İçeriğe Yönlendir

Fusion amortis&#246rleri çok sert


Hasan Demirayak

Recommended Posts

Hasan Demirayak

arkadaşlar;

ford fusion la yolda ufak tefek çukurlar oluyor, ya da tümsekler oluyor. bu durumlarda arabam ile çukur ya da tümseklerden geçerken arabamdan çok ses geliyor. ses çıkarabilecek her şeyi arabadan uzak tutmaya çalışıyorum ama yine de ses geliyor. fusion daki bu durumu halletmenin bir yolu var mı? yoksa bu şekilde kullanmaya devam mı edeceğim...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aynı durum Fiestada da var. Yamalı yollarda devamlı vuruntuları hissediyorum. Biyerden sonra insan konfor arıyor.

Fusion'un lastikleri fiestaya göre biraz daha büyük. Fiesta konfor yönünden daha kötü.

Yorum bağlantısı
Hasan Demirayak

peki bunun çaresi nedir acaba. bu vuruntuları dediğin gibi bir noktadan sonra can sıkıyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Bir müddet Fiat'a binmek ve daha kötüleride varmış deyip şükretmek :)

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz
Bir müddet Fiat'a binmek ve daha kötüleride varmış deyip şükretmek :p

:) :)

Yorum bağlantısı
İlker Demir
(düzenlendi)

Lastik havaları da önemlidir. Fabrika çıkışı 36 hava vuruyorlar. Biraz daha konfor istiyorsan ön lastikleri 28 , arka lastikleri 30 ar yapın farkeder. Amaa yakıtta farkeder. :)

tarihinde ?lker Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer

Arkadaşım bende de Fusion 1.6 tdci var . Aynı şekilde amortisörleri çok sert ve dediğin gibi en ufak sarsıntıyı bütün bedeninde hissediyorsun. Bunun sebebi daha önce tartışıldı ve aracın yüksek olmasından dolayı yol tutuş için sert süspansiyonların konduğu söylendi. Buna herhangi bir çözüm üretilebileceğini sanmıyorum. Tek çözüm olsa olsa yukarıda dedndiği gibi lastik havalarının aşağıya çekilmesi olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Konforu tartışmıycam tamamen göreceli bi kavram ama suspansiyonların gürültülü çalıştığını 1 sene GP kullandım ordan biliyorum.

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu
2007 model bir fiat'ın fiesta/fusion'dan konforsuz olduğunu düşünmüyorum..

Katılıyorum. Bir yakınımda albea var 2005 arabanın süspansiyonları gerçekten çok güzel gayet sakin gidiyor yolda çukurla teker ve amartisör ilgileniyor sinir sistemimiz değil. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Demekki sizin arabalar harbiden tırt :lol:

Memet.. Sen focus ile kıyaslıyorsun...

Bunlar fiestacı.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Aracın zaten süspansiyonlarının sert olduğu her yerde yazıyor ama yol tutuşu içinmiş :D:rolleyes: :lol: :D tabi doğrudur fakat bencede konforsuz fakat konforsuz sert olması açıkcası bana daha konforlu bir albea veya 206 veya herhangi bir yumuşak süspansiyonlu arabadan daha fazla güvan hissi veriyor.İlla çok şikayetçi iseniz yazıldığı gibi önler 30 arkalar 28 kullanılabilir ben öyle kullanıyorum çok fark ediyor tak tak diye vurma sesi ile geçeceğine çukurlardan tuk tuk diye geçiyor denemenizi tavsiye ederim memnun kalmazsanızda eski basınçlarına dönersiniz ama memnun kalacağınızdan eminim..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aynı çukurlara Ferrari ile girin bakın sinir sisteminiz nasıl çalışacak. Yani şimdi kötü bir araç mı Ferrari?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aslında şunu söylemek istedim, Albea gibi yumuşak yumuşak gidip virajlarda yan yatmaktansa Fusion da biraz hoplayıp, güvenli sürüşe sahip olmak iyidir. Sti lardada 2005 (baliba) ten sonra yeni suspansiyon ile konforu sağladılar. Yeni Sti lar için konfor/performans muhteşem diyorlar.

Sti ya 41 den kaldı 32 :) (bu satır bana ait)

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Tabiki bu araçların fiesta fusion sertliği yalnış anlamayın ama bütüm forum sitelerinde tartışılıyor mesela ben bunu bile bile aldım ama sert olması bana kendimi güvende hissettiriyor vede sadece psikolojik olarak değil sert olmasının yararlarını burdaki fiesta kullanlarda fusion kullananlarda biliyor ve konuşuyor ama eğerki gerçekten beni rahatsız ediyor derseniz lastik havalarınla yukarıdaki ölçülere düşürdüğünüzde rahat edeceksiniz bunun eksileride olacak tabi lastiklerini daha çabuk aşınacak ve yakıt tüketiminiz azda olsa etkilenecektir tabi bu 1 litre gibi bir oran olmuyacak fakat etkileyecektir. 1 - 1 + yı götürüyor tıpkı süspansiyonlarınızın sert olması konforunuzun düşmesi bunu yanında yol tutuşunuzu arttırdığı gibi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

2006 albeamız 2001 boramız ve 2006 fusionumuz var. albea çok çok konforlu çukur mukur hissetmiyorsun. boradan bile iyi. (16 jant borayı zorluyor). ama virajlarda ya da ufak bir yalpada araba istediğin tarafa gitmiyor korkutuyor.

fusion daha iyi. bora daha daha iyi. en serti de fusion.

hava düşürmek iyi fikir eger yolunuz bozuksa. ya da belki 14 jant takılabilir mi diye soru atayım..... 14 jantlı fusion bulunur mu? varsa nasıldır? karşılaştırması nasıldır?

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
+1

ama grande punto hatta ve hatta ticari doblonun konforu bile focus 1 le yarışacak düzeyde.

Ama kişisel görüşüm,konforlu ve kontrolsuz bir tenekeye bineceğime,sert ama kontrollu bir araca binmeyi tercih ederim..

Ben Puntoyu her hafta servise götürüyodum yay takmadan önce her çukurda alttan parçalar kırılıyomuş gibi ses geliyor. Yayları değiştim ses azaldı. Ayrıca Ben focusta sonra GP aldım. Araç zıplamak için yapılmış sanki, orjinal hali bile zıp zıp.

Memet.. Sen focus ile kıyaslıyorsun...

Bunlar fiestacı.. :bomb:

Ozaman Euzubillahimineşşeytani ve Fiesta :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Herşey yollarımızdan kaynaklanıyor. Yollarımız kaymak asfalt olsa kimse yumuşak süspansiyonlu araclara bakmaz.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

Valla ben biraz daha yumuşak olması taraftarıyım.Virajlara daha yavaş girerim olur biter.Ama şimdi speedy gonzalez olan arkadaşlar bana katılmıcaklar tabi. :)

tarihinde Hakan G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Herşey yollarımızdan kaynaklanıyor. Yollarımız kaymak asfalt olsa kimse yumuşak süspansiyonlu araclara bakmaz.

bakar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Ne acıdan?

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Valla ben biraz daha yumuşak olması taraftarıyım.Virajlara daha yavaş girerim olur biter.Ama şimdi speedy gonzalez olan arkadaşlar bana katılmıcaklar tabi. :blush:

Ben katılmayacam ama speedy meselesi için değil.

Sert süspansiyon sadece virajları iyi dönebilmek için değil,90 la bile giderken ani bir manevra yapmanız gerekebilir bu durumda sert süspansiyon hayat kurtarır,ayrıca sert süspansiyon ani fren sırasındada aracın daha dengeli ve daha kısa mesafede durmasına yardımcı olur.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Aracın stabilitesini ve yol ile bağlantısını, konforu süspansiyon sağlar.Süspansiyon herşeydir.

Yıpranmış süspansiyonda yeni süspansiyona göre fren mesafesi daha uzundur.

Yumuşak süspansiyonlu aracta viraja girerken direksiyonu kırdığınızda konumunu koruma eğiliminden dolayı önce araba yatar daha sonra yamuk, yuvarlanmak ister gibi virajı döner. Viraja giriş stabil değildir.Yani direksiyon tepkisi gecikir.

Yine yumuşak süspansiyonlu aracta 90 ile giderken direksiyonu sağa sola seri salladığınızda araba kayık gibi sağa sola sallanır. Ama siz direksiyonu kırıyorsunuz araba dönmek yerine sinir bozucu bir şekilde sallanıyor.

Konfor istiyorsanız tamam yumuşak süspansiyon ama sert süspansiyonlu arac daha güvenlidir. Hem fren mesafesi, hem direksiyon hassasiyeti ve ani manevra kabiliyeti, Uzun yolculuklarda 90 ve üzeri hızlarda aracın dengesi daha iyidir.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...