İçeriğe Yönlendir

Escort Devir Sorunu Maf mı?


Misafir

Recommended Posts

Arkadaşlar 98 model escort cfi sahibiyim aracımda son 2 ayda durduğu yerde dewir düşüyor 750 gibi stop etmiyor ama tekliyor motor soğukken yapıyor bunu ısınınca bir sorun pek kalmıyor Bazı forumlarda maf sensörü vs diye bir parça duydum Yanlız anlamadığım Kimisi cfilerde maf sensörü var diyor kimisi yok Nedir bu işin aslı astarı Varsa yerini gösterirseniz çok memnun olurum ? Aracımın motorunun resmi Aşağıda ?

28102006td1.jpg

Mesela bu resim başka bir forumdan alıntı işaretlediği yerde sensör var denmiş ama Bir kaç kişi de CFİ lerde sensör yok Demiş Kafam Çok karıştı yardımlarınızı Bekliyorum :mellow:

20022008033cy4.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Maf yoktur, tek nokta enjektörlü bir düzenektir. .bahsettiğiniz yerdeki siyah parça Bosch marka olan bu enjektör gövdesinde bulunan rölanti ayar parçasıdır ve ayrı kodludur yani ayrı bir parçadır. Sizin probleminizden önce hiç akü değişimi veya takviye yapıldı mı? Bu arada aklınızda olsun bu enjektör komplesinden elimde 1 adet mevcut ( yedek parçacı değilim onu söliim).

Not: hava emişteki ördek başı benzer boru resimde gözükmüyor, açık hava filtresi takılmış gibi bir ses yapar.

Yorum bağlantısı

Çağlar abi Cevabın için çok teşekkür ederim aracın akü den yana bir sorunu olacağını sanmıyorum zira farlarda yada göstergelerde bir zayıflama yok peki bu rolanti ayar enjektörünü değiştirsek sorun düzelir mi ?

Not 2 resimde Alıntıdır Kendi aracımın resmini en kısa zamanda eklicem :kutlama:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sİzin aracınızdaki beyin ayıptır söylemesi biraz naif kibar ve sıkça arızalanan bir nesnedir. SIcakken düzelen bir tekleme var ise bu beyinden de kaynaklanıyor olabilir, ancak rölanti düzeneği de biraz yaşlanmış ise olaya katkıda bulunuyırdur, yani test etmeden tam teşhis etmek çok zor. Ancak şu an ezberimde olmayan bir beyin resetleme yöntemi var, sigorta sök tak çalıştır ısıt vs. gibi, öncelikle bunu bilen birine bu resetleme yapılmalı, sonra değişim ile çare aranmalı.

Yorum bağlantısı
ikinci resimdeki parça kontagı açarken hareket ediyormu

Yarın dikkatlice bakar cevabını veririm İnş sorunu çözerim yoksa Komple motoru rektefe etmeyi düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor rektifiye öncesi yapılması gerekn bir sürü test var, soğukken tekledi diye motor açılmaz yazıktır.

Yorum bağlantısı
Motor rektifiye öncesi yapılması gerekn bir sürü test var, soğukken tekledi diye motor açılmaz yazıktır.

Çağlar abi sırf tekledi diye açmıyorum motoru tam olarak performans yok motorda rampada çok nefessiz kalıyor gitmediğim usta kalmadı derdime çözüm bulan yok hepsi bi kaç parça değiştirdi sonuç hep aynı :s

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Çağlar abi sırf tekledi diye açmıyorum motoru tam olarak performans yok motorda rampada çok nefessiz kalıyor gitmediğim usta kalmadı derdime çözüm bulan yok hepsi bi kaç parça değiştirdi sonuç hep aynı :seytan:

degişen parçaların isimleri nedir.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Açınca ne yapacaksınız... ?

Mehmet abi sen bari yapma :D komple gömlek segman ne varsa baktırıcam gerçi motor yağ ws yakmıyor açtırmam için bir neden yok ama bilmiyorum en mantıklı çözüm bu gibi gözüküyor araçta bir hırıltı var tırlama şeklinde ve rampada araç çok cansız dewirsiz nefesi bitmiş gözüküyor Şöyle işin erbabı bir usta bulsam Eskişehir de pek yok yada ben bulamadım düz LPG li Şahin gibi nerdeyse araçta LPG yok

degişen parçaların isimleri nedir.

Yaşar usta triger kayışı termostat ws değişti ama yok yani araç çok dewirsiz cansız durduğu yerde stop edecek gibi yapıyor bende anlamış değilim bundan önce 98 cl escortumuz vardı aynı motordan o çok farklıydı dewri gidişi çok idealdi bunu temiz diye 2.ci elden aldım masrafta yapıyorum ama istediğim düzeye gelemedi bi türlü nedense

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sebeplerle bu şartlarda motor açılmaz yav.. Yazıktır günahtır...

Belki de arabadan çok fazla şeyler bekliyorsunuz...

Emsalleri ile kıyaslayın bi...

Bujiler, buji kablosu..

Egzoz sistemi, emiş yolları, frenler kontorl edilir..

Motor kompresyonuna bakılır.. olmadı gücü, torku test edilir...

Yağ yakıyormu su eksiltiyormu bakılır...

Subaplar kontrol edilir...

Araca bir teşhis konur, sonra açılır benim bildiğim...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Bu sebeplerle bu şartlarda motor açılmaz yav.. Yazıktır günahtır...

Belki de arabadan çok fazla şeyler bekliyorsunuz...

Emsalleri ile kıyaslayın bi...

Bujiler, buji kablosu..

Egzoz sistemi, emiş yolları, frenler kontorl edilir..

Motor kompresyonuna bakılır.. olmadı gücü, torku test edilir...

Yağ yakıyormu su eksiltiyormu bakılır...

Subaplar kontrol edilir...

Araca bir teşhis konur, sonra açılır benim bildiğim...

Abi çok haklısın dediklerin de ama araçtan çok fazla şeyler beklemiyorum neden dersen 2.ci Cfi li escortumuz bu yani daha önce 98 de 97 model cfi kullandığım için bu aracın neler yapabileceğini iyi bildiğimi sanıyorum. Emsalleriyle kıyasladım bana göre benim motorda ciddi bir performans kaybı var en son baskı balata değiştirip denicem motor kompresyona bakıcam aklımda oda olmadı yetkili servise girip bilgisayardan tut yapılabilicek ne varsa yaptırıcam kesin bir teşhis yok ortada o olsa ona göre dawranıcam bende zaten olmadı en son çare emsallerinden biraz aşağıya verip satıcam yeni bir ford bakıcam :D

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emre Gülşen
Sİzin aracınızdaki beyin ayıptır söylemesi biraz naif kibar ve sıkça arızalanan bir nesnedir. SIcakken düzelen bir tekleme var ise bu beyinden de kaynaklanıyor olabilir, ancak rölanti düzeneği de biraz yaşlanmış ise olaya katkıda bulunuyırdur, yani test etmeden tam teşhis etmek çok zor. Ancak şu an ezberimde olmayan bir beyin resetleme yöntemi var, sigorta sök tak çalıştır ısıt vs. gibi, öncelikle bunu bilen birine bu resetleme yapılmalı, sonra değişim ile çare aranmalı.

Tek nokta enjeksiyonlarda resetleme işleminin daha riskili olduğunu duymuştum.Bu işlem sırasında araç beynin yanabileceği söyleniyordu bu sebeble resetleme yapmadan önce araç beynine ait sigortalar çıkartılıp ( yada araç beyni tam hatırlamıyorum ) ardına akünün eksi kutubunun sökülmesi gerektiğini duymuştum..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Resetleme prosedürünü hatırlamıyorum ama, o işlemde beyin yanmaz. Tek nokta Escortların Bosch beyninin en can alıcı noktası, kutup başlarını sökerken, ters sıra ile sökülmesi gerekliliği idi. Yani önce + sökülür, en son + takılırdı.

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen

Rölantideki dalgalanma ve motorun tıkanma durumu tekrarlamaya başladı.Bu sebeble;

Rölanti valfi, gaz kelebeği temizliği yapıldı.Kutup başı sökülerek resetleme yapıldı.Birde araca Carbon Clean uygulaması yaptırdım.

Özellikle Carbon Clean motor sesinde ve ataklıkta farkedilir bir katkı sağladı.Ayrıca sabah ilk çalıştırmada yaşanılan tıkanma ve rölanti bozukluğuda ortadan kalktı.Sanırım ciğerleri açtık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...