İsmail Masat 29 Ağustos 2009 Paylaş 29 Ağustos 2009 ford özel servisinde, tüpte tekliyor benzinde teklemiyorsa, 'ateşleme problemi buji yada kablolarından değildir' dendi. brc otogaz yetkilileri :' tüple alakası yok' dedi. arada kaldım ama lpg servisine bıraktım aracı nedir problem bulun diye... arıza buji kablolarından olduğunu söylediler.ve değiştirmişler 50 Tlik kablo ile bildiğim kadarıyla orjinal değil.. tabi bu arada bilgisayar proğramıyla ecu resetlenerek kaibrasyonuyla yeniden programlandı.. şu an bir problem yok gayet güzel çalışıyor sizce buji kablosu arızası tüpte tekleme yaptırıp benzinde yaptırmazmı ? kafamdaki takıntı.. yoksa bilgisayardan tekleme problemi halledilebilirmi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ağustos 2009 Paylaş 29 Ağustos 2009 sizce buji kablosu arızası tüpte tekleme yaptırıp benzinde yaptırmazmı ? Buji buji kablosu ve bobin arızaları, benzinde daha az hissedilip, lpg'de daha belirgin olabilir.. Hatta olur... Teşhis doğru bence... İsmail Bey.. Bu forumdaki üyeler, forumun her köşesini okur.. Bu sebeple aynı sorunu birden fazla yere yazmanıza gerek yok... Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 16 Ekim 2009 Paylaş 16 Ekim 2009 Lpg nin benzine göre daha fazla ateşleme gerektirdiğinden ateşleme bobininin daha sık arıza yaptığını okudum Bunun gerçek payı varmı yokmu bilmiyorum. Mondeoya lpg takalı 13,000 km oldu ve bobin yandı.internette araştırdığım kadarıyla ford ve reno grubu araçlarda bu arıza daha fazla görülüyormuş.Genelde 2 ve 3 pistonlardaki ateşleme kesiliyor. Bobin arızasıyla karşılaşan arkadaşlar kç km de bobin arızası ile karşılaştıklarını yazarlarsa genel bir kanaat belki oluşabilir.Yada benimkisi tamamen tesadüf bir arızamı.Bir de yan sanayi eloktronik parçalar lpg li araçlarda daha sık arıza veriyormuş .Bunları sizlerle paylaşmak istedim .Herkese arızasız günler temennisiyle.... aynen katılıyorum lavoto 2 yıl sorunsuz bir gün giderken bobin yandıdeğiştirildi serviste düzeldi ama sadece bobinle kalmamış lpg nin enjektörünede zarar vermiş araba gittikçe kötüleşti 3 ay ford servisi ve lpg ci arasında gidip geldim nefret ettim en sonunda lpgnin beyninin soketini çıkardılar lpgyi tamamen kestiler daha arabayı çalıştırıp yürürken belli oldu araba o kadar rahatladıkı lanet olsun dedim bu lpg illetini araba 50 krş yaksada bir daha bulaştırmayacağım dedim lpgyi arabadan tamamen söktürdüm 6 aydır benzinle biniyorum vallahi saat gibi araba Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 16 Ekim 2009 Paylaş 16 Ekim 2009 ford özel servisinde,tüpte tekliyor benzinde teklemiyorsa, 'ateşleme problemi buji yada kablolarından değildir' dendi. brc otogaz yetkilileri :' tüple alakası yok' dedi. arada kaldım ama lpg servisine bıraktım aracı nedir problem bulun diye... arıza buji kablolarından olduğunu söylediler.ve değiştirmişler 50 Tlik kablo ile bildiğim kadarıyla orjinal değil.. tabi bu arada bilgisayar proğramıyla ecu resetlenerek kaibrasyonuyla yeniden programlandı.. şu an bir problem yok gayet güzel çalışıyor sizce buji kablosu arızası tüpte tekleme yaptırıp benzinde yaptırmazmı ? kafamdaki takıntı.. yoksa bilgisayardan tekleme problemi halledilebilirmi? İsmail bey sizin yaşadığınız şeyleri bende yaşadım tekleme büyük ihtimal buji kablosu buji kabloları arızalıysa lpg de çok belirgin oluyor araba bu 40 - 5 0 ucuz kabloları kesinlikle kabul etmiyor yakında onlarda arızalanabilir motocraft orjinal buji kablosu olacak arabayı çok etkiliyor servislerde tanesine 60 - 70 Yorum bağlantısı
