İçeriğe Yönlendir

Mondeoma bakımı nasıl yapıcam


Göktuğ Serbent

Recommended Posts

Göktuğ Serbent
(düzenlendi)

aracım 97 glx mondeo 2.0, aracımı 112 binde aldım aldığımda bakım periyodu 117 binde yapılacak denildi (yani şu 10 bin bakımı)

şuan 115 binde. ben 117 binde tam bakıma sokmadan önce yağına suyuna bakmak istiyorum ama daha önce yağ su değiştirmediğim için biraz yardıma ihtiyacım var :p

yağ çubuğuna araba dinlenmişteken baktığımda ucunda azıcık kalmış yani 2 kademenin en altının ucunda kalmış sadece. :p

1)ben yağı nası değiştiricem karter tıpası ne tarafta oluyor tam olarak! kalan yağı boşaltma işlemini nasıl yapacağım ve yerine koyacağım yağ markası olarak ne önerirsiniz? kaç litre koymam gerekiyor ? ayrıca şu yeni çıkan nnt bor katkı maddesini çok öneriyorlar herkes memnunmuş ondanda koymak istiyorum bunun için yağı olduğundan azmı doldurmam gerekiyor toplam hacim açısından.

2)radyatöre baktığımda suyu azalmış min. çizgisinin azıcık üstünde duruyor.su ile onuda doldurmak istiyorum tamamen boşaltıp saf su ile mi doldurayım yoksa üstüne saf sumu ekleyim? bu arada radyatör tam nereden boşaltılıyo?

3)direksiyon hidroliği sanırım doğru baktıysam kaputu açtığımızda en sol üst tarafta zaten üzerinde direksiyon işareti bulunuyo. oda min. çizgisine gelmiş oraya hidrolik yağmı dolduruyoruz onu ben alıp doldurabilirmiyim?

4)birde beyinin sol çaprazında bir hazne var sanırım buda şanzuman yağ haznesi olmalı oda biraz azalmış ama min ile max çizgisinin ortasında ona gerek varmı.

5)arabamın özellikle arka amörtisörleri oturup kalkarken hafif gıcırdıyor yoldaykende sallantı esnasında hafif otobüs vari bir sesle tıss tısss diyor eğer cam açıksa duyabiliyorum tabi çok bariz değil, amötisörlere bakım, tamir, onarım oluyormu yoksa yenisimi taktırmak lazım?

çok oluyorum farkındayım :p

bunları yaparsam zaten 10 bin bakımına yapıcak bişey kalmayacak galiba :p

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci

bence bu işlemleri iyi bir ustaya yaptırın çünkü herhangi bir aksilikle karşılaşırsanız aracınızı en yakın tamirhaneye kadar bile yürütemeyebilirsiniz. hemde ustadan görerek öğrenmiş olursunuz...

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
bence bu işlemleri iyi bir ustaya yaptırın çünkü herhangi bir aksilikle karşılaşırsanız aracınızı en yakın tamirhaneye kadar bile yürütemeyebilirsiniz. hemde ustadan görerek öğrenmiş olursunuz...

doğru diyosunuz da bu söylediklerim çok zor işler değil sanırım yani bizim komşu teyze bile kendi arabasının yağını suyunu değiştiriyo :D ben arabaya yeni olduğum için sadece mondeonun karter tıpasının nerede olduğunu bide değişim sırasında neye dikkat etmem gerektiğini bilsem yapabilirim sanırım titiz ve dikkatli biriyimdir.

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
:D valla ben sorduğumda yağını suyunu ben değiştiriyorum dedi opel corsası var bitane, şimdi bende merak ettim bu kadar zorsa değiştirmek nası beceriyo acaba yarın çıkıp soracam :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Göktuğ Bey sorulardan anladığım kadarıyla bu işlerde oldukça tecrübesizsiniz..

Yapacağınız basit bir hata, kötü sonuçlara sebep olabilir..

Hadi yağ tıpasını buldunuz ve söktünüz.. Yağı boşaltırken elinizi yakabilirsiniz..

Peki yağ filtresinin nasıl sökeceksiniz.. Hadi söktünüz diyelim.. Yenisini nasıl sıkacaksınız...

Bu sebeple.. bu bakımı sanayide bir ustaya yaptırın.. O yaparkenden güzelce sorun soruşturun ve işi öğrenin..

Bir daha ki sefere siz yaparsınız..

Su değişmez... Su da eksik varsa çeşme suyu ekleyebilirsiniz..

Hidroliklerde eksik varsa uygun hidrolikletamamlayabilirsiniz..

Amortisör bozuk mu ona bakmak lazım.. bozuksa yenisini almanızı tavsiye ederim...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Göktuğ Bey : Aracınızın yağını değiştirebileceğinizi pek zannetmiyorum,çünkü filitreyi sökmek için önce aracı kaldırmanız daha sonra sol ön lastiğin davlumbazının alt kısmın çıkartıp yağ filitresini (ki kelepçesinin sizde olabileceğini zannetmiyorum ) sökmeniz gerekir. Aracınız otomatikse şanzıman yağının seviyesini çubuğu yardımıyla anlayabilirsiniz de hangi yağı koyacağınızı biliyormusunuz.(kartondan huni yapmanız gerekir).

Size tavsiyem iyi bir usta bulun ondan öncede arabanın kitapçığını bulup iyice bir okuyun. Mehmet in dediği gibi yanlış hamleler ve müdaheleler başınıza iş açabilir. Kolay gelsin ,arabanızda hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. :s

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
Göktuğ Bey sorulardan anladığım kadarıyla bu işlerde oldukça tecrübesizsiniz..

Yapacağınız basit bir hata, kötü sonuçlara sebep olabilir..

Hadi yağ tıpasını buldunuz ve söktünüz.. Yağı boşaltırken elinizi yakabilirsiniz..

Peki yağ filtresinin nasıl sökeceksiniz.. Hadi söktünüz diyelim.. Yenisini nasıl sıkacaksınız...

Bu sebeple.. bu bakımı sanayide bir ustaya yaptırın.. O yaparkenden güzelce sorun soruşturun ve işi öğrenin..

Bir daha ki sefere siz yaparsınız..

Su değişmez... Su da eksik varsa çeşme suyu ekleyebilirsiniz..

Hidroliklerde eksik varsa uygun hidrolikletamamlayabilirsiniz..

Amortisör bozuk mu ona bakmak lazım.. bozuksa yenisini almanızı tavsiye ederim...

çok doğru tecrübem yok yani hangi parça nerde ne işe yarar biliyorum ama pratik olarak hiçbirşey yapmadım.

yağ su filan değişimini çevremdekiler yapıyorum filan diyince bende öyle kolay yapılıyor zannettim.

galiba bu işlerden bir tek yağ değiştirme biraz zor diğerlerini açıyosunuz hazneyi doldurup kapatıyosunuz :s

neyse ben yarın bir sanayiye uğrayayım orada yağımı filan doldurayım birde öğreniyim hangilerini ben yapabilirim hangileri için gelmem gerekiyo tabi usta hepsi için gelmen lazım diyecek büyük ihtimal çünkü ben geldikçe o mutlu oluyor sonuçta :s

birde merak ettiğim nokta yağ çubuğu dediğim gibi oldukça azalmış yani ilk kademenin 1/3 oranına düşmüş bildiğim kadarıyla ortasında olması gerekiyor.

bu durumda acilen yağını doldurmam mı gerekiyor. yoksa yağ lambasının yanmasınımı beklemem gerekiyo? birde hangi marka yağ önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
O aradaki fark 200 ml falandır. Acil değil.

yani korkulcak bi durum yok! ben lambayı yada 117 bin km'yi bekleymmi peki?

sonra yatak yorgan sarıp derin bir uykuya geçmesin motorum :s

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Göktuğ bey hevesinizi çok iyi anlıyorum ancak, 4. maddede yazdığınız ve şanzıman yağ seviyesi olarak tariflediğiniz cümleyi okuduktan sonra, yazınızın gerisi okumadım. Eski servisçi ve daima müşteri yanında biri olarak tavsiyem : SAKIN ARACIN MOTOR AKSAMINI ELLEMEYİN.

Dünyada henüz şanzıman yağ seviyesi haznesi keşfedilmedi, öyle bir şey üretilmedi.

Aracınızın km si itibarı ile triger kayışı değişimi de gelmiş. İlinizi yazarsanız arkadaşlar size tecrübe ile sabit daha az maliyetli özel servis de tavsiye ederler. Ayrıca yanlış anlamayın ama 97 model ve 110000 kusurlarda araç çok az var, daha ileride altından kalkmakta zorlanacağınız masraflar açmadan, 120000 bakımını ehil yerde yaptırın. Mondeo da 120000 bakım en ağır bakımdır.

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
Göktuğ bey hevesinizi çok iyi anlıyorum ancak, 4. maddede yazdığınız ve şanzıman yağ seviyesi olarak tariflediğiniz cümleyi okuduktan sonra, yazınızın gerisi okumadım. Eski servisçi ve daima müşteri yanında biri olarak tavsiyem : SAKIN ARACIN MOTOR AKSAMINI ELLEMEYİN.

Dünyada henüz şanzıman yağ seviyesi haznesi keşfedilmedi, öyle bir şey üretilmedi.

Aracınızın km si itibarı ile triger kayışı değişimi de gelmiş. İlinizi yazarsanız arkadaşlar size tecrübe ile sabit daha az maliyetli özel servis de tavsiye ederler. Ayrıca yanlış anlamayın ama 97 model ve 110000 kusurlarda araç çok az var, daha ileride altından kalkmakta zorlanacağınız masraflar açmadan, 120000 bakımını ehil yerde yaptırın. Mondeo da 120000 bakım en ağır bakımdır.

:s haklısınız çağlar bey ben gerçi o şanzuman yağımı demek istemiştim üzerinde dişli işaretini görünce aklıma o geldi. normalde yerini bilmiyorum.

motoru kurcalamaya niyetim pek yok aslında hassas davranıyorum çünkü bilmeden bi yanlış yapmamayı en başta ben istemem.

aracı aldığımızda kullanan arkadaş hızlı satılması açısından bütün bakımlarını yaptırmış, fren balataları triger filan değişmiş hepsi. yapan servisede gittik adamla görüştük. o açıdan aracımızda ağır bakım sıkıntısı bulunmuyor yani baskı balata triger kayışı fren balataları gibi hatta fren balataları o kadar yeniki kullanırken bile çok bariz hissediyosunuz.

ben araca dikkatli ve titiz bakma hevesindeyim açıkcası madem biniyoruz bizi üzmemesi için bizde onu üzmeyecez :s

yaş olarak fazladır ve sorun çıkartmaya meğilli bir yaştadır haklısınız ama lpgsi dahi yeni takılmış dediğim gibi satmaya karar verince lpg bakım filan arkadaş hepsini yaptırmış. garantisi dahi duruyor lpgnin. mondeo almaya karar verdikten sonra bakıp gezdigimiz araclar arasında diri durusu özellikleri filan bizi bu aracı almaya itti hatta 2000 model bir aractan vazgecmistik kmsi 200 bin küsürdü ve arabaya bakınca "beni rahat bırakın n'lur" der gibi bakıyodu araba :s

üstelik bildiğiniz üzere sigorta şirketleri 10 yaşını geçmiş araçlara kasko yapmazlar. fakat bizim aracımızı inceleyip rapordan sonra ismini vermeyim büyük bir sigorta şirketi kasko yaptı. yani temiz güzel binilebilecek bir araba olduğu için tercih ettik.

bahsettiğim gibi bende sürücünün yapması gereken bakımları kendim yapmak istediğim için buradaki abilerimden yardım istedim tabi bunun benim yapabileceğim kısmı varmış benim yapamayacağım kısmı varmış bunlarıda burada öğreniyorum.

yardımcı olan herkese tekrar teşekkür ediyorum ben yarın bi sanayiye uğrayım en iyisi :)

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci

bu işlerle uğraşmak çok zevklidir lakin ustadan görerek öğrenmek daha iyi oluyor. ufak tefek şeyleri zaten keniniz yapmayı öğreniyorsunuz.

arabanın yağı ve suyu canlılardaki kan gibidir, hayati önem taşır araç için. bunlara ve ilgili sistemlere müdehaleden kaçınmanızı tavsiye ederim.

aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız günlerde kullanmanız dileğiyle...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tecrübe ile sabittirki özellikle trigeri ihmal etmeyin, gözle de yenimi değilmi anlaşılmayan bir kayıştır. Motor ustasından alınıp, sonradan conta yakmış olduğu anlaşılan bir konu en taze konular arasındadır forumda.

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
Tecrübe ile sabittirki özellikle trigeri ihmal etmeyin, gözle de yenimi değilmi anlaşılmayan bir kayıştır. Motor ustasından alınıp, sonradan conta yakmış olduğu anlaşılan bir konu en taze konular arasındadır forumda.

doğru diyosunuz tabi tecrübe gerçekten önemli

içime kurt düştü :seytan: ben tanıdığımız bir mekanik usta var gerçi o mercedes ustası ama ona bir gösterelim en azından gerçekten yenimi değilmi bişey söyler inşallah, bilmiyorum şüpheli derse direk değiştiririm zaten en ufak risk almaya değmeyecek bir durum neticede.

burdaki insanların önemli bir kısmı birbirini tanımasada her konuda hemen yardımcı olmaya çalışıyor gerçekten güzel bir ortam. sizlerle bilgi alışverişinde bulunmak gerçekten hoş bir duygu gerçi benim sadece bilgi alışı oldu ama :) inşallah bende bildiklerimi paylaşıcam zamanla. tekrardan yorumları ve bilgisiyle yardımcı olan herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...