İçeriğe Yönlendir

Hararet Problemi / Devirdaim kaynaklı


Serkan Adalı

Recommended Posts

Serkan Adalı
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba.

2000 model 1.6 Focus Ghia'da devirdaim dagılmasıyla başlayan motor problemi 2 haftalık ugraş ve 1.750 ytl paraya karşı hala adam akıllı çözülmüş degil.Sorunum şudur ki; bi akşam gezintisi sırasında motordan birden traktörümsü çalışma sesi gelmeye başladı.Akşam karanlıgında göremedim ertesi sabah kontrol ettim devirdaimin üzerinde bulunan kasnak hafif çapraz duruyor.Elle kontrol ettiğimde bloğa baglanan yerde su sızıntısı farkettim.Tamirciye götürmek için motoru çalıştırdım.5-6 km sonra kayış attı ve yolda kaldık :)

Aracı çektirdik sanayiye.Usta söktü devirdaimi degiştirdi.Hazır sökülmüşken triger setinide degiştirelim dedik onuda degiştirttik.Malum önümüz kış 3 lt antifiriz ekledik.Borcumuzu ödedik ve çıktık.2-3 km gitmeden hararet sona dayandı.Ustayı çagırdık gene bi tur attık rampa falan çıktık banamısın demiyo.hava yapmıştır diye havasını aldık.Ertesi gün gene hararet yaptı ve gene tamircinin yolunu tuttuk.Radyatör tıkalı dediler bu defa radyatörü şişlettik.Ardından orjinal termostat takılmalı dediler onu taktırdık.Tabi contaları falan hepsi yenilendi.Gene borcumuzu ödedik ve evin yolunu tuttuk.2-3 gün geçmedi bizim hararet gene şaha kalktı saolsun.Gene tamirciye gittik :p

Bu defada hararet müşüründen olabilir dedi bilge ustamız :angry: Onuda degiştirelim dedik.Tabi bu arada her defa gittigimizde acaba havamı yapıyo diyip havasını aldıralım derken 3 lt antifiriz sizlere ömür.Gene ekledik antifirizi.Tabi çok geçmedi gene bunlar çare olmadı.En son baktık olmucak Yetkili servise götürdük.Servis arıza tapiti yaptı ve conta yanık dedi.Tahmini bi rakam teklifi istedik 2.000 YTL fiyat verdiler.

Yapacak bişey yok tabi gene sanayiye döndük.Başka bi ustaya gittik bu sefer conta degiştirdik.Rolanti ayar müşürünü degiştirttik.Devirdaim dagılınca plastik parçaları motor blogundaki kanalları tıkamış onları temizlediler.Bu kadar dagılmışken ve hazır focusu dagıtmışken baskı balata ve rulmanlarınıda degiştirttik.1 haftalık git gellerden sonra herşey tamam dedik ve gönül rahatlıgıyla evimize döndük.Sonuç 1.700 YTL

Bittimi ??? Hayır.Hararet gene durup dururken birden tavana vurdu ve bir hışımla gene ustaya koştuk.Bu defa Motordan degil arızanın göstergeden olabilecegini söyledi sevgili ustamız.Göstergeciyede göründük.Yaptıgı kontrollerde herhangibir soruna rastlayamadı.kilometreci ustamız bizi başka bi tamirciye yönlendirdi.Saolsun usta yaptıgı kontroller sonrasında kalorifer hortumununda bulunan ilginç bir yay mekanizmasının tıkandıgını buldu.Hortum için yedek parçacıya gittik.Sonuç 50 cm hortum için 105 ytl istediler.onuda siparişle getirebilirlermiş.Tam herşey buraya kadar derken usta hortumdaki mekanizmayı tornada yaptırabilecegini söyledi.Saolsun cüzi bi miktarada çözdü işi.Bu arada orjinal termostatı matkapla deldi geçti. :p

Sonuç 2 haftadır yollardayız.Şimdilik sorun yok.Ama her an tetikte bekliyoruz.Arabaya binmeye korkar oldum.Bu sıkıntıyla ilgili aklına şundan bundan olur diyebilecek birileri varmı?Gerçi pek degişmedik bişey bırakmadım ama genede yorumunuza ihtiyacım var.

tarihinde Serkan Adal? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kayta

Geçmiş olsun birazda şanssızlık yaşamış gibisiniz.bir daha bu problemleri yaşamamanızı diliyorum.en güzel sağlık olsun diyip arabanıza rahatça binmek.

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

büyük talihsizlik, çok büyük ihtimalle o parçaların yarısı boşa değişti.

araç kaç km deydi. hani bilelimde bizimki o km ye gelmeden satalım. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok geçmiş olsun. Bu aşamada ileride şu veya bu arıza çıkabilir demek zor, olan olmuş. En azından bu yazıyı okuyan arkadaşlar için devirdaim gibi nispeten ucuz bir parçanın arızalanınca ne kadar masrafa yol açtığını ispatlayan bir olay olmuş. İlave olarak ilk başta ehil teknisyen kontrolü yapılmış olsa idi, bir seferde belki daha ucuza tamir imkanı da olabilirdi.

Siz ikinci el mi aldınız ve olay olduğunda kaç km de idi acaba?

Yorum bağlantısı
Serkan Adalı

Arkadaşlar çok teşekkür ederim.Hocam dedigin gibi ehil bir teknisyen ile daha ucuza olacagını düşünüyorum.Ama 3 senedir devamlı gittiginiz ustaya bir yerde güvenmek durumundasınız.aracı 2005 yılında ikinci el olarak aldım.120.000 km deydi.Şu anda 150.000 de.Arabamdan çok memnunum.Keyifle biniyorum.Tek korkum arızanın kronikleşmesi...

Birde son götürdüğüm tamirci orjinal termostatı deldi geçti.Anlamadığım delinince ne fonksiyonu kaldı o termostatın ? Şimdi aklımda yeniden orjinal termostatla degiştirmek var .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Focuslarda termostata delik açmak Ford Tsb sin de bile vardır. Yani yanlış bir işlem değil. Devirdaim arızası kronik değil, zamanında değişmemek kaynaklıdır. Çok kritik km de almışsınız. Sizden önceki sahibi triger+devirdaim değişmişmiydi? Siz aldıktan sonra değiştiniz mi? Bu konuda bilgi verdi mi ustanız?

Yeni fark ettim: Motor contası yanmış teşhisinden sonra sadece conta mı değişti? Üst kapak revizyon? Subaplar? silindir rektifiye?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Arkadaşlar merhaba.

2000 model 1.6 Focus Ghia'da devirdaim dagılmasıyla başlayan motor problemi 2 haftalık ugraş ve 1.750 ytl paraya karşı hala adam akıllı çözülmüş degil.Sorunum şudur ki; bi akşam gezintisi sırasında motordan birden traktörümsü çalışma sesi gelmeye başladı.Akşam karanlıgında göremedim ertesi sabah kontrol ettim devirdaimin üzerinde bulunan kasnak hafif çapraz duruyor.Elle kontrol ettiğimde bloğa baglanan yerde su sızıntısı farkettim.Tamirciye götürmek için motoru çalıştırdım.5-6 km sonra kayış attı ve yolda kaldık :jedi:

Aracı çektirdik sanayiye.Usta söktü devirdaimi degiştirdi.Hazır sökülmüşken triger setinide degiştirelim dedik onuda degiştirttik.Malum önümüz kış 3 lt antifiriz ekledik.Borcumuzu ödedik ve çıktık.2-3 km gitmeden hararet sona dayandı.Ustayı çagırdık gene bi tur attık rampa falan çıktık banamısın demiyo.hava yapmıştır diye havasını aldık.Ertesi gün gene hararet yaptı ve gene tamircinin yolunu tuttuk.Radyatör tıkalı dediler bu defa radyatörü şişlettik.Ardından orjinal termostat takılmalı dediler onu taktırdık.Tabi contaları falan hepsi yenilendi.Gene borcumuzu ödedik ve evin yolunu tuttuk.2-3 gün geçmedi bizim hararet gene şaha kalktı saolsun.Gene tamirciye gittik :D

Bu defada hararet müşüründen olabilir dedi bilge ustamız :( Onuda degiştirelim dedik.Tabi bu arada her defa gittigimizde acaba havamı yapıyo diyip havasını aldıralım derken 3 lt antifiriz sizlere ömür.Gene ekledik antifirizi.Tabi çok geçmedi gene bunlar çare olmadı.En son baktık olmucak Yetkili servise götürdük.Servis arıza tapiti yaptı ve conta yanık dedi.Tahmini bi rakam teklifi istedik 2.000 YTL fiyat verdiler.

Yapacak bişey yok tabi gene sanayiye döndük.Başka bi ustaya gittik bu sefer conta degiştirdik.Rolanti ayar müşürünü degiştirttik.Devirdaim dagılınca plastik parçaları motor blogundaki kanalları tıkamış onları temizlediler.Bu kadar dagılmışken ve hazır focusu dagıtmışken baskı balata ve rulmanlarınıda degiştirttik.1 haftalık git gellerden sonra herşey tamam dedik ve gönül rahatlıgıyla evimize döndük.Sonuç 1.700 YTL

Bittimi ??? Hayır.Hararet gene durup dururken birden tavana vurdu ve bir hışımla gene ustaya koştuk.Bu defa Motordan degil arızanın göstergeden olabilecegini söyledi sevgili ustamız.Göstergeciyede göründük.Yaptıgı kontrollerde herhangibir soruna rastlayamadı.kilometreci ustamız bizi başka bi tamirciye yönlendirdi.Saolsun usta yaptıgı kontroller sonrasında kalorifer hortumununda bulunan ilginç bir yay mekanizmasının tıkandıgını buldu.Hortum için yedek parçacıya gittik.Sonuç 50 cm hortum için 105 ytl istediler.onuda siparişle getirebilirlermiş.Tam herşey buraya kadar derken usta hortumdaki mekanizmayı tornada yaptırabilecegini söyledi.Saolsun cüzi bi miktarada çözdü işi.Bu arada orjinal termostatı matkapla deldi geçti. :(

Sonuç 2 haftadır yollardayız.Şimdilik sorun yok.Ama her an tetikte bekliyoruz.Arabaya binmeye korkar oldum.Bu sıkıntıyla ilgili aklına şundan bundan olur diyebilecek birileri varmı?Gerçi pek degişmedik bişey bırakmadım ama genede yorumunuza ihtiyacım var.

focusun conta yaktıgını ilk sizden duyuyorum. böyle bir şey bence mümkün degil. kalorifer hortumundaki yay demişsiniz. bu yaylı hortum silindir kapagından genleşme deposuna giden hortum olmasın.

Yorum bağlantısı
Serkan Adalı
Focuslarda termostata delik açmak Ford Tsb sin de bile vardır. Yani yanlış bir işlem değil. Devirdaim arızası kronik değil, zamanında değişmemek kaynaklıdır. Çok kritik km de almışsınız. Sizden önceki sahibi triger+devirdaim değişmişmiydi? Siz aldıktan sonra değiştiniz mi? Bu konuda bilgi verdi mi ustanız?

Yeni fark ettim: Motor contası yanmış teşhisinden sonra sadece conta mı değişti? Üst kapak revizyon? Subaplar? silindir rektifiye?

focusun conta yaktıgını ilk sizden duyuyorum. böyle bir şey bence mümkün degil. kalorifer hortumundaki yay demişsiniz. bu yaylı hortum silindir kapagından genleşme deposuna giden hortum olmasın.

Hocam triger seti aldıgımda servisine götürdügümde degiştirmek istedim.Ama servis elemanı trigerin yeni degiştigini gerek olmadıgını söyledi.Devirdaim orjinaliydi üzerindeki.Tamircinin dedigine göre kapak contası patladıgında kompresörü bloklardaki sogutma kanallarına kaçırabiliyomuş.Dolayısıyla radyatörün hava yapmasına eş deger bir hararet ertışı oluyormuş.Bu nedenle yanık olabilecegini söyledi.Emin olmak için Ford Arkas Yetkili servisine götürdüm.Arıza tespit cihazıyla yanık oldugunu söylediler.2000 YTL servis ücreti isteyince mecburen vazgeçtim.Aynı işlemi sanayide 500 YTL ye yaptırdım.Silindir ve sübablarda bi sıkıntı olmadıgını söylediler hocam o nedenle işlem yapılmadı.

Yaylı hortum dediginiz gibi olabilir.Ama işlemi yapan tamirci bu hortumun kalorifer sisteminin bir parçası oldugunu işlevininde klima radyatörüne giren suyun tazigini kesmek dolayısıyla su akış sesinin gelmemesini sağlamak oldugunu söyledi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dost acı söyler: Masraf yapmışsınız ama Zetec motorları hararet gördükten sonra eski usul sadece conta değişim tamiratı ile sorunsuz hale gelmez. Tecrüne ile sabittir ki artık normalden fazla hararet yapacak . Tabi ki tüm bu yazılanları sizin aracınızı inceleyip yazmıyoruz, bundan önceki tecrübelerden kaynaklı söylüyoruz ve genelde yaşadıklarımızla söylediklerimiz şunlar (sizin arıza ile ortak yönlere dikkat):

1. Triger zamanında hatta önceki km de devirdaim ile değişmeli, değişimi ehil teknisyenler yapmalı.

2. Zetec motorlar hararete, eksik motor yağından bile daha hassastır.

3. Bir şekilde hararet yaparsa, üst kapak ölçüm - taşlama, siilndir içi ölçüm-rektifiye şarttır. Kapak contası arıza sebebi değil sonuçta zarar gören parçalardan birisidir, sonuç parçadan sadece biri değişerek tüm arıza giderilmiş olmaz.

4. Bu işlemler eksik yapılırsa,ileride: düzensiz rölanti, aşırı yakıt sarfiyatı, yükselen hararet ve kısa zamanda daha masraflı rektifiye ister.

Umalım ki sizin araçta da bunlar başınıza gelmez.

Yorum bağlantısı
Serkan Adalı
(düzenlendi)

Hocam valla yüregime su serptiniz :D Hararet derken nasıl oldugundanda bahsedeyim hocam.Devirdaim dagıttıgında tamirciye götürmek için 5-6 km yol yaptım.Bu sürede kayış attı ve hararet yükseldi.Tabi hemen aracı stop ettim ve çektirdim.Diger hararet yükselmesi olayında ise hararet yükseliyor ve sona geliyordu.Kontagı kapatıp tekrar açtıgınızda hararet gene orta noktayı buluyordu.Bu durum bize göstergeden olabilecegi süphesi uyandırdı.Yada şase almadıgı aklımıza geldi.Bu olay 2-3 defa başımıza geldi.Bu sürede conta yanarmı yanmaz mı yada dediginiz gibi tüm parçaları etkilermi inanın hiç bir fikrim yok.

Gauge menüsünden sıcaklık kontrolü yaptık.103 C de fanlar devreye giriyor.Bi sorunla karşılaşmadık.Motor üst kapak ve silindirler komple elden geçti.Hatta bu kadar söküp dagıttık bide debriyaj için ugraşmayalım diye onlarıda degiştirttim.Rulmanlarıda dahil.kapak ölçümü taşlaması ve rektefiye ye ihtiyacı olup olmadıgını bilmedigimden kendimizi ustamızın merhametli ellerine bıraktık.Bu durumda yapacak başka bişeyim yoktu hocam.

Şimdi test aşamasındayız.Geçen hafta sonu Aydın'a gittim otoyolda baya bi deneme şansım oldu aracımı.Ardından 20 km lik bir rampayı tırmandık.Şu anda sorunsuz gibi görünüyor.Ama genede tereddütümüz var.Gözümüz hararet göstergesinden ayrılmıyor.

Degerli yorumlarınız için ayrıca teşekkürler.

tarihinde Serkan Adal? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Adalı
(düzenlendi)

...Ama hararet anında iki silindiri iptal ediyor (yanlış bilmiyorsam 1 ve 4. silindirler), iki silindire olan benzin akışını kesip hava besliyor ve soğutma sağlanıyor , ancak bu durumda 50 km/hr üstüne çıkılmaması gerekiyor...

Çağlar hocam.Bu yukarıdaki yazıyı forumun içinden aldım.Aslı astarı nedir bu olayın rica etsem açıklarmısınız.

tarihinde Serkan Adal? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor bloğu içinde bir hararet sensörü var, motor soğutma suyundan bağımsız çalışıyor. Diyelimki su kalmadı, klasik müşürlü araçlar blok hararetini göremez, ibre yükselmez. Bu sensör blok sıcaklığının aşırı yükseldiğini görünce önce ikaz lambası yakar, 30s. sonra araç teklemeye başlar (bilinçli), 30 s. sonra stop eder ve bu lamba bir daha arıza teşhise bağlanmadıkça sönmez. Kritik arıza ise, devirdaim dağılmış, suyu yolluyor-yollamıyor pozisyonunda ise, blok sıcaklığı sensörün algılama sıcaklığına yakınlaşıp uzaklaşırsa, yani çok talihsiz bir durumda lambayı yakmamış olabilir.

Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı

ıyyyy.benim kayışlar tarafından bi ses geliyor.usta devirdaim sesi ama çok değil su eksiltirse getir değiştirelim demişti.ama tırstım şimdi bak.:rolleyes:(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Devirdaim sesine benziyor, su eksiltirse gelin diyen ustaya çay içmek için bile gitmeyi istemezdim. Futursuz anlatımlar bunlar.

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

bizim araçtada hararet dibe vuruyordu ben inadına aracı sıkıştırdım motor ateşlemeyi atlayarak yapmaya başladı böyle bir durumda siz bu arabaya istesenizde conta yaktıramazsınız ki

Yorum bağlantısı
Bayram Köksal
(düzenlendi)

Geçmiş olsun.

Motor suyu değişiminde hava yapan sistem, hararet göstergesini hemen tavan yaptırıyor. Her teknisyen bunun üstesinden gelemiyor. Hava alma işlemi focuslarda forumun başka yerlerinde bahsedildiği gibi biraz özen istiyor galiba.

Örneğin motor suyu değişimi sonunda 80-100 km yapınca hararet göstergesi tavan yapıyor yavaşlayınca normale dönüyordu. Hemen yetkili servise gittim. Teknisyen bir gün boyunca bu sorunu çözemedi. Aracı akşamdan bırakmamı bir de soğuk iken sabahtan deneyeceğini söyledi. Sonuç başarılı. Hiçbir parça değişimi talep etmedi ki çoğu usta bu durumda birçok parçanın işlev görmediğini ve değişmesi gerektiğini söyleyebilirdi.

Tecrübe aktarımı adına iletmiş olayım.

tarihinde Bayram K tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor suyu değişimi gibi bir tamir-bakım işlemi yoktur, ama velev ki su boşaldı ve yenisi kondu, başka bir arıza yok ise motor suyu havasını almak ehil Ford teknisyeni için sorun değildir.

Yorum bağlantısı
Bayram Köksal
(düzenlendi)

Çağlar Bey,

Genel bakımda suyun da değişmesini de talep etmiştim.

Teknisyenin uzun süren bu işlem sonucunda savunması şu idi: 'LPG ciler montajı yapıyor derdini biz çekiyoruz zira lpg nin devreye girmesi su sıcaklığı ile oluyor, hızlı devir daim oluyor, ve devirdaim sistemine müdahale olduğundan, hava alma işleminin zorlaşmasına neden oluyor' şeklinde. Tabi sistemin nasıl işlediğini bilmiyorum ama tespiti bu idi.

tarihinde Bayram K tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg bağlanmış sistemde birçok dirsekli su borusu ilavesi var ise, hava almak zorlaşır bu doğrudur, ama müşteriden su değişmesi isteği geldiğinde, teknisyenin bunun gereksiz olduğunu anlatması gerekirdi. Yeni su ile sisteme giren taze oksijeni hiç sevmem de.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mürsel Tamer

Arkadaşlar;

bu triger seti ve devirdaim değişim kilemetre aralığı nedir?

Bilgilendirirseniz sevinirim...

Saygılar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Triger, 90 bin yada 5 yıl...

Devir daim de aynı sürede değişilirse ekonomik olur...

Yorum bağlantısı
Serkan Adalı

İlginç bir ayrıntı aktarmak istiyorum.Bu bahsettigim olay sırasında toplanda 7,5 lt antifriz kullandım.İlk kullandıgım antifriz yeşil renkliydi.İkinci ustama gittigimde bana yeşil renkli olan degil kırmızı renkli olan antifriz kullanmamı söyledi.Rengin nasıl bir ayrıma yaradıgını anlamadım ama ustamın dedigini yaptım.Kırmızı olanını koydum.Geçen pazar günü gene hararet tavan yaptı.Ertesi gün gene gittik hava olduğunu söylediler.Usta moturu çalıştırttı.Genleşme deposuna giden küçük hortumu çıkarttı.Hortumdan çıkan suyuda ayrı bi kapta tutup tekrar genleşme kabına ilave etti.Bu sırada benim ilk koydugum yeşil renkli antifriz meydana çıktı.Neredeyse 2 aydan beri içinde bilmedigimiz bi yerde saklı kalmış anlaşılan.Antifriz bu kadar zamanda deviraim ettigine göre hava olayının ne denli zor oldugunu şimdi daha iyi anlıyorum.

Havasını aldıgımızı düşünüyorum.Bu arada bu işlemi yapan normal motor tamircisi degil oto elektrikçisi :( Çünkü 3-4 tamirci bi türlü alamadı.En son Kemal abimiz sorunu keşfetti ve üzerinde yogunlaşarak yavaş ama etkili bi şekilde çözüme kavuşturdu.

Umarım bundan sonra gene tekrarlamaz.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Adalı
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba..Uzun zamandır çözülemeyen problemin kaynagını bulduk.Yapılan 10 günlük denemelerin ardından sorunun tamamen çözüldügünü söyleyebilirim.Bu kadar parça degişmesine ve bu kadar uç noktalarda çözümler aranmasına ragmen arıza genleşme kabının kapağında çıktı.Bildiginiz 10 YTL lik kapak yani.

Hararet problemi ile karşılaşacak olan tüm arkadaşlara tavsiye öncelikle su deposunun kapagını degiştirin.

tarihinde Serkan Adal? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...