İçeriğe Yönlendir

Piston Sorunu


Guest Mehmet Boran Koca

Recommended Posts

Guest Mehmet Boran Koca
(düzenlendi)

Araçta gözle görülür bir şekilde güç kaybı var hırçın çalışıyor dengesiz bir ses var motorda zorlayınca son 1 senedir, pek vakitte yok uğraşacak pistonların 1 veya 2 sinin çalışmadığından şüpheleniyorum + çiğ yakıyor nasıl anlayabiliriz bunu computer e bağlanmadan görüşü olan ?

Manifold dan kaçak sezdim contalarını değiştirdim biraz etkiledi ancak eskisi gibi tepki vermiyor motor.

hava akış metre değişti yenisiyle bujiler değişti , enjektör temizliğine girişicem şimdi bakalım.

Bujilerin birkaçında yağ fark ettim aşırı şekilde simsiyahtı sebebini açıkcası bulamadım.

Motorda herhangi bir yağ kaçağı yok ilk gün ki gibi.

tarihinde Mehmet Boran Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yağlı yağsız kompresyon testleri yaptırın:

1. Önce yağsız: bujiler sökülür, kompresyon cihazı ile ölçümler yapılır.

2. Yağlı: Her silindire bir damla gibi yağ damlatılıp tekrar kompresyon ölçümü yapılır.

Yağsız değerler orjinal değer ile karşılaştırılır bu sonuçlardan sıkıştırma anında kayıp var mı bakılır. Kayıp var ise, yağlı test sonuçlarına bakılır. Söz konusu kayıp var olan silindirde kayıp miktarı azalmış ise segmanlarda kaçak var demektir, kayıp miktarı fark etmiyor ise subap lardan kaçak var demektir.

Bunun haricinde ,6 silindir için ekipmanı olan, gaz analiz cihazına sahip dükkan bulunur ve cihaza bağlanır (egzos, ateşleme gibi yerlere prob yerleştirilip) bu cihaz ile de hangi silindirde ne olmuyor keşfedilir ama gaz analiz cihazını layıkı ile kullanan bir yer bulmak şart. Bu analiz standart egzos emisyon ölçümünden farklıdır!

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

yağlı ölçümde kompresyon oranı yağsıza göre yüksek çıkıyorsa sorun segmanlardamı oluyor

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

bujilerin resmini çek detaylı olarak. hangi silindirden söktügünü belirle hangi silindirde ne problem var. yorum yapalım. bujinin durumuna göre

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca
(düzenlendi)

Sağol Yaşar Abi,bujileri olduğu gibi attım çöpe, enjektör temizliği isabetli oldu az önce geldim test sürüşünden eski performansı yakaladım hemen hemen yarında garanti olması açısından bilgisayara bağlattıracağım vakit kalmadı bugün.Yalnız kalkış anında bir zorlanma var hala eskisi gibi değil eskiden %25 lik gaz teması uygulayınca tekerlekleri patinaja bırakıyordu şimdi sonuna kadar basdığım takdirde oluyor ancak kalktıktan sonra bir sorun yok bakalım sonuç ne çıkacak yarın.

Çağlar Bey sizede Teşekkürler.

Bahsettiğiniz gaz analiniz testi yarın Oktaykan'da yaptıracağım.

tarihinde Mehmet Boran Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca

Testlerde anormal birşey çıkmadı , yalnız avans ayarı normal'e getirilince araba hiç gaz yemiyor biraz üstüne alınca gaz yemeye başlıyor 50 km den sonra çok seri eski performansı yakaladım ancak 0-50 arası gaz yemiyor hızlanma berbat hala,30 km falan giderken dip gaz yapıyorum hiç tepki yok kasılıyor araç yavaş hızlanıyor , motorun çalışması çiğ yakma gibi sorunları halloldu avanstan sonra ama hala birşeyler eksik kalkışta pazartesi tekrar götüreceğim aracı varmı bir düşüncesi olan ? Birde nano charger taktırdım Oktaykan her aracında mevcutmuş test aşamasındayım ürünü bakalım nasıl.

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca
(düzenlendi)

Yarın çekip koyarım Yaşar Abi ,map sensörü , gaz kelebek sensörü yada altta biryerlerde oksijen sensörü lambda bunlardan şüpheleniyorum artık çıkmacı yolu gözüktü.

tarihinde Mehmet Boran Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca

Pazartesi günü büyük ihtimal geri gideceğim Çağlar Bey selamlarınızı iletirim Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca

Oda aklıma gelmedi değil ancak arızalı olması durumunda motorun çalışmasını etkilemezmi hiç çalışmama gibi mesela.

Yada az yakıt mı pompalıyor diyorsun Yaşar Abi ?

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Birde nano charger taktırdım Oktaykan her aracında mevcutmuş test aşamasındayım ürünü bakalım nasıl.

Oktaykanıda kaybettik desenize,milleti kandırmaya başlamışlar :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Zekeriya Kahraman

Yağlı yağsız kompresyon testleri yaptırın:

1. Önce yağsız: bujiler sökülür, kompresyon cihazı ile ölçümler yapılır.

2. Yağlı: Her silindire bir damla gibi yağ damlatılıp tekrar kompresyon ölçümü yapılır.

Yağsız değerler orjinal değer ile karşılaştırılır bu sonuçlardan sıkıştırma anında kayıp var mı bakılır. Kayıp var ise, yağlı test sonuçlarına bakılır. Söz konusu kayıp var olan silindirde kayıp miktarı azalmış ise segmanlarda kaçak var demektir, kayıp miktarı fark etmiyor ise subap lardan kaçak var demektir.

Bunun haricinde ,6 silindir için ekipmanı olan, gaz analiz cihazına sahip dükkan bulunur ve cihaza bağlanır (egzos, ateşleme gibi yerlere prob yerleştirilip) bu cihaz ile de hangi silindirde ne olmuyor keşfedilir ama gaz analiz cihazını layıkı ile kullanan bir yer bulmak şart. Bu analiz standart egzos emisyon ölçümünden farklıdır!

Çaglar bey gercekten güzel bilgi vermişsini ayrıca ben tesekkür ederim 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...