İçeriğe Yönlendir

Dizel Connect hakkında bilgi


Nahit Alev

Recommended Posts

Nahit Alev

yeni 2009 connect aldım.dizel aracı hic bilmiyorum . nelere dikkat edicem.bakımı,motor acımı garanti servis bakımı hic bir sey bilmiyorum lütfen yardım şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Öncelikle aracınız hayırlı olsun .

Merak ettiniz tum soruları ,burda arkadaşlar bilgileri doğrultusunda size yardım edeceklerdir .

Form yazılarını takip ettiseniz bazı bilgileri almış olursunuz .

Daha önce ilave ettim şu yazıyı ,sizin icin bir daha ilave ediyorum.

Sanırım aracınız yeni,aşağıdakileri okumanızda fayda var,yağınızı 15000km den önce değişmeniz ,sizin kararınız

(yazılanlar alıntıdır)

Rodajda tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlamanın (dekompresyon) önemi ;

Aracınız ile uygun viteste Tam gaz hızlanmalar ve hızlandığınız viteste ayağı gazdan çekerek yapılan yavaşlamalar gayet önemlidir.

tam gaz hızlanma ile segmanları silindir yüzeyine bastırırsınız.

Dekompresyon yavaşlamada ise karter havalandırma vasıtasıyla yağ buharı motora emilir. ayrıca oluşan vakum sayesinde çapaklar motordan egzoz yolu ile atılır.

kalan çapaklar ise motor yağı tarafından tutulur ve filitre tarafından süzülür.

Rodajda motor yağı değişim süresi ;

Atılabilecek partiküller egzoz yolu ile atılır kalanlar ise motor yağı tarafından silindirlerden uzaklaştırılır demiştik.

madem çok düşük km lerde çapak atmanın büyük kısmı tamamlanıyor öyleyse motor yağımızı hemen değiştirmeliyiz..

çünkü motor yağı filtreden geçmeden evvel onlarca yüzeye temas eder.

yağımızı ne kadar erken değiştirirsek motorun pislik ve çapak içinde çalışmasını o derece engelleriz..

zira sürtünme güç kaybının başlıca nedenlerindendir, içinde partiküller yüzen bir yağın doğuracağı sonuçları ise siz düşünün ...

amacımız temiz bir motor..

1000 km sonunda (rodaj sonunda) yapılması gerekenler ;

Segmanları anlatabildiğimiz şekilde rodajlarsanız 1000 km sonunda aracınızın motoruyla işiniz bitmiş demektir.

istediğiniz marka kaliteli motor yağına geçebilirsiniz.

bundan sonra aracınızın motoru içinde çalışan parçaların sürtünme oranının azaltılması ve daha rahat devir çevirmesi için izleyeceğiniz kullanım tarzı dekompresyon a ağırlık vermedir.

Dekompresyon ile motorda oluşabilecek tüm pislikler meydana gelen vakum ile motordan atılır, Silindirlere emilen yağ buharı sayesinde motor rahatlar.(YB)

Özetle yeni otomobilin rodajında ;

Hararet en önemli değişkendir.

Mümkünse orta kalite mineral yağ kullanılır

Düşük kilometrelerden itibaren silindir basıncı oluşturmak için uygun viteslerde tam gaz hızlanmalar gerçekleştirilir.

Viteste yavaşlama (dekompresyon) en az tam gaz hızlanma kadar önemlidir.

Motor yağı ve filitresi sık değiştirilir.

1000 km rodaj için yeterli süredir.

1000 km sonunda motor içindeki sürtünmenin azaltılması maksadıyla disiplinli bir sürüş tarzı benimsenebilir(motor açma)

Motor yağınızı garanti sebepleri vb nedenlerle değiştiremiyorsanız yapacağınız tek şey düşük km lerden itibaren tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlama yapmaktır.

1000km sonunda izin verilen devir bandının sonuna kadar tam gaz hızlanma yapmış olmanız gerekir.

Motor yağınızı değiştirmek için 15.000 km yada 7.500 km vs beklemeyin..

Aracınızın yakıt ekonomisini artırmanın başka yolları da var.

Doğru zamanda vites değiştirin, bir an önce yüksek viteslere geçin.

Aracınızı sakin kullanın, ani hızlanmalardan kaçının.

Ani fren yapmamaya çalışın, önceki araçla aranızda yeterli mesafe bırakın.

Lastiklerinizde doğru basınçta hava olmasını sağlayın.

Aracınızı yüksek devirde kullanmayın.

Gereğinden fazla yük taşımayın.

Çok yoğun trafikte, kullanmadığınız zamanlarda motorunuzu durdurun.

Gerekmedikçe klimanızı açık tutmayın.

Motorunuzun iyi durumda ve bakımlı olmasına dikkat edin.

Yüksek hızlardan kaçının.

Trafiğin daha az olduğu yolları tercih etmeye çalışın.

Yorum bağlantısı
Nahit Alev

öncelikle ilginiz icin teşekkür ederim .caglar bey ikametim sivas gemerek.murat bey ilk etapta vermiş oldugunuz bilgiler bemim icin cok önemli teşller.Fakat anlayış gösterrirsinizci ben cok acemiyim ve sizlerin bilgilerine cok ihtiyacım var.zamanla ve konuları ögrendikce hepsini sormak isterim şimdiden cok cok tşkler..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Murat bey tebrikler, Forumda da amma çok şey yazılmış, kitapcık mı bastırsak ne.

Yorum bağlantısı
Okan Akın

bu konuda benim iyice kafam karıştı araştırdım

1) * Aktarma organlarının rodajı yeni otomobillerde asıl hedef değildir.

* Rulmanın rodajı olmaz

* Yeni otomobilin motorunda gerçekleşecek en önemli ve nerdeyse tek rodaj segman oturmasıdır

* Segman oturması silindir basıncı ile elde edilir

* Segmanı adam akıllı oturtan kendi gerilimi değil ateşleme sonucu oluşan basınçtır.

* Segmanı maksimum şekilde oturtmak için uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yoktur.

* Yeni motora asla "Yağ katkısı" vb. sıfatlarla satılan ürünler uygulanmaz.

* Yeni motorların parçaları metalurjik olarak ısıl işlemlere tabi tutulmuştur.km ler boyunca alışması beklenmez

* Çalışma ısısına ulaşmayan yeni motora

kesinlikle rodaj namına yüklenilmez(rodajın dışında da yüklenilmez)

------------------------------------------------------------------------------------

2) aracı sakin kullanın max 3.000 deviri geçmeyin

fazla zorlamayın sabit hızdan kaçının

sürekli vites değiştirin vs. vs. buna benzer şeyler işde

benim aracım focus 2009 model araç 350 km de daha işin başındayım ne yapmak lazım bilmiyorum kafamız ice karışıyor

en iyisi servise gitmek gerekiyor bence ordan bilgi almak lazım artık son çare onlar bu konuda ders seminere katıldıkları için bilgili olmalılar kanatindeyim tşk.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

Okan bey sakınan göze çöp batar atasözünü hatırlatırım.

güle güle kullanın.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nahit Alev

herkese teşekkür ederim söylenenlere harfiyen uymaya calışcam.bu bilgiler benim icin cok cok onemli tekrar teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Okan Akın
(düzenlendi)

evet tam isabet o site idi bu konu iki faklı düşünce (fikir) oluşmuş

milletin kafasında o bakımdan da herkezin kasaı ister istemez karışmakta tam bir birlerine zıt düşünce

birisi tam gaz doğru fites halk dilinde aracı devrinde kullanmak

ikincisi ise çok sakin kullanmak max 3.000 devri geçmemk aynı hızda gitmemk vites küçültüp vites büyütmek

şimdi motordan anlayan ve daha önceden tecrübe sahibi olan arkadaşlardan bu konu üzerine yoğuşmalarını rica ediyorum fikirlerini yazarlarsa çok daha ve

konuyu toplamış oluruz kararımız ve fikrimiz tek olur

şimdiden teşekkürler

tarihinde Okan Ak?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...