İçeriğe Yönlendir

Direkten döndüm.


Tansel Yavuz

Recommended Posts

Tansel Yavuz

Valla sağıma soluma hiç bakamadım vaktim yoktu,aceleyle anca ustalarla konuştum hemen çıktım.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansel Yavuz

Araya bayram tatilinin girmesi nedeni ile 25 günlük bir bekleyişin ardından Focusuma kavuşdum,genel olarak kaporta-boya güzel görünüyor fakat mekanik de ufak sorunlar var,servisdeki ustalara selam gönderiyorum,bol bol hatırlarını saydım!

Yarın sabahtan servis yolunu tutacağım ve akşama kadar onları biraz uğraştıracağım,ilk gördüğüm yönlü lastiğin tekinin ters takılması oldu,lastik bölümündeki ustaya selam!

Sonra rot kolunun körüğünün(sıfır parça) çıkık veya yırtık olduğunu gördüm,sol taraf tabanın içe doğru bombeli olduğunu farkettim(insan iki çekiç vurur).

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Geçmiş olsun,tekrarı olmasın inşallah.Bahsettiğin problemler hallolur.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Geçmiş olsun,tekrarı olmasın inşallah.Bahsettiğin problemler hallolur.

+RS Wagon. :D

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Biraz önce çevre yolunda biraz test yaptım,gaza basıp hızlanırken sağa çekme var boşta ve normal giderken belirgin birşey yok.Sizce bu sağa çekme hangi nedenlerden olabilir.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Ters lastik o taraftamı?

Lastiği değiştirttim,lastik havalarını kontrol ettim,ön 2 lastik yeni ve bir sorun olduğunu sanmıyorum,boşta giderken problem yok denecek kadar az gaza basınca bariz sağa çekiyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Rot ayarında sürekli yapması gerekmezmi?

Burda sanki akslarla ilgili bir problem var Akif bey bence.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Alt tabla değiştimi...

Sol salıncak ve solda ne varsa değişti.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Bugün tüm gün servisdeydim,ustaların başına dikildim ufak tefek eksikleri yaptırmaya uğraştım.Direksiyonum sağa normal fakat sola döndürünce son yarım turda birşey sıkışıyordu,airbag ve direksiyon söküldü sorunun direksiyonun altında disk gibi bir parça,içinde dönen şerit varmış(airbag tetiklemesi ile ilgiliymiş),işte o parça arızalıymış ama ellerinde olmadığı için sipariş verdiler.

Anlamadığım bu parça nasıl bozulmuştur,acaba airbag patlamak istemişde açılmamış olabilirmi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bugün tüm gün servisdeydim,ustaların başına dikildim ufak tefek eksikleri yaptırmaya uğraştım.Direksiyonum sağa normal fakat sola döndürünce son yarım turda birşey sıkışıyordu,airbag ve direksiyon söküldü sorunun direksiyonun altında disk gibi bir parça,içinde dönen şerit varmış(airbag tetiklemesi ile ilgiliymiş),işte o parça arızalıymış ama ellerinde olmadığı için sipariş verdiler.

Anlamadığım bu parça nasıl bozulmuştur,acaba airbag patlamak istemişde açılmamış olabilirmi.

Bence yanlış takmışlardır o parçayı. Onun içi saat zembeleği gibidir..

Görevide direksiyondaki korna cruise control, airbag gibi aparatların elektriğini iletmektir..

Sola dönerken kurulur sağa dönerken açılır.. (veya tersi tam hatırlamıyorum) Bunu takarken bir tur sağa dönük vaziyette taktılarsa sola dönüşte sorun yaşanması muhtemeldir..

İçi böyle bişeydir...

clock-spring-constant-force.jpg

Seninki de bu

2cc7_1_b.JPG

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tansel kardeş; Aracı bağımsız bir rot ayarına sokun yalnız makinesi güzel olan bir yeri tercih edin, araç tamiratını kısaca anlatıp, sağ sol ön tekerlekerin birbirine göre duruş mesafelerini kontrol ettirmek istediğinizi söyleyin. Sol tabla bağlantısı biraz önde kalmış ise hızlanmada sağa çekebilir. Sol önden gelen darbe ile üst traversin yukarı doğru kalkmış olduğunu tahmin ediyorum, eğer ki aşağı çekerken pompa_zincir-duvar kolonu gibi basit bir yöntem kullanmışlarsa, sol şase öne doğru uzamış da olaibilir. Yazı karışık gelebilir ama parça üzerinden göstermeden tarifi zor bir anlatım. Bu arada önden çekişli tüm araçlar, ilk tam gaz- ani kalkışta şanzımanın durduğu yerin tersine doğru bir çekiş yapar ama bu farkedilir derecelerde olmaz.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Bence yanlış takmışlardır o parçayı. Onun içi saat zembeleği gibidir..

