İçeriğe Yönlendir

Ford Tourneo Connect Vites Değiştirme Devri


Atilla Mutlu

Recommended Posts

Atilla Mutlu

Herkese merhabalar, epeydir forumunuzu takip ediyorum, çok faydalı bilgilere sahip oldum, teşekkürler... Belki önceden bahsi geçmiş olabilir ama ben bulamadım, Bir sorum olacaktı: Ford Tourneo Connectin Vites Değiştirme Devri sizce kaçtır? Ayrıca hangi viteste olursa olsun kaç devrin altında araç sürülmemelidir? Araç Min-Max devirleri nelerdir? İyi çalışmalar...

Yorum bağlantısı
Ömer Açay

2500 devirlerde vites değiştirmek en uygunu.devirdede 1750 devirin altına düşürmeyin

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Bende yol ,trafik durumuna göre 2000 ila 3000 arası değiştiriyorum ,zaten aracın turbosu 2500 den sonra aciyor o bakımdan 2500 den aşaği düşmemek lazım.

Bu arada vites değişimi ve connect le ilgili bilmemiz gereken faydalı bilgiler var,okumakta fayda var

(yazilanlar alıntıdır)

Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir.Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen.Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır.Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir.Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker".Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir,benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır.Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı.Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

Tourneo Connect, gücünü Focus'ta da kullanılan, 1.8 litrelik, Delphi direkt enjeksiyonlu, intercoolerlı turbo dizel motordan alıyor. Ancak turbo basıncı ve elektronik işletim sistemi farklılığına paralel olarak Focus'taki versiyona göre daha düşük güç ve tork üretiyor.Bununla birlikte, maksimum torkun elde edildiği devir 1.5 tonluk aracın kalkışlarını çevikleştirmek için 150 d/d aşağı çekilmiş.Focus TDCi'da 3800 d/d'de 115 HP güç, 1850 d/d'de 250 Nm tork üreten 1753 cc hacimli Duratorq motor, Tourneo Connect'te 4000 d/d'de 90 HP güç, 1700 d/d'de 220 Nm maksimum tork üretiyor. Hızlı kalkışlarda yüksek tork değerinin etkisiyle ıslak/kuru zemin fark etmeksizin kolayca patinaja düşebilen araç, elektronik çekiş kontrol sistemi sayesinde önemli kayıplar yaşamadan ilerlemeye başlıyor. 1750 d/d'de ulaşılan maksimum torkun etkisiyle kolayca devirlenen araç,motorun 4500 d/d'ye kadar ürettiği etkili güçle şaşırtıcı derecede dinamik sürüş özellikleri gösterebiliyor. Bu devirden sonra gücü tükenen otomobil, gerektiğinde 150 km/s düzeyine kadar hiçbir kesinti yaşamadan ulaşabiliyor.Sessiz ve sarsıntısız çalışan motor, performans konusunda kesinlikle tatmin ettiği kullanıcısı için en iyi sürpriziniyse en sona saklıyor. Bu sürpriz yakıt tüketimindeki cimriliği. 100 km'lik parkur sonunda 6.7 litre motorin tüketen Tourneo Connect, 60 litrelik deposu sayesinde 895 km'lik menzile ulaşabileceğini ilan ediyor. Sakin kullanımla bu otomobilin bir depo yakıtla 1000 km'yi aşması kimseyi şaşırtmamalı.

Yorum bağlantısı
Atilla Mutlu

Ömer ve Murat bey bilgileriniz için çok teşekkürler... Murat bey, benimde sizdeki aracın aynısından var (Connect 2007 75 PS ve Delüx) peki bizim araçların ürettiği tork değerleri de aşağıya yazdığınız gibi mi yoksa biğer connectlere göre değişkenlik gösterir mi? Ne dersiniz.

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Evet Atilla bey,bu konularda fazla bilgim yok ama bildiklerimi yazim ,bizim aracların (75ps=175 nm,90ps=220 nm,110ps=280 nm) torkları diğerleriden farklıdır ,aracın beygir gücü yükseldikce torklarıda artmaktadır ancak dakika/devirleri birbirlerine yakındır ,75ps araclarda 1800d/d den itibaren max.kuvetti (torku) yakayabilirsiniz yani vites gecişlerinde devir aralığını geniş tutabiliyorsunuz ,buda size sürekli vites değiştirmenize gerek kalmiyor.

Ayrıca şunları ilave etmeden gecemiyecem.Herhangi bir viteste en iyi ivme, motorun en yüksek torku ürettiği devirde sağlanır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile daha avantajlısınız.

dizel motorlu arabalarda ani yavaşlamalarda çoğu kez vites küçültüp devir yükseltmeniz gerekmez. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle cok yüksek devirlerede çıkamazlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...