İçeriğe Yönlendir

Otomatik klima


Levent Altuntaş

Recommended Posts

Levent Altuntaş

slm ford sevenler.. 1999 model hb ghia mondeom var 4 aydır bende.. yazın fark etmedim ne zaman klima yon düğmelerini açsam klima hep (a-c) çalışıyordu. şimdi kış geldi malum kaloriferi ne zaman açsam klimada devreye giriyo.. kitabındada yok başka bilgi. topu topu 3 düğme var. biri kademe malum alakasız. diğeri dijital gösterge.. en sonuncusu ise yönlendirme düğmesi.. ne yaparsam yapayım sıcak için kaloriferi klima kompresörü çalışmadan çalıştıramadım. eksili derecelerde ne olacak merak ediyorum... lütfen bir yardım bu bir arıza mı yoksa özelliğimi böyle..kışın klimasız kalorifer nasıl çalıştırılır..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yön düğmesi ön camda ise klima hep devrede kalır, diğer seçimlerde ac düğmesine basınca devreden çıkaer.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet malesef her seferinde devreden çıkarmak için klimayı kapatmak gerekiyor..

Yada benim gibi yapın... Belli bir dereceye getirin sürekli açık kalsın... Motor soğukken zaten üflemiyor... (otomatik klima ise)

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan
Yön düğmesi ön camda ise klima hep devrede kalır, diğer seçimlerde ac düğmesine basınca devreden çıkaer.

Çağlar Usta arabayı ilk kullandığımda bunu farketmiştim, iyi akıl etmişler, Ön cam buğulandığında klimanın açılacağını ben biliyorum ama bilmeyen çok kişi var. Hiç olmazsa onlara yardımcı oluyor :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Focus maneuel tipli klimada, AC ledi yanmadığı için, çoğu insan habersiz , klima hep devrede geziyor, çekiş düşüklüğü ve yakıt tüketim artışını önleyemeden.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

peki çaglar abi yön tusunu tek diş bile kaydırmak klimayı devreden cıkarır mı

Yorum bağlantısı
Ahmet Gökhan Torun

nasıl yani ben pek anlayamadım galiba yön öncama ayarlandığında focus ta klima mı çalışıyor otomatik olarak. Bana pekte öyle gelmedi sebebi ise birincisi ac lambası direk olarak yanmıyor ikincisi ise klima açıkken olan çekiş düşüklüğü ve gazdaki tepkisizlik benim aracımda oluşmuyor.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
nasıl yani ben pek anlayamadım galiba yön öncama ayarlandığında focus ta klima mı çalışıyor otomatik olarak. Bana pekte öyle gelmedi sebebi ise birincisi ac lambası direk olarak yanmıyor ikincisi ise klima açıkken olan çekiş düşüklüğü ve gazdaki tepkisizlik benim aracımda oluşmuyor.

evet ahmet bey eger yön cama ise klima çalısıyor fakat ac ışıgı yanmıyor dikkat ederseniz sesini de duyarsınız

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ön cama tam çevrili olan düğmeyi hafif geri çevirin, o zaman klima devreye girmez.

Ac yazısı var ise klima devrededir. Klima ısıtmaz, soğutur, kışın tüm camlardan nem almak için 5-10 dak çalıştırmak hem yararlı hem de klima boru contaları sağlığı için yararlıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim arabada hafif çevirme yok galiba...

Ben cam ve ayak yönünde kullanıyorum.. devreden çıkarabiliyorum...

Bugün bişey daha farkettim..

Benim arabada benzin lambası da var :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mondeo da benzin lambası vardır, sağ altta sarı :D , kriz yeni ulaşmış oralara galiba, depondan belli.

Yorum bağlantısı
Hacı Erdinç

bende aracımı alalı bir ay oldu. bunun için yarın servise götürmeyi planlıyordum. iyiki yatmadan önce açmışım forumu.

teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan
Focus maneuel tipli klimada, AC ledi yanmadığı için, çoğu insan habersiz , klima hep devrede geziyor, çekiş düşüklüğü ve yakıt tüketim artışını önleyemeden.

