İçeriğe Yönlendir

Explorer


Murat Korumaz

Recommended Posts

Murat Korumaz

selamlar ben yenı katıldım aranıza ama saatlardır nasıl yazılacak nasıl olacak cozemıyorum sayfayı cahılıgıme verın

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

sanırım bu sefer basardım yanlız kısısel bılgılerımde bır hata var duzltmeyı deneyecegım ama ne kadar basarılı olurum bılmıyorum :))))) yardımlarınızı beklıyorum benım 2000 model exprorer 5.0 v8 bır aracım var ıkıncı el olarak aldım yaklasık 3 aydır bende oldukcada memnunum ama bılmedıgım cozemedıgım bagzı seyler var ne yazıkkı aracla beraber ruhsat dısında bır sey alamadıgım ıcın de problemlerın cozumune ulasmak bıraz zor oluyyor sonuc olarak kullanım kılavuzunu neten buldum ındırdım fakat bu kıtapcık ıcerısınde bakım kısmı yok yanı hangı baprca nasıl sokulur tak8ılır gıbı bolum yok neyse daha fazla uzatıp can sıkmayım kafadan tekrar herkese selamlar

Yorum bağlantısı
Amaç Keskin

murat bey hoşgeldiniz, kişisel bilgilerde hata nedir? araçla ilgili sorunlarınızı detaylandırırsanız çözüm bulmaya çalışılacaktır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Murat bey hoşglediniz. Modeller altında Diğer Ford modelleri kısmına yazabilirsiniz. Bu arada hiçbir markanın kullanım kılavuzunda parça bilgileri sökme - takma bilgileri yoktur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
selamlar ben yenı katıldım aranıza ama saatlardır nasıl yazılacak nasıl yolacak cozemıyorum sayfayı cahılıgıme verın

Şu link size yardımcı olacaktır..

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

arkadaslar ınanın yazdıklarınızı daha yenı gorebılıyorum bende ılgısızlıkten yakınacaktım hata yıne bırıkerıne yardım dıledım sanırım sorularım ıcın yenı baslıklar acmam lazım cunkı ınceledıgım kadarıyla 5.0 v8 hakında hıc bır soru yada cevap olayına gırılmemıs ben bır acmaya calısayım bakalım bu arada kıssel bılgılerımdekı hatayıda duzeltım sehırde bır sıkıntı olmustu onu da becerte bıldım

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

yenı baslıga gerek yok sanırım yenı basıma gelen bır sorunum var onunla ılgılı bılgısı olan arkadaslarvarsa sevınırım aracımı 130 bın de aldım su anda 144 bın oldu yag fılıtre bujıler hep deyıstırdım gecen haftada bır katkı koyayım dedım yaga dubleup koydum kıs kosularında rahat yaglama yapması ıcın olan mavı bır kutu ıdı yanlız o katkıyı koyduktan sonra araba rolentıyı ayarlıyamamaya basladı cekıste dusmeler durmalarda stop etme olayları oldu ekzos patlaması ve hata hava fılıtresının o tarafta da patla seslerı gelmeye basladı ılk olarak ateslemeden suphelendım o yuzden buzı kablolarını ve atesleme bobınını kontrol ettırdım ıkısındede bır sorun yok daha sonra bogaz kelebegını temızletım yıne her hangı bır deyısıklık olmadı sıbop lardan cacırma ola bılır dedıler bır aletle adını bılemıyorum bujılerın ordan olctuler yıne bısey deyısme en son dun aksam sanırım yıne bujılerın ordan pıston uzerıne yag sıktık dedıler dun aksamkı kulanımı gayet ıyı ıdı ama sabah yıen sapıtı ? lpgde daha stabıl bır rolantı tutura bılıyor fakat benzınde sureklı tyeklıyor ıkı gun oncede enjektor temızleyıcı katkı koydum stp sanırım markesı benzınde fazla tekleyınce aceba enjektordemıdır dıye bıraz duzelme oldu egzos ve mordakı patlamalar kesıldı ama bujı kablolarını tek tek sokerek baktıgımızda sag taraftakı 4 sılındırın bırden bıle kablolarını cıkarsanız motor fazla teklemıyor karsı tarafı cıkarıncada 1 tane bıle cıksa motor buyuk oranda salanmaya baslıyor ben yıne abartıp dayanmısım yazmaya umarım yardımınız dokuna bılır son olarak motor u sokturmeden komple yag yı deyıstırem dıyorum katkıdan dolayı olmus olabılır dıye dusunuyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Forumda kimsede 5.0 olmadığı için konu bulamamışsınızdır normal. Anlattıklaırnız üzerine: Yapılan ölçüm yağlı yağsız kompresyon testidir ve nadir teknisyen-usta tarafından yapılır, onları kutlarım, nerede yaptırdınız?

Sizin aracınızda benzin buharını dışarı atmayıp, geri dönüşüm ile yakan sistem dahil, komplike ve hassas bir motor mekaniği-elektroniği vardır. Elinize geçen katkıyı bu araca koymassanız iyi olur. Katkılardan sebep tekleme yapar demek te yanlış ve dayanaksız olur ama siz katkılardan uzak durun. Tariflediğiniz üzere 4. silindirde ateşleme-yakıt problemi olduğu belirginleşiyor,

1. Bujiler yeni de olsa, tırnak aralıkları yanlış olabilir-bozuk olabilir.

2. Buji kablosu ve bobini nasıl test ettiler anlamadım ama, bu araçlarda bu 2 parça da bozulmayı çok sever, kablo ve bobin denemek-değişmekte fayda var.

3. Km si nin bu kadar düşük olması ilginç, umarım gerçektir.

Devamlı mekanik 4x4 olan aracınız, V6 tipinden daha zevkli-sesiz-az yakan bir yapıya sahiptir, diferansiyel arızası da çıkarmaz, yalnız Check engine lambasını devamlı yakar, genelde hego veya benzin buharı geir kazanım sistemindendir, eğerki hata kodları bunlar üzerinde ise çoğu zaman arıza değildir.

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

katkının pek payı olmadıgı dusuncesındeyım. ancak bujı kablaları degısırken atesleme sırası karısmıs olabılır. 1 kablo bıle degısse patlamalar teklemeler ve cekiş dusuklugu baş gosterır..

düzgün bır usta ya görünmelisiniz derım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

V8 de kablo yanlış takılırsa, servisden bile çıkamaz. Kabloları biraz sıkça değişmek ister. Herhangi bir sokette en ufak korozyon olsun, direnci yüksek okuyan beyin arıza algılar, arabayı koruyacağım diye neler yapar neler :blink:

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

bobın ve kablo denemesı nasıl yapıldı dersenın bujı kabloları sokuldugu zaman tabı bu benım gordugum ve bana aktarılan her buju kablosunda aynı atesleme olayı var ateslemede bır tekleme yapmıyor kablolara gelınce dedgdıgım gıbı 4 kabloyu da ceksek aynı calısıyordu o yuzden kablolardan bırını hem bobın hemde bujıden cıkarıp elerındekı yenı bır kablo ıle yer deyıstırdık bu ıslemı her bujıde denedık ama motorun teklemesınde bır sıkıntı olmadı boyle bır denemeden sonra bobın ve kabloların saglam oldugu soylendı bırda yazdıgınız buharlasma olayııle ılgılımı bılemıyorum ama arac ılk calısmalarda 2 dk kadar sonra egzostan sıvı atıyor belırlı bır sure aktıktan sonra kesılıyor yanlıs asagıda kucuk bır su bırıkıntısı yapacak kadar da damlatıyor ? ama bu damlatma olayı sureklı vardı bu teklem kısmı dedıgım gıbı katkıdan sonra basıma geldı katkıyı koyduktan 1 ssat sonra aracı benzın e alıp yanımdakı arkadasa cekıs ını gostermek ıstedım arac yıgılıp kaldı gaz yemedı bır sure onra tekrar denedım yıne gaz yemedı bende daha fozla sıkıstırmadım 3 4 saat sonra tekrar denedıgımde bır sıkıntı cıkmadan hızlandı fakat ertesı gun sabah bu rolantı ayarsızlıgı ve stop etmeler basladı

bujı kabloları hıc sokulmedı denmelerde bıle tek tek sokulup takıldı coklu sokumlerdede uzerlerıne etıket koyulup sokuldu bırde tekleme olayı her hangı bır bakım sonrası olmadıgından boyel bır olasılık dusuk gorundugune gore aksaray yoları tastan alacaz bujı kablolarını yanlıs v6 yada v8 arasında bujı kablolarında bır fark varmıdır aceba acıkcası parfacılara pek guvenemıyorum elınde hangısı varsa onu onunuze koyup bu dıyorlar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu araçlarda en sık değişen parça bobin ve bujikablosu olma istatistiği aklınızda olsun. Bobin arızalarında sıkça görülen: bazen normal, bazen anormal çalışmadır. Sebebi: bobin ısındıkça arızasını belli etmeyi seven bir parçadır, buji kablosunu şaseleyerek ateşleme kontrolu doğru ama eksiktir, hele ki sizin motorunuzda, ateşleme zayıf ise tekleme çok beligin olur ve zayıf ateşleme bu kontrol yöntemi ile anlaşılamaz.

Bujilerin sökülüp atlatma yapıp yapmadığına ve tırnak aralık değerlerinin doğruluk kontrolü en başta gerekli.

Universal kablo vardır, aracın ihtiyacına, bouyna göre kesilip hazırlanır, amerikancılarda satılır, kaliteli ipek gibi kablodur, çoğu amerikancı bunu bilir.

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

bujılerı dunaksm soktuk ve kontrol ettık daha takılalı 10 bın km oolmadı bıle bujılerde her hangı bır sıkıntı gozukmedıgı doylendı zaten motordakı kompresor u gormek ıcın soktukları alet ıcın sanırım bujıler sokulmustu hak verısınızkı hem parca bulunması bıraz sıkıntılı hemde fıyatları o yuzdende kesın emen olmadan parca almakta pek ıstemıyorum ama soyledıklerınıze bakılırsa bu aracın zaten kablolarını deyısmemız gerekıyro cunkı ben ılk aldıgımda aracın uzerınden cıkan bujı ve fılıtrelere gore dusunecek olursak o kabloların deyısmıs olması mumkun degıl cunkı ne uzerındekı fılıtre araca ayıttı ne yag fılıtresı bujılerde benle yasıttı sanırım ayrıca on fren dıskınde catlak cıktı onlarıda deyıstırdım orde sol ondekı bır bılye grubu deyıstı yanı pek bakılmamıs son kulanıcı tarafından km sıne gelınce arac ılk olarak bır makam aracı olarak kulanılmıs ıc dosemelerı ve dısardan gorunumude bunu destekler sekılde temız ıkıncı kulanıcıda servıs sahıbı arac takas ıcın geldıgınde yaklasık 2 yol servıste alıcı beklemıs aynı benım gıbı bır delı dıyelım o yuzden km sı dogru oldugunu dısınıyorum

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Meraklısı diyelim. Arzu ederseniz size teklemeyi kontrol ettirmek amaçlı özel servis tavsiye edebilirim. Söz konusu servisteki arkadaşlar Ford yetkili servis eğtimli ve başlarında bulunan Osman, Explorer konusunda Türkiyede ikinci dir (birinci benim de :blink: narsizmin doruklarındayım)

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

vaşaha ben daha yenı amerıkancı oldugumdan bılemıyorum :blink:))) bakımlarımıda eskı bır arkasım var mekanıker dıget tum araclara bakan bırısı acıkcası onunda ılk amerıkanı benım araba o yuzden bıraz acemılıgımız var hata sıze sanzuman yagı deyıstırmemızı anlatsam gulmekten olursunuz :blink:))

caglar bey 1 numara sızsenız sızınle gorusmeyı ısterım yakınsa yerınzı osman beyı bu forumda duymustum bursalı bır arkadasın oto sanzuman ıcın tavsıye edılıyordu sanırım aynı arkadas

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Biz artık köreldik, hatırlamam için, birkaç yerini sökebilirm :). Şanzıman yağını neden ve nasıl değiştiniz merak ettim. Liderler servis Dolapdere-Elmadağda 0212 230 4841. Foruma da üyedir Osman Dumanlı. Kontrol vb. işlemlerden ücret almasın, beni oraya getirmesin notumu iletiniz.

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

sımdı teklem olayından baslamk ıstedım yoksa sanzumandada ben kulandıktan bır sure sonra soyel bır sıkıntı oldu her vıteste degıl ama sanırım ya 3 yada 4 e gecıs esnasında sankı yalkenarındakı serıtlerdekı tıtrek bır durum vardır sofor uyansın dıye vıte atarken aynı osekılde bır ses ve tıtreme yapoyr sadace deyısme esnasında sızın formunuza uye olmadan gırıp baktım yıne bır arkadas ksın sıkıntı yasadıgını ats2 sanırım bır yag ıle deyısıklı yaptıgını ve sıkıntı kalmadıgını yazmıstı bende dedım deyıstıreyım neyse aracın altına gırdık sanzuman kartelını bulduk ama tahlıye delıgı yok tekrar yag koyma delıgıde yok aceba baska yeremı bakıyoruz dıye bıraz derı gıtık ara sanzuman dıye adlandıracagım gercek adını bılemıyorum bır dıslı grubu dah vadı onun dolum ve tıpası vardı bızde en son kartel lpagını komple soktuk ıcersını guzelce temızledık daha sonra tekrar yerıne monta edıp yagıda ayg cubugunu delıgınden doldurduk

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

caglar bey koreldık demısınız ama sız eskı topraksınız yenılere tas cıkaracagınız kesın bır kac yerı sokmem lazım demıssınız bos bı zamanınız varsa bende sıze cıraklık yapmayı cok ısterım :))) zaten acıkcası ben bu aracı bu tıp ısteklerımı tatmın etmek amaclı aldım arazı surusu olsun tamır bakım olsun aksesuar ve guc artırıcı dıger parcaların uygulamarı yapmayı dusunuyorum tabı bıraz para yapmam lazım once :))) aracı alırken kıme sorsam alma elınde kalır dedı ama ben arabayı ılk gordugumde ve kulandıgımda cok beyenmıstım ınternet fıyatlarına oranlada yaklasık 8 10 mılyar ucuza aldım oyle dıyenlerede kılo ıle satsam parasını cıkarır dedım :)))) artık zaman gosterecek onlarmı haklı benmı haklı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Murat bey umarım doğru yere doğru yağı koymuşsunuzdur. Tam ezberimde yok ama, yanlış yağ olma olasılığı mevcut. Böyle bir durum var ise pek iyi olmaz. Araç ucuza mal olmuş sanırım :)

Resim de eklerseniz keyifle bakardık, motor, iç aksam dahil.

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz
(düzenlendi)

dıs gorunus var ama motor ve ıcersı yoktu hemen cekıp yolluyayım bu arada soktugumuz yer dogru ıdı :) bızde tırstık bastan ama contada falan sıkıntı cıkardıye gayet kalıtelı plastık bır conta konmus bızde arasına bıraz sıyah sılıkon surup o sekılde taktık her hangı bır sorun olmadı su ana kadar ama vıtes gecıslerındekı tıtreme gectımı dersenız azlma var ama tamamen gecmedı ılk basladıgı duruma geldı demek daha dogru olur sanırım

tarihinde Murat Korumaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Korumaz
(düzenlendi)

tek resım ekleye bılıyorum sanırım

resimlere devam

aa

q

e

ya motor resımler buyk kalıyor kucultuncede bır sey gozukmuyor bıraz calısma yapmam lazım uygun boyuut ıcın

tarihinde Murat Korumaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

buyk olarak yukleyemıyorum maıl adresı verısenız yolluya bılırım

sanırım yeterlı olur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor gibi motoru görmeyeli özlemiştik. Şöfor kapısındaki tuşlu giriş sistemi çalışıyor mu? Bagaja yazık olmuş ):

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

aslında sıstem calısır durumda yanlız dedıgım gıbı aracla elıme sadece ruhsat gectıgınden fabrıka kodunu bulamıyorum abd ye maıl attım kapıdakı etıket ın resmını yoladım aracın tum detayları var onlardan ıstedım kodu ama sagolsunlar satıcınızı arayın demıslar olmadı bızı arayın dıye numara eklemısler e bu aracları fort otosan getırmedı baskada yetkılı satıcı yok dıye bılıyorum telefon acıp konusmadımda bakaj a gelınce zaten arabada lpg var bakarjda kocaman 60 lıtre bır tank var arka koltuga bıtısık bende o cırkın goruntuyu yok etmek hemde muzık sıstemlerını sevdıgım ıcın bu sekılde bır cozum urettım

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

caglar bey ben kafaya taktım sımdı arkadasa gıdıp yagı bosaltıp yenı yagkoyduracagım umarım belırgın bır duzelme olur olmasada artık dedıgnız gıbı bujı kablolarıyla baslayıp ust kapak sokumune kadar uzayan bır yol ızleyecegım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...