İçeriğe Yönlendir

Vernik yanması


Hilmi Karapınar

Recommended Posts

Hilmi Karapınar

Aracımın sol taraf kapılarında yer yer dökülmeler başladı. üst tabakada şeffaf bir kısım dökülüyor boyaya kadar. ustaya sordum vernik yanmış dedi. ne yapacağım pasta cila yapsam işe yarar mı dedim. pasta cila dahada büyütür kapıları boyatman gerek dedi. sorduğum usta boyacı değil motor ustası. bende size bir sorayım dedim. kapıları boyatmaktan başka bir çözümü olabilirmi. resim gönderemiyorum ama insanın elinin derisi bazen yüzülür ya onun gibi üst tabakası dökülüyor ve gittikçe büyüyor. şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
İsmet Oruç
(düzenlendi)
Aracımın sol taraf kapılarında yer yer dökülmeler başladı. üst tabakada şeffaf bir kısım dökülüyor boyaya kadar. ustaya sordum vernik yanmış dedi. ne yapacağım pasta cila yapsam işe yarar mı dedim. pasta cila dahada büyütür kapıları boyatman gerek dedi. sorduğum usta boyacı değil motor ustası. bende size bir sorayım dedim. kapıları boyatmaktan başka bir çözümü olabilirmi. resim gönderemiyorum ama insanın elinin derisi bazen yüzülür ya onun gibi üst tabakası dökülüyor ve gittikçe büyüyor. şimdiden teşekkürler.

Genelde bu tür vernik yanmalarında kesin çözüm boyadır.Eğer aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız boyatın.Satmayı düşünüyorsanız bu haliyle satmanızda fayda var..

tarihinde ?smet Oru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sonradan yapılan boyada işlem hatası yapıldığı için verniği kabarıyor. Tek çözüm boyatmaktır.

Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar

Teşekkür ederim. şu an iki kapıda ama diğer kapılarda da başlayacak gibi gözüküyor. boyattırırsam henüz başlamamış olan yerlerin kabarmasını engellermi. bir de kapıları boyatmak yerine aracın tamamını boyatmak mantıklı mı sizce. daha üç dört yıl binmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan
(düzenlendi)

Sorununuz yanma değil sizin. Vernik yapışmamış, üretim kaynaklı da bir çok sebebi var. Aracınızı daha önce boyatmış mıydınız? Diğer kapılarda da başlayacak gibi olması bunu gösteriyor. Arabayı servise götürdünüz mü?

tarihinde Arzu G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar

Hayır götürmedim. aracın garantisi bitmiş durumda.

Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan

Aracınızın modeliyle foruma katılım tarihini şaşı olduğum için karıştırarak görmüşüm, bu yüzden abuk bir soruydu pardon :)

Yorum bağlantısı
Talip İnal

Vernik ve boya iki ayrı katman mıdır? Yani, araç boyanırken önce boya yapıp sonra vernik mi yapmaktadır? Yoksa sadece boya mı yapılmaktadır? Benim gördüğüm kadarıyla sadece boya yapılıyor.

Bu vernik-boya konusu benim aklımı karıştırdığı için çok soru sordum :) Benim aracımın tavanında da bazı noktalar var, yaz başında apartmandan birşeyler damlamış ve kalıcı bir leke oluşmuştu. Auto Kingteki danışman, benim anlayacağım bir izahta bulunmamış ve boyanması gerektiğini söylemişti.

Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar

Tam olarak emin değilim ama boyadan sonra hem koruma hem de parlaklıkiçin vernik atıyorlar diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan
Vernik ve boya iki ayrı katman mıdır? Yani, araç boyanırken önce boya yapıp sonra vernik mi yapmaktadır? Yoksa sadece boya mı yapılmaktadır? Benim gördüğüm kadarıyla sadece boya yapılıyor.

Araçlar metalik boyanırken yüzeye önce astar atılır. Daha sonra boyanır ve flash off denilen elle dokunma süresi geçtikten sonra vernik atılır ve fırına verilir.

Opaklarda ise son kat vernik yoktur. Astarlanır ve boyanır, daha sonra fırınlanır.

Araçlardaki metalik opak fiyat farkı buradan kaynaklanır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

+1

İlave: dış cephe sıvası benzeri lekeler için artık Sonax-Maguire gibi firmalarda çözümler var, yağan madde içeri işlememiş ise (kuş pisliği gibi) giderilebiliyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hilmi Karapınar

Bugün sanayide boyacıdan fiyat aldım. Ufak kaporta işleri, arka tampon tamiri, baştan aşağı fırında boya, işçilik dahil herşey için 800-YTL fiyat istedi. Bana makul bir fiyat gibi geldi. sizce de uygunmu firiniz nedir?

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

çok harika bir fiyat ama yapacak usta fitilleri, farları, stopları ,tamponları sökecekmi? diyer türlü sökmeden yaparsa maskeleme çok iyi olmuyor gözden kaçan yerler oluyor fitiller boya oluyor ama fiyat yinede çok makul

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sezon dışıyız ama yine de güzel fiyat, Eskişehire sadece araba boyatmaya gidilir.

Yorum bağlantısı
Hilmi Karapınar

Kapı kollarını, aynaları, tamponu, cam fitillerini sökecek. Muhtemelen sezonu olmadığı için bu fiyata yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
İsmail Karakaş

Fiyat mükemmel ama işciliğine dikkat edin derim. Ben sadece tamponları marşpiyerleri plakalıkları ve kapı kollarını 700 ytl ye boyattım.. Ama benimkiler fiber olduğu için biraz işciliği vardı..

Yorum bağlantısı
Şafak Uçar
Bugün sanayide boyacıdan fiyat aldım. Ufak kaporta işleri, arka tampon tamiri, baştan aşağı fırında boya, işçilik dahil herşey için 800-YTL fiyat istedi. Bana makul bir fiyat gibi geldi. sizce de uygunmu firiniz nedir?

Süper fiyat.Benim arabanın tavanında ve kaputta var aynı olay.Arabayı tamamen boyamak için 1500 ytl istiyorlar burda....

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hilmi Karapınar

Arkadaşlar cumartesi günü arabayı boyaya verdim. 15 günde olur acele ettirme iyi olsun dediler. Bekliyoruz mecburen ve çok merak ediyorum yeni gibi olacak mı diye.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Rahim Sarı

Bu vernik kalkması sorunu eski aracımda da vardı. Fabrika boyası önce çamurluklardan sonra tavandan ufalandı ve alttan mat boya çıktı. Kesin sebebini boyacılar da bilmiyor. Amerikada bir çok araçta yine benzer dökülmeler görmüştüm. Tek çaresi vernik tamamıyla kazınana kadar zımparalandıktan sonra boya yaptırmak. Eskiden ustalar elle verniği çıkartmaya üşenir üstten az bir zımparayla boya atarlardı. Bir yıla kalmadan alttaki bozuk (kavrulmuş) vernik yapacağını yapar bu kez yeni atılan boya plaka halinde sıyrılırdı. Bunu yaşadım. Şu anda boyacıların elinde elektrikli zımpara makineleri var ve çok kısa sürede istenirse boyayı metale kadar indiriyorlar. Sonunda bıkıp bu muameleyle aracı komple boyatmıştım ve satmadan önce 3 yıl hiç sorun çıkmamıştı. Boyada zımparalama ve bozuk vernik tabakasının tamamıyla temizlenmesi hususu üzerinde durun derim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vernik kalkmasının başlıca sebeplerinde:

1. Alt kat boyasının kuruma süresine dikkat edilmemesi

2. Sıklıkla malzemenin üretimsel problemi gelmektedir

Astar-boya-vernik markaları değişik kullanılabilir ancak karışımdaki yüzdelerde, kullanılan verniğin içeriği sıkıntı yaratabilir ama buna çok az rastlanır. Aslında herşeyin özünde alt hazırlık ve astar yatar, yani aslında boyanın görünmeyen kısmı kaliteyi belirler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...