Haklısın, ben hemen motor devrinin dalgalanmasından anlamıştım, yoksa anlaşılacak gibi değil, ışık yanmadığından.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Kemalettin Karatum

Malum havalar soğmaya başladı. Bugün burada ısı, ilk defa arabamın ısıtma tertibatını kullanacak dereceye düştü. Akşam iş çıkışı bir baktım arabanın camları buğulanmış. Arabayı çalıştırdım. Hemen eski klimasız arabamdan kalma alışkanlıkla Sıcaklığı en yüksek dereceye getirdim. (Otomatik klima HI yazana kadar ısıyı açtım.) Hava yönlendiricisini de direkt ön cam yaptım ama bir baktım AC yazısı sabit yanıyor. Basıyorum basıyorum sönmüyor. Ters geldi bana bu durum tabi. Isıtmaya çalışırken AC yazısını görmemeliyiz diye düşündüğümden akşam evde forumdan sorarım dedim. Ama sormaya gerek kalmadı küçük bir aramada nokta atışı sorumun cevabını buldum.

Sadece ısı derecesi konusunda tereddütteyim. Çağlar Bey demiş ki "Klima ısıtmaz, soğutur, kışın tüm camlardan nem almak için 5-10 dak çalıştırmak hem yararlı hem de klima boru contaları sağlığı için yararlıdır."

Eyvallah ama ısı derecesini kaç yapacağız. 29 derece yada HI konumunda öncam yönlendirmesi yapmak uygun bir şey midir? Klima çalışmasa/olmasa idi benim yapacağım seçenek bu olurdu. Ön cama sıcak hava püskürtüp buğuyu çözmek. Ama şimdi otomatik kilma var ve ön cama hava yönlendirmesi yapıldığında AC iptal edilemeyecek şekilde yanıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Adı üstünde otomatik, buğu çözmek için en etkili yöntem olan klimayı da devreye sokuyor. Klimanın çalışmaması için cam/ayak beraber seçin, o zaman devreye girmez.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum
Adı üstünde otomatik, buğu çözmek için en etkili yöntem olan klimayı da devreye sokuyor. Klimanın çalışmaması için cam/ayak beraber seçin, o zaman devreye girmez.

Ters gelen, hem ısıyı 29 derece yapıyor olmamız hemde klimayı (sadece soğutmaya yarıyor) açıyor olmamız.

Bu durumda buğu en çabuk şekilde çözülsün diye en etkilli kombinasyon nedir.

29 derece + yönlendirme ön cama (AC açık) diyebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Klima ülkemizde, sadece soğutmaya yarar olarak tanınır, aslında, baştan ismi de yanlış. Doğrusu iklimlendirme sistemidir. Kışın da klimasını açanlar, 8-10 yıl klima azı eksiltmeden de gezerler bu da diğer faydası. Klima arada sırada hep çalıştırılırsa, contalar hep yağlı kalacağından gaz da kaçırmaz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Klima ülkemizde, sadece soğutmaya yarar olarak tanınır, aslında, baştan ismi de yanlış. Doğrusu iklimlendirme sistemidir. Kışın da klimasını açanlar, 8-10 yıl klima azı eksiltmeden de gezerler bu da diğer faydası. Klima arada sırada hep çalıştırılırsa, contalar hep yağlı kalacağından gaz da kaçırmaz.

bizim klima ondan iyi çalışıyor. ama sanki a/c tuşuna basınca daha da iyi buğu alıyor cama tam verlilmiş olsa bile. ve ac açmadnda klima kompresörü açılıyor gördüm :nazar:

Yorum bağlantısı
Eyvallah ama ısı derecesini kaç yapacağız. 29 derece yada HI konumunda öncam yönlendirmesi yapmak uygun bir şey midir? Klima çalışmasa/olmasa idi benim yapacağım seçenek bu olurdu. Ön cama sıcak hava püskürtüp buğuyu çözmek. Ama şimdi otomatik kilma var ve ön cama hava yönlendirmesi yapıldığında AC iptal edilemeyecek şekilde yanıyor.

Dijital klimada "LO" ve "HI" modlarını kullanırsanız fan en yüksek seviyede devamlı çalışır, yani otomatik olarak çalışarak sıcaklığı algılama ve buna göre fan derecesini ayarlama fonksiyonu çalışmaz.

Manuel olan üfleme yönlerinden ön camı seçerseniz klima (şimdi tam hatırlayamadım ancak sıcak veya soğuk farketmiyordu galiba, önemli olan klimanın nem alma fonksiyonu) otomatik devreye girerek camdaki nemi alır. Sadece cama üflemede klima sürekli devrede olduğundan Mehmet Bey'in belirttiği gibi yönlendirmeyi hem cam, hem ayak işareti olan bölümde tutarak hem klimayı çalıştırmamış hem de camların buğulanmasını önlersiniz.

Kalorifer sistemi devredeyken, dışarıdaki havayı içeriye almak sizi buğudan korur. Eğer içerideki hava çevrilme tuşuna basılırsa ve kısa bir süre açık kalırsa buğulanma yeniden başlar, eğer araç içerisinde iki veya daha fazla kişi konuşma halinde ise buğu çok hızlı bir şekilde sadece ön cama değil tüm camlara sirayet eder. Bu durumda ön camları hafif aralamak içerideki nemli havanın dışarı atılmasını hızlandırır ve yine ön cam üfleme pozisyonu ile buğulanmayı hızla giderebilirsiniz.

Isıtma sırasında da (diğer yönlere üfleme yaparken) klimayı açabilirsiniz, ancak gerekli değildir.

18-29 derece arasında auto konumunu kullanabilir, bu sayede aracın içerisindeki sıcaklığı klimanızın (klima açılmadan) otomatik olarak ayarlamasına imkan verirsiniz. Araç soğukken ısıtma fonksiyonu hemen çalışmaz, motor ısındıkça yavaş ve ılık hava üflemeye başlar ve motor ideal sıcaklığa ulaştığında içerinin sıcaklığını dengeleyecek şekilde fan ve sıcaklığı ayarlayarak çalışmaya devam eder. Ayarladığınız sıcaklığı yakaladığında ise fan hızı giderek azalırken hafif ısıtma ve soğutma şeklinde havalandırma faaliyeti gösterir.

Sol taraftaki fan kademesi düğmesini kullanarak ise klima veya kalorifer sisteminizi manuel olarak kullanabilirsiniz. Dijital ekrandan ayarladığınız sıcaklık derecesinde manuel olarak ayarladığınız fan gücü ile sürekli aynı şiddetle içeriye hava üfler. Ta ki siz kısana veya arttırana kadar çalışır. İşte dijital ekranda seçilen "LO" ve "HI" fonksiyonu da fan kademe düğmesinin en son kademede çalıştırılması ile eşdeğerdir. Yani siz en soğuk veya en sıcağı seçerseniz, manuel fan gücü ayar düğmesini ayarlamasanız bile fan gücü en yüksek seviyede, otomatik klima veya ısıtma sisteminden bağımsız çalışır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Ben aslında en iyi seçeneği anlamaya çalışıyorum.

Senaryo şu.

Şubat ayındayız. Isı sıfır derece civarı. Sabah kalktık 4 kişi soğuk arabaya bindik. Yaklaşık 10km yol gideceğiz. Arabaya daha binmeden camlar buğulu gibi. Araca biniyoruz araba soğuk, nefesimiz sıcak. Arabayı çalıştırıyor ve yavaşça hareket ediyoruz. Daha ilk dakikadan tüm camlar buğu içinde kalıyor. Ön cam tabi 1. derece önemli olan. Yan camları hafif aralamak ve böyle seyir etmek buğuyu önlüyor. Ve fakat hava çok soğuk olduğundan bunu tercih etmiyoruz. Aracın klima/kalorifer sistemini kullanmayı istiyoruz. Bir yandan da aracın içinin bir an önce ısınmasını istiyoruz. Konfor arıyoruz yani. Hakkımız değil mi.

Ama camında buğusunu bir an önce çözmek istiyoruz. Konfor isterken düşen görüş mesafesinden ötürü kaza yapmayalım istiyoruz.

Bu durumda şu doğrumudur:

Üç-beş dakika yol yapıp motor belli bir ısıya geldiğinde Digital göstergeden sıcaklığı 29 derece yapıyoruz. (Bu içerisi çabuk ısınsın diye). Buğulanan ön camı çözmek için fan yönünü öncam, yada cam/ayak yapıyoruz. AC göstergede beliriyor. Bunu kaldırmıyoruz. Ki cam buğusu çabuk çözülsün.

Mükemmel kombinasyon bu mudur?

Yorum bağlantısı
Ben aslında en iyi seçeneği anlamaya çalışıyorum.

Senaryo şu.

Şubat ayındayız. Isı sıfır derece civarı. Sabah kalktık 4 kişi soğuk arabaya bindik. Yaklaşık 10km yol gideceğiz. Arabaya daha binmeden camlar buğulu gibi. Araca biniyoruz araba soğuk, nefesimiz sıcak. Arabayı çalıştırıyor ve yavaşça hareket ediyoruz. Daha ilk dakikadan tüm camlar buğu içinde kalıyor. Ön cam tabi 1. derece önemli olan. Yan camları hafif aralamak ve böyle seyir etmek buğuyu önlüyor. Ve fakat hava çok soğuk olduğundan bunu tercih etmiyoruz. Aracın klima/kalorifer sistemini kullanmayı istiyoruz. Bir yandan da aracın içinin bir an önce ısınmasını istiyoruz. Konfor arıyoruz yani. Hakkımız değil mi.

Ama camında buğusunu bir an önce çözmek istiyoruz. Konfor isterken düşen görüş mesafesinden ötürü kaza yapmayalım istiyoruz.

Bu durumda şu doğrumudur:

Üç-beş dakika yol yapıp motor belli bir ısıya geldiğinde Digital göstergeden sıcaklığı 29 derece yapıyoruz. (Bu içerisi çabuk ısınsın diye). Buğulanan ön camı çözmek için fan yönünü öncam, yada cam/ayak yapıyoruz. AC göstergede beliriyor. Bunu kaldırmıyoruz. Ki cam buğusu çabuk çözülsün.

Mükemmel kombinasyon bu mudur?

Hatırladığım kadarı ile,

Dış ortam soğuk olduğunda auto konumu seçildiğinde motor soğukken havalandırma ön cam'a otomatik yönleniyor.

Ön cam yönlendirmesi seçildiğinde fan devri otomatik olarak artıyor ve sıcaklığı sistem kendi ayarlıyor. Yani ekranda yazan sıcaktan bir süre bağımsız çalışyor. Bu arada tüm hava dışarıdan alınıyor, içeride hava döndürme pozisyonu çalıştırılamıyor.

Yanlız ben Ankara şartlarında kışın aşağıdaki gibi hareket ederdim.

*** Hava 0 veya altında bir derecede ise ön cam kesin buz tutmuştur.

*** İlk aşamada araç çalıştırılır, klima sistemi açılır ve öncam pozisyonu açılır. Arka cam rezistansı da açılır. Böylece arka cam ve aynalarin da buzunun çözülmesine yardım edilir.

*** Araçtan çıkılarak sırası ile ön, yan ve arka camlar buz kıracağı ile temizlenir. Ön camda kalan her buz kalıntısının içeriden karşılığı buğu olduğundan ön cam mümkün olduğunca temizlenir.

*** Araca binildiğinde ön camının alt tarafından hafif olarak buğunun açılmaya başladığı görülür, yolda ilerledikçe buğu gitgide açılır. Eğer camı gelişigüzel temizlediniz ise dışarıdan buzlu kalan bölümün iç taraftaki buğusu ancak kaloriferin tam ısınması neticesinde içeriden buzun eritilmesi ile çözülebilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Vahittin Teker
Yön düğmesi ön camda ise klima hep devrede kalır, diğer seçimlerde ac düğmesine basınca devreden çıkaer.

Çağlar abi bu olay bende olmuyor sorun nerededir acaba yani yön düğmesi ön camda iken klimam çalışmıyor kaputu açıp baktım eminim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fatih Alagöz
Klima ülkemizde, sadece soğutmaya yarar olarak tanınır, aslında, baştan ismi de yanlış. Doğrusu iklimlendirme sistemidir. Kışın da klimasını açanlar, 8-10 yıl klima azı eksiltmeden de gezerler bu da diğer faydası. Klima arada sırada hep çalıştırılırsa, contalar hep yağlı kalacağından gaz da kaçırmaz.

hava sıcaklığı 4 derecenin altında klimanın çalıştılırması önerilmez diye bildiğimden bende yıllardır otomatik klimamdaki bu çelişkili özelliğe anlam veremez ve aynı bi çok arkadaşın yaptığı gibi 'ayak-ön cam' kademesinde buğu gidermeye çalışırım. ama hava akışı iki tarafa bölündüğünden bu işlem istediğim hızda olmaz ve tam randıman alamam. ayrıca kışında olsa 4 derecenin üstündeki havalarda klimayı çalıştırmanın sizinde dediğiniz gibi soğutma sistemi için yararlı olduğunuda biliyorum. ancak yanlışta biliyor olabilirim. burdaki pek çok ustanın yanında ford konusunda susarım. sorum şu:.. öyleyse eksi derecelerde bile çekinmeden klimayı çalıştırarak buğu giderebilirmiyiz??

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...