İçeriğe Yönlendir

110 glx sahiplerinin dikkatine


Yavuz Deniz

Recommended Posts

Yavuz Deniz

arkadaşlar önemli olduğunu düşündüğüm bir konuyu iletmek istedim. şöyle ki;

babamın bir arkadaşı 2008 model connect 110 glx kullanıyor , aracını servise götürdüğünde motorunda paslanma olduğu ortaya çıkmış servis aracılığı ile ford ile bağlantı kurmuş. sanırım sorun ciddi. adam arabasını iade etmek istediğini ve problemin büyüyeceğini aynı zamanda üretim hatası olduğunu ve hukuki yollara başvuracağını iletmiş ama ford araç sahibine 3000 ytl ödeme karşılığında yeni araç vermeyi ve konuyu kapatmayı teklif etmiş. bu teklif zaten sorunun ciddiyetini ortaya koyuyor. ama müşteri iade dışında birşey kabul etmiyor hukuki yollara başvurmaya hazırlanıyor. şimdilik bu kadarını biliyorum devamını aldıkça yazacağım.

110glx sahibi arkadaşlar yanlış anlamasın bende connect kullanıyorum sadece yaşanan bir olayı paylaşmak ve bilgilendirmek istedim.

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

connect motorlarının hepsi 75ps-90ps-110ps motor aynı farklı birşey yok böyle bir sorun varsa hepsinde olması gerekir motorun neresi paslanıyormuş motor bloğumu ? bunun dışında paslanacak bir yer yok zaten

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Sadece o araca ait bir sorun gibi gözüküyor..

Önemli bir konu, Paslanmanın nasıl anlaşıldığı, nedeni ve datayları hakkındaki bilgileri sizden bekliyoruz. Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz
connect motorlarının hepsi 75ps-90ps-110ps motor aynı farklı birşey yok böyle bir sorun varsa hepsinde olması gerekir motorun neresi paslanıyormuş motor bloğumu ? bunun dışında paslanacak bir yer yok zaten

erkan kardeş connect olarak dediğin gibi 3 adet motor seçeneği var ama hepsi birbirlerinden farklı bilgin olsun (FORD.COM.TR)

Sadece o araca ait bir sorun gibi gözüküyor..

Önemli bir konu, Paslanmanın nasıl anlaşıldığı, nedeni ve datayları hakkındaki bilgileri sizden bekliyoruz. Teşekkürler..

konu ile ilgili haber alınca yazacağım. sonucu ben de çok merak ediyorum

Yorum bağlantısı
Erkan Özel
erkan kardeş connect olarak dediğin gibi 3 adet motor seçeneği var ama hepsi birbirlerinden farklı bilgin olsun (FORD.COM.TR)

konu ile ilgili haber alınca yazacağım. sonucu ben de çok merak ediyorum

farkı neymiş ....

Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz
farkı neymiş ....

ford'un sitesine gir orada araç özellikleri kısmında, teknik özellikler başlığını oku.

Yorum bağlantısı
Erkan Özel
ford'un sitesine gir orada araç özellikleri kısmında, teknik özellikler başlığını oku.

blok ve hacim olarak aynı sadece beygir farkı var motorun paslanması için yeterli bir farkmı bu?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Aksoy

neresi paslanıyormuş ben anlamış değilim , motor bloğumu ,silindir kapağımı ?.

antifirizsiz su kullanılırsa tüm motor blokları bir müddet sonra paslanır,pas olması çok kötü sonuç değil kısa vadede , uzun vadede metali aşındırarak bloğu veya kapağı yer.

pas varsa antifiriz suyu pas rengini almazmı.

konuyu açarak ve nerede paslanma olduğunu belirterek yorum yazınız.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

resimdeki paslanmadan sorun çıkmaz, eğer motor bloğunda ciddi bir paslanmadan dolayı aşınma ve dökümde pasdan dolayı yenme varsa ,demir döküm silindir kapağında pastan dolayı yenme varsa , sorun ciddidir.

bunların oluşması için antifiriz suyunun pas içinde olması lazım.

resimdeki görünen yere wd 40 sıkıp paslı görünen yerler temizlenebilir..

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erkan Özel

motor yıkandıysa bu pas normal benimkide yıkamadan dolayı benzer kısımlar paslandı motoru illada yıkınacaksa bu görünen kısımlara yağ sürülerek engellenebilir

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ahmet Oktay
(düzenlendi)

malesef benim Connect tede ayni sorun ortaya cikti 110 glx modeli servise götürdüm cok dogal bir olay oldugu motora herhangi bir zarari olmadigi söylendi bir motor bakimi yapalim gecmesi lazim dediler. Halen bekliyorum, paslanma motor blogunun hemen yaninda ve bujilerin oldugu yerde araci motoru hic yikanmadi.

tarihinde Ahmet Oktay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

silindir kapağı aluminyum olmadığı için boyasız bölgelerin havanın neminden dolayı paslanması normal,zararı yok.

