İçeriğe Yönlendir

Fiesta Collection


Gürsoy Yalvaç

Recommended Posts

Gürsoy Yalvaç

Aracım 2008 Collection ve alalı 4 ay oldu bu süre zarfında 4 günlükken sol ön jantım eğildi ve o güzelim jantımı düzelttirdim. Neyse bugün sabah servise giderken hafif bir çukura düşmemek için hafif bir pike yaptım ve sağ lastik anında balon. Acaba ben araç sürmeyi mi bilmiyorum yoksa bu inde yanak lastiklerde mi sorun var başka bu durum da olan var mı? 14 jant kullananlarda bu sorunu yaşıyor mu? :):unknw:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fiestanın süspansiyonu sert. Dolayısıyla darbe anında süspansiyon sert olduğu için yük lastiğe biniyor. Güçlü bir lastik kullanırsanız sorun kalmaz.

Birazda sürüşten kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Öncelikle küçük harf lütfen.Bende 195/50/15 ebadında lastik kullanırken aynı sorunla karşılaştım.Tavsiyem jant korumalı lastik tercih etmeniz.Falken marka lastik aldım sorun kalmadı.Lassa Impetus ta jant korumalıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

14 kullanıyorum ama 3 yıldır hiçbir sorun yaşamadım hatta fazlaca zorlamama rağmen. Lastiğin markası +yanak da etkendir tabi ki bolan yapmaya fakat küçük bir zigzag la balon yapacaksa iş kötü.

Yorum bağlantısı
Fatih Isık

malum köyde yaşıyoruz slalom yapıyoruz çukurlarda bazende dalıyoruz çukura ama yanaklar geniş olunca sorun olmuyor. Geniş yanaklı lastik kullanın

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

50-55 yanak altına asla inilmeyip taban genişliği biraz geniş tutulmalı. Lastik havaları çok önemli. Lastik basıncı az ise darbe janta kadar ulaşabiliyor. Lastik basıncınızı biraz yüksek tutarsanız jantınız güvende olur.

Geniş tabanda yakıt biraz artabilir ancak geniş olduğu için her çukura düşmez. Gelen darbeler daha geniş yüzeyden geldiği için birim alana düşen yük azalır.

Lastik basıncının arttırılması biraz konforu etkileyebilir ama geniş tabanda artan yakıtı fazla basıncı sayesinde asfalt ile sürtünmeyi azaltarak bir miktar düşürebilir.

Bundan sonrası güclü yürüyene bakıyor. Ford yürüyen olarak sağlam. Yollarımız bozuk ise sadece konforu biraz kaybederiz.

Aslında biraz yavaş ve dikkatli gititğimizde hic bir sorun olmaz.

Çoğumuzun sürüş esnasında yaptığı bir hata var. Yolda aniden bir kasis ile karşılaştığımızda firene basmak yerine direksiyona sıkıca sarılıp gireriz ve sonra balon olur. Oysa firene bassak arac hemen duracak. Ama türkiyede yaşıyoruz arkamızdaki plakamıza yapışmış bizi takip ediyor. İçimizde firene basma korkusu var. Ben bazen arkamdakilere bile korna çalığ 4lü flaşöfleri açıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Senin 17 de kullandığın lastiklerin niteliğinde 15 için olan 50 yanak lastik kullanılırsa hem balon olmaz hemde konfor okadar kaybolmaz.

15 janta normal lastik konuluyor veya alınıyor. Biraz güçlü lastik alınsa hic bir sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
Çağdaş Yalman

Fiesta collection ustunde gelen lastik bristone 195/50veya 55 idi -15 Er90 dı galiba kalite acısından iyi bir lastik olmadığını duydum. güvenilir bir ağızdan 1 kaldırıma cıkıp inmeyle 3 parça koptu lastikten. buda baya kötü br sonuç. bence.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu
(düzenlendi)
Lastik basıncının arttırılması biraz konforu etkileyebilir ama geniş tabanda artan yakıtı fazla basıncı sayesinde asfalt ile sürtünmeyi azaltarak bir miktar düşürebilir.

Sürüş güvenliğini göz ardı eden bir tavsiye olmuş bence.

tarihinde Bark?n Kayao?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aşırı bir basınc değil bu.

Mesela konforlu olsun düye düşük basınclı lastiklerle gezenler çok. Normal basıncta veya %5 fazla basılabilir. Bu güvenliği etkilemez.

Lastik basıncı kullandığımız hıza görede önemlidir. 2.0 bar basarız şehir içinde kullanırız ama uzun yola çıktığımızda 100 kk hızda 2.0 az gelir. 2.2 ister. Hız arttıkca arac yere daha ağır basar ve anca uygun basıncta taban yere tam düz olarak basar.

Fiestada 1-3 kişi kullanımda önler 2.1, arkalar 1.8

Tam yük kullanımında önler 2.5, arkalar 2.8

Arkalarda büyük bir fark var ve bu fark 1 bar. Aracımıza 5 kişi bindik ve 2.8 yaptık. Yolcular indikten sonra lastikte aşırı bir fazlalık kalıyor. Her an her yerde lastik basıncımızı ayarlamamız zor. Bende o yüzden ortalama bir değer kullanıyorum.

Güvenliği en çok etkileyen basınctan önce sağ ve sol basınc değerlerindeki fark.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Komşumuz sıfır focus aldı. 205 55 16 jant var. 55 yanak olmasına rağmen lastikler zırhlı yani jant korumalı. Niye fiestanın 50 yanağına uygun lastik koymuyorlar anlamadım.

Yorum bağlantısı
Gürsoy Yalvaç

arkadaşlar bugün balon yapan lastiği değiştirdim. fiyatıda 265 ytl. bu kadar pahalı olmasının nedenini sordum özel üretim olduğunu söylediler. özelliğinin balon yapması olduğunu düşünüyorum. çünkü hiçbir özellik göremedim.balon yapması hariç.pardon aynı lastiği daha öncede hafif bir kaldırıma sürtmede kesildiği için değiştirmiştim. bencede arkadaşların dediği gibi bu ebeta bu lastik çok güçsüz.tek diyeceğim allah daha beterinden korusun. :)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

195/50/15 KUMHO ECSTA SUPRA kullanıyorum bende ara sıra gece gerçekten paldır küldür girdiğim çukurlar oluyor ama şu ana kadar hiç bi problem yaşamadım :)

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

Aynı lastigi bende 20k km kullandım yiğit. Bol bol bonus topladıgım halde hiç yapmamıştı yanak. En son okula giderken yolu kesmişlerdi 5 cm derinliğinde 30-40 cm lik bi kesik. 90 km hızla girince 4 tekerin 4u de balon yaptı :D Yolu ezberlediğim için hiç bakmıyodum yola, çukurların yeri ezberimdeydi =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Sendeki de bedevi şansı olmuş biraz hepsini bi anda aradan çıkarmışın :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yiğitcan Coşar

195/.../15 almanızı tavsiye eder herkes. Yanak genişliğini konfora göre belirleyebilrsiniz. Ama lastik çok önemli bi konu bence professionel kullanıcıların tyestine güvenmek en doğrusu olacaktır. Çünkü herkes kendi kullandığı lastiği övüyo buna bende dahil cünkü hepsini arka arkaya , aynı şartlarda deneme şansımız olmuyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...