Yavuz Deniz 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 arkadaşlar önemli olduğunu düşündüğüm bir konuyu iletmek istedim. şöyle ki; babamın bir arkadaşı 2008 model connect 110 glx kullanıyor , aracını servise götürdüğünde motorunda paslanma olduğu ortaya çıkmış servis aracılığı ile ford ile bağlantı kurmuş. sanırım sorun ciddi. adam arabasını iade etmek istediğini ve problemin büyüyeceğini aynı zamanda üretim hatası olduğunu ve hukuki yollara başvuracağını iletmiş ama ford araç sahibine 3000 ytl ödeme karşılığında yeni araç vermeyi ve konuyu kapatmayı teklif etmiş. bu teklif zaten sorunun ciddiyetini ortaya koyuyor. ama müşteri iade dışında birşey kabul etmiyor hukuki yollara başvurmaya hazırlanıyor. şimdilik bu kadarını biliyorum devamını aldıkça yazacağım. 110glx sahibi arkadaşlar yanlış anlamasın bende connect kullanıyorum sadece yaşanan bir olayı paylaşmak ve bilgilendirmek istedim. Yorum bağlantısı
Erkan Özel 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 connect motorlarının hepsi 75ps-90ps-110ps motor aynı farklı birşey yok böyle bir sorun varsa hepsinde olması gerekir motorun neresi paslanıyormuş motor bloğumu ? bunun dışında paslanacak bir yer yok zaten Yorum bağlantısı
Cavit Doğan 8 Ağustos 2008 Paylaş 8 Ağustos 2008 Sadece o araca ait bir sorun gibi gözüküyor.. Önemli bir konu, Paslanmanın nasıl anlaşıldığı, nedeni ve datayları hakkındaki bilgileri sizden bekliyoruz. Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 9 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2008 connect motorlarının hepsi 75ps-90ps-110ps motor aynı farklı birşey yok böyle bir sorun varsa hepsinde olması gerekir motorun neresi paslanıyormuş motor bloğumu ? bunun dışında paslanacak bir yer yok zaten erkan kardeş connect olarak dediğin gibi 3 adet motor seçeneği var ama hepsi birbirlerinden farklı bilgin olsun (FORD.COM.TR) Sadece o araca ait bir sorun gibi gözüküyor..Önemli bir konu, Paslanmanın nasıl anlaşıldığı, nedeni ve datayları hakkındaki bilgileri sizden bekliyoruz. Teşekkürler.. konu ile ilgili haber alınca yazacağım. sonucu ben de çok merak ediyorum Yorum bağlantısı
Erkan Özel 11 Ağustos 2008 Paylaş 11 Ağustos 2008 erkan kardeş connect olarak dediğin gibi 3 adet motor seçeneği var ama hepsi birbirlerinden farklı bilgin olsun (FORD.COM.TR)konu ile ilgili haber alınca yazacağım. sonucu ben de çok merak ediyorum farkı neymiş .... Yorum bağlantısı
Yavuz Deniz 11 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2008 farkı neymiş .... ford'un sitesine gir orada araç özellikleri kısmında, teknik özellikler başlığını oku. Yorum bağlantısı
Erkan Özel 12 Ağustos 2008 Paylaş 12 Ağustos 2008 ford'un sitesine gir orada araç özellikleri kısmında, teknik özellikler başlığını oku. blok ve hacim olarak aynı sadece beygir farkı var motorun paslanması için yeterli bir farkmı bu? Yorum bağlantısı
Ahmet Özay 12 Ağustos 2008 Paylaş 12 Ağustos 2008 Bende 2008 Ford Connect GLX kullanıyorum bence o araca özgü bi sorundur... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 12 Eylül 2008 Paylaş 12 Eylül 2008 neresi paslanıyormuş ben anlamış değilim , motor bloğumu ,silindir kapağımı ?. antifirizsiz su kullanılırsa tüm motor blokları bir müddet sonra paslanır,pas olması çok kötü sonuç değil kısa vadede , uzun vadede metali aşındırarak bloğu veya kapağı yer. pas varsa antifiriz suyu pas rengini almazmı. konuyu açarak ve nerede paslanma olduğunu belirterek yorum yazınız. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 12 Eylül 2008 Paylaş 12 Eylül 2008 (düzenlendi) resimdeki paslanmadan sorun çıkmaz, eğer motor bloğunda ciddi bir paslanmadan dolayı aşınma ve dökümde pasdan dolayı yenme varsa ,demir döküm silindir kapağında pastan dolayı yenme varsa , sorun ciddidir. bunların oluşması için antifiriz suyunun pas içinde olması lazım. resimdeki görünen yere wd 40 sıkıp paslı görünen yerler temizlenebilir.. 12 Eylül 2008 tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Özel 9 Ekim 2008 Paylaş 9 Ekim 2008 motor yıkandıysa bu pas normal benimkide yıkamadan dolayı benzer kısımlar paslandı motoru illada yıkınacaksa bu görünen kısımlara yağ sürülerek engellenebilir Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 (düzenlendi) malesef benim Connect tede ayni sorun ortaya cikti 110 glx modeli servise götürdüm cok dogal bir olay oldugu motora herhangi bir zarari olmadigi söylendi bir motor bakimi yapalim gecmesi lazim dediler. Halen bekliyorum, paslanma motor blogunun hemen yaninda ve bujilerin oldugu yerde araci motoru hic yikanmadi. 