Gürbüz Koçoğlu 28 Ekim 2010 Paylaş 28 Ekim 2010 İsmail bey sizin yaşadığınız şeyleri bende yaşadım tekleme büyük ihtimal buji kablosubuji kabloları arızalıysa lpg de çok belirgin oluyor araba bu 40 - 5 0 ucuz kabloları kesinlikle kabul etmiyor yakında onlarda arızalanabilir motocraft orjinal buji kablosu olacak arabayı çok etkiliyor servislerde tanesine 60 - 70 motorcraft damgalı buji kablosu yada bobinler yan sanayi çıkabilir mi?piyasada motorcraft damgalı satılyor mu acaba bileniniz var mı? bazı online satış sitelerinde bobin 90 tl diyor motorcraft ancak servisler 300 tl diyor işçilik dahil.Nasıl bi çelişkidir bu? Yorum bağlantısı
Onur Demir 28 Ekim 2010 Paylaş 28 Ekim 2010 (düzenlendi) motorcraft damgalı buji kablosu yada bobinler yan sanayi çıkabilir mi?piyasada motorcraft damgalı satılyor mu acaba bileniniz var mı? bazı online satış sitelerinde bobin 90 tl diyor motorcraft ancak servisler 300 tl diyor işçilik dahil.Nasıl bi çelişkidir bu? Motocraft damgalı bobini; Sabri Ustamın yoğun (olumsuz) ısrarlarına rağmen (takmayalım Onur yan sanayi demesine) takmıştım. 1 hafta sonra bozuldu yine Sonra orjinalini taktı şimdi kafam rahat. Motokraft marka bir bobin Eğer 100Tl ve aşağısına satılıyorsa bilinki yan sanayidir Benim 1 önceki bobinim 1 yıl gitmişti(oda yan sanayiydi.) Ama orjinali 40bin kmden fazla (4yıl) gitmişti. Düz mantıkla, ilk yanan orjinal bobinin yerine yine orjinal taksaydım; o bobini aşağı yukarı 2yıl daha kullanacaktım 2yılda da 30bin km yaptığımı varsayalım 100bin kmde 1 bobin değişimi olcaktı 28 Ekim 2010 tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 28 Ekim 2010 Paylaş 28 Ekim 2010 Maalesef sahte ürünler var.Parçayı aldığınız yerin güvenilir olması lazım.Onlar hangisi sahte hangisi değil kendi aldıkları fiyatlara göre biliyorlar Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 28 Ekim 2010 Paylaş 28 Ekim 2010 (düzenlendi) Gürbüz Kardeşim dünyada talep olan herşeyin çakması muhakkak vardır ancak (bu benim mesleğim gereği gördüğüm) Adamlar çakmayı okadar orjinaline benzetmiş,ki biz dahi anlayamıyoruz çareyi bobini Otosan,dan almakta bulduk Dışarıdan bobin almıyoruz ha şimdi Otosanda,da bitti mecburen Visteon marka kullanıyoruz (Visteon Ford,da muadil Parça) olduğu için gönlümüz rahat 28 Ekim 2010 tarihinde Sabri G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gürbüz Koçoğlu 29 Ekim 2010 Paylaş 29 Ekim 2010 Buji buji kablosu ve bobin arızaları, benzinde daha az hissedilip, lpg'de daha belirgin olabilir.. Hatta olur... Teşhis doğru bence... İsmail Bey.. Bu forumdaki üyeler, forumun her köşesini okur.. Bu sebeple aynı sorunu birden fazla yere yazmanıza gerek yok... Mehmet abi bozuk bir buji kablosu bobini yakar mı yada çalışmasını bozar mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ekim 2010 Paylaş 29 Ekim 2010 Mehmet abi bozuk bir buji kablosu bobini yakar mı yada çalışmasını bozar mı? Bozabilir... Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 Lpg nin benzine göre daha fazla ateşleme gerektirdiğinden ateşleme bobininin daha sık arıza yaptığını okudum Bunun gerçek payı varmı yokmu bilmiyorum. Mondeoya lpg takalı 13,000 km oldu ve bobin yandı.internette araştırdığım kadarıyla ford ve reno grubu araçlarda bu arıza daha fazla görülüyormuş.Genelde 2 ve 3 pistonlardaki ateşleme kesiliyor. Bobin arızasıyla karşılaşan arkadaşlar kç km de bobin arızası ile karşılaştıklarını yazarlarsa genel bir kanaat belki oluşabilir.Yada benimkisi tamamen tesadüf bir arızamı.Bir de yan sanayi eloktronik parçalar lpg li araçlarda daha sık arıza veriyormuş .Bunları sizlerle paylaşmak istedim .Herkese arızasız günler temennisiyle.... Orjinal bujisini kullanmazsanız ve buji tırnak aralığı ile oynatırsanız bobiler bi süre sora yanar. mümkün olduğu kadar orjinal buji kullanın. Yorum bağlantısı
Onur Efe 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Kafam bobine takıldı. Bu bobin arızası nasıl belli olur. Ölçme yöntemi var mı? Ayrıca buji kabloları sağlammı değil mi bu nasıl belli olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2010 Paylaş 21 Aralık 2010 Bobini ölçme yöntemi pratikte pek yok, bujiyi ölçme yöntemi de attığın taş kuş ürkütmez cinsinden. Değişir, çalışması düzelmişse işlem tamamdır. Yorum bağlantısı
Onur Efe 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 motor soğukken çok teklemeye başladı....benzinde de yapıyor.. lpg ye ilk geçişte de.. bir süre devam ediyor..ateşlemedir herhade değil mi? (bu sorunun cevabında siz de bir parça aydınlanmış olacaksınız onur bey.. ) Benim soğukta süper. motor ısınınca teklemeler hafif yolu başlıyor. rolanti dalgalanması. Araç hafif elektrik yüküne geçince örneğin farlar açılınca falan titreme artıyor. Özellikle kalkışlarda hafif bir yığılma oluyor ve gaza normal kalkıştan hafif fazla dokunmanız gerekiyor. Sorun LPG ve benzinde aynı. Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 LPG kiti taktıralı 9000 km oldu. Dün akşam eve dönerken tekleme sorunu başgösterdi, sonra arıza lambası yandı. Baktım benzinde de devam ediyor, sabah servise götürdüm, bobin yanmış. 2 nolu silindir. 420 lira parça, %25 indirimle 320 liraya patlayacak :lol2: Servise sordum, LPG ile bir bağlantısı yok dediler. bobin arızası silindir arızasına neden olabiliyor mu? Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Silindir arızası nasıl bir arıza olabilir ki? Bobin bozulursa ateşlemede sıkıntı yaşanır, araç tekler ve bobin değişir. En son bobin değiştirdiğimde 80liraya işi halletmiştim.Bu olay LGP takıldıktan yaklaşık 30bin km sonra oldu. LPG kaynaklı ise, 30bin km de 80 lira masraf açmış oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 1.6 megane 2 bobin değişimi kaç binde bir yapılmalı Çağlar Abi? 20 k kadar oldu benimki... uzun yol ama çoğu... Periyodu yok, bozulunca değişir. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 yanlış yazmışım abicim.buji idi asıl kasdettiğim. bakım zamanı geldi aracın. boğaz kelebeğini de kendim temizlemek istiyorum. wd40 ile bunu yapmanın bir zararı var mıdır? Bujiler en kötü 25-30 bin yapar...Boğaz kelebeğini siz temizleyebilirsiniz ama WD40 ile olmaz bu iş...Yağlayıcı değil tam tersine yağdan arındırıcı ürünler kullanmalısınız.Kontak spreyleri,balata temizleyiciler olabilir. Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 ben tinerle temizleyen gördüm,, ve acı olan tarafı temizlenen araç benim araçtı? temizlenir mi tiner le? Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 ben tinerle temizleyen gördüm,, ve acı olan tarafı temizlenen araç benim araçtı? temizlenir mi tiner le? tiner uçucu olduğu için sorun çıkarmaz belki ama dikkat etmekte yarar var. 25 Bin oldu benim bujiler zaten. bir sorun yok. orijinal parça kullanmışlardı ayrıca.. sanırım bir süre daha bekletebilirim.. araç soğukken tekleme var. bobindenmiş gibime geliyor ama... bilemiyorum. arıza tespiti zor zenaat. ve beni çok yoruyor bu zenaatçılar.emme manifoldu ve motorun üst kısımlarını balata spreyi ile temizlemişti tamircim.. aracı çalıştırdığımızda bayağı bir beyaz duman çıktı tabi.. wd 40 temizleyip de yağladığı için, kelebek daha rahat çalışır diye düşünmüştüm "düz mantık" olarak.. ama bu yağa tozun yapışacağı ve çamura dönüşeceğini şimdi tahmin edebildim.. balata temizleyici ile "dalıyorum" o vakit? dalmadan yap üstadım. o sarı kelebeğe dikkat et derim.balata spreyi oluyor.okudum forumda wd40 olmaz.soketlerde kullan. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mayıs 2011 Paylaş 7 Mayıs 2011 Benim aracımda Lpg yok. Geçen hafta aracı kullanırken bir iki kere kesiklik yaptığını hissettim. Bir haftadır aracı kullanmıyordum. Bugün kullanırken, yine bir iki kesiklik yaptı ancak bundan çok, gaz verince aracın biraz geç hızlandığını ve sanki devir artmasına rağmen aracın daha yavaş hızlandığı gibi bir izlenim edindim. Bir problem var anladım ama anneler günü, hediye vs. derken haftaya gösteririm diye düşünürken, dik bir rampayı çıkma esnasında, birden araç gaz gesti ve arıza ışığını yandı. Rampadan sonra aracın silkelenmesi ve arıza ışığının aralıklarla yanması günün sürprizi oldu. Kaputu açtım, baktım motor rolantide stop etmiyor ama silkinerek çalışıyor. Buji veya buji kablosu ile ilgili problem olabilir derken, usta arkadaşlarım aracı getir dediler. Akşam saat 19:00'da, Or-an sitesinden Şaşmaz'a bir çevre turu ile gittim. 40km/h ile 100km'h arasında gayet düzgün gidebiliyorken, bu hızların üetü ve altında ve de durma esnasında silkelenmesi silindirleri aklıma getirdi. Yaklaşık yarım saat sonra Şaşmaz'a ulaşınca hemen bir kontrol yapılıp, arıza koduna bile bakmadan bobin dediler. Gittim aldım. Motorcraft yazıyor üzerinde, orjinalden farkı yok. Hani Visteon olsa orjinalini isteyecektim de Motorcraft görünce orjinal mi diye sorma gereği duymadım. 85.-TL'ye aldım. Gerektiğinde parça aldığım 2 yerden biri. Orjinal ürünlerin birçoğu elinde var. Parça takıldı, sorun halloldu. Arıza kodu söndürülürken, 2. ve 4. silindirler devre dışı ikazı vermiş. Bakalım şimdi içime kurt düştü, yan sanayi parça mı aldık diye? Yanlız şunu anlamış oldum ki, genellikle LPG ile bağdaştırılan bobin arızası demek ki beniznle de olabiliyor. 102.000km'de bobin değişmiş oldu. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Mayıs 2011 Paylaş 8 Mayıs 2011 Parça fiyatı acayip ucuz ise.. Ya kaçak gelmiş bir parçadr, ya alternatif ithlattır.. Ya da sahtedir.. Bahtınıza artık Evren Bey.. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Mayıs 2011 Paylaş 9 Mayıs 2011 Parça fiyatı acayip ucuz ise.. Ya kaçak gelmiş bir parçadr, ya alternatif ithlattır.. Ya da sahtedir.. Bahtınıza artık Evren Bey.. Motorcraft niyetine kullanırım artık. Geçmiş olsun Evren bey. Teşekkür ederim Oktay Bey. Buna şükür. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 9 Mayıs 2011 Paylaş 9 Mayıs 2011 lpg li araçlarda elektrik tesisatını direk aküden alırlarsa bobinde bir sorun çıkmıyomuş...ama elektrik tesisatını, kolaylık olsun diye bobine giden elektrik kablolarından alınca sorun çıkarabiliyomuş....şans işi biraz bence... Yorum bağlantısı
Recommended Posts