafta önce. 1 Hafta kadar bindikten sonra, iş çıkışında arkadaşlar ile balık tutmaya giderken arbanın motorunun arkasında kalan aşşağı seviyede bir hortum ekliimiş. Bu hortumu ekledikleri plastik parça da kopmuş yerinden.:)

Dolayısı ile su falan kalmamış arabada. Bizde bundan habersiz, arabaya da yabancı olduğumdan yola devam ederken, motordan tuhaf sesler gelmeye başladı. Naylon falan takıldı sandık biyerlere. Arabanın çekişi de düşmüştü aynı zamanda. Neyse çektik kenara zor bela. BAktık su yok. Tamirci çağırıp boruyu eklettik,sanayiye çektik.

3 usta gördü arabayı 2 si conta yanık dedi 1 tanesi herşey sağlam dedi. Ama radyatör yamalıymış ve yama patlamış.:)

Ustalar yama tutmaz dediler yeni fana da 350-450 ytl arası fiyatı dediler. Bizde arkadaşla baya ii bi şekilde tekrar yamadık arabanın radyatörünü(patlayan yeri plastik bu arada)

Akşamı eve döndüm. Ertesi gün arkadaşa gittim evimiz dağın başında eve dönerken yine hararet yaptı:)

nese baktım suyu felan geri taşırıyor. Kendim ce ya hava yaptı ya da hakikaten conta yaktı dedim.

Ertesi gün arabanın havasını felan aldım yine geri veriyor suyu. Karar conta yanığı. Dikkatlice ustaya gittim. Usta 150 ytl işçilik 40 ytl kapağıın taşlanması 40-50 ytl de conta tutar dedi. Ok dedim bıraktım ertesi gne teslim edecekti.

Devamı alt postta....:nazar:

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

conta yanmış muhtemelen yakma sebebini bulamazsanız tekrar contayı yakar.

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş

Usta akşam telefon etti...

Ben de işte olduğumdan yanına gidemedim. dedikleri aynenşu:

Bu arabanın kapağında taşlanma payı kalmamış. kapak değişecek çıkma sağlam kapak 750 lira:S

Dedim ki ben de bi araştırayım kapak bulabilirmiyim uyguna die...

Ertesi gün araştırıyorum ustayı aradım kapağın numarasını almak için.

ustanın bana sölediği şey aynen şu:

Bunun silindir yüzeyi de atık taşlanması lazım ve motor inecek....

Tahmini masraf kapakla beraber 2500ytl:S

Zaten arabayı yeni almışım cepte yok felan...

Nese, gittim ertesi gün ustaya dedim ki nedir durum anlat. Anlattı. Gövdeyi taşlamassak ne olur dedim. Böyle kurtarabilir, kurtarmassa da aynı masrafı çıkarır fazlası olmaz zorlamassan dedi...

Ok dedim kapak buliim yeni bi conta tak yaklaşık 1000 ytl ye çıksın bu araba..

Kapak fiyatı almaya başladım. İzmirden kazalı bir mondeo dan kapak buldum. çoko uygun fiyat veriyordu çünkü arabadan bira an önce kurtulması gerekiyormu.

250 liraya anlaştık.

sonra birileri vermiş yalazı 300 oldu 1 gün sonra

3 günde anca söküp yolladı kapağı ben parayı zaten yollamıştım...

kapak 4günsonra elime geldi. Kapağın subaplar eğilmiş kapak pas içinde vs..

kapağı kullanılır hale getirmek 500 lira:S

Yeni kapar arayışına girdim.....Eski kapağı gönderip parasını alacağım inşallah:)

kartaldan bir usta. Bu forundan bi arkadaş vermiş. aradım. Var dedi 600 e bıraktı bu gün senin oraya gelicem getiriim dedi ok dedik..

saat 2 dibi orada olurum dedi.

ben işteyim o sırada

ustamı aradım kapak geliyor dedim

adamı saat 3 gibi aradım cevap vermiyor bazen de meşgul tonu veriyor...

4 e kadar bekledim. Servisler kalakacak ne olacağı belllli olsun die ısrarla aradım açtı fırça atmaya kalktı (müsait olmadığımı anlamıyormusun niye ısrarla arıyorsun ) dedi.

Ben de uslubu ile cevapladım.

yakındayım geliyorum dedi...

saat 7 ye kadar ekledik gelmedi telefonu da açmadı. Zaten gelseydi kapak için beklemiyordum artık o nu... o nun hakkında çok çeşitli fantaziler kuruyordum:D

Usta bi yeri aradı kapak buldu izmitten 750 lira

al dedim tak.

ertesi gün aldı başka müşterileri araya aldığı için benim arabayı çıkaramayacağını söledi:S

Biraz kavga felan çıktı araba saat 7 de...

Sonuç:

Araba normal çalışıyor...

Hararet ibresi göstermiyor.(ustaya getirmeden önce çalışıyordu)

Ani hızlanma(araç otomatik vites) devreye girmiyor (ustaya getirmeden önce çalışıyordu)

Cruse kontrol da çalışmıyor(ustaya getirmeden önce çalışıyordu)

Alarm da (yani çift kilitleme) sesi geliyor ama 4 lüler yanmıyor...

ustanın demesi bu arabalarda fan müşürü aynı zamanda termostat:S

Aklıma yatmadı siz ne dersiniz. Dün bulamadım müşürden yarın değiştireceğim..

sabırlaokuyanlardan allah razı olsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş

Aldım parçayı.

Kapağı isterken arkadaşla iddaya girdim kapak atık die. İnanmıyor bana. 100 lirasına iddaya girdim dedim.

Ustanın cevabı da aynen şöle:

Büyük ihtimal atıktır:S

e biz nie kapak değiştirdik dicem. Sinirlerine fazla hakim olamayan birisiyim. Dalacak kafa göz adama.. sakinleşince soracam...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

kapagı tekrar kullana bilirsiniz. ayrıca mondeoda fan müşürü yok. motor ısı sensörü var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Durum pek iç açıcı değil. Anladığım kadarı ile az maliyetli kurtarma tamiri yaptırmışsınız. Ancak Zetec motorlarda bu tip tamirler işe yaramaz.

Önceki sahibi vs. konusuna hiç girmeyeceğim.

1. Cruise, Alarm vb. gibi şeyler demonte-montaj sürecinde olan soket ve ayar aksaklığıdır şu an önemi yok

2. Hararet yaptıktan sonra blok rektifiyesi yapmadan sadece üst kapak değişimi ile sonuç alamassınız, yakın zamanda kompresyon kaybı ve yağ yakma akabinde maalesef yukarıdaki işlemler + rektifiye zorunlu olacak

3. Şu hususa dikkat çekicem: üst kapakta taşlama payı yok demek daha önce de hararet yapmış olduğunu gösterir, yani daha önceden de beceriksizce tamir görmüş olabilir.

4. Radyatör vs yerlerdeki eski tamiratlar, araca bakan eski ustanın KASAPlık kıvamını gösteriyor.

5. Bu yazdıklarım acı ama gerçek teknik bilgilerdir.

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş
(düzenlendi)

Teşekkürler..

Ha bide ilk aldığımda balataları değiştirttirdim. Anti patinaj ışığı yanık kaldı..

Araba kümese doğru gidiyor:)

Birde motor 3 ay önce rektefe olmuş...gömlek,subap,segman,piston,devirdaim,triger felan hepsi yeniydi araçta...

tarihinde Tarkan Sevilmi? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ayrıca hararet müşürü vardır. gösterge için onu takamamıştır. yeri termostat yuvasının altı

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş
(düzenlendi)

Satan şahıs ve de motoru açan usta.

tarihinde Tarkan Sevilmi? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Piston subap vs. lokmplesi değişen müşteri veya teknisyen / usta, radyatörü yamalı bırakmaz. Bırakmışsa Zetec motordan anlamıyor demektir. 1 lt yağ bile kalsa çalışan bu motor; susuz kaldığı saniye arıza yapan cinstendir.

1. Aracın kick-down yapmaması ve cruise un çalışmaması basit bir gaz teli ayarıdır ona baktırın.

2. Çift kilitte flaşörün yanmaması o anda açık kalmış bir kapı/kaput/bagaj okuması demektir, muhtemelen kaput switch soketi yerine takılmamış

3. Üst kapak tamiri yapıp ta motor hararet ibresinin çalışmadığını görmeyen usta; gitsin mangal kömürü falan satma işine girsin, malum yaz geliyor.

4. Blok rektifiyesi için tekrar motor açıldığında yaptığınız tüm işçilik masrafını (üst kapak tekrar taşlama dahil) yapacaksınız o konuda da sizi yanıltmış. 5. Şu an ödediğiniz işçilik vs üstüne 500-600 koyularak blok rektifiyesi dahil işiniz tamamlanabilirdi.

En sinir olduğum eski sahip tipi, teknisyen usta tipi bu olayda birleşmiş. Adam arabayı satabilme uğruna eksiklerini, arızalarını söylemez, usta/teknisyen müşteri başkasına kaçmasın diye, sanal dünyada yaşayan bitki gibi maliyeti az tutma uğruna yarım iş yapar, 6-8 ay sonra o müşteri daha fazla masrafla baş başa kalır.

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş
Piston subap vs. lokmplesi değişen müşteri veya teknisyen / usta, radyatörü yamalı bırakmaz. Bırakmışsa Zetec motordan anlamıyor demektir. 1 lt yağ bile kalsa çalışan bu motor; susuz kaldığı saniye arıza yapan cinstendir.

1. Aracın kick-down yapmaması ve cruise un çalışmaması basit bir gaz teli ayarıdır ona baktırın.

2. Çift kilitte flaşörün yanmaması o anda açık kalmış bir kapı/kaput/bagaj okuması demektir, muhtemelen kaput switch soketi yerine takılmamış

3. Üst kapak tamiri yapıp ta motor hararet ibresinin çalışmadığını görmeyen usta; gitsin mangal kömürü falan satma işine girsin, malum yaz geliyor.

4. Blok rektifiyesi için tekrar motor açıldığında yaptığınız tüm işçilik masrafını (üst kapak tekrar taşlama dahil) yapacaksınız o konuda da sizi yanıltmış. 5. Şu an ödediğiniz işçilik vs üstüne 500-600 koyularak blok rektifiyesi dahil işiniz tamamlanabilirdi.

Malesef burası izmit. ve tanıdığınız biridahi olsa fiyatlarda uçuyorlar...

1000ytl daha istedi yüzey taşlama için.

Göstergenin çalışmadığını görmüş bana da söyledi. Ama sebebinin fan müşürünün aynı zamanda termostat görevi yaptığını söyledi.

O da arızalıymış...

Şimdi sizin tavsiyeniz nedir?

Yüzey taşlatmaya ekonomik durum elvermiyor...

Bir sorum daha var. Fan müşürünün kapağına giren hortum normal şartlarda sertleşir mi? Zira conta sorunu varken aşırı sertleşiyordu. Şu an da ser ama o karaad fazla değil? Su deposunu kapağı mı arızalı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Konuyu toparlamak lazım. Tane tane ne değişti (çıkma-yeni-tamir) yazarmısınız.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

bende sadece benim arabamı problemli sanıyordum benden bir tane daha katılmış foruma.Forumdaki deneyimli arkadaşların size oldukça faydası olacaktır. Umarım kısa zamanda çözersiniz

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş

daha önceki sahibi:

Devirdaim. triger. segman piston gömlek vs...

Ben: Üstkapak ve silindir contası, silindir kapağı(çıkma),balata.radyotör(tamir),fan müşür kapağı(tamir).

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Silindir kapağı hiç taşlanmadan mı takıldı??? Fan müşür kapağı tamiri anlayamadım?

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş

fan müşür kapağı. motorun önden bakılınca sağ tarafınada müşürün takılı olduğu plastik kutu. o çık az sızdırıyordu.yama yapıldı...

kapak hiç taşlanmadan takıldı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bilgi amaçlı: araç üzerinde lokasyon tarifi gitme yönüne göre tariflenir, sürücü solda oturuyor gibi.

1. Üst kapak hiçbir şekilde taşlanmadan takılmaz. Sebebi:conta tüm yüzey ile tam temas etmeyeceği için yanar, yani su odaları ile yağ ve kompresyon odaları biribirine geçer yani piyasa ismi ile conta yakar. Bu yeryüzündeki insanoğlu icadı olan ve içten yanmalı motorlarda aynı olan fizik prensibir.

2. Hararet ibresi; müşür kabı, üst kapak gibi yerler tamirinden sonra araç kaç derecede fan açıyor diye kontrol yapılması için gerekli olan nacizane bir göstergedir. Bu da insanoğlu icadı olan ve içten yanmalı motorlarda aynıdır. Bu gösterge çalışmadan, taktığı üst kapağa ok verip sizden para alan ustayı tebrik ederim.

3. Hazır yeni piston motorda iken , bu yaptığınız masrafın 500-700 ytl ilavesi ile sorunsuz ve doğru tamir edilmiş bir motorunuz olabilirdi. Ama şu saatten sonra yapılmayan rektifiye yüzünden yeni parçalar da hızla aşınacak.

4. Mesela eski triger kayışını geri takmıştır şimdiki usta ki bu da yanlış.

Maalesef art niyetli satıcılar ve yarım kasap formatında ustalara denk gelmişsiniz. Doğan görünümlü Şahinler bu yüzden prim yapmıştır, berber tarafından bile tamir edilse bir şekilde çalışabilen basit mekannikleri vardı.

Yazarak yardım sadece yol gösterme olarak olabiliyor, bunun haricinde elden birşey gelmez. Ya bu durumdaki motor ile 6 ay başbaşa kalıp sonra bir daha masraf yapacaksınız, ya da yol yakınken bir daha masraf.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş

Ustanın aldığı kapak hiç taşlanmamış kapakmış. yüzeyi d üzgün olduğundan, rektefeciye ölçtürüp takmış.

Ustanın dediği (fan müşürü aynı zamanda termostattır arızalı, kafasına göre açıp kapıyor) benim araba konusundaki cehaletimden kaynaklanan bir kabullenme oldu malesef...

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

İzmit veya istanbulda iyi bir usta bulup yaptıracaz o zaman...

İstanbuldan tavsiyeniz var mı?

Bu arada yarın iş var yatma saati geldi. iyi geceler.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İstanbul da özel servis tavsiyemiz olur tabii (tüm çalışanları Eski Ford yetkili servis personelidir) Ama açacağı masraf aşırı değişmez, fakat yapılan iş düzgün olacaktır. Geçmiş olsun. Oktaykan çok çok iyidir ama ona göre meblağ ister. Ama yaptıkları motorlar kesin daha yüksek beygirli çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Tarkan Sevilmiş
(düzenlendi)

3500ytl ye bulmuştum 1 tane de bu motor da sıfır almak mantıksız geldi...

nerededir bu oktaykan? Telefon verebilirmisiniz?

tarihinde Tarkan Sevilmi? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...