İçeriğe Yönlendir

Mondeo'da LPG problemi


Hasan Basri Bayraktar

Recommended Posts

Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

aylardan beri problemsiz kullandığım aracımda son bir haftadır sıkıntılar baş gösterdi şöyleki:araç benzinde iken kesinlikle bir problem olmayan klimanın çalışması araç lpg ye geçince aracı istopa kadar götürüyor. aslında ilk önce sıkıntı arabayı P den D ye getirdiğim zaman çıktı aracı vitese koyduğumda devir saati aşağı doğru bir hamle yapıp istop edecek miş gibi bir hal aldıktan sonra tekrar 7 seviyelerine geliyor. bunu benzinde asla yapmıyor devir saatinde normal bir salınım ( yok denecek kadar bir salınım )yapıyor. ilk önce gaz kelebeği dediler temizlendi. rolanti kontrol valfi denendi hiç bir problemi yok (benzinde)kartel havalandırma borusu biraz sıkışmıştı farkedildi ve yenisi ile değişti.aracın baykan ecusu yenisi ile değişti fakat lpg de bir düzelme olmadı .daha sonra aracın gaz teli bir kademe sıkıldı .tam sıkıntı bitti zannettik ki bu sefer devir saati 12 .13 aralığında biraz beklemeye ve daha sonra eski haline inmeye başladı. bu arada hava filitresi .bujisi.lpg filitresi değişti.potasyum metre(umarım yanlış yazmamışımdır) temizlendi. velhasıl araba benzinde en ufak problemi olmadan saat gibi çalışıyor ama lpg de vitese girdiğinde anormal bir salınım ve klima açılıp N de gaza basılıp çekildiğinde istop ediyor araç klima açık giderken ışıkta falan durduğunda istop ediyor yada edecekmiş gibi yapıyor .çok uzunca ve ayrıntılı yazmaya çalıştım kusura bakmayın .çözüm önerilerinizi bekliyorum

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

aynı soruna yakın sorun bendede vardı bir mafı temizlendim ikincisi mafın hemen önünde havalandırma borusunun içinde bir tane sensör var onun kabloları alttan kısa devre olmuşdu benim açtım düzeldi ha bu arda bana motorun yapılması gerektiği ve beynin arızalı olduğu değişmesi gerektiğini söyledi bütün ustalar allahtan kendim elektronikçi olduğum için arabayı komple dağıttım veri geri topladım bu aşamaya gelinceye kadar ustalar bana baya masraf çıkardılar (500-600 ytl kadar)buji buji kabloları bobin karbon clean katalitik sökümü egr değişim falan filan siz dediğim gibi mafı balata spreyi ile temizleyin ve hemen boru içindeki sensörün kablolarına bakın bu arda aracınızı bilgisayara baglatın eger fakir karışım arızası veriyorsa arabanın benzindeki enjektör değerinin %30 fazlasını gazda ayarlatın (mertol beyden ögrendiğim hesaba göre)sorununuz bence çözülür kolay gelsin sinirinize ve sabrınıza hakim olun benim devirde bazen 1200- devirde takılı kalıyor oda gaz telinden ellettirmiyorum başka problem çıkmasın diye mondeon mu var derdin var arkadaş allah kolaylık versin

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

çok teşekkür ederim aytaç bey bu gün akşama kadar sanayide günümü geçirdim bayağıda canım sıkıldı ama sizin yazınızı okuyunca biraz rahatladım çünkü bana yapılmamış bir şey kalmadı gibi geliyordu . sizin dediklerinizi harfiyen yapacağım .inşallah güzel bir sonuç alırım .tekrar teşekkürler .

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Bu denilenleri yaptırın birde benim başıma daha 1 hafta önce geldi önceleri araba benzinde problemsiz çalışıyor lpg de ışıklara geldiğimde stop ediyordu sonrasında bu dahada arttı en son artık benzindede çiğ atmaya başladı bujiler ve filtreler değişti yağ değişti sorun hallolmadı ardından başer otodan tuncay bey problemin hava alma ile ilgili olduğunu egr den kaynaklanabileceğini söyledi ve zannedersem egr nin arkasındaki hortumu çıkardı şu anda araç çok güzel çalışıyor (eğer problem çıkartırsa tüm hortumları gözden geçirmem gerekeceğinide belirtti)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

bakılacaklar listesine onuda ekledim zafer bey teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

lpg ile ilgili yazıları okuyorumda , hep sorun yumağı hep masraf

lpg takılırken ödediğiniz para ile lpg nin düzensziliğini çözmek için harcadığınız parayı toplarsanız , daha sorunsuz ekonomik bir araç alınamazmı., benzinli veya diesel .

bir arkadaşım demişki bıktım mondeonun problemlerinden :nazar:

bence problem mondeoda değil problem fabrikanın tasvip etmediği sonradan takılması absurt olduğu sistemin tamamı elektronikve programlanmış olan araça adaptasyon uğraşları .

herhalde bu tür çalışmalar bizim gibi 2 dünya ülkelerine mahsus durum . yoktan var etme, bir şeyin belirli düzende çalışması için olmadık yollarla aracı kandırarak düzene koyma işi..

haydi kolay gelsin

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

uğur bey doğru söylüyorsunuz beki kendinizce ama!!!! ben ayda ortalama 1000 km şehir içi araç kullanıyorum son zmlardan sonra aracım minumum şehir içinde 40 kuruş yakıyor lpgde ise 25 kuruş senede ik defa memlekete gidip geliyorum takribi 3000 km yani yılda ortalama minumum 15000 km buda bana 2500 ytl gibi bir rakamı kar sağlıyor şimdi benim gibi bir memura ayda 200 ytl gayet önemli bir rakam ha ben istemezmiyim benzinle gitmeyi ama naparsınki şartlar buna izin vermiyor benzin bundan önce dedikleri gibi 1 doları eşitleselerdi herhalde kimse lpg kullanmazdı ama 3 dolar olunca yapacak birşey yok zengin olsaydım taktırmazdım ama değilim

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

bence ülkemizde yeterince güvenlik önlemi almadan çelik kafes içine lpg tankını koymadan yapılan bu modifikasyonlar , lpg li araçları birer canlı bomba gibi görüyorum.

ciddi kazalarda yanan araçların çoğu lpgli , avrupada yaygınlaşmamasını anlam veremiyorum ?

şu anda avrupada en çok satılan araçlar dieseldir.

Yorum bağlantısı
Guest Ak?n Atakan
lpg ile ilgili yazıları okuyorumda , hep sorun yumağı hep masraf

lpg takılırken ödediğiniz para ile lpg nin düzensziliğini çözmek için harcadığınız parayı toplarsanız , daha sorunsuz ekonomik bir araç alınamazmı., benzinli veya diesel .

bir arkadaşım demişki bıktım mondeonun problemlerinden :)

bence problem mondeoda değil problem fabrikanın tasvip etmediği sonradan takılması absurt olduğu sistemin tamamı elektronikve programlanmış olan araça adaptasyon uğraşları .

herhalde bu tür çalışmalar bizim gibi 2 dünya ülkelerine mahsus durum . yoktan var etme, bir şeyin belirli düzende çalışması için olmadık yollarla aracı kandırarak düzene koyma işi..

haydi kolay gelsin

Katılıyorum size arabam lpg li değil ama lpg taktırınca ekonomi yapacağımı zannetmiyorum daha bir masraflı olacak gibime geliyor..lpg de montaj yapanlar da güven vermiyor bana..

Tanınmış markalardan birini taktırmakta 2000 ile 2500 ytl ye mal oluyor ki bunlar da sorunsuz değil sadece ez az sorun çıkaranları..Bu farkı vermek de yine pek mantıklı gelmiyor benim için..

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Kesinlikle size katılmıyorum, buji ateşlemeli bir motor buharlaşabilen, belli bir enerji aralığında olan ve havayla homojen karışabilen tüm yakıtları kullanır, illa benzin diye bir şey söz konusu değildir. LPG ile arkadaşlarımızın yaşadığı sıkıntıların yarısı 300-400 YTL kar edebilmek için daha ucuz yerli ve yazılımı sorunlu kitleri taktırmalarından, diğer yarısıda kendi usta sanan bazı kişilerin montaj hatalarından kaynaklanmaktadır. Bunun 1., 2. veya 3. dünya ülkesi olmakla alakası yoktur. Ben de LPG kullanıyorum takıldığından bu yana ne bir sorun var ne de başka birşey.

+1500

Şunuda belirtmekte fayda var lpg benzine göre daha hassas bir yakıt dolayısıyla özellikle ateşleme sisteminde oluşan bir hata lpg de kendini daha çok belli ediyor.Buda demek oluyorki aslında aracın kendi çalışmasıda normal değil ama sarsıntısı yok diye biz benzinde anlamıyoruz ancak lpgde ortaya çıktığında ise Lpgde araç çok sorun çıkartıyor diyoruz. (Bu dediğim tabiki doğru yerde doğru ustaya lpg yi taktırmak.Haa burda asıl ustalık aslında lpg taktırmayı isteyen kişini doğru ustayı nekadar aradığı ve bulduğu.Yok ben aramam hem 5 kuruş vereyim hem şöför mahallinde oturayım dersenizde o zamanda araba da diyorki ben şu fiyattaki bir arabayım bana ustalığı ve bu kitimi uygun gördün deyip başlıyor sorun çıkartmaya)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Poyraz Peyk
Bu denilenleri yaptırın birde benim başıma daha 1 hafta önce geldi önceleri araba benzinde problemsiz çalışıyor lpg de ışıklara geldiğimde stop ediyordu sonrasında bu dahada arttı en son artık benzindede çiğ atmaya başladı bujiler ve filtreler değişti yağ değişti sorun hallolmadı ardından başer otodan tuncay bey problemin hava alma ile ilgili olduğunu egr den kaynaklanabileceğini söyledi ve zannedersem egr nin arkasındaki hortumu çıkardı şu anda araç çok güzel çalışıyor (eğer problem çıkartırsa tüm hortumları gözden geçirmem gerekeceğinide belirtti)

Zafer bey aynı sorun bendede var, egr dediginiz şey nedir biraz bilgi verirmisiniz...yoksa direk başer otoya tuncay beye mi gidelim ne oneriyorsunuz...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...