Görevide direksiyondaki korna cruise control, airbag gibi aparatların elektriğini iletmektir..

Sola dönerken kurulur sağa dönerken açılır.. (veya tersi tam hatırlamıyorum) Bunu takarken bir tur sağa dönük vaziyette taktılarsa sola dönüşte sorun yaşanması muhtemeldir..

İçi böyle bişeydir...

clock-spring-constant-force.jpg

Seninki de bu

2cc7_1_b.JPG

Çok sağol Mehmet abi şimdi çözdüm ben olayı;sola dönünce kuruluyor ve dediğin gibi 1 tur dönük takılmış olabilir ve sola tam kırınca sıkışıyor,demekki bunu 1 tur sağ yapıp takarsak sorun olmayacak.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Tansel kardeş; Aracı bağımsız bir rot ayarına sokun yalnız makinesi güzel olan bir yeri tercih edin, araç tamiratını kısaca anlatıp, sağ sol ön tekerlekerin birbirine göre duruş mesafelerini kontrol ettirmek istediğinizi söyleyin. Sol tabla bağlantısı biraz önde kalmış ise hızlanmada sağa çekebilir. Sol önden gelen darbe ile üst traversin yukarı doğru kalkmış olduğunu tahmin ediyorum, eğer ki aşağı çekerken pompa_zincir-duvar kolonu gibi basit bir yöntem kullanmışlarsa, sol şase öne doğru uzamış da olaibilir. Yazı karışık gelebilir ama parça üzerinden göstermeden tarifi zor bir anlatım. Bu arada önden çekişli tüm araçlar, ilk tam gaz- ani kalkışta şanzımanın durduğu yerin tersine doğru bir çekiş yapar ama bu farkedilir derecelerde olmaz.

Sağol Çağlar abi,yazdığını tam olarak anladım,yarın tekrar kontrol ettireceğim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çok sağol Mehmet abi şimdi çözdüm ben olayı;sola dönünce kuruluyor ve dediğin gibi 1 tur dönük takılmış olabilir ve sola tam kırınca sıkışıyor,demekki bunu 1 tur sağ yapıp takarsak sorun olmayacak.

Bunu da anlamışsın Tansel...

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Bunu da anlamışsın Tansel...

evet çok iyi anlamışım,sabah servisdeydim,elime aldım parçaları aynen taktım ve hiçbir sorun yok,ustayı çağırdım gel topla sorun halloldu diye,usta dumur oldu nasıl yani yeni parça geldimi dedi.

Şimdi sırada sağa çekme sorunu var,ilk tespit sağ rotilde çok boşluk varmış onu çözmeye çalışacaklar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
evet çok iyi anlamışım,sabah servisdeydim,elime aldım parçaları aynen taktım ve hiçbir sorun yok,ustayı çağırdım gel topla sorun halloldu diye,usta dumur oldu nasıl yani yeni parça geldimi dedi.

:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Uzun uğraşlar sonucu,experin kaza mahaline gidip inceleme yapması ile sağ tablanında değişmesine karar verildi ve tekrar rot ayarı yapıldı,rotçu usta yemin-billah ediyor artık bu araçda sorun yok diyor.Bence de düzelmiş gibi fakat tam olarak düzgün bir yolda denemedim ama artık düzeldiğini umuyorum.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Bugün başka bir rotcuya gittim,bütün sorularımı ve merak ettiklerimi bana izah ederek bana çok yardımcı oldu.

Servisdeki ustanın dediği gibi ustanın dediği şu;şu anda bu aracın ne alt takımında ne şasesinde nede rot ayarında milim kayma yok,gayet güzel dört dörtlük yapılmış.

Usta sağolsun bununla yetinmeyip aracı test etti ve sorun lastiklerinden dolayı sağa çekiyor dedi,lastikleri yer değiştirdi bu sefer sola çekmeye başladı,yani kesin olarak lastiklerden birisi veya ikisi hatalıymış.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
bu testleri kaç km/h la yapıyorsun tansel?

30 ile 60 km/h arası bariz kendini belli ediyor.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Aynen yazdığın gibi toleransları var bunları bana rotçu bir bir anlattı ve makinede gösterdi,3-4 mm lik kaymalar hissedilmeyecek toleranslar dahilinde oluyormuş fakat benim aracımda 1 mm lik bir kayma bile sözkonusu değil kendim gördüm çünkü.Sadece yaylarımdan dolayı kamber her iki tekerlektede 1mm kapalı görünüyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...