Sina Güran 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Dikkatimi çekti de ABS siz aracımda frene aniden dip basınca sadece sol ön tekerlek kilitlenerek kızaklamaya başlıyor, sağ taraf ise öyle bir halde değil. Araba sağa yada sola da atmıyor fakat direksiyonu tuttuğum yada direksiyon ağır olduğu için mi gücü yetmiyor bilemiyorum. En öncelikle bu normal mi yoksa 2sinin beraber kızaklaması mı lazım? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Tam frenajda 2 ön tekerlek birden durması gerekir. 1. Lastik hava basıncı 2. Fren yağ ömrü kontrolü 3. Sağ ön fren merkezi 4. Fren yağı havasının alınması. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 (düzenlendi) Tek taraf eğer kızaklıyorsa fren ayarı ile ilgili bir sorun vardır çağlar abide zaten yazmış yapılması gerekenleri 16 Eylül 2008 tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sina Güran 16 Eylül 2008 Yazar Paylaş 16 Eylül 2008 Tam frenajda 2 ön tekerlek birden durması gerekir.1. Lastik hava basıncı 2. Fren yağ ömrü kontrolü 3. Sağ ön fren merkezi 4. Fren yağı havasının alınması. 1) her zaman kontrol ederim 2) fren yağı dediğiniz yağ şanzıman yağı ile aynı şey mi? 3)Bu bir aracın parçası sanarım. 4)Şanzıman yağı değiştirildi ve hava vs alınmadı, eğer bağlantısı var mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Şanzıman yağı değil, şanzıman hava yapmaz, zaten havalıdır . Fren lerin havası teknisyen tarafından alınabilir. Fren yağı testi için özel aparat gerekir ki, bunu yapanı zor bulursunuz. Yorum bağlantısı
Sina Güran 16 Eylül 2008 Yazar Paylaş 16 Eylül 2008 Şanzıman yağı değil, şanzıman hava yapmaz, zaten havalıdır . Fren lerin havası teknisyen tarafından alınabilir. Fren yağı testi için özel aparat gerekir ki, bunu yapanı zor bulursunuz. O zaman herford a gidip bu konuyu konuşmam lazım sanarım. Frenin havasının alınması gerektiğini biliyorum fakat değişti mi ne zaman değişti eğer değiştiyse bilemiyorum. Servise gitmeden bilgimin olması gereken şeyler nelerdir eğer izlerken uyarmamı icab eden bişi var ise? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2008 Paylaş 16 Eylül 2008 Herford daki personelin tecrübesi bu sorunla baş edebilir. Siz durumu anlatın yeterli. Yorum bağlantısı
Sina Güran 17 Eylül 2008 Yazar Paylaş 17 Eylül 2008 Benim aklıma ayrıca yükseklik ayarlı konilerden dolayı da olabileceği geldi. Eğer sağ ve sol kısımda yükseklik farkı var ise buda sebep olur sanarım. Fakat araç herhangi bir yöne çekmiyor normal giderkende.Yani öyle bir durum olsa seyir halindeyken araç bir tarafa da çekme yapmalı dimi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2008 Paylaş 17 Eylül 2008 Araçta ayarlı sistem var ise, öncelikle buna bakılmasında fayda var. Montajını kim yaptı? Yorum bağlantısı
Sina Güran 17 Eylül 2008 Yazar Paylaş 17 Eylül 2008 Araçta ayarlı sistem var ise, öncelikle buna bakılmasında fayda var. Montajını kim yaptı? Maslakta yapılmıştı fakat güvendiğimi pek söyleyemeyecem. Ben hakkaten bir oktaykanlara gideyim. Onlar anlar diye ümit ediorm sadece. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Eylül 2008 Paylaş 18 Eylül 2008 Frenlere DOT4 fren hidroliği konuyor, eğer tam tutmuyorsa kaliperdeki pistonlardan birinin toz koruma lastiği çürümüş olabilir burdan su girince piston pas yapar bu durumda diske iki taraftan baskı yapan bu pistonlardan birisi sıkıştığından tam frenleme olmaz, disk frenlerde fren ayarı olmadığı için bu durumda sebebler şu olabilir, hidrolik değiştiyse sistemde hava kalmış olabilir, yukarıda dediğim gibi paslanma dolayısıyla sıkışma olabilir bu durumda tamir takımı alınır gayet basit şekilde merkez contaları değişir temizlik yapılır okadar, balata sertleşmiş olabilir, birkaç sebeb daha olabilir fakat ihtimali çok düşüktür, siz bunlara baktırın jantın iç kısmına kendiniz bakın hidrolik sızmışsa fren merkezinden kaçırıyordur bu durumda yine dediğim gibi tamir takımı ile basit şekilde giderilebilir arıza. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Eylül 2008 Paylaş 22 Eylül 2008 Kullanım tarzına göre değişir benim araba 42000 de balatalar yarı seviye geliyor, tabi uzun yol kullanıyorum ve fren kullanımım minimumda ileriyi görerek yavaşlıyorum, balata kaliteside önemli dandik balata hemen sertleşip işlevini yapamayabiliyor. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Eylül 2008 Paylaş 22 Eylül 2008 Bu arada bir sorum olacak: Fiestalarda balatalar kaç km de değişmeli bilen var mı arkadaşlar? Daha öncede yazdım,ön fren balatalarını 77.000 km.kullandım.Genellikle şehiriçi.Arabam 110.000 de.Arka fren balataları ve kampanalar hiç açılmadı.Gayet memnunum. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Eylül 2008 Paylaş 22 Eylül 2008 Abi hiç frene basmadan mı gittin Bizim araba 33'binde daha bir kaç gün önce ön fren balatalarını-disklerini değiştirdik... Kalitelisini alacaksın Gökhan. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 22 Eylül 2008 Paylaş 22 Eylül 2008 Motor Freni+kaliteli balata. anti-otosan. mum gibi mubarek. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Eylül 2008 Paylaş 28 Eylül 2008 Serkan beyle aynı modda kullanıyoruz anlaşılan, 42000 de yarı balata demekki 70-80000 rahat gider, motor freni ve kalite balata kullanın, motor freni diye 4 ten 2 ye aliim demeyin sakın Yorum bağlantısı
İsmail Üstün 6 Ekim 2008 Paylaş 6 Ekim 2008 Balataların bittiğini nasıl anlıyacaz? Yani bir tamirciye götürmek dışında frenin tutuşunda bir farklılık mı oluyor, hiç başına gelen oldumu arkadaşlar? fren hidrolik seviyesi düşer. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 18 Ağustos 2012 Paylaş 18 Ağustos 2012 Benim araçta da benzer bir problem var. 80-100 gibi hızlarda giderken sert fren yaparsam araba gayet güzel duruyor ama 40-50 gibi hızlarda sert fren yapınca her zaman sağ tekerde abs devreye giriyor ve aracın burnu hafif sola doğru çekiyor sonra düzeliyor. Özellkle şehir içinde sürerken bu beni çok tedirgin ediyor. Trafikte öndeki araç ani fren yapınca ben frene basıyorum ve arabanın sağ taraf abs devreye gire gire gidiyor. Çoğunda durmayacak gibi oluyor ve korkuyorum. Eski lastikler (taş gibi olmuş michelin energy) varken de durum aynıydı, şimdi cooper zeon cs6 ile de aynı. Yeni lastikle yüksek hızdaki frenlemeler inanılmaz derecede güvenli. Eski diskler 20 mm'nin altına inmişti, markası neydi bilmiyorum. Balatalar ate marka idi ve yarıya yakını duruyordu. Bu sorun için geçen yaz brembonun standart diskini aldım ve balataı da trw marka balata ile değiştirdim. Aynı anda fren hidroliğini de değiştirdim. Daha sonra bu kış ön sol fren sıktığı için sol fren merkezi ve bir kaç ay sonra da sağ fren merkezi tamir takımlarını yeniledim. Ancak sorun hala devam ediyor. Yaşar ustayla baktık, sorun yok dedi ama onun sürüşü sırasında pek bir sıkıntı olmadı zaten. Düşük hızlarda giderken ani fren yapınca abs devreye giriyor, araç durmayacak gibi gitmeye devam ve sadece sağ taraftan absnin devreye giriş sesi geliyor. Yüksek hızlarsa sorun yok, 100 km ile giderken ani fren yaptığımda araç gayet stabil bir şekilde duruyor, hatta yağmurlu yolda bile denedim ve duruşuna hayran kaldım ama düşük hızlarda ki durum beni çok tedirgin ediyor. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu? Yorum bağlantısı
Erhan Yıldırım 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 arkadaşlar fren vestanoz u lazım 1998 fiesta nerden bulabilirim.?? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 arkadaşlar fren vestanoz u lazım 1998 fiesta nerden bulabilirim.?? Erhan bey zaten konu açıp sormuşsunuz.Böyle her konuya yazacaksanız açtığınız konuyu kapatalım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts