Murat Keskinoğlu 9 Mayıs 2008 Paylaş 9 Mayıs 2008 çelik jantın aracın yakıtında ne gibi etkisi olur. ne kadar arttırırmı desem. ayrıca yol tutuşu emniyet vs. yan etkileri olurmu . ayrıca 14 jant bir aracı 13 jantla değiştirmek ne gibi olumsuzluklar yada artılar kazandırır.teşekkürler Yorum bağlantısı
Utku Çay 9 Mayıs 2008 Paylaş 9 Mayıs 2008 Çelik jant mı alimünyum alaşımlı jant mı? (aracınızın şu an üzerindeki çelik jant galiba) alimünyum alaşımlı jant diyorsanız, aynı ebatı takarsanız yakıt tüketimini düşürür Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 9 Mayıs 2008 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2008 Çelik jant mı alimünyum alaşımlı jant mı?(aracınızın şu an üzerindeki çelik jant galiba) alimünyum alaşımlı jant diyorsanız, aynı ebatı takarsanız yakıt tüketimini düşürür üzerinde kendi orjinal jantları var. ben çelik jant takmayı düşünüyorumda yakıtı ne kadar etkiler acaba Yorum bağlantısı
Utku Çay 9 Mayıs 2008 Paylaş 9 Mayıs 2008 üzerinde kendi orjinal jantları var. ben çelik jant takmayı düşünüyorumda yakıtı ne kadar etkiler acaba tamam işte Murat bey, araç üzerindeki saç jant denilenler esasen çelik janttır. bizim araçlarımıza esas takdırdığımız ise alimünyum alaşımlı janttır ve daha hafif olduğu için yakıt tasarrufu sağlar. ne kadar olacağı hakkında fikrim yok Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 9 Mayıs 2008 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2008 tamam işte Murat bey, araç üzerindeki saç jant denilenler esasen çelik janttır. bizim araçlarımıza esas takdırdığımız ise alimünyum alaşımlı janttır ve daha hafif olduğu için yakıt tasarrufu sağlar. ne kadar olacağı hakkında fikrim yok ben üzerindekileri orjinali alimünyum sanırdım. piyasada çelik jant dedikleri alimünyum alaşımlımı oluyor Yorum bağlantısı
Utku Çay 9 Mayıs 2008 Paylaş 9 Mayıs 2008 (düzenlendi) ben üzerindekileri orjinali alimünyum sanırdım. piyasada çelik jant dedikleri alimünyum alaşımlımı oluyor evet yalnız jantların çağını büyütür ve daha ince yanak takarsanız, alt takım daha çabuk yıpranır,konfor azalır, jant büyüdüğü için daha ağır gelebilir jantlar ve daha çok yakabilir. Palio ya bir jant takmak aracın havasını çok değiştirir 9 Mayıs 2008 tarihinde Utku tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 9 Mayıs 2008 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2008 evetyalnız jantların çağını büyütür ve daha ince yanak takarsanız, alt takım daha çabuk yıpranır,konfor azalır, jant büyüdüğü için daha ağır gelebilir jantlar ve daha çok yakabilir. palıo nun orjinal jantları 14 bazı arkadaşlar bunları 13 jantla değiştirmişler. sebepte yüksek olduğundan virajlarda fazla yatıyormuş. ayrıca motoru yoruyor diyorlar. banada pek mantıklı gelmedi. bu yapan mühendis bunu düşünmüştür diyorum. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 9 Mayıs 2008 Paylaş 9 Mayıs 2008 aynı inç olursa bi sorun olucağını sanmıyorum... Yorum bağlantısı
Utku Çay 9 Mayıs 2008 Paylaş 9 Mayıs 2008 palıo nun orjinal jantları 14 bazı arkadaşlar bunları 13 jantla değiştirmişler. sebepte yüksek olduğundan virajlarda fazla yatıyormuş. ayrıca motoru yoruyor diyorlar. banada pek mantıklı gelmedi. bu yapan mühendis bunu düşünmüştür diyorum. palio nun donanımına göre jantları 13 ve 14. jantları 13e düşürmek yerine ince yanaklı lastik taksalar daha iyi olurmuş. ayrıca araca mevcut yanak genişliğini koruduktan sonra hiçbir şey olmaz Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 10 Mayıs 2008 Paylaş 10 Mayıs 2008 (düzenlendi) Virajlarda yana yattığı için mi 14'den 13'e düşmüşler Kaliteli bir aluminyum alaşımlı jant alırsanız ağırlık konusunda sıkıntı olmaz büyük olsa bile. Yakıt tüketiminiz fazla etkilenmez. Palio'ya 15" yakışacağı düşüncesindeyim.. 10 Mayıs 2008 tarihinde Cihan Yeti?ken tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 10 Mayıs 2008 Paylaş 10 Mayıs 2008 çelik jantın aracın yakıtında ne gibi etkisi olur. ne kadar arttırırmı desem. ayrıca yol tutuşu emniyet vs. yan etkileri olurmu . ayrıca 14 jant bir aracı 13 jantla değiştirmek ne gibi olumsuzluklar yada artılar kazandırır.teşekkürler Evet kabaca anlatılmış. Bunun en doğru şekli, hafif alaşım jant tanımlamasıdır aslında. Evet yakıta etkisi olur,evet yan etkileri var. Lastikte oluşan ısının transferi ve buna bağlı olarak yol stresinin lastik üzerindeki yükünün azaltılması... 14 ten 13 e geçiş sebebi ne ve ayrıca araç ne?Ona göre bilgi vermeye çalışıcam :lol2: evetyalnız jantların çağını büyütür ve daha ince yanak takarsanız, alt takım daha çabuk yıpranır,konfor azalır, jant büyüdüğü için daha ağır gelebilir jantlar ve daha çok yakabilir. ... Tüm bunlar,kaç " ten kaç " e geçtiğinize ve taktığınız jant-lastik kombinasyonuna ve tabiki jantın kalitesine bağlıdır aslında. Tüm geçişlerde böyle olmaz yani. palıo nun orjinal jantları 14 bazı arkadaşlar bunları 13 jantla değiştirmişler. sebepte yüksek olduğundan virajlarda fazla yatıyormuş. ayrıca motoru yoruyor diyorlar. banada pek mantıklı gelmedi. bu yapan mühendis bunu düşünmüştür diyorum. Şimdi anlaşıldı aslında bu tür bir değişim biraz aceleci davranmaktır. asıl çapı azalttıınızda motoru yorarsınız (referansalar dışına çıkıldığında ) Haaa yol tutuşla ilgili bir sıkıntı varsa ki var biliyorum. Bu problemin daha makul şekillerde çözümü mümkün. Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 10 Mayıs 2008 Paylaş 10 Mayıs 2008 Bence en doğrusu aynı ebatta hafif bir jant bulup mümkün olduğunca düz bir kapak almak. Olay sadece ağırlık değil. Jantın yada kapağının rüzgar direnci tüketimi etkileyen ciddi bir husus... Ya bu konuyu hatırlattığın iyi oldu baba. Birde işin bu yönü var evet. Jantlarda bu rüzgar direnci ve frene maxımum seviyede hava akışkanlığı meseleside var evet. İşte burda işin içine jantın genel kalitesi meselesi giriyor... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mayıs 2008 Paylaş 11 Mayıs 2008 Yol tutuşu artırmanın tek yolu amortisör değişimidir. Mesela Koni. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 12 Mayıs 2008 Paylaş 12 Mayıs 2008 Yol tutuşu artırmanın tek yolu amortisör değişimidir. Mesela Koni. Banada focus sw arka koni amortisör lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mayıs 2008 Paylaş 12 Mayıs 2008 Koni için İstanbul da Oktaykan ile irtibata geçtiniz mi? Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 12 Mayıs 2008 Paylaş 12 Mayıs 2008 Henüz sormadım,en kısa zamanda arıycam. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 12 Mayıs 2008 Paylaş 12 Mayıs 2008 Ararsanız selamımı söyleyin. Söylerim de,daha fazla fiyat demezler dimi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mayıs 2008 Paylaş 12 Mayıs 2008 Borcum vardı öderseniz iyi olur . Oktaykan Koni nin distribütörüdür belirteyim. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 12 Mayıs 2008 Paylaş 12 Mayıs 2008 konuyla biraz alakasız ama, iş yerinde kullanılan doblonun stepnesini çalmışlar lastikçiden çıkma jant lastik almışlar fakat alınan jant 14" lastik ise 185 60 14, araç üstündeki lastikler 185 65 15, yani stepne ufak bir sorun olur mu? Yorum bağlantısı
Ali Tütün 14 Mayıs 2008 Paylaş 14 Mayıs 2008 195/55/15 takın derim şahsen gördüm çok hoş ve oturaklı oluyor denklik tablosunda da yazasr aracınızın bir arkadaşımın vardı bu lastiklerden gayet güzeldi performansı yanlız aracı helezonla alçaltmanız gerekli Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 18 Mayıs 2008 Yazar Paylaş 18 Mayıs 2008 195/55/15 takın derim şahsen gördüm çok hoş ve oturaklı oluyor denklik tablosunda da yazasr aracınızın bir arkadaşımın vardı bu lastiklerden gayet güzeldi performansı yanlız aracı helezonla alçaltmanız gerekli ben yakıtı en aza indirmeye çalışıyorum. dediğiniz gibi 195/55/15 takılan araç bende gördüm çok hoş duruyor. ama sarfiyatı ve emniyeti etkilemek istemiyorum. Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 20 Mayıs 2008 Paylaş 20 Mayıs 2008 ben yakıtı en aza indirmeye çalışıyorum. dediğiniz gibi 195/55/15 takılan araç bende gördüm çok hoş duruyor. ama sarfiyatı ve emniyeti etkilemek istemiyorum. Şu yakıt sarfiyatı konusuna çok fazla takılmayın derim ben. Bakın,iz genişliğinde bir değişim yok tek değişim lastiğin tur uzunluğu yani; 195/60 R 15 bir turda 1875 mm yol yol alırken 195/55 R 15 ise 1815 mm yol alıyor Bu rakkamlar % +1,5 ila %-2,5 luk değişim gösterebilir.Ama genel kabul bu yöndedir. Yani aradki fark 60 mm dir yani 6 cm.Bunun yakıta etkisini ise hesaplayın artık Yorum bağlantısı
Recommended Posts