Murat İmeci 11 Aralık 2008 Paylaş 11 Aralık 2008 Merhaba arkadaşlar; -Sizlerle aklıma takılan bir konuyu paylaşmak istedim ,bilindiği gibi motorinde setan sayısının ,yeni nesil turbodizel aracın performansı ve cekişi ile ilgili cok önemi var ama bu sayıyı acıklayan akaryakıt şirketi azdır ancak “en yüksek setan sayısı yakıt” diye belirtirler. -Benim merak ettiğim bu şirketlerin eurodizeldeki setan sayıları (opet,po,shell,bp,total) kactır? -Aracımızın deposuna koydumuz katgıların ne derece verimlidir ,yakıtta mevcut olan setan sayısını bozmazmı? -Her dizel motorun hacim ve sıkıştırma oranına göre kullanacamız setan sayılı yakıtların önemi varmıdır? -Sorularım biraz teknik oldu ama konu ile bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşların cevaplarına şimdiden teşekkür ederim. -Bu konu ile ilgili bir yazı buldum ,bir göz atmakta fayda var.. DİZEL YAKITLAR Akaryakıt dağıtım şirketleri; Opet eurodizeli, Petrol ofisi prodizeli, BP Ultimate, Total performa ‘yı ve diğer firmalar; dizel yakıtın içerisine katkı koyarak veya çeşitli işlemlere tabi tutarak kendi dizel yakıtlarını kullanıcılarına sunmaktadır. Bu dizel yakıtların kendi aralarında da küçük farklılıkları mevcuttur, kendi aralarında ki farklara geçmeden önce; normal dizel yakıt ile yeni çıkan dizel yakıtlar arasındaki farklara bakacak olursak; en belirgin fark setan sayılarının yükseltilmiş,içerisindeki kükürt miktarının azaltılmış olmasıdır. Setan sayısı ;dizel yakıtın kendi kendine tutuşabilme kabiliyetini gösteren bir ölçüdür. Setan sayısı yüksek olan yakıt kolay tutuşabilir ve hızlı bir şekilde yanabilir. Dizel motorlarda yakıt silindir içerisinde yanma zamanında herhangi bir kıvılcım olmaksızın basıncın ve sıcaklığın etkisi ile kendiliğinden tutuşur. Setan sayısının önemi burada ortaya çıkar çünkü motorlarda yapılan hesaplamalar sonucu yakıtın yanmasının en verimli olduğu motor zamanı( pistonun üst ölü noktayı krank mili cinsinden 4-5 derece geçtiği an ) belirlenmiştir. Yakıtın tutuşma kabiliyeti (setan s Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2008 Paylaş 11 Aralık 2008 Benzinde olduğu gibi setan sayılarını yazmadıkları doğru, ben de merak ettim. Bu arada deponuza ne katkısı koyuyorsunuz? Kim tavsiye etti? Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Motorindeki setan sayısı ortalama yani speckt lerde olursa 52-58 arası dır. Genelde rafineri çıkışı 54,5-55 gibi olur ve bu değişmez bi kaide gibidir fazla oynamaz. Ayrıca setan sayısı sarfiyatı etkilemez benzindeki oktan sayısı ile hemen hemen aynı işi görür... Po da daha fazla olacağını sanmıyorum çünkü bütün şirketler genel olarak rafineriden alım yaparlar... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 shell euro dizel setan sayısı 50ppm imiş Yorum bağlantısı
Murat İmeci 13 Aralık 2008 Yazar Paylaş 13 Aralık 2008 Bp nin teknik analizinde setan sayısını 55 belirtiyorBP ULTİMATE Opet 51 olarak belirtmiş Ayrıca bir yerde okudum aşırı yüksek sedan ,motorun fazla ısıdan dolayı piston başlarını yaktığını ifade ediliyordu!! Benzinde olduğu gibi setan sayılarını yazmadıkları doğru, ben de merak ettim. Bu arada deponuza ne katkısı koyuyorsunuz? Kim tavsiye etti? Evet aracımın 15000km bakımında ,servis mazot filtresi değişmeyip yerine mazot katgısı ilave ettiler (würt mazot katgısı)bunuda servis fiyatlarını düşürmek icin yapmışlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts