İçeriğe Yönlendir

Marş sorunu mu?


Ali Şendur

Recommended Posts

Ali Şendur

Merhaba gecen gun aracımı park yerinden cıkarmak için marsa bastıgımda bosa dondu,calısmadı, tekrar denedim yine calısmadı. bu arada gostergenin tam ortasındaki kirmızı noktalı işik surekli yanıp sonuyordu.daha sonra aractan indim 2 dakika sonra tekrar denedim calıstı.

acaba direksiyon kitliyken marsa basmıyo mu arac?

bi bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O kırmızı ışık her marşa basarken yanıp sönüyor olabilir mi? Direksiyonun kilidi nedir nasıl açıyorsunuz? farklı bir sistem mi var? En son bakım ne zaman yapıldı, filtreler biraz kirlenmiş gibi? Diesellerde depodaki yakıtı da son çeyreğin altına pek düşürmeyin.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Direksiyon kilitli iken kontakta açılmaz.Yani ışıklar yanmaz.Boşa döndü derken marş motoru çalıştı ama motorumu çevirmedi, ben orasını anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Fatih Isık

Marş motoru hiç çalışmadıysa tık edip kaldıysa sorun akü bitmiş olabilir. Marş basıp çalışmıyorsa yakıt gelişinde bir problem vardır. Ama marş düzgün basmıyorsa marş motoru bozulmuş kaçırıyor olabilir. Sorunu tam anlayamadık.

Yorum bağlantısı
Ali Şendur
Direksiyon kilitli iken kontakta açılmaz.Yani ışıklar yanmaz.Boşa döndü derken marş motoru çalıştı ama motorumu çevirmedi, ben orasını anlayamadım.

kastettigim (o anda)surekli yanıp sonen kırmızı ısıgın yeri

hız gostergesi ile devir gostergesinin ortasındaki (yerini soyle sematize edeyim O : O iki nokta ust uste olan ısıklardan ustte olanı.)

hayır, mars motoru calısmadı. anahtarı son konuma kadar cevirdim ama arabadan hic ses ccıkmadı :D

immobilizerle ilgili bir sorun mu acaba?zira anantarı cıkarıp tekrar takınca bi problem olmadan calıstı...

O kırmızı ışık her marşa basarken yanıp sönüyor olabilir mi? Direksiyonun kilidi nedir nasıl açıyorsunuz? farklı bir sistem mi var? En son bakım ne zaman yapıldı, filtreler biraz kirlenmiş gibi? Diesellerde depodaki yakıtı da son çeyreğin altına pek düşürmeyin.

bakım yapılalı(15000 bakımı) bir ay bile olmadı. yakıtda yarım depodan fazlaydı.

evet o ısık her marsa basıldıgında yanıp soner ama 2-3 saniye arayla olur bu durum. bendeki durum daha farklı: kırmızı ısıgın daha sık aralıklarla ve surekli yanmasıydı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Diesellerde depodaki yakıtı da son çeyreğin altına pek düşürmeyin.

Önemli.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Marş motoru hiç dönmediyse, kırmızı ışık yanıp söndüyse immo ile ilgili olabilir. Direksiyon kilitliyken de marş basmaz..Direksiyonu açınca çalıştıysa araçta sorun yok bence..

Yorum bağlantısı
Fatih Isık

Anladığım kadarıyla kontak kapalıyken sürekli yanıp sönen ışık yanıp sönmeye devam ediyor ve marş basmıyor. Bu durumda immobilizer tanıma sorunu yaşamış ve kontağı açmamış gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ali Şendur

tekrar merhaba

bahsettigim problemi yazılım guncellemesiyle halletmişlerdi.

fakat dun aynı problem tekrarladı. anahtarı tanımadı araba. dun bu problemden once motor sistem arızası vermişti, aynı gun immo dan da problem cıktı.

bu ford yordu beni baya. arac 2008 model 21000 km de. (2007-aralıkta sıfır almıstım).2 ayda bir servise gidiyorum,herkes tanır oldu serviste...

bu gibi tekrarlayan arızalarda aracı iade edebiliyor muyum? bir bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
Ali Şendur

BİLDİGİM KADARIYLA arac iadeleri;

olume sebeb verebilecek sekilde arıza yapması,

aynı hasarı yıl içinde 4 kez tekrarlaması durumunda oluyor.

bunu genel baslıkta toplamak mumkun mu?

yani 1 yılda 4 kez motor sistem arızası vermesi durumunda iade soz konusumu?

(motor sistem arızası nedeniyle aracın beyni degişmisti. simdi ise kızdırma bujisiyle ilgili olabilir diyorlar)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Nuri Altınay

arkadaşlar bildiğim kadarıyla aynı arızadan servise bir yıl icersinte giterseniz ve bu evraklarla ispatlarsanız ama parcayı ama aracı sizedeğiştirmek zorundalar tğketici haklarınla bu konu ile ilgili görüşürseniz zize daha iyi bilgi verirler

:unsure2:

Yorum bağlantısı
Fatih Isık

Aracı değiştirmeleri zor ama tamirini yaparlar parça değişitirirler bence.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...

Oyumu Aküye verebilirim.Örneklediğin ses hava kaçırma sesine benziyor ama Marş kaçırma sesi böyle değildi bence ihtimal düşük gibi.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

İlk marşta pompa tıslıyor ve hareket edebilecek duruma geliyor sonraki marştada çalışıyor bu şekilde olabilir.Güzel kontrol etmek gerek.Hafif bir bakım zamanı gelmiş gibi.Akü kontrolüde yaptır için rahat olur. :)

Pompa soketinin temizliğinide yap veya yaptır bazen bu tarz sorunlarda okudum. :p

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...