WD 40 ile paslanmış görünen yerlere sıkarak görüntüyü engellemiş olursunuz.

Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay
(düzenlendi)

ilk gördügümde baya cekindim hatta arabayi baya kullanmdim ne olur ne olmaz diye. Servis fotografini cekti, sonra sorun olmazmis dediler bir motor bakimi yapalim deyip temizlediler. simdi yok gibi ama bir daha cikarsa diye düsünüyorum...

hatta son baktigimda motor blogununda tamamen pas icinde oldugunu gördüm...

tarihinde Ahmet Oktay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

servisin motor bakımı dediği ,onlarda WD 40 veya würth sprey sıkıp görüntüyü sizin istediğiniz gibi yapacaklar,çekinecek veya korkulacak bir şey yok,soğutma sıvısındaki kırmızı su ( antifriz) ne zaman kahve rengi veya ona yakın renk alırsa o zaman korkun derim.

motor bloğunu görmek için silindir kapağının sökülmesi lazım,resimde görülen silindir kapağıdır.

Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay
(düzenlendi)

yok yanlis oldu resim benim aracin degil benimki yandan baktiginizda motoru dis demir kasasi insallah en kisa zamanda fotografini ekleyecegim aracimdan bayada uzaktayim..

harfler icin kusura bakmayin yabanci bir bilgisayar... :):)

tarihinde Ahmet Oktay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

resim fark etmez,dış görünüşte oluşan hafif paslanma asla sorun teşkil etmez.

önemli olan silindir kapağı ve motor bloğu iç yüzeyidir,sizin bunu görmeniz imkansız.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Birtan Kerim

Bu konuyla ilgili şikayetvar.com'da dahi bir yazı yayınlanmış fakat Ford da dahil hiç bir yerden konuyla ilgili açıklama yapılmamış.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Konunun akıbeti ne oldu ? Sonucu öğrensek iyi olacaktı. Şahsen ben aracın sahibinin yerinde olsam çok cüzi bir miktarla yeni araç teklifini kabul ederdim.

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
arkadaşlar önemli olduğunu düşündüğüm bir konuyu iletmek istedim. şöyle ki;

babamın bir arkadaşı 2008 model connect 110 glx kullanıyor , aracını servise götürdüğünde motorunda paslanma olduğu ortaya çıkmış servis aracılığı ile ford ile bağlantı kurmuş. sanırım sorun ciddi. adam arabasını iade etmek istediğini ve problemin büyüyeceğini aynı zamanda üretim hatası olduğunu ve hukuki yollara başvuracağını iletmiş ama ford araç sahibine 3000 ytl ödeme karşılığında yeni araç vermeyi ve konuyu kapatmayı teklif etmiş. bu teklif zaten sorunun ciddiyetini ortaya koyuyor. ama müşteri iade dışında birşey kabul etmiyor hukuki yollara başvurmaya hazırlanıyor. şimdilik bu kadarını biliyorum devamını aldıkça yazacağım.

110glx sahibi arkadaşlar yanlış anlamasın bende connect kullanıyorum sadece yaşanan bir olayı paylaşmak ve bilgilendirmek istedim.

bu tip durumlar modellere özgü bir durum olsa idü tüm 110 glx modeller geri çağrılırdı, çünki bu tip kötü olaylar arka arkaya patlak verir ve binlerce hukuki sorumlulukla firma karşı karşıya kalır. hukuk masrafı yerine modellerini alan araçları geri çağırmayı tercih ederler. örnek mitsubişi karizma ecu arızası nedeniyle (yazılım hatası) 1999 mu 2000 li mine modelleri çağırdı. Volvo 2009 S60 kupe modellerinin tamamını geri çağırdı. ekzantrik milindeki bi hatadan dolayı sanırım. neyse bu kardeşimin motorunda olansa araca özgü bi durum; olura çeliğin alü

minyumun zayıf yeri denk gelir, olura montaj sırasında robot koldan bişey sıçrar işçi bişey döker içine malum normal durumlardır. kimse kalbini bozmasın. helal mala bişey olmaz.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Bayur

Döküm parçaların yüzünde oksidasyon olur, bu teknik işleyişine zarar vermedikçe değişim de yapılmaz, mesela torpidonun alt tarafına el feneri tutarak bir bakın, trafiğe çıkmamış araçta bile çeşitli yerlerde bu oksidi görürsünüz. Uzun süre yatan araçta fren diski de oksitlenir, 1-2 frende temizlenir gibi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...