8 Ağustos 2009 tarihinde Ahmet Oktay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 silindir kapağı aluminyum olmadığı için boyasız bölgelerin havanın neminden dolayı paslanması normal,zararı yok. WD 40 ile paslanmış görünen yerlere sıkarak görüntüyü engellemiş olursunuz. Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 (düzenlendi) ilk gördügümde baya cekindim hatta arabayi baya kullanmdim ne olur ne olmaz diye. Servis fotografini cekti, sonra sorun olmazmis dediler bir motor bakimi yapalim deyip temizlediler. simdi yok gibi ama bir daha cikarsa diye düsünüyorum... hatta son baktigimda motor blogununda tamamen pas icinde oldugunu gördüm... 8 Ağustos 2009 tarihinde Ahmet Oktay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 servisin motor bakımı dediği ,onlarda WD 40 veya würth sprey sıkıp görüntüyü sizin istediğiniz gibi yapacaklar,çekinecek veya korkulacak bir şey yok,soğutma sıvısındaki kırmızı su ( antifriz) ne zaman kahve rengi veya ona yakın renk alırsa o zaman korkun derim. motor bloğunu görmek için silindir kapağının sökülmesi lazım,resimde görülen silindir kapağıdır. Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 (düzenlendi) yok yanlis oldu resim benim aracin degil benimki yandan baktiginizda motoru dis demir kasasi insallah en kisa zamanda fotografini ekleyecegim aracimdan bayada uzaktayim.. harfler icin kusura bakmayin yabanci bir bilgisayar... :) 8 Ağustos 2009 tarihinde Ahmet Oktay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 resim fark etmez,dış görünüşte oluşan hafif paslanma asla sorun teşkil etmez. önemli olan silindir kapağı ve motor bloğu iç yüzeyidir,sizin bunu görmeniz imkansız. Yorum bağlantısı
Ahmet Oktay 8 Ağustos 2009 Paylaş 8 Ağustos 2009 cok sagolun. Güzel bilgi paylasimi oldu.... Yorum bağlantısı
Birtan Kerim 24 Ağustos 2009 Paylaş 24 Ağustos 2009 Bu konuyla ilgili şikayetvar.com'da dahi bir yazı yayınlanmış fakat Ford da dahil hiç bir yerden konuyla ilgili açıklama yapılmamış. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ağustos 2009 Paylaş 24 Ağustos 2009 (düzenlendi) Konunun akıbeti ne oldu ? Sonucu öğrensek iyi olacaktı. Şahsen ben aracın sahibinin yerinde olsam çok cüzi bir miktarla yeni araç teklifini kabul ederdim. 24 Ağustos 2009 tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 28 Ağustos 2009 Paylaş 28 Ağustos 2009 arkadaşlar önemli olduğunu düşündüğüm bir konuyu iletmek istedim. şöyle ki;babamın bir arkadaşı 2008 model connect 110 glx kullanıyor , aracını servise götürdüğünde motorunda paslanma olduğu ortaya çıkmış servis aracılığı ile ford ile bağlantı kurmuş. sanırım sorun ciddi. adam arabasını iade etmek istediğini ve problemin büyüyeceğini aynı zamanda üretim hatası olduğunu ve hukuki yollara başvuracağını iletmiş ama ford araç sahibine 3000 ytl ödeme karşılığında yeni araç vermeyi ve konuyu kapatmayı teklif etmiş. bu teklif zaten sorunun ciddiyetini ortaya koyuyor. ama müşteri iade dışında birşey kabul etmiyor hukuki yollara başvurmaya hazırlanıyor. şimdilik bu kadarını biliyorum devamını aldıkça yazacağım. 110glx sahibi arkadaşlar yanlış anlamasın bende connect kullanıyorum sadece yaşanan bir olayı paylaşmak ve bilgilendirmek istedim. bu tip durumlar modellere özgü bir durum olsa idü tüm 110 glx modeller geri çağrılırdı, çünki bu tip kötü olaylar arka arkaya patlak verir ve binlerce hukuki sorumlulukla firma karşı karşıya kalır. hukuk masrafı yerine modellerini alan araçları geri çağırmayı tercih ederler. örnek mitsubişi karizma ecu arızası nedeniyle (yazılım hatası) 1999 mu 2000 li mine modelleri çağırdı. Volvo 2009 S60 kupe modellerinin tamamını geri çağırdı. ekzantrik milindeki bi hatadan dolayı sanırım. neyse bu kardeşimin motorunda olansa araca özgü bi durum; olura çeliğin alü minyumun zayıf yeri denk gelir, olura montaj sırasında robot koldan bişey sıçrar işçi bişey döker içine malum normal durumlardır. kimse kalbini bozmasın. helal mala bişey olmaz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Eylül 2009 Paylaş 12 Eylül 2009 Döküm parçaların yüzünde oksidasyon olur, bu teknik işleyişine zarar vermedikçe değişim de yapılmaz, mesela torpidonun alt tarafına el feneri tutarak bir bakın, trafiğe çıkmamış araçta bile çeşitli yerlerde bu oksidi görürsünüz. Uzun süre yatan araçta fren diski de oksitlenir, 1-2 frende temizlenir gibi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts