Hilmi Karapınar 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Aracımın sol taraf kapılarında yer yer dökülmeler başladı. üst tabakada şeffaf bir kısım dökülüyor boyaya kadar. ustaya sordum vernik yanmış dedi. ne yapacağım pasta cila yapsam işe yarar mı dedim. pasta cila dahada büyütür kapıları boyatman gerek dedi. sorduğum usta boyacı değil motor ustası. bende size bir sorayım dedim. kapıları boyatmaktan başka bir çözümü olabilirmi. resim gönderemiyorum ama insanın elinin derisi bazen yüzülür ya onun gibi üst tabakası dökülüyor ve gittikçe büyüyor. şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
İsmet Oruç 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 (düzenlendi) Aracımın sol taraf kapılarında yer yer dökülmeler başladı. üst tabakada şeffaf bir kısım dökülüyor boyaya kadar. ustaya sordum vernik yanmış dedi. ne yapacağım pasta cila yapsam işe yarar mı dedim. pasta cila dahada büyütür kapıları boyatman gerek dedi. sorduğum usta boyacı değil motor ustası. bende size bir sorayım dedim. kapıları boyatmaktan başka bir çözümü olabilirmi. resim gönderemiyorum ama insanın elinin derisi bazen yüzülür ya onun gibi üst tabakası dökülüyor ve gittikçe büyüyor. şimdiden teşekkürler. Genelde bu tür vernik yanmalarında kesin çözüm boyadır.Eğer aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız boyatın.Satmayı düşünüyorsanız bu haliyle satmanızda fayda var.. 22 Ekim 2008 tarihinde ?smet Oru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Sonradan yapılan boyada işlem hatası yapıldığı için verniği kabarıyor. Tek çözüm boyatmaktır. Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar 22 Ekim 2008 Yazar Paylaş 22 Ekim 2008 Teşekkür ederim. şu an iki kapıda ama diğer kapılarda da başlayacak gibi gözüküyor. boyattırırsam henüz başlamamış olan yerlerin kabarmasını engellermi. bir de kapıları boyatmak yerine aracın tamamını boyatmak mantıklı mı sizce. daha üç dört yıl binmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 (düzenlendi) Sorununuz yanma değil sizin. Vernik yapışmamış, üretim kaynaklı da bir çok sebebi var. Aracınızı daha önce boyatmış mıydınız? Diğer kapılarda da başlayacak gibi olması bunu gösteriyor. Arabayı servise götürdünüz mü? 22 Ekim 2008 tarihinde Arzu G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar 22 Ekim 2008 Yazar Paylaş 22 Ekim 2008 Hayır götürmedim. aracın garantisi bitmiş durumda. Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Aracınızın modeliyle foruma katılım tarihini şaşı olduğum için karıştırarak görmüşüm, bu yüzden abuk bir soruydu pardon Yorum bağlantısı
Talip İnal 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Vernik ve boya iki ayrı katman mıdır? Yani, araç boyanırken önce boya yapıp sonra vernik mi yapmaktadır? Yoksa sadece boya mı yapılmaktadır? Benim gördüğüm kadarıyla sadece boya yapılıyor. Bu vernik-boya konusu benim aklımı karıştırdığı için çok soru sordum Benim aracımın tavanında da bazı noktalar var, yaz başında apartmandan birşeyler damlamış ve kalıcı bir leke oluşmuştu. Auto Kingteki danışman, benim anlayacağım bir izahta bulunmamış ve boyanması gerektiğini söylemişti. Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar 22 Ekim 2008 Yazar Paylaş 22 Ekim 2008 Tam olarak emin değilim ama boyadan sonra hem koruma hem de parlaklıkiçin vernik atıyorlar diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Vernik ve boya iki ayrı katman mıdır? Yani, araç boyanırken önce boya yapıp sonra vernik mi yapmaktadır? Yoksa sadece boya mı yapılmaktadır? Benim gördüğüm kadarıyla sadece boya yapılıyor. Araçlar metalik boyanırken yüzeye önce astar atılır. Daha sonra boyanır ve flash off denilen elle dokunma süresi geçtikten sonra vernik atılır ve fırına verilir. Opaklarda ise son kat vernik yoktur. Astarlanır ve boyanır, daha sonra fırınlanır. Araçlardaki metalik opak fiyat farkı buradan kaynaklanır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 +1 İlave: dış cephe sıvası benzeri lekeler için artık Sonax-Maguire gibi firmalarda çözümler var, yağan madde içeri işlememiş ise (kuş pisliği gibi) giderilebiliyor. Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar 19 Aralık 2008 Yazar Paylaş 19 Aralık 2008 Bugün sanayide boyacıdan fiyat aldım. Ufak kaporta işleri, arka tampon tamiri, baştan aşağı fırında boya, işçilik dahil herşey için 800-YTL fiyat istedi. Bana makul bir fiyat gibi geldi. sizce de uygunmu firiniz nedir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Aralık 2008 Paylaş 19 Aralık 2008 Komplesi için çok güzel bir fiyat. Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 19 Aralık 2008 Paylaş 19 Aralık 2008 çok harika bir fiyat ama yapacak usta fitilleri, farları, stopları ,tamponları sökecekmi? diyer türlü sökmeden yaparsa maskeleme çok iyi olmuyor gözden kaçan yerler oluyor fitiller boya oluyor ama fiyat yinede çok makul Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Aralık 2008 Paylaş 19 Aralık 2008 Sezon dışıyız ama yine de güzel fiyat, Eskişehire sadece araba boyatmaya gidilir. Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar 22 Aralık 2008 Yazar Paylaş 22 Aralık 2008 Kapı kollarını, aynaları, tamponu, cam fitillerini sökecek. Muhtemelen sezonu olmadığı için bu fiyata yapıyorlar. Yorum bağlantısı
İsmail Karakaş 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Fiyat mükemmel ama işciliğine dikkat edin derim. Ben sadece tamponları marşpiyerleri plakalıkları ve kapı kollarını 700 ytl ye boyattım.. Ama benimkiler fiber olduğu için biraz işciliği vardı.. Yorum bağlantısı
Şafak Uçar 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Bugün sanayide boyacıdan fiyat aldım. Ufak kaporta işleri, arka tampon tamiri, baştan aşağı fırında boya, işçilik dahil herşey için 800-YTL fiyat istedi. Bana makul bir fiyat gibi geldi. sizce de uygunmu firiniz nedir? Süper fiyat.Benim arabanın tavanında ve kaputta var aynı olay.Arabayı tamamen boyamak için 1500 ytl istiyorlar burda.... Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar 6 Ocak 2009 Yazar Paylaş 6 Ocak 2009 Arkadaşlar cumartesi günü arabayı boyaya verdim. 15 günde olur acele ettirme iyi olsun dediler. Bekliyoruz mecburen ve çok merak ediyorum yeni gibi olacak mı diye. Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Bu vernik kalkması sorunu eski aracımda da vardı. Fabrika boyası önce çamurluklardan sonra tavandan ufalandı ve alttan mat boya çıktı. Kesin sebebini boyacılar da bilmiyor. Amerikada bir çok araçta yine benzer dökülmeler görmüştüm. Tek çaresi vernik tamamıyla kazınana kadar zımparalandıktan sonra boya yaptırmak. Eskiden ustalar elle verniği çıkartmaya üşenir üstten az bir zımparayla boya atarlardı. Bir yıla kalmadan alttaki bozuk (kavrulmuş) vernik yapacağını yapar bu kez yeni atılan boya plaka halinde sıyrılırdı. Bunu yaşadım. Şu anda boyacıların elinde elektrikli zımpara makineleri var ve çok kısa sürede istenirse boyayı metale kadar indiriyorlar. Sonunda bıkıp bu muameleyle aracı komple boyatmıştım ve satmadan önce 3 yıl hiç sorun çıkmamıştı. Boyada zımparalama ve bozuk vernik tabakasının tamamıyla temizlenmesi hususu üzerinde durun derim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Vernik kalkmasının başlıca sebeplerinde: 1. Alt kat boyasının kuruma süresine dikkat edilmemesi 2. Sıklıkla malzemenin üretimsel problemi gelmektedir Astar-boya-vernik markaları değişik kullanılabilir ancak karışımdaki yüzdelerde, kullanılan verniğin içeriği sıkıntı yaratabilir ama buna çok az rastlanır. Aslında herşeyin özünde alt hazırlık ve astar yatar, yani aslında boyanın görünmeyen kısmı kaliteyi belirler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts