İçeriğe Yönlendir

Explorer'ı 4x4 konumundan çıkaramıyorum


Mehmet Alyaprak

Recommended Posts

Mehmet Alyaprak

tüm explorer bilenler yardımınıza ihtiyacım var daha demin aracımı 4*4 low konumuna getirdim öyle kullandım en başta sorun çıkmadı normale geçirdim ve kontağı kapattım yeniden 4*4 low konumuna aldım ve birdaha normale dönderemedim aracım 4*4 low konumunda kaldı göstergede 4*4 low ve 4*4 high yazısı yanıp yanıp sönüyor altındada vites kutusunun ucundaki tuşa basınca çıkan işaret çıkıyor oda yanıp yanıp sönüyor ne yaptıysam normale dönderemedim aracım şu anda 4*4 low konumunda takılmış şekilde birkeresinde daha böyle bir şey olmuştu ama aracı söndürüp başlattığımda eski haline dönderebilmiştim ama şimdi dönmüyor ne yapmam lazım yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

Aynı mı bilmiyorum ama bizim Nissan Pick-Up da 4x4 low modundan 4x2 ye geçmek için , kolu 4x2 moduna aldıktan sonra geri vitese takıp 4-5 mt gidilmesi gerekiyodu...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aracınızı düğme hangi konumda ise ellemden çalıştırın. 5 metre ileri gidin, düz zeminde durun N ye alın ara. frene basılmasa bile hareket etmeyecek şekilde dümdüz bir konumda olsun, Frene basın Auto ya veya Low a alın bekleyin. Sonra D ye atın biraz ileleyin , bu işlemi tekrarlayın.

Şanzıman seçici düğmesi ile değişim yaparken mutlaka durur pozisyonda ve tekerleklerin kasıntısız durmasına dikat edin, yani yokuş yukarı aşağı gibi yerlerde olmusuz sonuçlar doğabilir ve tüm hareketleri bekleyerek yapın,O anlık, Kafeinsiz şekersiz siyah kahvesini içen obez Amerikalı gibi olun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Arcınızı üğme hangi konumda ise ellemden çalıştırın. 5 metre ileri gidin, düz zeminde durun N ye alın ara. frene basılmasa bile hareket etmeyecek şekilde dümdüz bir konumda olsun, Frene basın Auto ya veya Low a alın bekleyin. Sonra D ye atın biraz ileleyin , bu işlemi tekrarlayın.

Şanzıman seçici düğmesi ile değişim yaparken mutlaka durur pozisyonda ve tekerleklerin kasıntısız durmasına dikat edin, yani yokuş yukarı aşağı gibi yerlerde olmusuz sonuçlar doğabilir ve tüm hareketleri bekleyerek yapın,O anlık, Kafeinsiz şekersiz siyah kahvesini içen obez Amerikalı gibi olun.

ben aşağıda şimdi baya bir uğraştım ama yine faydası yok dedim bir yukarı çıkayım belki cevap gelmiştir cevaplar gelmiş Teşekkürler ama abim arabayı aldı gitti o haliyle sürecek mecburen :D araba eve geldiği zaman yaparım şimdi ben şunu söyliyeyim arabayı biz baya kurcaladık o düğmeyi en az 100 defa değiştirdik şimdi biz hangi konumda çalıştıralım arabayı ve diyelimki olmadı normale geçmedi ne yapmam gerekiyor servise mi götüreceğim yoksa o dediklerinizi yaptıktan sonra kesin geçermi yeniden yardımlar için Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Düğme pozisyonunu değişirken sakin ve yavaş olun, değişmedi ise, 5-10 metre D de kendi halinde sürün, yani şanzıman rahat ve kasıntısız kalsın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Düğme pozisyonunu değişirken sakin ve yavaş olun, değişmedi ise, 5-10 metre D de kendi halinde sürün, yani şanzıman rahat ve kasıntısız kalsın.

Ama biz en başta bayağı bir uğraştık ben sinirden tuşa vurdum ve hızlı hızlı değiştirdim İNŞALLAH bişe olmaz ondan dolayı geçip geçmemsi havayla alakalı olabilirmi yani sıcak veya soğuk fark edermi birazdan inip deneyeceğim eğer soğuktan dolayı olmazsa gibisinden sordum neyse şimdi 4*4 auto ya alırım ve arabayı çalıştırırım 5-10 metre gidip düz bir zeminde duracağım boşa alıp yavaşça deneyeceğim olmazsa geri 4*4 auto ya alayımmı yoksa o şekilde bırakıpmı devam edeyim sonra yine duracağım ve ayarlarıyla oynayacağım arabayı fazla kasmayayım yani yine olmazsa peki arabayı kime götüreyim adanada tanıdığınız tamirci varmı??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hava sıcaklığı ile alakası olmaz. Arıza yoksa, tariflediğim ekilde auto ya geçmesi lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Hava sıcaklığı ile alakası olmaz. Arıza yoksa, tariflediğim ekilde auto ya geçmesi lazım.

malesef Çağlar Bey olmadı yaptıklarımız;arabayı 4*4 auto ya aldık çalıştrıdık biraz sürdük sonra düz bir zeminde durduk aracı boşa aldık yavaşça önce 4*4 hıgh sonra ise 4*4 low a aldık yeniden en başa getirdik D ye attık sürdük durduk N de yine oynadık yine olmadı bir kaç defa denedik olmadı R ye attık gittik durduk denedik yine olmadı şimdi ne yapmamız gerekiyor ? çok büyük bir masraf çıkarmı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Baştan başlayalım: hangi ildensiniz? 4x4 low konumunda ne kadar süre, nasıl bir arazide, max. kaç km de kullandınız? Şu anda 4x4lowda kalıyor dediniz ama gerçekten böylemi? diraksiyonu tam tur çevirip aniye yakın gazla kalkış yapıp 20-30 metre ivmelenme isteği ile gazlayınca, alttan kütürtü sesi geliyormu? Tam olarak hangi lambalar nasıl yanıyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Baştan başlayalım: hangi ildensiniz? 4x4 low konumunda ne kadar süre, nasıl bir arazide, max. kaç km de kullandınız? Şu anda 4x4lowda kalıyor dediniz ama gerçekten böylemi? diraksiyonu tam tur çevirip aniye yakın gazla kalkış yapıp 20-30 metre ivmelenme isteği ile gazlayınca, alttan kütürtü sesi geliyormu? Tam olarak hangi lambalar nasıl yanıyor?

Adanada yaşıyorum 4*4 low da en başta toprak ama normal yol gibi olan çok az çukur olan bir yerde kullandım 60 a kadar çıktım geri normale dönderebilmiştim geri sürmeye başladım 4*4 low a aldım viteside PRND21 den 1 e aldım tam gaz kalktım sağa döndüm baktım araba küt küt gidiyor tekleyerek sert tekleyerek gitti her zamanki gibi(lowda hep yapıyor) bende içim rahat olamadım dedimki abi ben normale alıyorum neyse durdum ve aldım baktım geçmiyor biraz denedim olmadı arabayı tam düz zemine geçtim denedim denedim olmadı arabayla bu halinde en fazla 60-70 yaptık şu anda o şekilde kullanıyoruz yaklaşık 10 km dir bu şekilde sürüyoruz ve gerçekten 4*4 low da öle olduğunuda şunlardan anlıyoruz araba çok atik ve şiddetli vites atıyor ve direksiyonu dönerip gittiğimizde arka lastikler pati şeklinde dönüyor araba inanılmaz derecede tekliyor yani sanki hatta dönerken arka taraf kalkıyo gibi oluyo değişik değişik sesler geliyor ve yanan lambalarda şu şekilde o göstergelerin olduğu yerde en sağda turuncu ışıkla 4*4 ve hemen altında 4*4 low ışığı yanıyor bunlar olmaya başladıktan sonrada bu sefer vites kolunun ucundaki tuşa basınca çıkan işarette onların hemen aşağısında yanıp sönmeye başladı fakat bunlar sürekli yanıp sönmüyor ara ara yani 1 dk geçiyo yeniden başlıyor 15-20 sn yanıp sönüyor ve duruyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Aracınız kaç km de, Transfer kutusu yağı hiç değişti mi?

araba 180000 kmde ve lowda 70 km kullanıldı biran öce tamir gerekiyor dediğiniz yağıda bilmiyorum VALLA değiştirirsem düzelme ihtimali varmı ? bu arada Murat Bey aslından anlayan bi usta var ama ona götürmeyi çok istemiyorum ama son çare galiba götüreceğim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İstanbul da 0212 2304841 den Osman ile bir görüşün derim. En azından isabetli tavsiyeleri ile, kurtarma şansınız varsa onu öğrenebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
İstanbul da 0212 2304841 den Osman ile bir görüşün derim. En azından isabetli tavsiyeleri ile, kurtarma şansınız varsa onu öğrenebilirsiniz.

ne zaman arıyayım şimdi arasam uygun olurmu araba şu anda evde değil babam gitti ne zaman arıyayım araba evde oluncamı?

Yorum bağlantısı
Bayram Bekman

adana'da bır arkadasım var amerıkancıdır kendısı.daha yenı 64 belaır toplattı.ayrıca galerıcılık yapmakta ve cevresı genış bır ınsandır,verdıgım numaralardan ulasmaya calış ve sorununu kımın cozecegını sor!! eger yardımcı olacak bırını bulamazsan ındır sanzumanı yolla ıstanbul'a,osman usta'ya..numaramı kım verdı derse ıstanbul'dan muzayedeci bayram dersın. suat gelen cep 532-5217548 iş 322-4320048

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mesai saatlerinde arayın. Explorerda maalesef 2 şanzıman (birisi şanzımanımsı) , 3 diferansiyel, 1 şanzıman beyni, 1 de ara beyin vardır :nazar: Yani arıza teşhisi için arabanın kendisi gereklidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
adana'da bır arkadasım var amerıkancıdır kendısı.daha yenı 64 belaır toplattı.ayrıca galerıcılık yapmakta ve cevresı genış bır ınsandır,verdıgım numaralardan ulasmaya calış ve sorununu kımın cozecegını sor!! eger yardımcı olacak bırını bulamazsan ındır sanzumanı yolla ıstanbul'a,osman usta'ya..numaramı kım verdı derse ıstanbul'dan muzayedeci bayram dersın. suat gelen cep 532-5217548 iş 322-4320048

galerinin ismi ne Bayram Bey diyelimki Allah Korusunda birini bulamadık istanbula göndermek ne kadara mal olur ?

yarın arıyayım o zaman ben Suat Beyi olmazsa ne kadara mal olur indirmek

Mesai saatlerinde arayın. Explorerda maalesef 2 şanzıman (birisi şanzımanımsı) , 3 diferansiyel, 1 şanzıman beyni, 1 de ara beyin vardır :nazar: Yani arıza teşhisi için arabanın kendisi gereklidir.

bu iş gittikçe büyüyor madem bu kadar sorun çıkarma ihtimali vardı niye bu adamlar yapıyorki bu 4*4 ayarını ooof of

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
haklısın caglar abı arac lazım :selo:

mehmet;suat oto- galerı suat

tamam Bayram Bey Sağolun yarın ararım o zaman

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak

Bayram Bey aradım açmadılar babamda bizim eski tamirciye götürmemi söyledi götürdük ve yapamadılar arabanın 3 gün kalması gerektiğini söylediler bizde araç elimiz ayağımız şu sıralar asla bırakamayız diye kullanıyoruz bu haliyle 150 km yi devirdi cumartesi günü galiba vereceğiz tamire babam bütün sorunlarını yaptıracağım diyor bu 4*4 lowda takılması bir bakıma iyi oldu bu arada hepinizden Allah Razı Olsun yardımlarınız için önerileriniz için hepsi için Teşekkürler artık bu saatten sonra yapabileceğimiz hiç birşey kalmadı tamir edilecek

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Alyaprak

evet sonunda halledebildik aracı götürdük bir kaç yere biliyoruz diye gezenler aracı aldı kaldırdı makineye soktu bişeyler yaptılar olmadı araç kalacak diyorlardı bir arkadaşım ''burda jeep i olan bi abimiz var gel buna göster'' dedi gittik ama ümitsiz bir şekilde adam denedi olmadı kendisi tamirci değil hemen ordaki bir yere gönderdi ordaki abi bindi makineyi taktı aracın özelliklerini sordu girdi sonra bir baktım ekranda sadece 4*4 low yazdı dedim tamam oldu tuşu 4*4 auto konumuna getirdi ve işlem başarıyla gerçekleşti.birisi ''5000TL masraf çıkabilir'' dedi birisi ''şanzımanı sökmemiz lazım olmuyor altındaki parça ölmüş'' dedi bunu diyenler herkesin usta diye tanıdığı kişiler bir ton para alıyorlar fakat yine tam düzelmiyor Allah onların eline kimseyi düşürmesin ama tamir eden abiden Allah Razı Olsun 20TL ye olay bitti aracımın yağınıda 35 TL ye değiştirdim castrol marka 15-40 dedi bizim arabaya o gidiyormuş litresini 7TL den koydular 35 TL tuttu şimdi çok mutluyum sadece şanzımandan kaynaklanan bir ses var onuda hallettirebilirsek tamam olacak bu arada o ses içinde birisi eksoz değişmesi lazım dedi biri eksantrik zinciri değişecek dedi bunu diyenlerde usta diye geçiniyor ama bu abi biryere götürdü adam bindi arabaya sesi dinledi indi arabanın altına baktı fiyat vermek istemedi çünkü tam bakmadan veremem dedi bizim usta ısrar edince yinede yalan olmasın ama en fazla 1300TL tutar dedi arızada şanzımandan kaynaklanıyormuş.uzun uzun yazdım çok mutluyum yardımcı olan herkesten sizlerden Allah Razı Olsun yardımlarınızı esirgemediniz Teşekkürler oh be :):)

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Geçmiş olsun Mehmet Bey.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak
Geçmiş olsun Mehmet Bey.

Teşekkürler Sezgin Bey :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun. Bağladığı cihazın markasını merak ettim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...