İçeriğe Yönlendir

Rolantide düzensizlik ve lpg'ye geçişte sorunlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Malum.. lpg kiti olarak teleflex taktırmıştım... Ancak taktırdığım günden beri motor soğuk iken ilk gaza geçişte eğer araba boşta ve ayağım gazda değil ise bazen stop ediyordu...

Tekrar lpg'cime gitme fırsatım olmamıştı ve 6. aydan beri bu şekilde kullanıyordum...

Cumartesi günü, Tunalı Oto'ya gittim.. Derdimi anlattım... Kalibrasyon sorunu olabilir, yeniden kalibre edelim dediler...

Firma sahibi Veli Bey, yanına bir usta da alarak, ben ve Ruhi de birlikte olmak şartıyla kalibrasyon için çıktık...

Ben o kadar lpg montajı ve kalibrasyon uygulaması izlemiş biri olarak, bir aracın kalibrasyonunun nasıl olması gerektiğini gerçek anlamda ilk defa görmüş oldum..

Kalibrasyon işlemi. abartısız 1,5-2 saat sürdü...

Sadece soğuk ve zor anlar için yapılan kalibrasyon abartısız 1 saate yakın sürdü...

Soğuk kalibarasyonundan sonra çevre yoluna çıkıldı ve sıcak ayarları, rolanti ayarları yapıldı... Testleri yapıldı...

Veli Bey'in ifadesi ile mükemmel bir kalibrasyon olduğu söylendi... Sevindik...

Teşekkür ettik ayrıldık... Ayrılırken Veli Bey.. Pazar sabahı aracı denememi ve kendisine bilgi vermemi istedi..

Pazar sabahı aracı denedim...

Şok: Araç daha sorunlu hale gelmişti... Artık motor soğuk iken benzinde de doğru dürüst çalışmıyordu... Tabi ki bu durum.. Beni lpg'den ziyade araçta bir sorun olduğunu düşünmeye yönlendirmişti...

Hayırlısı bakalım... Nevşehir'e gelince bujiden başlarım değişmeye diyordum.. Tam bunları düşünürken... Kalibrasyon sonrası çook yüksek hızlarda test ettiğimiz sırada Veli Bey'in araç egzozdan kurum attı dediği aklıma geldi...

Evet kurum atmıştı... Tezime göre subaplar kurumluydu ve test sırasında sıkıştırdığımızda bir kısmı temizlenmiş ve subaplar kaçırmaya başlamıştı...

Ankara-Nevşehir yolculuğum sırasında bu kurumlardan kurtulma kararı aldım... Aracı yakmayacak şekilde.. 1 saate yakın bir süre sürekli 4000 devir ve üstünde kullandım aracı...

Eve geldim.. bismillah dedim kapadım motoru...

Sabah heyecanla indim aracın başına... Marşa bastım.. çok güzel çalıştı... Tekleme, rolanti dalgalanması, stop etme kalmamıştı.. ısıttım.. Lpg'ye geçtim... Stop etmemişti.. Tesadüf olabilir dedim...

Kapalı garaja çektim aracı.. akşama kadar yine soğudu... Akşam çalıştırdım.. yine çok güzel çalıştı... Isıttım, lpg'ye geçtim.. yine hiç bir sorun yoktu...

Kıssadan hisse... :

Benim derdim, lpg veya kalibrasyon değil, kurummuş bence... Bu kurumlar da araç bana geçince yavaş yavaş temizlenmeye başlayınca subaplar kaçırmaya başlamış ve sorun oluşturmuş...

İkinci kıssa;

Benim bu güne kadar gördüğüm kalibrasyonlar, en fazla 10 dakka sürerdi.. Araç rolantide çalıştırılır... Kopyalanır, yola çıkılır, basılır, kopyalanır, rampaya vurulur.. kopyalanır.. işlem biterdi...

Benim aracın kalibrasyonu sırasında, "Abi bitmedimi daha diyordum"... Veli Bey "Daha yetmez, henüz 7000 veri ancak alabildim" diyordu... Gördüğüm kadarıyla sadece soğuk ayarında 15000 civarında veri toplandı ve yüklendi...

Ayrıca.. sıcak ayarında da eğer veri toplamak için uygun devir ve tork değerleri oluşmuyorsa araç kalibrasyon için veri toplamıyor ve uyarı veriyordu... Çoğu zaman işlem yarım kalıyor ve tekrar ediliyordu...

Buradan Veli Bey'e gösterdiği özel ilgi ve alaka için teşekkür ediyorum...

Eğer bundan sonrada aracımda her hangi bir sorun olursa eminimki bu lpg kiti yada kalibrasyondan değil... Muhtemelen bujiler, buji kabloları, bobin, rolanti valfi veya subaplardandır...

6 saatde lpg takıp kalibrasyonda yaptım diyenlere de bence güvenmeyin... :)

Uzun oldu.. kusura bakmayın.. ama okuyun.... Önemli tespitler içeriyor... :)

Yorum bağlantısı
Çağdaş Yalman
(düzenlendi)

Aslında buraya yazılırmı bilmiyorum ama. bu gün benimde başıma buna benzer bir olay geldi. araç gazda iken teklemeler gaz yememeler yapıyordu. hatta dün bir ara dik olmayan bir rampada kaldım gaza nekadar basarsam basayım gitmedi. benzine aldım deviri 2 kere tavan yaptırdım sonra yürüyebildim. benzindede 1-2 defa tekleme yapsada arabaya konduramadım. sabah ilk iş gazcıda aldım soluğu. kalibrasyona baktı normal arabayı çalıştırdı. dinledi. elektriksel bir problem dedi. buji buji kabloları veya bobinden yapabilir dedi. Herforda gittim. Rauf usta arabaya dinledi bobini değiştirdi. arabam eski haline geri geldi. Gaz arabadaki arızayı daha çabuk gün yüzüne çıkarıyor.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Subap temizliği şartmış demek ki. Bence bir makinaya bağlatıp temizlik de iyi gelecektir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Subap temizliği şartmış demek ki. Bence bir makinaya bağlatıp temizlik de iyi gelecektir.

Ama 4000 devir üstünde kullanmak da çok zevkli be Çağlar.. :spiteful:

Şaka bir yana..

Bu sabah da aracım gayet düzgün çalıştı ve lpg'ye sorunsuz geçti... İstanbulda az yaksın diye sürekli düşük devirde kullanıldığını düşünüyorum bunun...

Ve anladığım kadarıyla subaplarda yanık falan yok.. olsa sorunumun büyümesi gerekirdi... Demekki, bir temizlik iyi gelecek...

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan

Gözün aydın çok sevindim düzeldiğine.

Bu şahit olduğum test sayesinde Teleflexin büyük olduğuna bir kez daha tanık oldum, araç içinde biz yorulduk, Veli bey 3. vitesde 1saat boyunca gaz fren, gaz fren yapmaktan yorulmadı. Zaten araca binmeden önce bizi uyarmıştı, gelmeyin zor olcak diye :spiteful: Ama yinede Emmiyle ben atladık arabaya :spiteful: Hatta Emmi' ye çaktırmadım ama bir ara kapıyı açıp atlamayı düşündüm :) Teşekkürler Veli Bey.

Yorum bağlantısı
Çağdaş Yalman

demekki benim subapları temizletmem gerekmeyecek hiç. benzinde iken3000 devirde atıyordum üst vitese ama LPG den sonra ı-ıh. :spiteful:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Peki ortalama ne kadar zamanda bir yapmak gerek bu yüksek devir işini

Galip zaten lpg'de kullanıyorsun.. Senin araba kurum bağlamaz artık... Araba kurumu benzinde bağlıyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kurum temizliğinden tısrtığımız tek nokta; Subaplarda; yara bere, yanık varsa, bu yanık bozuk yerler kurumla kapanmış normal çalışır hale gelmiş ise... Temizlik yaptığımızda bu yama vaziferi gören kurumların atılıp, hataların ortaya çıkması...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

O zaman hiç elleme bence....

Yani gerek yoktur diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
arkadaşlar şimdi çakma mercedes olmuş araba diyorlar :rolleyes: . en kısa zamanda resimlerini çekip siteye koyacağım.

En kısa zamanda bekliyoruz... :blink:

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. Stop etme korkusu olmadan aracınıza bineceksiniz inşallah bundan sonra.

Kalibrasyon sonrası çook yüksek hızlarda test ettiğimiz sırada Veli Bey'in araç egzozdan kurum attı dediği aklıma geldi...

Evet kurum atmıştı... Tezime göre subaplar kurumluydu ve test sırasında sıkıştırdığımızda bir kısmı temizlenmiş ve subaplar kaçırmaya başlamıştı...

Ankara-Nevşehir yolculuğum sırasında bu kurumlardan kurtulma kararı aldım... Aracı yakmayacak şekilde.. 1 saate yakın bir süre sürekli 4000 devir ve üstünde kullandım aracı...

Küçük bir ayrıntıdan sonuca gitmeniz ise takdire şayan doğrusu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Erdoğan bey, sizin araçtaki teklemenin muhtemel sebebi: Benim adlandırmam ile tiner koklama sonrası sendromu :lol2:

Araçlar uzun süre boyahane yakınlarında kalınca, çalıştıktan sonra bir süre garip davranış sergileyebilirler. Teknik bir döküman yok ancak, gözlemlerimden: Aracın tüm hava emiş sistemine tiner, vernik vb. kimyasallar nufuz ediyor, maf-map, hegoyu çevreliyor. Bunun sonucunda bir müddet sarsıntılı çalışma olabiliyor. Eğerki düzeldi ise nedeni bu olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araç düzeldi.. Bu kesinlk kazandı arkadaşlar.. bugün yine her şey sorunsuzdu...

Geçmiş olsun. Stop etme korkusu olmadan aracınıza bineceksiniz inşallah bundan sonra.

İnşallah... Sağolun..

Küçük bir ayrıntıdan sonuca gitmeniz ise takdire şayan doğrusu.

Saygılarımla.

Bu sorun sürekli beynimin bir yerlerini işgal ediyordu... Motor ısınınca tüm sorunların ortadan kalkması kafamı karıştırıyor ama bir ihtimal kalibrasyon hatasımı ki diye de fazla kurcalamıyordum arabayı...

Saygı bizden...

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz

aslında bende de bu sorun hala devam ediyor. Tüm yazılımlar ve parçalar elden geçti. Tek bir ihtimal kaldı. Geçen sene yazın egzozu değiştirmiştim. Yan sanayi. Sanıyorum bu nedenle ilk çalıştırmada gaza geçişte tekleme yaşıyorum.

Kurum dedinizde aklıma geldi. Olabilir belkide iç yapısı , kullanılan malzeme bunlara sebeb verebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sallamış be hacı.. LPG nin ECU sunun hafızasında o kadar boş yer yok..

LPG li arabada kolay kolay kurum oluşmaz. Gzlamaya gerek yok.

Sallamış mı bilmem ama... :(

Kurum bence, benden önceydi Mertol...

Lpg'ye geçipte temizlenmeye başlayınca sorun yaşadım diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
40.500 km'de LPG taktırmış ve hali hazırda (46.000 km) bir şikayeti olmayan biri Carbon Clean yaptırmalı mı peki? Yada bu km'de kurum oluşur mu?

Sizin aracınız da sanırım öyle yüksek km'li değildi. Piyasada ki 200K'yı devirmiş araçların vay haline o halde.

Sorun yoksa yaptırmayın bence...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...