Misafir 22 Nisan 2008 Paylaş 22 Nisan 2008 Bugün havanın ısınması ile klimalı bir yolculuk yaptım ancak, sanırım klimada bir gariplik var. Klimanın derecesini 22 olarak ayarlayıp yola çıktım. İlk başta çok yüksek devirde çalışan klima bir süre sonra normal devrinde çalışmaya bşladı ki buraya kadar herşey normal, ancak kulağımın duyabileceği bir tık sesi ile tekrar en yüksek düzeyde çalışmaya başladı ve yaklaşık 30 km boyunca klima devrinin düşmesine müteakip tık sesi ile birlikte yüksek konumda çalıştı. Klimanın ayarı ile oynadığımda çalışma devrinin en yüksek soğutma modunda (LO) olduğunu anlıyorum. Geçenlerde algılayıcısı ile elektrikçi uğraşıp sessiz hale getirmişti. (Ön panelde ızgara gibi bölümün altında olan parça). Kışın kalorifer konumunda devamlı çalışma gibi bir gariplik hissetmiştim ancak devamlı surette en yüksek devire çıkmıyordu. Bu parçadan kaynaklandığını düşündüğüm için soruyorum bu parça pahalı mıdır? Çıkması tek başına bulunur mu? Ya da bu problemin Başka bir sebebi var ise ona göre hareket edeyim. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2008 Paylaş 22 Nisan 2008 Ben garipliği anlamadım? Auto konumuna alıp çalıştırırsanız havalandırma yükselip alçalabilir, zaten Auto konumu sevmediğim bir konum. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 23 Nisan 2008 Paylaş 23 Nisan 2008 cihaza baglattınızmı ne arıza veriyor. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Nisan 2008 Paylaş 23 Nisan 2008 Sıra ile cevap vereyim, cihaza bağlatmadım Yaşar Usta. Sadece bahsi geçen sensöre dokunturtana kadar herşey yolundaydı diye haıtrlıyorum. Çağlar Bey, sorunu basitçe bir kez daha ileteyim, diyelim ki klima ayarını 22 yaptım. İlk başta klima yüksek devirde çalışarak aracı soğutmaya çalışıyor ve içerisi soğudukça devir kademe kademe düşüyor en son hafif bir esinti şeklini alıyor. Bu normal çalışma. Benim şu anda yaşadığım ise gene klima ilk başta çok yüksek başlıyor çalışmaya, yüksek devirden bir alt devirde çalışacakken çıt diye bir role sesi ile tekrar en yüksek konumda soğutmaya başlıyor. Yani hep en yüksek devirde soğutma yapmaya çalışıyor. İlginize teşekkür eder, iyi akşamlar dilerim. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Nisan 2008 Paylaş 23 Nisan 2008 Şimdi daha net anladım (galiba). Bir önceki müdahelede eletrikçi her ne yapmaya çalışmış ise, tersini yaptırın :lol:. Sanırım ısı algılayıcının ya önünü kapadı ya da teline direnç koydu. Umarım klimanın beynini yakmadınız. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 Klimanın çalışmazı düzeldi sensör değişince. Bir sorun yok. Ancak daha önce bahsettiğim, yine cevap arayacağım olay beni rahatsız ediyor. Kış boyunca klimayı pek kullanmayacağım için 6 ay unutabilirm ama sebebini çok merak ediyorum. Şöyleki bazı durumlarda klima açıkken durduğumda Rolantı 500d/d'ye kadar düşüp hemen 1000 d/d'ye kadar çıkıyor. Normal şartlarda test etmeye çalışıyorum her şey normal ancak bu olayı yoldayken yapıyor. Tam denemedim ama düşük devride yavaş vites değiştirdiğim zaman da yaptığını iyi hızlanmamasından tahmin ediyorum. 3 tane ustaya anlattım; klima açıkken yapar normal önemli değil diyorlar. Bu durum LPG'de veya benzinde değişmiyor. Bugün yapar yapmaz sağda durdum, kaputu açtım fan çalışıyor mu diye? Motor fanı çalışıyor ancak başka bir fan göremedim. Ses te duyamadım. Bizim 2000 modellerde ayrı bir klima fanı var mı? Yoksa tek fan farklı kademelerde mi çalışıyor? Ben bu durumu fan'a bağlıyorum her ne hikmetse ama ustalar normal diyor. Bir de merak ettiğim klima ilk açılıdığında aracın rolantisinde ne gibi bir değişiklik oluyor? Ben klimayı açınca role sesi duyuyorum ancak rolantide gözle görülür bir artış olmuyor. Buna karşın yolda klima ile giderken motorda zorlanma devirden düşme hissetmiyorum. Klima açık kapalı farketmiyor gibi. Soğutma ise çok başarılı bunda problem yok. Arkadaşımın 2004 eski kasa dizel focus'u beklemelerde soğutma yapmıyor gibi. Ancak yol alırken soğutuyor. Bu normal bir durum değil herhalde değil mi? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 Tek fanmı? çift olması lazım ama .en azından 98 lerde çift.gerçi birader yarın gelecek ununkinede bakarız.ama çift olmalı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 2000 model focuslarda 2 fan var.. klimayı açınca biri devreye girer... 2004'lerde tek fan var... Arkadaşımın 2004 eski kasa dizel focus'u beklemelerde soğutma yapmıyor gibi. Ancak yol alırken soğutuyor. Bu normal bir durum değil herhalde değil mi? Tabiki normal değil... Anlatığına göre araç rolantide çalışırken klima çalışmıyor gibi... Yorum bağlantısı
Misafir 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 gerçi birader yarın gelecek ununkinede bakarız.ama çift olmalı. Sevinirim Hasan Bey. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 fan çift klimayı açtığınızda ikinci(klima fanı)fan devreye hemen girer.ayrıca arac durduğunda soğutmuyor giderken soğutuyorsa(olduğunuz yerde devri yükseltmenizde aynı şey)klima kompresörü gidiyor demektir.klima kompresörünü bir dinleyin devirle birlikte ses artıyordur muhtemelen Yorum bağlantısı
Misafir 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 fan çift klimayı açtığınızda ikinci(klima fanı)fan devreye hemen girer İkinci fan nerededir peki? Önde 1 adet ızgaranın arkasına denk düşen fan var. Diğer fan ne taraftadır? ayrıca arac durduğunda soğutmuyor giderken soğutuyorsa(olduğunuz yerde devri yükseltmenizde aynı şey)klima kompresörü gidiyor demektir.klima kompresörünü bir dinleyin devirle birlikte ses artıyordur muhtemelen Arkadaşın aracına binince bir deneyelim bakalım. Saygılarımla. 2000 model focuslarda 2 fan var.. klimayı açınca biri devreye girer... Çok soru sordum karıştı galiba Mehmet Bey. Benim araç 2000 model mondeo. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 bende ki 98 glx de 2 fan yanyana idi sizinkinde tek fan mı var ilginç geldi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 Çok soru sordum karıştı galiba Mehmet Bey. Benim araç 2000 model mondeo. Sonunda focusu gördüm ya.. O sebeple sorunlu aracı focus diye düşünmüştüm... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül 2008 Paylaş 9 Eylül 2008 Bazı mondeolarda tek bazısında çift olabilir. Tekliler iki farklı devirde çalışır, çiftliler, sıra ile sabit devirlerde. Yaptıkları iş aynı. İki tipinde kendine göre avntajalrı vardır ama sonuçta Ford müh ler böyle uygun görmüş. Yorum bağlantısı
Misafir 10 Eylül 2008 Paylaş 10 Eylül 2008 Tekliler iki farklı devirde çalışır, Teşekkürler Çağlar Bey en azından fanda bir eksikliğimiz yok galiba. Peki bu fanın çalışma prensibi nasıldır? Yani normal çalşırken, klima açılınca daha da hızlı çalışıyor herhalde. Asıl önemli olan; benim problemim bu fandan kaynaklı olabilir mi? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts