İçeriğe Yönlendir

Conta yandı


Murat Akaloğlu

Recommended Posts

Murat Akaloğlu
- conta yanmasının masrafı ne kadar olur? hangi fiyat aralıklarını normal karşılşamalıyım?

- hararet göstergesi (benzin göstergesi gibi düşünürsek) 4/3 seviyesindeydi yani normal sınırlar içinde. kırmızı bölgeye yükselmemişti... bu durumda göstergede bir problem olabilir mi?

- bu araca daha düşük sıcaklıkta açılan termostat takabilirmiyim?

- hararetin yükselip böyle durumlarla bir daha karşılaşmam adına siz neler tavsiye edersiniz?

- bu araçlarda motor çalışma sıcaklığı farklı mıdır? üzerinde kaç derecede çalışan termostat mevcuttur?

öncelikle geçmiş olsun.

-conta yanmasının masrafı 1000 ytl yi geçer serviste.

-araca düşük sıcaklıkta açan termostat takabilirsiniz,yazın iyi olurda,kışın kaloriferiniz eskisine oranla iyi ısıtmaz termostat erken açtığından dolayı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sinan bey geçmiş olsun. Zetec motorların yağsız bile çalışıp, susuz kaldığı saniye arıza yaptığını çok gördüm. Konuyu liste halinde irdelersek(maalesef):

1. Tamircinin tanıdık olması yapılacak masrafı azaltmaz, aksine yükseltebilir, masrafı Ford teknik bilgisi olan düşürebilir (tek seferde doğru tamir ile)

2. Motorda bir sebeple su kalmadı ise hararet göstergesi , blok sıcaklığını göstermediğinden, yükselmez

3. Aracın tıkırtı sesi ile beraber kendiliğinden stop etmesi hiç iyi bir veri değildir

4. Conta yakma tabiri basit gibi gözüksede, anlattığınz şekilde ki arızada blok+üst kapak rektifiyesi gerekecek.

5. Sadece üst kapak torna + conta değişimi ile (muhtemelen ilk aşamada, bunun yapılması gerektiği söylenecek) motoru kurtaramassınız, aksine tekrar motor açılınca (piston+segman+gömlek çakma için) aynı işçiliği 2 defa ödemiş olursunuz.

6. Şunu unutmayın hararetin asıl sebebi bulunmamadan , rektifiye yapılırsa, aynı hararet tekrarlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6. Şunu unutmayın hararetin asıl sebebi bulunmamadan , rektifiye yapılırsa, aynı hararet tekrarlayacaktır.

Bir mondeo adayı olarak.. ..

Muhtemel sebepler nedir... ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Soğutma suyu kaçmıştır (radyatör veya hortumlardan), devirdaim, suyu daima devredememiştir :) , bir şekilde su kaybı vardır, zira hararet yükselmemiş.

Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

Sinan bey siz araca daha önce böyle bir tamirat yaptırmışmıydınız?

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Üzgünüm ama bu durum arkadaşımın Fiestası'nın başına gelenlere çok benziyor, Çağlar Bey'in de dediği gibi astarı yüzünden pahalıya gelebilir.

Çıkma motor konusunu düşünün derim.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

hararetten dolayı motor kendi stop ettiyse, birde üstüne tıkırt sesi çıktıysa ;)

çağlar beyin söylediklerine harfiyen katılıyorum , conta değişimi ile işin içinden kurtulamazsınız.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Bir mondeo adayı olarak.. ..

Muhtemel sebepler nedir... ?

termostat yada devirdaim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sinan bey gerçekten motorunuzun rektifiye gerektirmemesi doğru ise, hemen bir piyango bileti alın, oldukça şanslı birisiniz. Cidden masraf açmayacak ise çok sevindim. Mondeo termostatları 2 tiptir. Şu an derecelerini hatırlamıyorum, siz düşük derecede açılanı istetin, her parçacı ezbere bilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Avans vurması, benzinin kontrolsuz yanmasıdır. Yani vuruntu. Hava/Benzin karışımı buji çakma öncesinde veya sonrasında patlarsa, kontrolsuz yanma denir. Eski karbüratörlü araçlarda mekanik ayarlar vardı. Enjeksiyonlu araçlarda bunu beyin ayarlıyor. Ancak silindir içi sıcaklığı, tolerans dışına çıkarsa beyinde başarısız oluyor ve araç avans vurmaya başlıyor. Eskiiii araçlarda yüksek viteste yokuş yukarı çıkarken genelde duyulan tıkırtılı sesti, hemen vites ufaltırdı sürücü...

Yorum bağlantısı
Uğur Babür

Aynı olay başıma geldi, 97 hatchback Ghia'm var.Göstergedeki soğutma suyu seviyesi düşük uyarısını gösterge arızası sanıp önemsemedim.Bu arada müşir girişinden hortum delinmiş ve soğutma suyu akmış.Motor sesinde bir düzensizlik gösterip stop etti.Bir daha çalıştırınca çalışmadı vs.Ama su eksikliğinin farkına varıp contayı yakmadan kurtardık.En büyük handikap , blok sıcaklığndan veri alamadığı için hararet ibresi yükselmiyor ve hararetde bir problem yok gibi görünüyor, bu durumda conta yakmak işten bile değil.

Siz siz olun , göstergede soğutma suyu seviyesi düşüklüğünü işaret eden lambayı (radyatör biçiminde olan) sanki hararet göstergesi gibi hiç aklınızdan çıkarmayın.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Aynı olay başıma geldi, 97 hatchback Ghia'm var.Göstergedeki soğutma suyu seviyesi düşük uyarısını gösterge arızası sanıp önemsemedim.Bu arada müşir girişinden hortum delinmiş ve soğutma suyu akmış.Motor sesinde bir düzensizlik gösterip stop etti.Bir daha çalıştırınca çalışmadı vs.Ama su eksikliğinin farkına varıp contayı yakmadan kurtardık.En büyük handikap , blok sıcaklığndan veri alamadığı için hararet ibresi yükselmiyor ve hararetde bir problem yok gibi görünüyor, bu durumda conta yakmak işten bile değil.

Siz siz olun , göstergede soğutma suyu seviyesi düşüklüğünü işaret eden lambayı (radyatör biçiminde olan) sanki hararet göstergesi gibi hiç aklınızdan çıkarmayın.

Benim anlamadığım nokta su ilavesi yaptığımız radyatöre bağlı su kabından ayrı bi yermi var?

Su takviyesi yapılan yer kac tane var?

Motor suyu ve radyatör suyu ayrımı?Birbirine bağlantılı değilmi?

Nasıl oluyorda motor bloğundaki suyun hararetini göstermiyor?

Yoksa harareti gösterilen yer sadece radyatör suyumu?

Yoksa bu sadece suyun devirdaim olmadığı zamanlardamı oluyor?Yoksa herhangibi yerde bi tıkanıklık sonucumu oluyor?

Valla ben iyice korkmaya başladım motoru yakmaktan:(

Bu konuyu iyice öğrenmek isterim.

Yardımlarınız için saolun..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1-Benim anlamadığım nokta su ilavesi yaptığımız radyatöre bağlı su kabından ayrı bi yermi var?

2-Su takviyesi yapılan yer kac tane var?

3-Motor suyu ve radyatör suyu ayrımı?Birbirine bağlantılı değilmi?

4-Nasıl oluyorda motor bloğundaki suyun hararetini göstermiyor?

5-Yoksa harareti gösterilen yer sadece radyatör suyumu?

6-Yoksa bu sadece suyun devirdaim olmadığı zamanlardamı oluyor?Yoksa herhangibi yerde bi tıkanıklık sonucumu oluyor?

7-Valla ben iyice korkmaya başladım motoru yakmaktan:(

8-Bu konuyu iyice öğrenmek isterim.

9-Yardımlarınız için saolun..

1-Hayır

2-Bir tane

3-Ayrı değil, bağlantılı

4-Blokta su yoksa göstermiyordur..

5-Hayır bloktan okur harareti

6-Soru hararet ise muhtemel sebepler; Kaçak vardır su kalmamıştır, Conta yanıktır, su motora dolmaktadır, Devirdaim bozulmuştur, Termostat açmıyordur, Radyatör tıkalıdır, Fan bozuktur, Fan müşürü bozuktur, Kanallar tıkalıdır.

7-Ben de korktuğum için 99 almıştım :lol2:

8-Bence de

9-Sizde sağolun..

Yorum bağlantısı
Burak Arlı
öncelikle geçmiş olsun.

-conta yanmasının masrafı 1000 ytl yi geçer serviste.

-araca düşük sıcaklıkta açan termostat takabilirsiniz,yazın iyi olurda,kışın kaloriferiniz eskisine oranla iyi ısıtmaz termostat erken açtığından dolayı

10 gün önce bende bolu tünelinin içinde conta yaktım serviste 2000 tl masraf çıktı mecbur yaptırdım...

Yorum bağlantısı
1-Hayır

2-Bir tane

3-Ayrı değil, bağlantılı

4-Blokta su yoksa göstermiyordur..

5-Hayır bloktan okur harareti

6-Soru hararet ise muhtemel sebepler; Kaçak vardır su kalmamıştır, Conta yanıktır, su motora dolmaktadır, Devirdaim bozulmuştur, Termostat açmıyordur, Radyatör tıkalıdır, Fan bozuktur, Fan müşürü bozuktur, Kanallar tıkalıdır.

7-Ben de korktuğum için 99 almıştım :rolleyes:

8-Bence de

9-Sizde sağolun..

Mehmet abi cok teşekkürler..

Bide öğrenmek istediğim konuda bu hararet göstergesindeki NORMAL yazısındaki harfler kac dereceye tekamül ediyor?

Benim fan ibre A ya gelince açıyor.Bu kac derece oluyor acaba?Bide normalmi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi cok teşekkürler..

Bide öğrenmek istediğim konuda bu hararet göstergesindeki NORMAL yazısındaki harfler kac dereceye tekamül ediyor?

Benim fan ibre A ya gelince açıyor.Bu kac derece oluyor acaba?Bide normalmi?

Az önce başka bir konuda cevap yazmaya çalıştım buna...

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Yasin Karadağ

2000 model 2.0 ghia otomatik mondeon var dün benimde başıma böyle bir olay geldi. yolda seyrederken birden sanki eksoz yere sürterya öyle bir sürtünme sesi duydum gazdan ayagmı cektim ses gitti tekrar bastım yine aynı ses ,gaza bastıkca sürtünme sesi geldi demeye kalmadı hareket halindeyken istop etti hiç bir şey anlamadım tekrar çalıştırıyım derken birde baktım kaputtan dumanlar çıkıyor.kaputu açtıgımda motor cevresınden beyaz dumanalr cıkıyordu yanık kablo kukularıda cabası kenarlarına az su dokmekten baska çarem yoktu sogumasını bekledım ama araç çalışmadı mecbur cekıcı cagırdım akrabamın dukkanına gotrdum ilk dedıgı sey conta yakmıs motor acılmadan bır sey dıyemeyız dedı! neden boyle bır sey oldu acaba yag su hersey yerınde normal !

Yorum bağlantısı

Ben de yaklaşık 2 ay önce motor contası yandı. Sakaryada Karasu ilçesinde 700 tl ye yaptırdım.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Adil Derici

benim araçta şehirlerarasınra conta yaktı ancak ne yakma :)

yolda seyir halindeyken motordan tıkırtı gelmeye başladı gaz pedalı tepki vermiyordu,egzozdan duman attı ve araç yolun ortasında STOP :)

bu esnada hararet göstergesinde sorun yok R-M arasında idi.kaputu açtım ve dumanlar :) ve birde baktık motorda damla bile kalmamış.ordan burdan bulduğumuz su ile hemen takviye yaptık ancak kurtaramadık.araç çalışmıyor :)

ertesi gün sanayiye çektik ve 5 gün ustada kaldı(usta tanıdık ve aynı model aracı 6 yıldır emanet ettiğimiz ve bize yeterince kendini kanıtlamış bir usta)

aracın yabancısı olduğum için felaket senaryoları yazmaya başladım.motorun komple gittiğinden korktum açıkcası çünkü yolda durmuştu ve birdaha çalışmadı.

sonuç: motor conta yakmış..

neden: su borularından biri ömrünü doldurmuş ve bütün suyu bitirmiş yani boşaltmış.bir şekilde yanan conta içinden blok içine de su dolmuş ve motor susmuş.. :)

masraf : 840tl :) ömrümden ömür gitmişti 2000tl civarı masraf bekliyordum.

araç 94 model motor fabrika motoru km 140.000 de.üst kapak tornaya gitti ve neyseki mesafe kurtardı.motorda sadece conta üst kapak hasar görmüş,korktuğumuz hiçbir parçada sorun yoktu.hazır ellenmişken triger-V kayış-filtreler-balata/diskleri de değiştirdik.

aracın içindeki pis yanık kokusu yeni gitmişti ki bu kez ömrünü tüketen başka bir plastik boru benden bukadar dedi ve 2.serüven başladı :)

bu kez tecrübeli olduğumdan motorun tepkisini zamanında farkedip aracı sağa çektim.

motoru durdurmadım ki hararet tavan yapmasın.

hemen bagajımda taşıdığım 10lt suyu çıkarıp tekrar tükenmiş olan suya ilave yapıp motoru hemen soğutmaya çalıştık.

hemen ustamı aradım.sağolsun gecenin 12'sin de çıktı geldi.aracı sürerek sanayiye kadar götürdük ve hemen orada;problem çıkaran su hortumunu değiştirdi.biraz test edip başka bir zararı olmadığına kanaat getirince de teslim etti ancak conta yaknış olabileceğinden şüphemiz olduğu için bayramdan sonra tekrar götürüp bir süre orda tutucam aracı.hem contayı,hem diğer boruları,hem de devirdaimi kontrol etsin diye.

velhasıl anladımki mondeo;zaten başından beri farkettiğim yüksek sıcaklıkta çalışma potansiyali ile zamanında elden geçmemiş ve ömrünün sonuna gelmiş olan su borularını çatlatıp conta yakma/hareret yapma gibi sorunlara eğilimli bir araç ve biz sürücülerde demekki soğutma olayına biraz dikkat edicez :lol2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...